Samaa mieltä btw.Tuo Danin kuva, joka täällä oli jossain vaiheessa, on varmasti yksi parhaista, ellei paras, mitä oon ikinä nähnyt Mikeltä. Tykkään ihan törkeästi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samaa mieltä btw.Tuo Danin kuva, joka täällä oli jossain vaiheessa, on varmasti yksi parhaista, ellei paras, mitä oon ikinä nähnyt Mikeltä. Tykkään ihan törkeästi.

Osta niin kalliit vehkeet kuin perse kestää. Kunnon kamera ja siihen laadukas linssi. Muutoin tulee eteen vaihtorumba jos hommasta innostuu tosissaan.Ihan näin mielenkiinnosta kysyisin Mikeltä (ja mahdollisesti myös muilta valokuvausta harrastavilta), kuinka paljon tällaisen harrastuksen/työn aloittaminen maksaa? Kuinka paljon maksaa vaadittavat laitteet ja softat, että hyvää jälkeä saa aikaiseksi ja miten tuollainen ura kannattaisi aloittaa. Tietysti aivan aluksi riittää varmasti ihan peruskamera ja jonkinlaiset softat, mutta kun mennään astetta pidemmälle, niin mitkä ovat ne asiat joihin kannattaa panostaa (lue: laittaa rahaa) ja paljonko sellaiset yleensä maksavat?
Ja jos omia kokemuksia, Mike, uran alkuvaiheilta viitsit kertoilla, niin olisi myös hienoa. Miten sinä innostuit ja aloitit kuvaamisen? Näihin kysymyksiin saattaa olla jo jonkinlaisia vastauksia aiemmilla sivuilla, mutta en tähän hätään löytänyt vastauksia.![]()
Tuo on hauska ketju lukea.http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=297819&postcount=139
Rupesin selaamaan tuota valokuvaus-treadia alusta lähtien ja tuli tämmönen vastaan siellä![]()
"Pitänee itsekin alkaa kikkailemaan"
(on kyl varmast jo ollu täällä tää..)
Nyt ne ovat toki edelleen hienoja omalla tasollaan.
Niin on ja hyvä niin. Maailmassa on älyttömästi ihmisiä jotka räpsii menemään kuvia, aina sattuu joku jossain kohdalle ja ottaa kuvan sinä mielettömänä hetkenä. Toinen arvostaa juuri noita vuoden kuvia, kuvia joita ei voi koskaan uudestaan ottaa, ne ovat kuva vain siitä hetkestä.No maailmallahan kilpailuja ja "vuoden kuvia" voittavat sellaiset kuvat, joissa tapahtuu jotain uskomatonta, tai kuva jostain kärsivästä lapsesta Ugandassa. Toki ne kuvat voivat olla teknisestikin onnistuneita. Useimmiten kuitenkin tilanteista, jotka puhuttelevat katsojaa ehkä tasolla, johon teknisyys ei liity mitenkään.

Oikeastaan minä arvostan molempia, sekä työllä ja vaivalla tehtyjä sekä tilannekuvia. Vähän vain halusin tarttua siihen, että et enää koe sellasia kuvia hyvinä, koska liittyvät vain sattumaan. Toisaalta parhaimmat kuvat kodin perhejuhlista tulevat täysin sattumalta, kun kaikilla on hauskaa, ja kukaan ei näe kameraa. Siihen kun isket 9 salamaa ja koristeita, niin jokaisen naama on norsun vitulla![]()

Näitäkin löytyy...tulee mieleen yks sanonta tai tapaus...kun salonojan jusa oli tankkaamassa hummeriaan niin siihen viereiselle letkulle pyyhkäsi jollain uudella mersulla joku nuori julle ja tokaisi jussille että "mä en koskaan laittas noin paljon rahaa autoon"Mutta vaikka olisi, niin enpä minä sitä näyttäisi ostelemalla kalliita autoja jne.