Mitä olen itse treenit 2010 aloittanut, niin silloin oli ainakin natikka bodailussa tällä foorumilla lähtenyt vahvaan suosioon koko kroppa 2-3 kertaa viikossa treenit. Tuntui että 2010 - 2020 oli ajan jakso jolloin tuo oli muodissa. HST, elaston 2-jakoinen, arnoldin kultainen kuusikko yms ohjelmat.
Enemmänkin tuntuu että sen myötä kaikkein isoimmat korstot alkaneet vähentyä. Onhan niitä isoja ukkoja nytkin suomen bodauksessa, mutta harva niistä treenaa kovin tiheään. Aikoinaan Marko Savolainen treenasi yllättävän tiheään isoista ukoista. Lihat noin kerran 5. päivään.
Mutta käsittääkseni JP Pulkkinen treenasi melko harvalla frekvenssillä ja kertoi tajuavansa jossain kohtaa uran edetessä, että mitä pidemmälle pääsi niin sitä harvemmin, vähemmän ja kovempaa piti tehdä että kehittyi entisestään. Hans fell taisi tehdä niitä erikoisuuksia, että 2 päivänä peräkkäin kovaa samaa lihasta ja sitten 2 viikkoa lepoa. Ainakin jossain kohtaa. Ulkomaalaisista Tom Platz teki jalkansa treenaten hemmetin kovaa suurella sarjamäärällä kerran 2. viikkoon.
Itse olen kallistunut omasta kokemuksesta treeniuran edetessä kohti harvempaa frekvenssiä ja kovempaa tekemistä. Tiheä frekvenssi toimi paremmin treeni uran alkupuolella ja sitä tullut suurin osa treeni urasta tahkottua eri tavoilla.