Kyllästynyt alle 40cm tumppuun

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Bodaaja sanoi:
Suosittelisin kuuntelemaan Nightkiniä:) Treenaan ite samalla lailla habat ja oskut, ja kehitystä tulee jatkuvasti. Sanotaan että liika on pahasta, mutta mitä jos suurin osa noista pikkukätisistä reenaa just liian vähän sitä haukkaria, kun pelätään jotain ylikuntoa. Runttausta vaan isoilla romuilla, ja välillä kevyempää niin sen patin on pakko kasvaa:thumbs:

Juuri näin, ei kuitenkaan koko ajan niillä isoilla romuilla, jotta hermosto ei mene jumiin.

Yksi asia jäi vielä mainitsematta: venyttely.

Monelle aloittelijalle voi kuulostaa turhalta, mutta ehdottomasti merkityksellinen asia. Kovia venytyksiä sarjojen välissä, tekee hyvää.

Ei myöskään sovi unohtaa sitä ojentajan merkitystä, samat konstit pätevät siihen kuin hauikseen, tietysti eri liikkein :)

en kyllä treenais käsiä kovaa muiden lihasryhmien kustannuksella.. esim 2-jakoisessa ei hauikselle oikee mitää 10 sarjaa tehdä. kyllä se saa niissä leuanvedoissa jne rasitusta myös.

Minkälaisilla painoilla täälä nostelee alle 40cm tumput omaavat?

Itselläni on 37cm ja eilen tein hauista scott-penkis mutkatanko+22.5kg 3x7 ja hammeria 3x8 15kg kässäreillä.:jahas:

Tumpun kokohan ei ole verrannollinen nostettavan raudan määrään :D
Hammereita kaseja 23,5kg käsipainoilla. Suoralla tangolla hauiskääntöä kutosia 40 kilolla :jahas:

nikrei sanoi:
Tumpun kokohan ei ole verrannollinen nostettavan raudan määrään :D

Kyllähän asia näin onkin mutta luulisi että ainakin 5 vuotta tätä harrastanut ei omaa alle 40cm tumppuja vaan aloittelijasta olisi kysymys.

Mulla hanska on 36cm, ja suoralla tangolla menee 6x45kg, swingillä, ja scotissa 36kglla sarjaa. 6-8, tosin jos haluaa repiä scotissa niin sit painoa on 41kg, mutta liike ei ole enää niin puhdas. Ja hammeria 25kgn kässärillä, mutta ongelmana on ranne joka ei oikein tahdo pysyy tahdissa.

eipä sillä hauiksen koolla oo merkitystä juurikaan kuinka isoilla painoilla tekee, jos haluat hauiksiin voimaa niin sitä saa ehdottomasti parhaiten kun tekee suoria sarjoja ja aina sen kovimman sarjan(jossa 3-6toistoa) ottaa fuskulla. kylmä totuus. tikkupaskassa tyylillä saa hinkata kauan ennen ku tulokset nousee verrattuna fuskuun jolla saa sarjoja kehitettyä helposti, se kehittää erinomaisesti myös niitä "puhtaita" sarjoja, jos joku ei sitä älynny:). vaikka sitä fuskua olisikin reilummin siinä kovassa sarjassa, niin "paine" pitää pysyä kokoajan hauiksessa, ajan kanssa sen oppii.

arpa80 sanoi:
Mutta pitää muistaa myös, että fuskaamisessa on suurempi todennäköisyys loukkaantua ja tämä koskee ihan joka liikettä kuten fuskaamisen hyötykin.
riippuu liikkeestä, mutta olen sitä mieltä ettei fuskaamisen loukkaantumis riski ole yhtään sen suurempi kuin puhtaasti tehtynäkään. fuskaamista on monenlaista ja siinä pitää olla semmonen tietynlainen maltti mukana eikä riuhtoa miten sattuu vaikka fuskaakin. kuten sanoin jo aiemmin, niin ajan kanssa oppii. fuskaaminen ei myöskään tarkoita sitä etteikö liike menisi perille, monikin joka hivenen fuskaa saa liikkeen täysin perille lihakseen, se on tosiaan vähän semmonen taito laji ja hyvä tapa nostaa voimatasoja(esimerkiksi hauiksessa ja monissa selkäliikkeissä), mutta eihän tällaista tosiaan aloittelijoille voi suosia kun he eivät sitä kuitenkaan osaa. ensin vuosien perustyö ja sitten kokeilee, jos haluaa.

neutraali sanoi:
riippuu liikkeestä, mutta olen sitä mieltä ettei fuskaamisen loukkaantumis riski ole yhtään sen suurempi kuin puhtaasti tehtynäkään. fuskaamista on monenlaista ja siinä pitää olla semmonen tietynlainen maltti mukana eikä riuhtoa miten sattuu vaikka fuskaakin. kuten sanoin jo aiemmin, niin ajan kanssa oppii. fuskaaminen ei myöskään tarkoita sitä etteikö liike menisi perille, monikin joka hivenen fuskaa saa liikkeen täysin perille lihakseen, se on tosiaan vähän semmonen taito laji ja hyvä tapa nostaa voimatasoja(esimerkiksi hauiksessa ja monissa selkäliikkeissä), mutta eihän tällaista tosiaan aloittelijoille voi suosia kun he eivät sitä kuitenkaan osaa.

