Kylkiluut kärsii prässistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ahvena
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aloin treenaamaan tyyliin koko kroppa kolmesti viikossa. Alimmat kylkiluut ovat nyt alkaneet aristaa ja olen havainnut lievää kipua prässissä ja kyykyssä varsinkin lyhemmissä sarjoissa (=isommissa romuissa). Teenkö liikkeet liian syvään? Vai onko jalkojen asento liian kapea? Yritin hakea prässissä parempaa leveyttä, mutta levy loppui kesken. Voisko kyykyssä olla asento väärä? Vai oisko alimmat kylkiluut liian leveällä? Onko kukaan kuullut, että jollakulla ois kylkiluut sanoneet riks raks ja poks :D ?

Edit: prässissä tosiaan tuntuu, että reidet painaa kylkiluut kasaan. Välistä tuntuu, että reidet painaa kylkiluita aivan liian aikaisin, eli jo ennen kuin liike olisi tarpeeksi alhaalla.

itsellä sama ongelma prässin kanssa. Alimmat kylkiluut tulee vitun kipeiks.. Kelkkaa pitäisi vaan jättää ylemmäks

Näitä mä oon miettiny, että kivun rajoissa ja et jättäs kelkan ylemmäs. Tuntuu vaan että liike jäis vajaaksi varsinkin prässissä, kun ei ainakaan meidän salin vehkeessä paljoa laske alle 90 asteen. Mut tulis se paljonki alemmas, ku laskis. Vaan se tuntuu kylkiluissa mut ei jaloissa.

Pevelius meinaa että kyykyn ei pitäs ottaa kylkiluihin. Olin samaa mieltä, ja haluaisin olla vieläkin. Melkein olenkin :D. Voi olla, että on prässin jäliltä herkkänä, kun teen joka toinen treeni prässin ja joka toinen kyykyn. Voi olla että tekniikassakin joku klikkaa ja se vois olla liian suuri etukumara. Osaisko joku kommentoida tämän?

Harmittaahan moinen, kun molemmat on lemppariliikkeitä ja kun fiilis on parraimmillaan, molemmat ottavat enemmän kurkkuun kuin kinttuihin! ;)

Itsellä tuli ekana mieleen, et katsoo sen säädön...sitä istuinosaahan voi laittaa ns. alemmas, jollon jalkojen ja kylkiluiden väliin jää enemmän tilaa tehä alas, tosin silloin taas selälle isot romut saattaa tehä tepposen, jollei saa pidettyy asentoa...En tiiä, itse nimittäin joskus on tuntunu et polvet on suussa ja pari pykälää alemmas vaan selkänojaa ni pystykin tekee ilman hampaiden lähtöä :D Mut jos säädöt on jo maksimaalisen hyvät ni sit vaan ei varmaan voi muuta ku jättää se kelkka ylemmäs, ettei nyt itteensä riko...

Itsellä otti kylkiluu hieman vauriota, kun viimeksi tein jalkaprässiä puolisen vuotta sitten. Laskin kelkan aivan alas ja punnersin ylös ala-asennosta, jossa reidet olivat lähes alavatsassa kiinni. Kuului vaan pieni rapsahtava ääni kyljestä ja tuntui ikävä viiltävä kipu. Ei ihan heti sitten enempää sattunutkaan, mutta illalla olikin kylki jo todella kipeä eikä nukkumisestakaan meinannut tulla mitään.

Varmaan vaan venähti tms. kylkiluu/kylkilihat, mutta kipeä oli melko pitkään. Normaalisti ei prässissä ole ongelmia ollut, ei varsinkaan sellaisiss istuttavissa, joissa istutaan vaakatasossa. Tuon jälkeen on kuitenkin tullut keskityttyä vain etukyykkyyn ja kyykkyyn.

tarkoitin, että saattoi joku lihas kyljestä revähtää hieman. Luut ei luonnollisesti revähdä :) Veikkaisin kuitenkin, että kylkiluun hiusmurtuma on todennäköisin vaurio.

Parantui muistaakseni parissa kuukaudessa. Olisi parantunut nopeamminkin, mutta tyhmyyksissäni en jättänyt karting-kilpailua väliin eikä kylki osannut arvostaa kunnon rynkytystä ollenkaan.

Näemmä kärsii juu. Tänään alottelin tekeen prässiä ja ikävän rusahduksen saattelemana sainkin sen jättää siitten siihen vaikka en edes hirveän syvään kelkkaa päästänyt. Vkonloppuna nimittäin kolautin oikean puolen kylkiluut ja koska enää ei pahemmin kipua tuntunut ajattelin että kyllä se siitä. Vaan tälli taisi ollakin kovempaa kamaa kun tollee rusahti heti kättelyssä lähes pelkästä paineesta.

Buranan voimalla irvistellessä on tämä ilta mennyt, huomenna saapi mennä sit lekuriin. Kiva.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
itsellä sama ongelma prässin kanssa. Alimmat kylkiluut tulee vitun kipeiks.. Kelkkaa pitäisi vaan jättää ylemmäks
Koittakaa pitää se alaselkä kiinni siinä levyssä selällänne maatessa.
Monella alaselän "nousu" tai irtoaminen viittaa huonoon liikkuvuuteen, mutta tämän rajoissa suosittelen menemään.

?? Mitenkäs tuo nyt sitten vaikuttaa siihen, että reidet painaa kylkiluihin?

On topic: Mulla on sama ongelma varsinkin viimeisessä toistossa, kun menee oikein syvään. Valitin kipua (muiden tutkimusten yhteydessä) ja lääkäri sanoi pernan suurentuneen->lisätutkimuksiin, joissa ei näkynyt mitään suurentumaa. Yritin kyllä selittää mistä voisi johtua kipu...

En ole millään tavalla asiantuntija, mutta mulla on sellainen käsitys että kylkiluut on jonkinlaisilla rustokiinnityksillä kiinni (sama syy, mihin perustuu rintakehän venytys pulloverilla, mutta se onkin jo toinen juttu). Mun villi arvaukseni on, että nuo kiinnityskohdat voisi jotenkin venähtääkin. Voi olla täyttä :kakka: :kin tämä selitys.

Aloin treenaamaan tyyliin koko kroppa kolmesti viikossa. Alimmat kylkiluut ovat nyt alkaneet aristaa ja olen havainnut lievää kipua prässissä ja kyykyssä varsinkin lyhemmissä sarjoissa (=isommissa romuissa). Teenkö liikkeet liian syvään? Vai onko jalkojen asento liian kapea? Yritin hakea prässissä parempaa leveyttä, mutta levy loppui kesken. Voisko kyykyssä olla asento väärä? Vai oisko alimmat kylkiluut liian leveällä? Onko kukaan kuullut, että jollakulla ois kylkiluut sanoneet riks raks ja poks :D ?

Edit: prässissä tosiaan tuntuu, että reidet painaa kylkiluut kasaan. Välistä tuntuu, että reidet painaa kylkiluita aivan liian aikaisin, eli jo ennen kuin liike olisi tarpeeksi alhaalla.

Laita pohjoisen karhu vähemmän rautaa kyytiin :lol2:

- Kokeile jalkaterien kääntämistä hieman ulospäin molemissa harjoitteissa.

- Kokeile vaikuttaako, jos hieman lisäät rautaa ja et päästä liikettä
syvään, vaan teet sen sillai että ei kipu ei kyljissä tunnu.

- Tarkista prässissä, että perse on prässin pohjalla ja selkä tukevasti penkissä.

- Kyykyssä käytät tietty vyötä? :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom