Kyllästynyt alle 40cm tumppuun

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Akkeli sanoi:
Fuskaaminen on tossa liikkeessä aika vaikeaa. Sillä saa ihan mukavasti kehitettyä todellista voimaa hauiksiin, kun sarjapainoja ei juurikaan pysty korotella tekniikan kustannuksessa.

Eipäs vähätellä huijaamista :) Mulla se on aina toiminut kuin häkä, jäätävät painot ja cheattia kehiin. Kun menin inttiin reippaasti alta ysikytkiloisena ja pari vuotta treenanneena, hanska oli 42cm suht kireässä kunnossa pumpissa. Intissä paino tippu 75kg:aan ja hanska kutistui olemattomiin. Nyt vajaa vuosi reserviin pääsyn jälkeen hanska 46cm suht kireässä kunnossa ilman pumppia. Treenimetodina todella isot painot cheatilla ajoittain, ajoittain taas viimeisen päälle puhtaat suoritustekniikat, sekä ojentajille että haukoille.

Kokemuksen perusteella voisi sanoa, että monipuolisuus on se "juttu" :thumbs:

Älä anna käsiesi kokea kahta samanlaista päivää salilla ;)

Pari vinkkiä noihin haboihin... tee käyrätangolla perustoistoja puhtaana sekä leveällä että kapealla otteella. Ainakin itselläni tuo käyrätanko saa noin 80% maksimeilla sellaisen polton käsiin, että parku meinaa kolmannen sarjan jälkeen tulla..

Juhani77 sanoi:
Pari vinkkiä noihin haboihin... tee käyrätangolla perustoistoja puhtaana sekä leveällä että kapealla otteella. Ainakin itselläni tuo käyrätanko saa noin 80% maksimeilla sellaisen polton käsiin, että parku meinaa kolmannen sarjan jälkeen tulla..
Niihin käsiin saa myöskin mielettömän polton tekemällä 10kg tangolla 100 toiston sarjoja.

Eli tän pätemisen pointti: Ei se polte sitä meinaa, että kädet kasvais sillon paremmin, ku "polttelee" enemmän :arvi:

Aivan samaa mieltä kun Nightkin, vaihtelevuus on päivän sana. Mulla ainakin toimii tuntumapohjalta taljat parhaiten: Melko räjähtävä nosto ja negatiivisessa on hyvä jarrutella jonkin verran.
Aika monessa tankoliikkeessä rasitus menee enemmän forkuille, joten taljat ja käsipainot toimii itellä parhaiten. Vastaoteleuat lisäpainoilla rasittaa myös kivasti hauiksia ja niihin joskus vaikka pidempiä pitoja niin hyvä tulee.

Pohjoisvirta sanoi:
Brachialis tuossa noin primääristi tekee kyllä suurimman työn.
Ei silti, tuon lihaksen kasvattaminen tuo kyllä paksuutta käsiin.

hauiskääntö 45 asteen vinopenkiltä käsipainoilla

sen sijaan tuo hauiksiin voimaa, kun olkavarsi pysyy vaan paikoillaan, eikä olkapään etuosalla auteta/nosteta olkavartta ylöspäin.

Tärkeintä on myös pitää käsi supinaatiossa myös liikkeen alaosassa. Niin venytys kohdistuu hauiksen lyhyeen päähän aika pirusti.

Supinaatio: ranne on supinaatiossa, kun pikku rilliä käännetään tietoisesti peukaloa korkeammalle eli

ala-asennossakaan ei päästetä kättä kääntymään siihen "peukalot eteenpäin aka hammer otteeseen", mitä usein tapahtuu.

Viime kädessä voisi ottaa peukalon pois kahvan ympäriltä ja tehdä ns. apina otteella niin kyynärvarret eivät ottaisi niin paljon osaa liikkeessä.

Sanomattakin selvää, että tämä liike vaatii keskittymistä ja suhteellisen pieniä painoja, kun etuolkapäätä ei voida käyttää painojen nostamiseen + kyynärvarsien vähäisempi mukaantulo, jos peukalo on alla, eikä käsipainon ympärillä.

Takaolkapää kun on jännittyneenä niin etuolkapää ei voi osallistua liikkeessä auttamaan nostamista, kunhan olkavarsi pysyy paikallaan.

edit: vinopenkiltä tehty hauiskääntö käsipainoilla on juuri niitä liikkeitä, missä tarjoillaan hyvää supistusta ja venytystä hauiksille.

