OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Et sinä ole ainoa jolla tiheä treeni frekvenssi, ja suuri treenien määrä toimii hyvin.

Monissa urheilu lajeissa tuota on käytetty jo vuosi kymmenien ajan, ja pikkuhiljaa alkanut yleistyä myös voimailussa.
Ehkä jossain kohtaa alkaa yleistyä myös bodailussa🤔

Eikö tuota nimenomaan voimailussa ole käytetty jo vuosikymmenien ajan, tosin lähinnä itä-euroopan maissa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rinta kasvaa kamalaa vauhtia, tää on jo kolmas rintatreeni perjantaista. Mä olen crackannyt itselleni oikean tavan treenata, älkää matkiko, tämä toimii vain mulla.

Mä treenaan melkein kaikki lihasryhmät niin usein kuin mahdollista, saatan tehdä monta peräkkäistä päivää samaa lihasryhmää toisessa treenissä ja saatan vetää kolmekin kovaa treeniä päivässä. Treenit nopeita ja intensiivisiä treenejä ja lähestulkoon kaikki sarjat failureen, paitsi rinnalle ei yksin uskalla failureen punnerruksia ottaa. Treenimäärät voi nousta jopa 16 treeniin viikkotasolla välillä.



View: https://www.instagram.com/reel/Cz3lv87IbSB/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Mullakin on paras kehitys tullut kun olen tahkonnut mahdollisimman tiheästi samoja lihoja. Esim. rinnalle saatoin tehdä kp penkkiä neljä päivää putkeen, pari päivää taukoa ja taas uudestaan. Kun kropan on totuttanut tähän, lihaksien osalta ei mitään ongelmaa vetää noin. Tuloskehitys on huikeaa. Ongelmaksi muodostui nivelten ja jänteiden palautuminen. Pari-kolme kuukautta tuota ja joku paikka äityy -> pahimmillaan koko lihasryhmän treenauksesta pidempi tauko.

Treeniliikkeiden kierrättäminen auttaa ja pitkät sarjat, mutta silti en ole onnistunut crackkaamaan tuota haastetta. Tiheään treenaamisessa pullonkaula ei ole lihasten palautuminen. Edelleen etsin optimaalista frekvenssiä ja treenitapaa eri lihasryhmille. Miten Mike sulla nivelet ja jänteet reagoi? Onko heittää jotain vinkkejä?
 
Oot edennyt ihan oikein, eli liikkeiden vaihtoja sekä sarjojen pidentämistä. Tosiaankin palautumiseen lihaksien osalta mulla ei vaikutusta usein paukuttamisesta ole, mutta juuri ne nivelet ja jänteet ei ihan samaa vauhtia kestä rasitusta.

Ja niitä kun ei oikein voi venytellä ja hoitaa esim hieronnalla, ainoo mitä voi koittaa on kaikki joint supportit, mut söin aktiivisesti sellaista enkä huomannut hyötyä, niin en enää jatkossa käytä.

Esim rinnalle mä vaihdoin tankopunnerruksen kp vinoon, joka ei niin tehokas ole, mutta saan kuitenkin erilaista työtä rinnalle ja vähän tuon kiertäjän kanssa säätövaraa kun ei ole lukittu liikerata.

Samoin olkapäille välillä punnerrukset kokonaan pari treeniä pois ja vain lateraalisia.

Vähän soveltamista tää on kun usein tekee ja etenkin kun tekee failureen, mut tulokset on parempia mitä eläissäni.
 
Mä tein sellasen muutoksen treenissä et ku mulla olkapäät on varmaa paras lihasryhmä ni en tee punnerruksia niille ollenkaan. Jeesaa vähän rinnan tekemisen kanssa ku kierto on 4 päivää tai max 5 jos ottaa yhen välin
 
Et sinä ole ainoa jolla tiheä treeni frekvenssi, ja suuri treenien määrä toimii hyvin.

Monissa urheilu lajeissa tuota on käytetty jo vuosi kymmenien ajan, ja pikkuhiljaa alkanut yleistyä myös voimailussa.
Ehkä jossain kohtaa alkaa yleistyä myös bodailussa🤔

Mitä olen itse treenit 2010 aloittanut, niin silloin oli ainakin natikka bodailussa tällä foorumilla lähtenyt vahvaan suosioon koko kroppa 2-3 kertaa viikossa treenit. Tuntui että 2010 - 2020 oli ajan jakso jolloin tuo oli muodissa. HST, elaston 2-jakoinen, arnoldin kultainen kuusikko yms ohjelmat.

Enemmänkin tuntuu että sen myötä kaikkein isoimmat korstot alkaneet vähentyä. Onhan niitä isoja ukkoja nytkin suomen bodauksessa, mutta harva niistä treenaa kovin tiheään. Aikoinaan Marko Savolainen treenasi yllättävän tiheään isoista ukoista. Lihat noin kerran 5. päivään.

Mutta käsittääkseni JP Pulkkinen treenasi melko harvalla frekvenssillä ja kertoi tajuavansa jossain kohtaa uran edetessä, että mitä pidemmälle pääsi niin sitä harvemmin, vähemmän ja kovempaa piti tehdä että kehittyi entisestään. Hans fell taisi tehdä niitä erikoisuuksia, että 2 päivänä peräkkäin kovaa samaa lihasta ja sitten 2 viikkoa lepoa. Ainakin jossain kohtaa. Ulkomaalaisista Tom Platz teki jalkansa treenaten hemmetin kovaa suurella sarjamäärällä kerran 2. viikkoon.

Itse olen kallistunut omasta kokemuksesta treeniuran edetessä kohti harvempaa frekvenssiä ja kovempaa tekemistä. Tiheä frekvenssi toimi paremmin treeni uran alkupuolella ja sitä tullut suurin osa treeni urasta tahkottua eri tavoilla.
 
Mitä olen itse treenit 2010 aloittanut, niin silloin oli ainakin natikka bodailussa tällä foorumilla lähtenyt vahvaan suosioon koko kroppa 2-3 kertaa viikossa treenit. Tuntui että 2010 - 2020 oli ajan jakso jolloin tuo oli muodissa. HST, elaston 2-jakoinen, arnoldin kultainen kuusikko yms ohjelmat.

Enemmänkin tuntuu että sen myötä kaikkein isoimmat korstot alkaneet vähentyä. Onhan niitä isoja ukkoja nytkin suomen bodauksessa, mutta harva niistä treenaa kovin tiheään. Aikoinaan Marko Savolainen treenasi yllättävän tiheään isoista ukoista. Lihat noin kerran 5. päivään.

Mutta käsittääkseni JP Pulkkinen treenasi melko harvalla frekvenssillä ja kertoi tajuavansa jossain kohtaa uran edetessä, että mitä pidemmälle pääsi niin sitä harvemmin, vähemmän ja kovempaa piti tehdä että kehittyi entisestään. Hans fell taisi tehdä niitä erikoisuuksia, että 2 päivänä peräkkäin kovaa samaa lihasta ja sitten 2 viikkoa lepoa. Ainakin jossain kohtaa. Ulkomaalaisista Tom Platz teki jalkansa treenaten hemmetin kovaa suurella sarjamäärällä kerran 2. viikkoon.

Itse olen kallistunut omasta kokemuksesta treeniuran edetessä kohti harvempaa frekvenssiä ja kovempaa tekemistä. Tiheä frekvenssi toimi paremmin treeni uran alkupuolella ja sitä tullut suurin osa treeni urasta tahkottua eri tavoilla.

Voisko liittyä mitenkään siihen mitä aikasemmin sanoin et suurin osa ei varmasti saa itestään niin paljoa irti kerralla et tarvis viikon palautella lihasta. Mä olin taas pidempää jumiutunu tohon kerran viikkoo tyyliin. Joskus kokeilin 3 on 1 off ja yhes treenis tehtii kovaa ja toisessa pelkkä pumppi. Nyt sitte kokeillaa kiristää et sarjat 6-10 per lihas ja 4-5pv välein
 
Ikävä kun Allu hyppäsi Mikan kelkkaan... Olisi ollut kiva nähdä ravireissu.
No eikai se nyt mitään meinaa vaikka myös Mikan kanssa tekee? Allu nimenomaan vaikuttaa sellaiselta joka ei lähde mihinkään puolueellisuuksiin vaan voi olla vieraana monessakin paikassa. Onhan Allu ollut esim testotimon vieraanakin. Ei se mieti monimutkaisesti, aika suoran oloinen ja hyvä niin.
 
No eikai se nyt mitään meinaa vaikka myös Mikan kanssa tekee? Allu nimenomaan vaikuttaa sellaiselta joka ei lähde mihinkään puolueellisuuksiin vaan voi olla vieraana monessakin paikassa. Onhan Allu ollut esim testotimon vieraanakin. Ei se mieti monimutkaisesti, aika suoran oloinen ja hyvä niin.
Turha sitä on toisten draamoihin ottaa kantaa. Aika sellasta lampaan luonnetta, jos porukka tukee jtn kaveriaan, vaan koska ollaan kavereita. Mä annan riitapukarien riidellä keskenään, enkä silmääkään räpäytä. Vammasta sellanen, jos on itteä yritetty saada joksku liittolaiseks jtn vastaan, jossain asiassa mikä ei liity muhun mitenkään. Taistelkoot omat taistelunsa. Fuck outta here.
 
Back
Ylös Bottom