Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Sama:D Siellä on joskus tullut Securitas ihan vartavasten minua varten, siinä sitä palvelua HAH!
Viimeksi kiilasin koko saatanan jonon ohi kun sanoin että on niin kovat kivut ettei pysty istumaan, sinne vaan lavetille ja jo kohta ruvettiin ottaan veriä. Olin kyllä oikeestikkin silloin saatanan huonossa hapessa.

Jos kuume on noin pirun korkeena pari päivää ja olo muutenki sellanen että esim kävely tekee heikkoa niin eiköhän tommosen tempun voi tehdä ilman huonoa omaatuntoa. Jos on tollanen kuume niin ne viimesetki voimat voi mennä jo siihen että koittaa olla pökräämättä joten "antamalla" sen tapahtua pääsee sentään nopeammin toimenpiteisiin joita jokatapauksessa suht akuutisti tarvii. Itellä oli keväällä keuhkokuume, jolloin sanoin että ei pysty edes istuun tai tipun tähän, jolloin pistivät pitkäkseen ja verikokeita yms alettiin ottaan samantien.

Mä haluasin nähdä kun joku luodista saanut istuu siellä odotushuoneessa ja venttaa tuntikaupalla että joku antaisi edes laastarin. "Se oli vain kädessä se osuma, tärkeempää on mummojen aivastukset"
Paras kokemus päivystyksestä on se kun 2011 hajotin polveni ja suuntasin päivystykseen. Siellä oli vuoroaan odottelemassa kaveri, jolla törötti ruuvimeisseli kämmenestä läpi. Itse odotin polven kanssa kolmisen tuntia ja tämä ruuvimeisselisankari odotti pari tuntia. Kauankohan lie odottanut ennen minun tuloa.. Tätä se nykyään on.

Paras kokemus päivystyksestä on se kun 2011 hajotin polveni ja suuntasin päivystykseen. Siellä oli vuoroaan odottelemassa kaveri, jolla törötti ruuvimeisseli kämmenestä läpi. Itse odotin polven kanssa kolmisen tuntia ja tämä ruuvimeisselisankari odotti pari tuntia. Kauankohan lie odottanut ennen minun tuloa.. Tätä se nykyään on.
On toi kyllä koomista ja vielä maassa, jossa on aivan järjettömän sairas verotus.

Saapunut maahan.

7BB17E98-1CF2-4F1A-8206-C40E08DA395B.webp

Arvauskeskuksessa on ihan hämärää menoa, itsellä oli korvatulehdus ja soitin sinne että lekuriin pitäs päästä niin sanoi että ajat menee kolmen päivän päähän johon minä että mitä vittua, sanoi kyllä että voihan sitä tulla sairaanhoitajalle näyttämään,
Kun en ole pahemmin käynyt arvauskeskuksessa niin käsitin ettei sieltä saa lekurinhoitoa kun eukko ei tajunnut sanoa että pitää tulla sinne istumaan päivystyksen jonoon.
Onhan se ihan pirun kummallista kun sairaanhoitajat nykyään päättää tarviiko joku hoitoa vai ei, kyllä heillä perusjuttuihin varmaan riittää ihan hyvin taitoa mutta entäpä ne tapaukset jotka saattaa olla hyvinkin akuutteja vaikkei ensin vaikuta siltä tai entä ne aremmat ihmiset joilla saattaa olla oikeasti hätä mutta eivät vain uskalla pitää meteliä itsestään.

Kyllä vitutti sielläkin ensin odottaa 2 tuntia sille tippaiitalle joka vilkaisi n.2 sekuntia korvaan (ulkokorvantulehdus) ja totesi että sullahan on tosi paha tulehdus että pitäs mennä lääkärin juttusille, tähän olikin ihan helvetin helppo todeta että sinähän se sherlokki olet.

Kerran olen joutunut odottamaan ensiavussa pari tuntia ilman mitään kipulääkettä kun sormi repesi lähes kokonaan irti, ei edes verilammikko lattialla aiheuttanut toimenpiteitä kun pitelin sitä samaista kuorma-autosta napattua paskaista rättiä siinä.