Käsi koukistuu, käsi suoristuu. Hauis ja kumppanit tekee työtä. Se on aivan yks ja vitun sama onko brachuidöllimus vai kyynävarren runkkulihas primääri jonkun kirjan/nettisivuston mukaan. Tärkeintä on se että lihat tulee kipeiksi ja ne kehittyy. Tässä tapauksessa hauikset.

abcd sanoi:
Niihin käsiin saa myöskin mielettömän polton tekemällä 10kg tangolla 100 toiston sarjoja.

Eli tän pätemisen pointti: Ei se polte sitä meinaa, että kädet kasvais sillon paremmin, ku "polttelee" enemmän :arvi:
Haluatko pistää uuteen uskoon sanonnan "No pain no gain" :rolleyes:

Ite olen ihan samaa mieltä Juhanin kanssa. Kädet melkeimpä räjähtää tuolla tyylillä. :D

edit: miten onnistuinkaan kuulostamaan ihan P.Talukselta. :jahas:

edit2: ja jos puhutaan kehonrakennuksesta, niin unohdetaan ne höpötykset 100-toiston sarjoista.

Juhani77 sanoi:

rahkanaama sanoi:

Ite olen ihan samaa mieltä Juhanin kanssa. Kädet melkeimpä räjähtää tuolla tyylillä. :D
Niinku tossa ekassa viestissä sanoin, pointti oli se ettei se polte sitä tarkota, että kädet sillä tavalla kasvaa parhaiten.

abcd sanoi:
Niinku tossa ekassa viestissä sanoin, pointti oli se ettei se polte sitä tarkota, että kädet sillä tavalla kasvaa parhaiten.
Niin, eihän sitä tiedä millä joku kasvaa parhaiten. Silti tuo tyyli on minulle mielekkäämpää treenata käsiä, kuin riuhtoa jotain muuta liikettä vailla mitään tuntumaa ja poltetta. :rolleyes:

rahkanaama sanoi:
Turha tota sanontaa on täysin kirjaimellisesti kivun suhteen ottaa. Se tarkoittaa lähinnä sitä että tulosten eteen pitää nähdä vaivaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nightkin sanoi:
Eipäs vähätellä huijaamista :) Mulla se on aina toiminut kuin häkä, jäätävät painot ja cheattia kehiin. Kun menin inttiin reippaasti alta ysikytkiloisena ja pari vuotta treenanneena, hanska oli 42cm suht kireässä kunnossa pumpissa. Intissä paino tippu 75kg:aan ja hanska kutistui olemattomiin. Nyt vajaa vuosi reserviin pääsyn jälkeen hanska 46cm suht kireässä kunnossa ilman pumppia. Treenimetodina todella isot painot cheatilla ajoittain, ajoittain taas viimeisen päälle puhtaat suoritustekniikat, sekä ojentajille että haukoille.

Kokemuksen perusteella voisi sanoa, että monipuolisuus on se "juttu" :thumbs:

Älä anna käsiesi kokea kahta samanlaista päivää salilla ;)

Mut jos cheattaa niin, että käyttää isompia painoja kuin mitä jaksaa nostaa, ja heittää painon ylös, ja tekee vaan sitä negatiivista osuutta liikkeestä minkä kunnolla jaksaa. niin sehän onkin ihan saatanan kovaa.
Tuo kai sen cheattauksen koko idea on.

Useimmilla vaan se cheattaus tulee tehtyä molempiin suuntiin, heijarilla ylös ja painovoimalla alas :D
Sitä perinteistä alaselkätreeniä siis.
Tai siis, mitä ajan takaa niin kai sillä cheattauksella on oma paikkansa reenissä, mut se pitää osata tehdä oikein.
Muuten kyseessä on vaan rhp-reenaus.

mitä oon kuullu, niin joskus vois tehdä 100 toistoa niille haboille. esim. 5x20 tai 4x25. kuullemma toimii hyvänä treenin piristäjänä. ja vaihtelua kehiin vaan, itellä joskus ihan piruuttain vetäsin pienillä painoilla 3x12 ja joka kerta nostin painoa. 3 kertaa nostin painoa ja jokaisella kerralla habat olivat kipeet ja kasvua tuli. en tiedä mistä johtu, oliskohan ollu vaan sen vaihtelua tulosta.

rahkanaama sanoi:
Niin, eihän sitä tiedä millä joku kasvaa parhaiten. Silti tuo tyyli on minulle mielekkäämpää treenata käsiä, kuin riuhtoa jotain muuta liikettä vailla mitään tuntumaa ja poltetta. :rolleyes:
Kyllä itekin tällä hetkelle aika nysväten hinkkaan hauiksia, mutta tartuin vain aijemmin tuohon "polttaa hemmetisti, toimii varmasti" ajatukseen.

