Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Soita Mike sinne paikkaan mistä lasku tuli ja kysy mistä ne laskuttavat.
Voin sanoa etukäteen, että sanovat sen olevan palvelumaksu vaan kun kerran se palvelu puuttuu niin se täytyy perua.
Sanot ettei sua 3 tuntiin kukaan auttanut tai tehnyt muutakaan niin ette te siitä enää rahaa voi olla prkl!

Edit: Lasku siis on 99% maksu siitä kun sinut on kirjattu ks. paikkaan "sisään" ja ellei hoitoa anneta ei maksa.
Piti soitella, mutta 1500 loppuu niiden aika, eli huomenna ja tosiaankin mä haluan tietää mistä laskuttavat. Tossa lulee "Aikuisten TK-päivystys", eli mitä se sitten tarkoittaa, astut sisään, niin tulee lasku, koska mä vain painoin nappia ja mulle sanottiin, että sut kutsutaan kun lääkäri tulee paikalle. Eikä mua sitten kutsuttu, mutta kyllä sitä lössiä tuli sisään ja kaikki meni vain mun ohi.

Eikä mua sitten kutsuttu, mutta kyllä sitä lössiä tuli sisään ja kaikki meni vain mun ohi.

Tämä on kyllä itseäkin vituttanut kun painuin ensiapuun suoraan salilta selän mentyä pahaan kuntoon. Siellä istuin monta tuntia tuskissani solmussa kun jokainen luulosairas mummo joka sisään astui meni minua ennen. Mutta tämmöistä se on, nuorehko mies jolla on selkä paskana ei ole todennäköisesti kuolemanvaarassa, mummot taas delaa tämän tuosta ja menevät järjestään edelle. Vitutti se silti ihan helvetisti.

Edit. Melkein itse mielummin maksaisin tuon laskun kuin alkaisin siitä tappelemaan. Siihen meinaan voi mennä sitten aikaa ja vaivaa ihan miten paljon vaan, joku hinta se on omalla ajallakin.

Ja kyllähän minä ton tottakai maksan ja veromätkyt 7 tonnia maksan kanssa. Ja vaikka mun tila ei ollutkaan hengenvaarallinen, niin silti, en mä laskua sieltä odottanut kun mä en saanut minkäänlaista palvelua kuin kysymyksen "Paljonko sattuu".

Kyllä mä tiedän, että monet pitää mua turhamaisena, mutta niillä sais olla tuolla joku taulukko, josta selviäisi saako hoitoa vai ei, niin ei tarttis istuskella. Mitäs jos olisi iso tulehdusvaara? Siinä se useammassa tunnissa menee pahaksi ja iskee kuume päälle. Mä en katso olevani mitenkään parempiarvoinen ihminen, mutta ilmeisesti siellä arvotetaan ihmisiä kuitenkin aika rajusti.

Toi päivystystouhu on nykyään tuollaista, kun kaikki kunnallisen puolen palvelut leikkailtu ja yhdistelty. Aiempi psyk. ja hörhöjen päivystys suljettiin ja yhdistettiin Hartmaniin ja Malmiin, jotta olisi jonkun kukkahatun mielestä tasa-arvoista. Tilannehan nyt se, että pakko ottaa hermoheikot sisään ensin ja toimitella psyk.osastoille, etteivät sekoa yhteispäivystyksen tiloissa. Siksi muiden vammojen hoito venyy.

Ensimmäisellä kerralla, kun lähti tuo olkapää sijoiltaan, niin kaveri heitti päivystykseen. Osasi olla hillittömän kipeä. Etenkin kun tilanne, jossa luksaatio tapahtui, oli aika kivulias jo itsessään(pieni kiipeilyonnettomuus). Eikä itsellä ollut mitään käsitystä, että mikä siellä on paskana. Näytti vaan vitun hämärältä ja sattui saatanasti. Jumalauta sitä odotuksen määrää lauantai-iltana, kun juoppoja ja muita illan sankareita lappaa sisään. Lopulta myöhemmin paikalle tullut kaveri luiskautti sijoilleen ja ei muuta kuin helvettiin sieltä.

Vaikka en taloudellisen tilanteeni suhteen mitään kerskailla, niin kyllä nuo kunnallisen puolen touhut olen kyennyt aika kiitettävästi viimeisen vajaan 10 vuoden aikana välttämättään. Se on vaan niin kyrvästä mennä jo etukäteen vittuuntuneena lekurille, kun tietää mitä paskaa tuleman pitää. Ja todella harvoin on kyllä oikeasti hyviä kokemuksia tullut kohdalle.

Toinen tässä ehkä mainitsemisen arvoinen kokemus tk-lääkärin huippuosaamisesta oli käynti helvetin kipeän korvan takia, kun ulkomaille lähtöön lentokoneella oli vajaat 48 tuntia aikaa. Lääkäri tsekkasi korvan lampulla ja totesi, ettei mitään tulehdusta ole havaittavissa. Seuraavana päivänä tilanne sama ja sitten sinne yksityiselle. Oli kuulemma erittäin häijy välikorvatulehdus, johon suoritettiin tärykalvopisto ja imettiin paskaa veke + antibiootit ja särkylääkkeet. Totesi tämä lääkäri vain, että oli hyvä että tulin, sillä olisi muuten tullut mukavat paineet lentokoneessa...

Toinen tässä ehkä mainitsemisen arvoinen kokemus tk-lääkärin huippuosaamisesta oli käynti helvetin kipeän korvan takia, kun ulkomaille lähtöön lentokoneella oli vajaat 48 tuntia aikaa. Lääkäri tsekkasi korvan lampulla ja totesi, ettei mitään tulehdusta ole havaittavissa. Seuraavana päivänä tilanne sama ja sitten sinne yksityiselle. Oli kuulemma erittäin häijy välikorvatulehdus, johon suoritettiin tärykalvopisto ja imettiin paskaa veke + antibiootit ja särkylääkkeet. Totesi tämä lääkäri vain, että oli hyvä että tulin, sillä olisi muuten tullut mukavat paineet lentokoneessa...
Mä en tajuu miten noita ei saada vastuuseen virheistä? Ja varmaan vielä laskun laittoi perässä. Jos mä tilaan netistä paidan ja tilaus otetaan vastaan. Tulee sitten palanen rikkinäisistä housuista ja lasku, niin ei sitä laskua tartte maksaa, vaikka tilaus onkin vastaanotettu. Mut terveydenhuollossa täysin hoitamattomat tai väärin hoidetut on kuin ilmaa ja laskua voi laittaa perään.

tuohon yleisenpuolen terveys ja lääkäripalveluiden kiroamiseen on kyllä helppo itsekkin yhtyä. On nimittäin tullut lukuisia kertoja, oikeastaan lähes aina istuttua tuntitolkulla niillä saatanan penkeillä odottamassa kaiken mailman mutiaisten keskellä. Myös silloin kun oma rinta repesi. Neljä tuntia odotat, että nuori ja ihan hölmö naislääkäri tekee jonkun silmämääräisen diagnoosin ja lähettää kotiin! Noh, sain onneksi sitten päiväaikaa vähän asiallisempaa hoitoa ja tutkimista yksityiseltä työterveyteni kautta. Se on vaan monesti niin että tuolla kunnallisella puolella homma on aivan alimitoitettua ja lääkäreitä ihan liian vähän paikalla samaan aikaan, jotta homma toimisi edes hieman joutuisammin. Sitte täytyy vielä erityismaininta antaa yleisenpuolen suhtautumiseen bodareiden ja voimailijoiden vammoihin, joka ainakin mun kokemuksen mukaan on lähinnä tyyliin "hah, mitäs revit siellä salilla tuolla tavalla!" + ne kaikki lääkkeistä syyttelyt aina siihen päälle. Ihan vitun paskaa koko homma, josta maksatetaan moneen kertaan, eli ekana verojen kautta, mutta sitten lasku perään vielä käydessäkin:eek:

Mulle tuli kaksi vuotta sitten kesällä joku outo ja raju kuumeilu aivan yllättäen. Oireet oli vain 39,5 kuumetta, älyttömän huono olo ja lieviä vatsaoireita. Tuota jatkui noin kaksi päivää ja olo alkoi olla todella uupunut ja huono jo sen kovan kuumeenkin takia. Lopulta oli pakko lähteä yömyöhällä päivystykseen sitten, että ottavat verikokeita ja tutkivat mikä helvetti pitää noin kovaa kuumetta päällä. Tiesin entuudestaan, että kun kerran omilla jaloillani pysyn pystyssä (vielä), niin sinne vitun penkeille mut pistetään istumaan taas neljäksi tunniksi ainakin. Mulla oli kertakaikkiaan niin tuskainen olo ja voimat jo ihan loppussa, niin ajattelin mielessäni jo etukäteen matkalla ajaessani, että nyt Timo ei istu missään penkeillä minuuttiakaan, ei ota mitään vuorolappuja, eikä kuuntele minkään lihavan vastaanottoakan lässytyksiä. Joten kaivoin kelakortin valmiiksi käteen, hoipertelin sisään todella huonon näköisenä ja rojahdin kunnolla lattialle "tajuttomana" makaamaan!! Alkoi tapahtumaan välittömästi. Alle viisi minuuttia, niin mut oli kärrätty paareilla johonkin toimenpidehuoneeseen, verta otettiin pari pulloa heti saman tien, sydänfilmi otettiin, laitettiin tippaan ja 3 sairaan hoitajaa teki hommia täydellä teholla. Siitä noin 5 min. lisää, niin tuli lääkäri paikalle jne. Mä olin huonona oikeasti, en ihan noin huonona, mutta tuon se saatanan näköjään vaatii, että tulee vauhtia siihen hommaan ja sairas ihminen ei joudu kitumaan jossakin penkillä neljää tuntia.

tuohon yleisenpuolen terveys ja lääkäripalveluiden kiroamiseen on kyllä helppo itsekkin yhtyä. On nimittäin tullut lukuisia kertoja, oikeastaan lähes aina istuttua tuntitolkulla niillä saatanan penkeillä odottamassa kaiken mailman mutiaisten keskellä. Myös silloin kun oma rinta repesi. Neljä tuntia odotat, että nuori ja ihan hölmö naislääkäri tekee jonkun silmämääräisen diagnoosin ja lähettää kotiin! Noh, sain onneksi sitten päiväaikaa vähän asiallisempaa hoitoa ja tutkimista yksityiseltä työterveyteni kautta. Se on vaan monesti niin että tuolla kunnallisella puolella homma on aivan alimitoitettua ja lääkäreitä ihan liian vähän paikalla samaan aikaan, jotta homma toimisi edes hieman joutuisammin. Sitte täytyy vielä erityismaininta antaa yleisenpuolen suhtautumiseen bodareiden ja voimailijoiden vammoihin, joka ainakin mun kokemuksen mukaan on lähinnä tyyliin "hah, mitäs revit siellä salilla tuolla tavalla!" + ne kaikki lääkkeistä syyttelyt aina siihen päälle. Ihan vitun paskaa koko homma, josta maksatetaan moneen kertaan, eli ekana verojen kautta, mutta sitten lasku perään vielä käydessäkin:eek:

Mulle tuli kaksi vuotta sitten kesällä joku outo ja raju kuumeilu aivan yllättäen. Oireet oli vain 39,5 kuumetta, älyttömän huono olo ja lieviä vatsaoireita. Tuota jatkui noin kaksi päivää ja olo alkoi olla todella uupunut ja huono jo sen kovan kuumeenkin takia. Lopulta oli pakko lähteä yömyöhällä päivystykseen sitten, että ottavat verikokeita ja tutkivat mikä helvetti pitää noin kovaa kuumetta päällä. Tiesin entuudestaan, että kun kerran omilla jaloillani pysyn pystyssä (vielä), niin sinne vitun penkeille mut pistetään istumaan taas neljäksi tunniksi ainakin. Mulla oli kertakaikkiaan niin tuskainen olo ja voimat jo ihan loppussa, niin ajattelin mielessäni jo etukäteen matkalla ajaessani, että nyt Timo ei istu missään penkeillä minuuttiakaan, ei ota mitään vuorolappuja, eikä kuuntele minkään lihavan vastaanottoakan lässytyksiä. Joten kaivoin kelakortin valmiiksi käteen, hoipertelin sisään todella huonon näköisenä ja rojahdin kunnolla lattialle "tajuttomana" makaamaan!! Alkoi tapahtumaan välittömästi. Alle viisi minuuttia, niin mut oli kärrätty paareilla johonkin toimenpidehuoneeseen, verta otettiin pari pulloa heti saman tien, sydänfilmi otettiin, laitettiin tippaan ja 3 sairaan hoitajaa teki hommia täydellä teholla. Siitä noin 5 min. lisää, niin tuli lääkäri paikalle jne. Mä olin huonona oikeasti, en ihan noin huonona, mutta tuon se saatanan näköjään vaatii, että tulee vauhtia siihen hommaan ja sairas ihminen ei joudu kitumaan jossakin penkillä neljää tuntia.

No mikä sulla sitten oli, joka tuon voinnin aiheutti?

Joten kaivoin kelakortin valmiiksi käteen, hoipertelin sisään todella huonon näköisenä ja rojahdin kunnolla lattialle "tajuttomana" makaamaan!! Alkoi tapahtumaan välittömästi. Alle viisi minuuttia, niin mut oli kärrätty paareilla johonkin toimenpidehuoneeseen, verta otettiin pari pulloa heti saman tien, sydänfilmi otettiin, laitettiin tippaan ja 3 sairaan hoitajaa teki hommia täydellä teholla. Siitä noin 5 min. lisää, niin tuli lääkäri paikalle jne. Mä olin huonona oikeasti, en ihan noin huonona, mutta tuon se saatanan näköjään vaatii, että tulee vauhtia siihen hommaan ja sairas ihminen ei joudu kitumaan jossakin penkillä neljää tuntia.

Hartaasti toivon, että päivystyksessä ei sillä hetkellä ollut jotain kuka olisi oikeasti tarvinnut sitä akuuttia hoitoa, kenen ohitse nyt sitten itse menit kiilaamaan.
Voit sitten itse ensikerralla siellä odotellessa kelata, että mikä siellä kestää? Onkohan joku saatanan idiootti mennyt ja simuloinut pahempaa tilaa, kuin mikä oikeasti on päällä? Tämä nyt siellä sitten sitoo sen kolme hoitajaa ja lääkärin toviksi, joten kannattaa varatutua että odottelussa kestää =) Niinkuin myös varmaan huomasit, akuutissa tilanteessa tapahtuu - ja nopeasti.

Kannattaa myös miettiä että esim lapset eivät ole pieniä aikuisia, joten oireista riippuen voivat tarvita hyvinkin välitöntä hoitoa. Vanhuksilta taas löytyy yleensä kasa perussairauksia.. Perusterve aikuinen voi odottaa, he välttämättä eivät.
Ne triageluokat on onneksi tehnyt joku sinua huomattavasti viisaampi ihminen.

Hartaasti toivon, että päivystyksessä ei sillä hetkellä ollut jotain kuka olisi oikeasti tarvinnut sitä akuuttia hoitoa, kenen ohitse nyt sitten itse menit kiilaamaan.
Voit sitten itse ensikerralla siellä odotellessa kelata, että mikä siellä kestää? Onkohan joku saatanan idiootti mennyt ja simuloinut pahempaa tilaa, kuin mikä oikeasti on päällä? Tämä nyt siellä sitten sitoo sen kolme hoitajaa ja lääkärin toviksi, joten kannattaa varatutua että odottelussa kestää =) Niinkuin myös varmaan huomasit, akuutissa tilanteessa tapahtuu - ja nopeasti.

Kannattaa myös miettiä että esim lapset eivät ole pieniä aikuisia, joten oireista riippuen voivat tarvita hyvinkin välitöntä hoitoa. Vanhuksilta taas löytyy yleensä kasa perussairauksia.. Perusterve aikuinen voi odottaa, he välttämättä eivät.
taidat olla alalla hommissa?

Sun mielestä varmaan mun saama laskukin on sitten ihan oikeutettu. Kulutin minuutin sen tädin aikaa.

Sun mielestä varmaan mun saama laskukin on sitten ihan oikeutettu. Kulutin minuutin sen tädin aikaa.

Ei todellakaan ole oikeutettu. Et saanut hoitoa = ei mitään syytä miksi maksaisit.
Taitaa olla vaan automatisoitu systeemi, joka laittaa laskutukseen kun päivystykseen kirjautuu. Sihteerit sitten lähettelee nämä laskut vain eteenpäin. Eivät he katso mitä siellä on tehty, koska se ei laskun suuruuteen vaikuttaisi kuitenkaan.

Sinuna valittaisin, en tosin tiedä johtaako mihinkään.

No mikä sulla sitten oli, joka tuon voinnin aiheutti?
listeriaverenmyrkytys

turhaa jeesustelet, mitään tuollaisia nyt ala miettimään kun on ihmisellä tarpeeksi huono olo. Olisin voinut vaikka lyödä muiden potilaiden päitä yhteen ja piilottaa niiden raadot penkkirivien alle, että pääsen nopeasti hoitoon. Kidu sä siellä penkeillä neljä tuntia, mä en.

Loppuu se pullansyönti laiskana siellä taukohuoneessa, kun meikäläinen tulee huonossa kunnossa sairaalaan:D

Back
Ylös Bottom