Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Helvetin siisti!
Pienenä miinuksena on ne Hummerin katosta törröttävät tikapuiden päät ja se keksi.

Lähinnä tuossa juuri kyselin, että mikä valitsemassasi tyylissä kiehtoo. En oleta, että a) muut kuvaajat vain räpsivät jotain ja julkaisevat ilman muokkausta tai b) et tekisi mitään järjestelyjä itse kuvauksissa. Että se niistä puuroista ja velleistä. Onhan se nyt melko ilmeistä, että jälkikäsittelyn määrä on eri jos sinä tykkäät vääntää photarilla ja joku muu ottaa perinteisellä kameralla mustavalkokuvia.

Ja kuten sanoin, on tajuttavissa että monelle tuo selvästi muokattu tyyli uppoaa ihan kympillä, kun kerran sulla riittää töitä; ei tarvitse lukea sinne rivien väliin mitään. Jokainen ostaa ja menee sellaiseen kuvaan, mistä diggaa. Lähinnä olin utelias, että eikö mikään muu tyyli kiinnosta kun väkisinkin joudut tekemään sitten niitäkin valintoja, että et pääse kuvaamaan joitain haluamiasi juttuja kun haluat tehdä vain yhdenlaista (ja kehittyä siinä).

Sitten mietin tuota, että kun kuvailet ihmisiä noilla teemoilla; ajateletko, että valkkaat teemoja sen mukaan mistä saa muokattua sulle mielenkiintoisella tavalla jotain enemmän kuin sanoa teemalla jotain. Vaikka joissain jotain "sanomaa" voi ehkä ollakin, tahallista tai tahatonta, niin se on se visuaalinen ilme enemmän kuin varsinainen sisältö mikä kiehtoo? Siis muodot ja pinnat, värit, jne tuntuvat painottuvan enemmän kuin sommittelu, liike, jokin? vai että voiko sen kuvan myydä johonkin mainokseen/mukana on jo idea jostain mielikuvasta, jota halutaan aiheuttaa?

Ihan nyt vaan kyselen kun tämä kiinnostaa mua enemmän kuin paljonko nostat penkistä ja onko kiva kuvata punttijulkkuja.

Lähinnä olin utelias, että eikö mikään muu tyyli kiinnosta kun väkisinkin joudut tekemään sitten niitäkin valintoja, että et pääse kuvaamaan joitain haluamiasi juttuja kun haluat tehdä vain yhdenlaista (ja kehittyä siinä).

Siis ei tässä mitään väkisin tehdä. Photoshopilla saan toki mitä tyyliä tahansa tehtyä ja voin toki jättää sen käyttämättäkin, mutta nyt nappaa tämä erilaisempi tyyli. Ei multa jää mitään keikkoja sivusuun kun ei mitään erilaista ole edes tarjottu. Jos joku sanoo, että haluaa mustavalkoista kuvaa, niin jos teema on kiinnostava, niin tottahan toki kuvaan, kunhan se vain itseä kiinnostaa. Jos se ei kiinnosta, niin en saa kaikkea irti kuvauksesta ja jälki on siten huonompaa. Motivaatiota pitää vaalia.

Sitten mietin tuota, että kun kuvailet ihmisiä noilla teemoilla; ajateletko, että valkkaat teemoja sen mukaan mistä saa muokattua sulle mielenkiintoisella tavalla jotain enemmän kuin sanoa teemalla jotain. Vaikka joissain jotain "sanomaa" voi ehkä ollakin, tahallista tai tahatonta, niin se on se visuaalinen ilme enemmän kuin varsinainen sisältö mikä kiehtoo? Siis muodot ja pinnat, värit, jne tuntuvat painottuvan enemmän kuin sommittelu, liike, jokin? vai että voiko sen kuvan myydä johonkin mainokseen/mukana on jo idea jostain mielikuvasta, jota halutaan aiheuttaa?
Kuvaan näitä kisaajia ihan objekteina vallan mitään sen kummoisempaa tarinaa takana. No onhan toki noita tarinoitakin toki kehitetty kuvauksiin esim Nyyssölän kanssa, mutta koko homman pointti on mulla visuaalisuus. Eli olen ihminen, joka katsoo mieluummin uusimman Star Warsin kuin Mulholland driven. Mun kuviin on valokuvausforumeilla kehitetty ties mitä tarinoita ja se vähän huvittaa kun kuvaaja itse ei yritä viestittää kuvallaan mitään sen syvällisempää.

Mun kuviin on valokuvausforumeilla kehitetty ties mitä tarinoita ja se vähän huvittaa kun kuvaaja itse ei yritä viestittää kuvallaan mitään sen syvällisempää.