Hummerivirta sanoi:
Sehän se kaikista hienointa tässä lajissa on että siihen pitää omistautua täysillä ja tulosten saavuttamiseen tosiaan menee aikaa :) Olisi aika turhauttavaa jos sais 50 cm tumput puolessa vuodessa ja sit ihmettelis salilla "Mitäköhän vittua mä täällä nyt teen?" :D
Joo, mua kans vituttais ihan sikana jos sais 50-sentin tumput ihan noin vaan.
Tai jos vaikka voittais lotossa pari milliä.
Kyllä se nyppis miestä.

Itsellä hauiksen harjoittelu alkoi ainakin noilla >100 toiston harjoituksilla. Toistot meni 40,30,30 aluks ja sit 70,60 samoilla painoilla. Tuli sitä kiinteyttä siihen hauikseen ja kestävyyttä. Sitten kun aloin treenata "oikein" niin sain laittaa hyvin nopeasti painoja tankoon lisää. 10kg-15kg-edistys tapahtui 2-4kk:ssa muistaakseni. Ei kyllä mua vituttais jos sais 50cm palan. En kyllä tiedä yhtään missä edes mennään ympärimitan suhteen, ei löydy mittaa mistään.Liian pieni kuitenki :hyper:

hyvä tapa "hauiksen" kasvattamiseen on hankkia kiertäjänkalvosimen repsahdus :david:

Sen jälkeen hoitaa kaikki penkit kapeana penkkinä, sekä pystypunnerrukset pystypunnerruksena kapeana suoraan edestä. Alkaa käsivarsi kasvaa.

Mulla on ikävä työntölajeja :nolo:

MonkeySpanker sanoi:
hyvä tapa "hauiksen" kasvattamiseen on hankkia kiertäjänkalvosimen repsahdus :david:

Sen jälkeen hoitaa kaikki penkit kapeana penkkinä, sekä pystypunnerrukset pystypunnerruksena kapeana suoraan edestä. Alkaa käsivarsi kasvaa.

Mulla on ikävä työntölajeja :nolo:

Kiertäjäkalvosimen hajottamista en kyllä suosittele, mutta jos tumppuun mittaa haluu ni kyllähän se ojentajan kautta tulee.
Vino- ja tavan penkit yms pystypunnerrukset kapeelle otteelle hetkiseksi ja ojentajille kunnolla sikaa.

Nightkin sanoi:
Koska tumppu on jo reippaasti päältä 40cm (177cm/80kg) niin kehtaan kai jo neuvoakin jotain. :rolleyes:

-Suosittelisin scottin käyttöä varsin usein, koska siinä rasitus saadaan kohdistumaan täysin oikeaan kohtaan.

-10 sarjaa on ainakin mulle minimi, tosin moni saa tuloksia vähemmälläkin. En lähde salilta ennenkuin kädet ovat aivan tulessa.

-venytysliikkeitä hauiksille koko ajan sarjojen välissä

-täysin oma päivä kyseiselle lihasryhmälle

-välillä treenejä järkyttävillä painoilla ja järkyttävällä huijaamisella

-jatkuva liikkeiden vaihtelu sykleittäin

Tsemppiä treeneihin, kyllä ne kasvaa kun on vain kova usko tekemiseensä :thumbs:

Kuinkas monta toistoa teet sitten hauiksille??

Suosittelisin kuuntelemaan Nightkiniä:) Treenaan ite samalla lailla habat ja oskut, ja kehitystä tulee jatkuvasti. Sanotaan että liika on pahasta, mutta mitä jos suurin osa noista pikkukätisistä reenaa just liian vähän sitä haukkaria, kun pelätään jotain ylikuntoa. Runttausta vaan isoilla romuilla, ja välillä kevyempää niin sen patin on pakko kasvaa:thumbs:

kynäri88 sanoi:
Kuinkas monta toistoa teet sitten hauiksille??

Tuosta postista on jo aikaa, mutta perusperiaatteet ovat pysyneet samoina ja kehitystä on tullut. Muutin taannoin treeniä hiukan juteltuani asiasta vielä "vähän" enemmän tietävän kaverin kanssa, ja pienensin toistoaluetta alueeseen 6-8, mutta lisäsin painoja. Olen myös vähentänyt sarjojen määrää kahdeksaan. Hyvin on toiminut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom