OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Mulle aina kuulostaa hauskalta, jos konsolipelaajat puhuu jostain tunneista ja kuinka johonkin peliin menee kauan, kun pelaa sitä vaikka 200h :D

Oldschool runessa ton verran pelattuna 2018 tammi alkaen. Ei ole ylpeys, mutta tälläset on todellisia grind mindsettia vaativia.
Kunnioitettavia aikoja tollaset 770 päivää. Se on siis 18 480 tuntia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu onhan tuo ihan järjetöntä ja tuon ajan voi tuplata vuosilta 2004-2010, kun pelasin myös. Sain sentään tässä 2017-2023 valmistuttua myös maisteriksi ja työelämässä. Toki, jos nuo sanotaan n. 40 000h mitä pelannut kyseistä peliä olisi käyttänyt ns. järkevästi niin voisi olla vaikka missä asemassa elämässä.
Tai vaihtoehtoisesti itkenyt netissä muiden tekemisestä koko nuoruutensa kunnes äiti heittää 30vuotiaana pillua saamattoman hikkyn ulos kotoa. Sitten se katkeruus vasta lisääntyykin maailmaa ja muita kohtaan.
 
Yksi asia, mikä tekee Baldur's Gate 3:sta erittäin mielenkiintoisen pelin ja nostaa sen ylitse muiden, on mielestäni laatikon ulkopuolisen ajattelun palkitseminen:

Esimerkki 1
Edessä taistelu isokokoista hirviötä ja tämän laumaa vastaan. Suora hyökkäys osoittautui itsemurhaksi. Ratkaisu: hiivin huomaamatta isokokoisen vihollisen taakse, kulautan voimapotionin, kutistan pahaa-aavistamattoman vihollisen loitsulla pienemmäksi, ja tyrkkään sen kaaressa pohjattomaan kuiluun, ennen kuin se ehtii tehdä mitään. Isokokoisena se oli liian raskas tönäistäväksi ja pienennettynä se ei lennä rotkoon asti ilman voimapotionia.

Esimerkki 2
Vastassa kolme kyvykästä palkkasoturia, jotka aloittavat taistelun dialogin jälkeen. Johtajalla on iso ja tehokas miekka, jolla tämä saa yhdellä vuorollaan yhden hahmoistani hengiltä. Ennen dialogia yksi vihollisista käy välillä terassilla, jonka alapuolella on jyrkkenevä alamäki. Kun tämä astuu terassille, kävelen vihollisen taakse ja ammun sen thunder wave -loitsulla alamäen loppupäähän asti, johon se kuolee. Enää kaksi vihollista jäljellä.

Muutun hahmollani kissaksi, menen terassille ja naukaisen, mikä houkuttaa 18 metrin säteellä olevat hahmot luokseni tutkimaan. Asetuin niin, että vain toinen, heikompi vihollinen kuulee naukaisun. Tämä juoksee terassille ihmettelemään ja kokee saman kohtalon kuin kaverinsa.

Jäljellä enää voimakas miekkamies. Saan idean. Aloitan dialogin, jonka jälkeen alkaa tappelu. Käytän ensimmäiseksi loitsua, joka muuttaa loitsun kohteen metallisen aseen hehkuvan kuumaksi, jolloin tämän on pakko pudottaa se. Nappaan pudotetun miekan lattialta talteen ja joukkopieksän aseettoman palkkasoturin helposti.

Esimerkki 3
Edessä suuri tappelu, vastassa parikymmentä vihollista. Tappelu alkaa ja vihollisen joukot ovat lähes yhdessä rivissä. Otan muistiin rivistön sijainnin, lataan tallennuksen hetkeen, jolloin taistelukentällä ei ollut vielä ketään. Sijoitan vihollisen tulevan rivistön kohdalle öljy- ja räjähtäviä tynnyreitä, joita olen poiminut inventaarioon matkan varrelta, myös läheltä löytyi muutama. Kun tappelu alkaa, niin viholliset ja tynnyrit ovat nätisti yhdessä rivissä. Aloitan tappelun ampumalla räjähtävän nuolen räjähtävään tynnyriin, jonka jätin koko komeuden keskelle. Yli puolet vihollisen armeijasta tuhoutui kertaheitolla, loput haavoittuivat. Siitä oli mukava jatkaa.
 
Yksi asia, mikä tekee Baldur's Gate 3:sta erittäin mielenkiintoisen pelin ja nostaa sen ylitse muiden, on mielestäni laatikon ulkopuolisen ajattelun palkitseminen:

Esimerkki 1
Edessä taistelu isokokoista hirviötä ja tämän laumaa vastaan. Suora hyökkäys osoittautui itsemurhaksi. Ratkaisu: hiivin huomaamatta isokokoisen vihollisen taakse, kulautan voimapotionin, kutistan pahaa-aavistamattoman vihollisen loitsulla pienemmäksi, ja tyrkkään sen kaaressa pohjattomaan kuiluun, ennen kuin se ehtii tehdä mitään. Isokokoisena se oli liian raskas tönäistäväksi ja pienennettynä se ei lennä rotkoon asti ilman voimapotionia.