Mä haluisin päästä kanssa lukeen mitä porukka oikein sekoilee ja luulee olevansa.
Laita linkkiä :rolleyes:

Tämä (tietoisesti) pintaa syvemmälle -menemättömyys ei tietenkään sulje pois sitä mahdollisuutta, että antautuukin täysin alitajunnan vietäväksi ilman mitään kontrollia; asia, joka ei tunnu kovin uskottavalta kuvien teknisestä laadustakaan päätellen. Suurta itsepetosta (jopa itsetuntemuksen puutetta) edustaa ajatus valita bodattujen lihasten taustaksi limousiini ja väittää sen olevan pelkästään tekninen ja visuaalinen valinta.

Tämmöistä keekoilua tulee välillä muilla forumeilla. Ja kun näiden omia kuvia katsoo, niin silkkaa paskaa tekevät jollaista voisin tehdä silmät kii tuhat kuvaa päivässä.

Triviaa, tuo kuvaketju jonka perustin, on koko vitun valokuvausforumin katsotuin ketju :D

Yksi erikoinen juttu on, että yhdellä bodarin kuvalla olin Aukeassa(tosi taiteellinen mesta) kaikkien aikohen parhaimpien valokuvien listalla sijalla 8. Se kuva tosin herätti sitten niitä saatanan runkkareita, jotka tulivat huutelemaan hormooneista. Siellä pystyi deletoimaan oman kuvan kommentteja, joten otin nuo asiattomat "ei taida kaurapuurolla tulla tommoista" kommentit pois, niin tämä samainen ämmä meni ja perusti oikein ketjun "miksi siren deletoi viestejä, eikö kestä kritiikkiä". Lähdin vittuun koko paikasta ja otin kuvat vege. Aukokoot päätä mulle, mutta jos malleja aletaan vetämään vyön alle, niin se on huono juttu.

Tämmöistä keekoilua tulee välillä muilla forumeilla. Ja kun näiden omia kuvia katsoo, niin silkkaa paskaa tekevät jollaista voisin tehdä silmät kii tuhat kuvaa päivässä.

Triviaa, tuo kuvaketju jonka perustin, on koko vitun valokuvausforumin katsotuin ketju :D

Yksi erikoinen juttu on, että yhdellä bodarin kuvalla olin Aukeassa(tosi taiteellinen mesta) kaikkien aikohen parhaimpien valokuvien listalla sijalla 8. Se kuva tosin herätti sitten niitä saatanan runkkareita, jotka tulivat huutelemaan hormooneista. Siellä pystyi deletoimaan oman kuvan kommentteja, joten otin nuo asiattomat "ei taida kaurapuurolla tulla tommoista" kommentit pois, niin tämä samainen ämmä meni ja perusti oikein ketjun "miksi siren deletoi viestejä, eikö kestä kritiikkiä". Lähdin vittuun koko paikasta ja otin kuvat vege. Aukokoot päätä mulle, mutta jos malleja aletaan vetämään vyön alle, niin se on huono juttu.

Mä muistan ton aukeassa esiintyvän ketjun ja sen kuvan.
Se oli kyllä siisti kuva ja porukka diggas. Tää yks "marjatta" kuitenkin pisti kampoihin lähinnä sen takia kun ei tykännyt kuvan aiheesta. Se oli kyllä viihdyttävää luettavaa.

Täytyy perata hieman noita foorumeita. Eiköhän pitäis löytyä aika pian.
Tsemppiä sinne! Hommaa tuntuu riittävän. Ei ole sitten öisin tekemisen puutetta istuessa 30 tuumasen mäkisen edessä kuvia editoidessa.

Yksi asia rassaa kuvauksissa. Olisi paljon siistimpiää keskittyä tekemään yksi helvetin hieno kuva ja panostaa kaikki yhteen asentoon, taustoihin ja valoihin. Nyt kun joudun puskemaan aina setin verran kuvia galleriaan, niin joutuu hieman himmaamaan. Olisi kiva tehdä mainosmaista duunia, eli kaikki viimeisen päälle yhdessä kuvassa, jota sitten hierottaisiin tuntikaupalla. Jos saisin käydä kuvasta usean tunnin käsittelyllä läpi jokaisen pienenkin yksityiskohdan, niin se olisi siistiä. Nyt pitää kuitenkin aina ottaa useita asentoja, koska suositusta galleriasta menee muuten idea. Olen kuitenkin vähentänyt seteissä kuvien määrää alle kymmeneen / laaki.

Mikä on nykyään uudistiko softa joskus jossain päivityksessä sen, että videot tuubista ei voi tulla suoraan forumille embeddinä vaan tulee pelkkä koodipätkä? Taitaa olla jokunen ketju täynnä noita rikki olevia koodinpätkiä. Vaiko eikö?

Back
Ylös Bottom