Kyllä mä puhun haukkari käännössä mieluummin swingistä kuin huijaamisesta:)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Bodaaja sanoi:
Kyllä mä puhun haukkari käännössä mieluummin swingistä kuin huijaamisesta:)
niin, ehkä tuo mun fusku sana hämää jonkin verran. harva kuitenkaan aivan tikkuna hauista tekee eli jokaisella pikku fuskua on olemassa.

Kuten Neutris sano niin ei se fuskaaminen ole sen vaarallisempaa(ehkä vähän). Kun tekee hauista seisten tangolla/kp, niin yleensä porukkaa vääntää selällä ja kädet vääntyilee kuin käärmesmiehellä ikään, missä nyt ei ole mitään järkeä. Ihan normaalisti seistään kroppa tiukkana/suorana, niinkuin kevyissäkin sarjoissa ja annetaan vähän vauhtia jaloilla. Painoa saa olla mielinmäärin, kuhan muistaa ettei joka kerta vemputtele näin.Yleensäkin, jos jotakuta neuvoo niin painotan, että pitää sen selän/kropan tiukkana, teki sitten mitä tahansa.

Ei ole kyllä kovin helppo oppia tuota, muutamalle yrittänyt näyttää ja selittää, mutta ei niin ei, ehkä joskus sitten.

juham85 sanoi:
Minkälaisilla painoilla täälä nostelee alle 40cm tumput omaavat?

Itselläni on 37cm ja eilen tein hauista scott-penkis mutkatanko+22.5kg 3x7 ja hammeria 3x8 15kg kässäreillä.:jahas:

Kolmisen senttiä vajaat tuosta ihannemitasta ja scottia paras sarja erittäin puhtaalla tekniikalla 2x14x[20kg+mutkatanko]. Hammeria tulee tehtyä yleensä pitkää sarjaa, 10-12,5kg kässäreillä jotain 25 toistoo per hanska tuon scottailun ja vapaavalintaisen hauisrääkin jälkeen. Ei pala kasva ei :itku:

Kyl hauiksiin saa aivan helvetillisen fiiliksen kun tekee esimerkiksi suoralla tangolla hauiskääntöä pienellä fuskulla.
Jos itteään haluaa rääkätä niin eka isommalla painolla n. 6 toistoa ja sit vähän painoa pois ja heti perään toinen n. 8 toiston setti. :)

Tiedä sit tuoko se "fiilis" lisää lihaa... :david:

Aattelin tähän ketjuun kirjottaa, kun haukkareihin liittyy. Oon kuullu sellasta, että kun jää unet vähiin ja painaa pitkää päivää töissäkin, niin vaikutus näkyy eniten haukkari treenin kehityksessä. Itse teen 12 tuntisia päiviä ja unet jää yöllä aika vähiin ja työ on aika raskasta, niin eniten sen on huomannut siinä, että hauis treeni junnaa mielestäni sen takia paikalla. Mitähän tässä tilanteessa voisi tehdä ettei kehityksen tarvitsisi pysähtyä täysin paikalleen.

...Univaje + haukkarit...
Enpä tuosta ole koskaan kuullut, mutta se selittäisi sen miksi käteni ovat niin säälittävän pienet. Olkavarsi samaa kokoa kuin kyynärvarsi.
Nimim. myös 12-tuntista tekevä.

Noniin vastataanpas nyt tähän, kun vihdoinkin tumppu kasvoi 40cm mittoihin :david:

Eli hauiskääntöjä tulee tehtyä aina pari kovaa sarjaa 17,5 kiloisilla käsipainoilla tätä nykyä (45 asteen penkissä, niin ei pääse heijaamaan/huijaamaan) + päälle pumppailua taljassa 3-4 sarjaa. Ei muuta. Tämä kolmijakoisen treenin osana eli kerran 5-6 päivässä.

jep itelläki hauis on jännitettynä, kylmänä tosin 41-42 cm, niin se kai pitääkin mitata?

Hauis kääntöä teen tangolla yleensä 40-50kg sarjoja, 5x60kg enkka heijarilla.

kässäreillä teen vielä päälle pari sarjaa ja sitte joku vapaa valintainen kolmas liike pari sarjaa

ojentajille teen aina kapean penkin, ransk punneruksen ja push downin tai jonkun muun pumppi liikkeen.

Itellä hanska 36,5 senttiä ja suoralla tangolla 50 kilolla sarjaa. Mä nään haban kehityksen sarjapainoista mieeluummin kun mitasta.

itellä ei oo vielä 40 cm hanska mut nyt 1,5kk aikana tullut todella kiitettävät 2cm lisää. ( edellisten 6kk aikana oli tullu n 1 cm ).

tämän oon saanu aikaan 3x viikossa 2 sarjaa hauiskääntöö suoralla tangolla. sarja pituudet ollu vaihtelevasti mut tuntuu YLIVOIMASESTI parhaite kehittyvän sarjoilla väliltä 5-8.

Suositut

Back
Ylös Bottom