Esimerkki 2
Vastassa kolme kyvykästä palkkasoturia, jotka aloittavat taistelun dialogin jälkeen. Johtajalla on iso ja tehokas miekka, jolla tämä saa yhdellä vuorollaan yhden hahmoistani hengiltä. Ennen dialogia yksi vihollisista käy välillä terassilla, jonka alapuolella on jyrkkenevä alamäki. Kun tämä astuu terassille, kävelen vihollisen taakse ja ammun sen thunder wave -loitsulla alamäen loppupäähän asti, johon se kuolee. Enää kaksi vihollista jäljellä.

Muutun hahmollani kissaksi, menen terassille ja naukaisen, mikä houkuttaa 18 metrin säteellä olevat hahmot luokseni tutkimaan. Asetuin niin, että vain toinen, heikompi vihollinen kuulee naukaisun. Tämä juoksee terassille ihmettelemään ja kokee saman kohtalon kuin kaverinsa.

Jäljellä enää voimakas miekkamies. Saan idean. Aloitan dialogin, jonka jälkeen alkaa tappelu. Käytän ensimmäiseksi loitsua, joka muuttaa loitsun kohteen metallisen aseen hehkuvan kuumaksi, jolloin tämän on pakko pudottaa se. Nappaan pudotetun miekan lattialta talteen ja joukkopieksän aseettoman palkkasoturin helposti.

Esimerkki 3
Edessä suuri tappelu, vastassa parikymmentä vihollista. Tappelu alkaa ja vihollisen joukot ovat lähes yhdessä rivissä. Otan muistiin rivistön sijainnin, lataan tallennuksen hetkeen, jolloin taistelukentällä ei ollut vielä ketään. Sijoitan vihollisen tulevan rivistön kohdalle öljy- ja räjähtäviä tynnyreitä, joita olen poiminut inventaarioon matkan varrelta, myös läheltä löytyi muutama. Kun tappelu alkaa, niin viholliset ja tynnyrit ovat nätisti yhdessä rivissä. Aloitan tappelun ampumalla räjähtävän nuolen räjähtävään tynnyriin, jonka jätin koko komeuden keskelle. Yli puolet vihollisen armeijasta tuhoutui kertaheitolla, loput haavoittuivat. Siitä oli mukava jatkaa.
Olet melkoisen luova velho! Sun pitäis noista tehdä tubeen videoita. Aivan loistavaa!
 
Juu onhan tuo ihan järjetöntä ja tuon ajan voi tuplata vuosilta 2004-2010, kun pelasin myös. Sain sentään tässä 2017-2023 valmistuttua myös maisteriksi ja työelämässä. Toki, jos nuo sanotaan n. 40 000h mitä pelannut kyseistä peliä olisi käyttänyt ns. järkevästi niin voisi olla vaikka missä asemassa elämässä.
Tuntuu että on hukkaan heitetty elämä.. No kukin tyylillään
 
Olet melkoisen luova velho! Sun pitäis noista tehdä tubeen videoita. Aivan loistavaa!
Tässä taasen neljän kaveruksen porukka jotka pelaa tota keskenään, ja jokaisella on hahmona hobitin kaltainen puolituinen, metrin mittaisia, mutta ovat barbaareja joten strenghtiä löytyy, ja pelityylinä on paiskoa toisiaan ja goblineita vihollisten päälle. Ei ehkä tehokkainta, mutta melko hulvatonta. Kaikki on mahdollista.

View: https://youtu.be/QmZFxAqZKuU?si=eNPELk56t6m-yCXz


Myös seksi ;)

Ps videon lopussa on näyte miten voi aikaa järjettömästi tuhlaamalla tuhota kokonaisen goblinien linnoituksen tynnyreillä, eeppiset musiikit ja näkee hyvin miltä peli näyttää pelatessa kun tapahtuu isompaa juttua.
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu että on hukkaan heitetty elämä.. No kukin tyylillään

Eipä sitä suurin osa ihmisistä saa sen enempää elämässä aikaiseksi. Kaveri kuitenkin opiskellut ylemmän korkeakoulututkinnon, ja oletettavasti töissäkin käy. Sanoisin itse, että tuo on parempi elämä, kuin 40 vuotta duunarina vetäen viikonloput pään täyteen, että kestää seuraavan viikon. Näitä löytyy "muutama" tästäkin maasta
 
Ihan mielenkiinnosta onko vaihtoehdot olla korkeakoulutettu tai joka viikonloppu ryyppäävä duunari?

Ei muuten mutta täytyy varmaan alkaa juomaan kun kerran duunari olen mutta alkoholia käytän Max 1 kerran vuodessa
 
IMG_3749.jpeg
 
Eipä sitä suurin osa ihmisistä saa sen enempää elämässä aikaiseksi. Kaveri kuitenkin opiskellut ylemmän korkeakoulututkinnon, ja oletettavasti töissäkin käy. Sanoisin itse, että tuo on parempi elämä, kuin 40 vuotta duunarina vetäen viikonloput pään täyteen, että kestää seuraavan viikon. Näitä löytyy "muutama" tästäkin maasta
no en tiiä edes kumpi noista vaihtoehdoista ois parempi...
 
Tulevissa uusissa Airpods pro-kuulokkeissa on kyllä kaivattu ominausuus, tekoälyyn perustuva automaattinen puheentarkkailu. Ei tartte enää nappia painaa kun joku tulee juttelemaan, vaan podsit tunnistaa automaattisesti keskustelut, ne ei pelkästään laita transparency modea päälle, vaan vahvistaa vielä dialogia ja vaimentaa taustamelua samalla. Kova ominaisuus jos toimii kuten luvattu.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom