Kysely mimmeille: Mitä lisäravinteita käytät?

Tuli täs vastauksia lueskellessa mieleen että mikähän siinä on kun Bull´s recoverysta menee pakki sekasin ja Vikingistä ei lainkaan. Bull´s on sekin hyvän makuista ja ois kiva vaihdella välillä, mutta ei...
Oiskohan syynä glutamiini?

Originally posted by Kicki
Tuli täs vastauksia lueskellessa mieleen että mikähän siinä on kun Bull´s recoverysta menee pakki sekasin ja Vikingistä ei lainkaan. Bull´s on sekin hyvän makuista ja ois kiva vaihdella välillä, mutta ei...
Oiskohan syynä glutamiini?

Empä osaa miekään sanoa, mut oma masu kyl kestää ihan hyvin recoveryä. Vertauskohtana taas vaikka joku *******:( niin maha menee sekaisin kunnolla

Kyllähän näitä pillereitä tulee napsittua, ihan kuin joku vanha mummo. Varmasti tulisi toimeen vähemmälläkin, mutta kun ei osaa olla ilman. Vaihtelen välillä merkkejä, ja syön joitakin kuureina, esim. rautaa.

Aamulla multitabs, magnesium, c-vitamiini, 2 kpl minalkaa, b-vitamiini (bevitabs, jossa on kaikki)

Illalla multitabs, magnesium, minalkat + rasvoja möllerin tuplat, lesitiini, 1 rkl pellavansiemen&vehnänäalkioöljy

Treenin jälkeen palautumisjuoma (vaihtelee, tällä hetkellä UF:n booster)

Illan viimeisenä ateriana rasvojen kera proteiinirinksu veteen, tällä hetkellä Fastin yöproteiini.

camun lisäravinne-lista näyttää tältä:
-c-vitamiiniporetabu,b-vit.,sinkki,minalka,magnesium
-palautusjuomana spiritin gainer/viking power
-glutamiini(dymatice)
-aika usein ''sorrun'' all starsin patukoihin,erityisesti hyp-ro hasselpähkinän makuinen vie kielen mennessään:hmmm:
-kreatiiniia olen kokeillut,mutta itse henk.koht.en usko siihen.
treeniboosterina menee ihan perus -myrkkylientä,eli kahvia :D

Meillä kyllä pari kaappia täyttyy erilaisista lisäravinteista... Mies tilaa ulkomailta jos jonkinnäköistä purnukkaa, ja minä olen sitten koekaniinina :hmmm:
Viimeisin kokeilu on syöttää mulle tribulusta. Miehillä se kuulemma aiheuttaa säpinää makuuhuoneessa, ja mielenkiinnosta kokeilemme aiheuttaako se naisilla vastaavan efektin :lol2:

Nojoo. Perussettiin kuuluu tällä hetkellä:
- kalaöljy 2 kapselia
- B-vitamiini
- Kalkki-monivitamiinivalmiste
- Kromi
- Satunnaisesti C-vitamiini

- Nutriplussan proteiini, vaniljan makuinen
- Dymatizen gaineri palautusjuomana
- All Starsin kreatiini 2 kk on, 1 kk off

Treeniboosterina guarana-kofeiinivalmiste, jos tuntuu että on tarvetta. Usein päiväkahvin kanssa protskupatukka. Kevään dieetillä potkijana Stack boosteri.

Kyllähän noita purnukoita löytyy... :D

*Monivitamiini
*B-vitamiini (josta löytyy 8 eri B:tä)
*Omega 3 kalaöljy
*Kromi
*Sinkki
*Piimax-C-Kalkki-D (sis. kalsium, magnesium, C- ja D-vitamiini)
*Rautaa satunnaisemmin
*CLA "kuuri" silloin tällöin

Ja tietysti protskujauheet ja palautusjuomat on myös käytössä. Protskupatukoita menee usein iltapäivän välipalana töissä (varsinkin Perfect Protein Blast vaniljanmakuinen :hmmm:, tarpeeksi pieni myös dieettivälipalana), ja yleensä yksi on mukana käsilaukussa "hätävararuokana" (oon huomannut varsinkin dieetillä toimivaksi, nälkä ei pääse ikinä liian isoksi vaikka aikataulut ei pitäiskään).

Kreatiinin oon meinannut ottaa ekaa kertaa käyttöön keväämmällä. Mua on aina pelottanut se nesteen kertyminen, kun muutenkin mun vartalo turpoilee milloin mistäkin tosi helposti. Mutta kunhan dieetti on päätöksessään, niin kai sitä turvotustakin voi jonkin verran sietää kun muuten on timmissä kunnossa...

Treenin jälkeen tulee yleensä vedettyä Fastin Massa-proteiini härdelli,joka on aina maustettu kaakaolla ja sekoitettu veteen.
Parilla viime kerralla tosin rupesi pahasti tökkimään ja yököttämään joten heitin härdellit viemäriin ja annoin olla. :)
Lisäravinteet ei miulle oikeastaan ole mikään "pakkohan niitä on juoda ja syödä ja ajatella koko ajan jotta kasvaa" -juttu. Lähinnä siksi tuota massa härdelliä käytän että -ylläripylläri- saisin vähän lisää massaa! :D Mutta pelkkä lisäravinne ei kasvata,pitää reenata! :cool:

Käytän Country Lifen vitamiineja, Fastin sarjasta tulee käytettyä massaa, reco2, whey3, kreatiinia, glutamiinia, maltoa joskus !!!

Originally posted by Nate
Meillä kyllä pari kaappia täyttyy erilaisista lisäravinteista... Mies tilaa ulkomailta jos jonkinnäköistä purnukkaa, ja minä olen sitten koekaniinina :hmmm:
Viimeisin kokeilu on syöttää mulle tribulusta. Miehillä se kuulemma aiheuttaa säpinää makuuhuoneessa, ja mielenkiinnosta kokeilemme aiheuttaako se naisilla vastaavan efektin :lol2:
:lol2:

Joo meillä ihan sama homma. :kippis1:

Joo, täälläkin on yksi "lisäravinnefriikki", ainakin jos moniin muihin vertaa. Oon kyllä kokeillut suunnilleen kaikki mahdolliset läpi, mutta säännöllisesti käytän:
-palautusjuoma (valmiiksi sekoitettu kuten Reco2)
-proteiinijauhe (vaihtelevia merkkejä)
-multivitamiini
-kromi
-omega 3
-talvella C- ja B-vitamiini
-kalkkitabletit

Kuuriluontoisesti:
-EC
-CLA
-magnesium (sekoittaa mahaa...)
-sinkki
-rauta
-nivelravinne (Glucosamine)

-palautus juoma Reco 2
- kreatiini
- glutamiini
- kalaöljytabletit
- c- vitamiinia
- kalkkitabletit
- sinkki
- whey 3

Hmm - kalanmaksaöljy, heraproteiini (Nutri Plus Best Whey vanilja), malto, pellavansiemen-vehnänalkioöljy, soijalesitiini (+Beroccaa kun on rahaa)... aika vaatimaton lista muihin nähden. Käyttäisin enemmän, mutta opiskelijana ei ole varaa. Tavallista monipuolista ruokaa siis runsain mitoin.

Aamulla kalsiumia, magnesiumia, C- ja B-vitamiinia, kalaöljyä ja monivitamiinitabletti. Treenin jälkeen palautumisjuoma, ja illalla viimeiseksi protskudrinkki veteen.

Ai niin, aamun aloitus"rituaali" on kofeiinitabletti, joka huuhdellaan alas lasillisella vettä jossa on 1 rkl omenaviinietikkaa eli omppoa :) Muuten en kofeiiniin juurikaan koske, paitsi flunssaisena, kuten nyt :mad2: joutuu ottamaan Finnrexinin tai pari päivässä...

Hmm...oon tässä nyt yön yli pohtinut, et saankohan monivitamiini valmisteesta kaiken tarvittavan?

Muilla mimmeillä näyttää olevan sitä sun tätä vitamiinia käytössä? Selittääköhän tämä minun jatkuvan flunssan?

Mitä mun pitäs lisätä monivitamiinin, kalaöljyn, lesitiinin ja c-vitamiinin lisäksi? Help me...:rolleyes:

Originally posted by fitnesspimu
Muilla mimmeillä näyttää olevan sitä sun tätä vitamiinia käytössä? Selittääköhän tämä minun jatkuvan flunssan?

Offtopic, mutta onko allergisen nuhan mahdollisuus suljettu kohdallasi pois? Entäpä piilevä poskiontelontulehdus? Ymmärtääkseni ainakin tuo jälkimmäinen voisi aiheuttaa jatkuvaa "räkäisyyttä".

Noihin vitamiineihin en osaa muuta neuvoa antaa, kuin että muistathan ottaa niitä riittävästi, esim. tuo suositeltu 60 mg ceetä (keripukkiraja :rolleyes: ) ei riitä liikkuvalla ihmisellä mihinkään. Mutta tämänhän kyllä varmaan jo tiesitkin. :kippis1:

Offtopicia tämäkin. Flunssanestoksi kylmäkaraisua, avantouinti sen äärimmäinen muoto. Sen voi aloittaa kesäuinnilla, käymällä joka aamu luonnonvedessä uimassa (mikäli mahdollisuutta) olipa vesi tai sää millaista hyvänsä. Kun sen pulahduksen jälkeen hankaa kunnolla veren kiertämään ja panee sään mukaan vaatetta ylle, on hyvä olo.

Kaupunkioloissa voi ottaa kylmiä suihkuja karaisuksi, kokeiltu on sitäkin. Ja kuuman ja kylmän suihkun vuorottelu. Auttaa muuten oivasti myös palautumisessa. Kylmäkaraisun jälkeen aina kunnon kuivaus ja lämmintä päälle. Mutta muuten niin vähän vaatetta kuin suinkin voi. Voihan päättää olla tietyn osan päivästä pelkässä T-paidassa, ja sen jälkeen panna taas lämpimästi päälle.

Kun on pikkaisen jo karaistunut, ehkäpä uskaltautuu avantoonkin. Se tuo ihanan euforisen olon ja uni tulee kuin vavvalle. Nimim. Kokemusta on :D :hmmm:

Kai se C-poretablettikin kahdesti päivässä auttaa flunssanestossa. Ja moni pieni muu asia ...

Originally posted by Gillyanne
Entäpä piilevä poskiontelontulehdus? Ymmärtääkseni ainakin tuo jälkimmäinen voisi aiheuttaa jatkuvaa "räkäisyyttä".

Poskiontelot on mun ikuinen riesa, syön duactia tähän probleemaan. Tosin tänä talvena tämä jatkuva flunssa on ollut mielestäni ihan normaalia, tunnistan kyllä poskiontelon oireet nim. 3krt. peräkkäin punkteerattu.

En tiedä kai niitä pöpöjä on tänä talvena ollu ennätysmäärä liikkeellä...ei kai siinä sen kummempaa?!

fitnesspimu

Minäkin olen kärsinyt muutamasta peräkkäisestä flunssasta, onpa ärsyttävää. Mutta hei, tiesitkö että duactia ei kannata syödä jatkuvasti? Se oli mulla ennen ympärivuotisessa käytössä, kesällä allergiaan ja talvella nuhanenään. Sitten kuulin että se voi aiheuttaa rytmihäiriöitä! SEhän on dopingaineiksi luettu valmiste (pseudoefedrin=joku efedriinijohdannainen). Esim. kilpaurheilussa pitää olla lekurin todistus tarpeesta. Duact kuivattaa myös limakalvoja, minulla varsinkin kurkkua. Että tällaista. Kaikki lääkärit eivät tunnu näitä tosiasioita tietävän. Voisit kai kysyä jotain antihistamiinia? OVatkohan muuten yhtään sen parempia...

Jospa me oltais nyt kärsitty kaikki tämän talven flunssat!

Originally posted by fitnesspimu
tänä talvena tämä jatkuva flunssa on ollut mielestäni ihan normaalia
Ettet vain olisi ylikunnossa? Mulla ylikunto ilmeni just jatkuvana sairasteluna. Tuosta on jo vuosia aikaa, mutta opetti se aika ainakin kuuntelemaan kroppaansa enemmän, toista samanlaista sairastelujaksoa en enää kaipaa. Flunssaan tietysti on monenlaisia syitä, mutta kannattaa ainakin miettiä, antaako kropalleen tarpeeksi palautumisaikaa ja lepoa.

Mulla nyt just flunssa ja sehän v*tuttaa ja rankasti :( Viikkoon en oo päässyt salille enkä liikkunut muutenkaan eikä tää flunssa näytä hellittävän sitten millään. En kylläkään nykyään sairasta usein, en edes muista milloin olisin viimeksi ollut kunnolla kipeänä, joten kai tämä täytyy vain hyväksyä normaalina ilmiönä. Kroppa kerää liikkumattomuuttaan nestettä, ja oon "lihonut" 2 kiloa muutamassa päivässä... Eihän toi tietysti oikeeta lihomista ole mutta läskiolo yhdistettynä flunssaiseen oloon ei oo mitenkään herkullinen yhdistelmä. Grr....

Back
Ylös Bottom