Toisaalta joskus käynyt yksityisellä jossa joku tatjana antanut aivan mutudiagnoosia joka ollut päin vittua, silloin mietin itsekkin pitäisikö laskusta reklamoida ja vaatia se hyvitettäväksi kun en ole saanut sitä mistä olen maksanut, harvempi taitaa muutamien kymppien takia isoa showta vetämään.

Itellä paras terkkarikokemus oli varmaan kun ranteesta murtui veneluu.
Menin ensin paikalliseen terkkariin jossa suht nopeasti pääsin sisään kun ei ollut ruuhkaa. Lääkäri totesi veneluun murtuneen ja että käsi pitää kipsata, mutta minun pitää mennä Peijakseen kun he ei eivät kipsaa terkkarissa kesäisin. No ajelin n. 15-20km peijakseen, jonotin, pääsin vastaanotolle ja lääkäri sanoi "kyllä niiden täytyy hoitaa toi kipsaus siellä terkkarissa". Ajoin takaisin terkkariin "Eiku mee Peijakseen". Menin Peijakseen ja sitten kipsasivat käden.
Kahden viikon päästä oli ensimmäinen kontrolliaika. Kun pääsin vastaanotolle niin lääkäri sanoi: "Ei helvetti, sulla on ihan vääränlainen kipsikädessä. Pitäisi olla niin, että peukalo ei saa liikkua yhtään ja muut sormet vapaana, sulla on päinvastoin"
Tän kahden viikon aikana vamma oli mennyt vain melkeinpä huonompaan suuntaan. No saatiin viimein oikea kipsi ja se olikin sitten jotain 2-3kk kädessä...

Mä haluasin nähdä kun joku luodista saanut istuu siellä odotushuoneessa ja venttaa tuntikaupalla että joku antaisi edes laastarin. "Se oli vain kädessä se osuma, tärkeempää on mummojen aivastukset"
Voi olla, että tuollaisiakin on ja haluaisit nähdä sellaisen:p
10v sitten äiti kaatui ja käteen tuli avomurtuma, niin sairasautolla kuljetettiin Tampereelle Acutaan. Joutui odottelemaan yli 6h käytävällä käden kanssa mistä pullotti luu ulkona! Toki siinä hoitajat kävivät lääkettä antamassa välillä. Likemmäksi 60 vuotias oli silloin ja ikinä ei ole mistään valittanut(ehkä olisi kannattanut korottaa tuossa tilanteessa ääntään). Jälkeen päin lääkärit sanoivat, että olisi pitänyt kiireellisenä ottaa leikkaukseen, kun käsi ei hänen elinaikanaa ikinä tullut kuntoon, vaikka 2 kertaa sen jälkeen uudestaan leikattiin.
Niin tämä on ihan arkipäivää!

Kuinkahan paljon näissä julkisen puolen arvosteluissa on samaa ilmiötä kuin Miken videoissa? Eli ne negatiiviset tullaan heti kertomaan kaikille, mutta sitten ne jotka kokevat positiivisesti, ovat hiljaa. Kyllähän noita päivystyksiä saisi nopeammin sujumaan, jos sinne vaan otettaisiin enemmän lääkäreitä. Kalliimmaksi vaan tulisi ja sitten hiljaisempina hetkinä siellä olisi sitten peukaloiden pyörittelyä isolla palkalla. Noihin että myöhemmin odotusaulaan tulleet menevät ohi. voi olla syynä ihan se, että siellä on työnjakoa. Esim taysin acutassa näyttäisi olevan niin, että yksi lääkäri ottaa makaavat kirurgiset, yksi istumaan pystyvät kirurgiset potilaat ja sisätautisille omat jakonsa. Sitten jos siellä on muutamakin käsivamma jotka vaativat yhtään enempi sen lääkärin aikaa, niin joutuuhan siinä odottamaan. Ja samasta aulasta perusflunssia ottavan lääkärin potilaiden ottotahti on moninkertainen.

on tullut julkisella puolella käytyä paljon nuoresta pitäen ja ikinä en ole saanut hyvää plus nopeaa palvelua. Yleisesti ottaen aina on ollut jotain mikä on ärsyttänyt. Enkä nyt meinaa mitään "lekurilla pöytä sekaisin" juttuja. Tähän palvelutason heittelyyn on kyllä tottunut joten ei yllätä enää mikään.

toki varmasti on monilla positiivistakin sanottavaa ja se heille suotakoon.

Kuinkahan paljon näissä julkisen puolen arvosteluissa on samaa ilmiötä kuin Miken videoissa? Eli ne negatiiviset tullaan heti kertomaan kaikille, mutta sitten ne jotka kokevat positiivisesti, ovat hiljaa.
Tuut sä hehkuttamaan kun kaupan kassalla myyjä osaa velottaa oikean hinnan? Ne ihmiset tekee töitä siellä, josta me maksetaan.

Kokonaisveroasteen pyöriessä jossain 44% prosentin tuntumassa ja nettomaksana systeemissä toimivana sitä tietenkin odottaisi, että kun edes kerran viidessä tai kymmenessä vuodessa käy koistinen niin silloin saisi tehokkaasti ja nopeasti jeesiä siitä laarista mihin itse on lapannut, Mutta kun ei.

Kokonaisveroasteen pyöriessä jossain 44% prosentin tuntumassa ja nettomaksana systeemissä toimivana sitä tietenkin odottaisi, että kun edes kerran viidessä tai kymmenessä vuodessa käy koistinen niin silloin saisi tehokkaasti ja nopeasti jeesiä siitä laarista mihin itse on lapannut, Mutta kun ei.
Niinpä, jotenkin vain niin väärin. Tai ei sekään, etten saa palvelua, mutta että laittavat laskun vielä perään.

Viimeksi muokattu:
@Mike ootko tutustunut näihin elektrostimulaattoreihin? Tuntuvat olevan erilajien urheilijoilla kovassa käytössä, ihan lihasvammojen kuntoutuksessa kuin myös normaalin palautumis parantamisessa.

Kalliitahan nuo ovat, ja tiedä sitten millainen hyöty todellisuudessa on. Compex taitaa olla johtavia valmistajia, omronilta löytyy myös vastaavia joita taitaa saada ihan Prismasta.

https://www.compexstore.com/en/productfinder

http://www.omaomron.fi/tuotteet?ryhma=OMRON+TENS-laitteet&tuote=E2+Elite+TENS-laite&r=50&t=18392701

Tuohon julkinen vs yksityinen sairaanhoito keskusteluun; kyllä siellä yksityisellä sekoillaan myös ihan urakalla, kuten tuo miken ensimmäinen lekuri tässäkin episodissa.

Itsellä vuosia sitten diagnosoitiin yksityisellä oikean jalan osittainen puutuminen ja heikkous b-vitamiinin puutteeksi johon parannus oli apteekista vitamiinilisä ja keskiolutta, true story. Seuraavana päivänä uudestaan kun koko jalasta oli tunto ja voima hävinnyt. Nyt eri lekuri diagnosoi välilevynpullistuman kiireellisenä, ja lähete Töölön tapaturmaklinikalle jossa leikattiin seuraavana aamuna.

Toinen sekoilu yksityisellä tältä syksyltä kun polvi vaivan vuoksi kävin ortopedillä (kyseisen lääkärikeskuksen polviguru). Ortopedi käänteli ja tunnusteli, diagnoosina huonot linjaukset ja huono liikunta, johon hoitona tukipohjalliset, hierontaa, fysioterapiaa. Ei nähnyt tarvetta magneettikuvaan.

Maksoin itse magneettikuva, ja menin toiselle ortopedille. Ulompi kierukka revennyt keskikolmannekseen, ja vaatii tähystyksen. Eli tällälailla.... Perkele, hierontaa ja tukipohjalliset!?!?!

Julkisella toiminut kaikki aina, tosin jonottaa ja odottaa saa ellei ole oikeasti paniikki. Esim juuri tuon selän kanssa, joka kuvattiin ja leikattiin heti, mutta vuosia sitten ensimmäiseen polvitähystykseen odottelin kokonaisen vuoden....

Kuinkahan paljon näissä julkisen puolen arvosteluissa on samaa ilmiötä kuin Miken videoissa? Eli ne negatiiviset tullaan heti kertomaan kaikille, mutta sitten ne jotka kokevat positiivisesti, ovat hiljaa. Kyllähän noita päivystyksiä saisi nopeammin sujumaan, jos sinne vaan otettaisiin enemmän lääkäreitä. Kalliimmaksi vaan tulisi ja sitten hiljaisempina hetkinä siellä olisi sitten peukaloiden pyörittelyä isolla palkalla. Noihin että myöhemmin odotusaulaan tulleet menevät ohi. voi olla syynä ihan se, että siellä on työnjakoa. Esim taysin acutassa näyttäisi olevan niin, että yksi lääkäri ottaa makaavat kirurgiset, yksi istumaan pystyvät kirurgiset potilaat ja sisätautisille omat jakonsa. Sitten jos siellä on muutamakin käsivamma jotka vaativat yhtään enempi sen lääkärin aikaa, niin joutuuhan siinä odottamaan. Ja samasta aulasta perusflunssia ottavan lääkärin potilaiden ottotahti on moninkertainen.

Täähän se ois, triage laittaa potilaat kiireellisyysjärjestykseen eri hoitoaloille ja esim sisätauteihin erikoistunut lääkäri ei ala hoitamaan kirurgin potilaita ja juuri tästä syystä on yleistä kun ihmisten kuulee puhuvan "tuo tuli mun jälkeen ja pääs hoitoon ennen mua".
Aika pitkälti jokainen potilas ajattelee samalla tavalla mennessään päivystykseen että juuri hän ei pysty odottamaan vaan hänen vaivansa vaatii ensimmäisenä hoitoa, varmaan yleisin triagelta kysytty kysymys on "kauanko täällä pitää vittu odottaa"
Näissä julkista terveydenhuoltoa koskevissa palautteissa on vähän sama ongelma on demokratiassa, ihmiset saavat äänestää vaikkeivat ymmärrä politiikasta mitään ja samalla tavalla ihmiset arvostelevat julkista terveydenhuoltoa ottamatta selvää mistä suuret jonotusajat johtuvat.
Tänne on varmaan turha tästä kirjoittaa ellei halua paskaa niskaansa, koska nämä asiat tuntuvat ymmärtävän vain ihmiset jotka työskentelevät/ovat työskennelleet julkisen terveydenhuollon parissa, koska muut asiaan harvoin jaksavat perehtyä.

Edit ja tuohon yksityiseen verrattuna, tiedättehän että hyvin usein nämä samat lääkärit työskentelevät sekä julkisella että yksityisellä sektorilla.

Pyynnöstä!
Muutama kuukausi sitten halkaisin hampaan pystysuuntaan, onneksi sattui olemaan juurihoidettu niin ei näkynyt tähtiä, tätä tosin en siinä vaiheessa muistanut.
Menin hammaslääkäripäivystykseen niin siitä kun astuin ovesta sisään ja olin hamppi korjattuna ulkona meni n.20min.
Tosin tuo suoritus taisi olla lottovoittoon verrattava asia, jokatapauksessa olin iloinen ja tein sen kyllä myös henkiökunnalle selväksi :)

Yksi kirurgi kans kiteytti homman aika hyvin; Julkisella puolella jos hoidat klo 12 alkavan kolmen tunnin mittaisen leikkauksen kahteen tuntiin, saat siitä palkinnoksi klo 14:30 itselle uuden potilaan pöydälle salin siivouksen jälkeen. Eli siis ylitöiksi menee..
Yksityisellä taasen lähtisit silloin kahdelta kotiin ja palkka raksuttaisi sinne kolmeen asti kuitenkin. Silti he työskentelevät julkisella pääsääntöisesti, koska ovista voi tulla mitä vain sisään.

Mitä nyt näihin murtumiin ja "ruuvimeisseli läpi kädestä" tarinoihin tulee, niin se vamman visuaalinen näyttävyys ei kerro sitä vakavuutta. Vaikkapa esimerkiksi hengenahdistus on akuutimpi, kuin se että vuotelet päivystyksen lattialle parisen sataa milliä.
Ymmärrän kyllä että maallikolle se vamman visuaalisuus on aika merkittävässä osassa vakavuutta arvioidessa, ei siinä mitään. Siksi pitäisikin antaa ammattilaisten hoitaa työnsä.

Kyllä minuakin vituttaa odotella kivuissa päivytyksessä, ei sitä nyt voi kieltää, mutta ei sille voi oikein mitään kun nämä kortit on käteen jaettu.

Back
Ylös Bottom