OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Näetkö pystysoudun kuinka tärkeänä liikkeenä sivuolkapäille vai onko se mielestäsi enemmän epäkäsliike?
Jos siis tehdään leveällä otteella kyynärpäät sivulla
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jatketaan samalla linjalla ja hyödynnetään Miken kokemusta vinkkien saamiseksi leveän selän kasvatukseen.

Olen noita videoitasi katsellut ja sen perusteella kulmasoutu on omalla listallasi, jos ei ykkösliikkeenä, niin ainakin korkealla. Pyytäisin jeesiä selkätreeniin, miten se kannattaa rakentaa ja mitä liikkeitä / sarjoja / toistoja suosittelet? Onko mielestäsi turhaa veivata erikseen epäkkäitä, jotta yläkerta selästä kasvaisi, vai riittävätkö yleisesti selälle tehtävät perusliikkeet myös aktivoimaan epäkkäät?
 
Näetkö pystysoudun kuinka tärkeänä liikkeenä sivuolkapäille vai onko se mielestäsi enemmän epäkäsliike?
Jos siis tehdään leveällä otteella kyynärpäät sivulla
Se on erittäin hyvä liike, mutta kuten monessa muussakin liikkeessä, pitäisi sitä teknisesti muokata sillai, että se sulla just menee oikeaan paikkaan. Elikä jos joku tekee sitä tavalla X, ei tarkoita että sun kuuluu tehdä samalla tapaa. Tiedät siis itse parhaiten meneekö se sun tekniikka deltseille vai epäkkäille.
 
Jatketaan samalla linjalla ja hyödynnetään Miken kokemusta vinkkien saamiseksi leveän selän kasvatukseen.

Olen noita videoitasi katsellut ja sen perusteella kulmasoutu on omalla listallasi, jos ei ykkösliikkeenä, niin ainakin korkealla. Pyytäisin jeesiä selkätreeniin, miten se kannattaa rakentaa ja mitä liikkeitä / sarjoja / toistoja suosittelet? Onko mielestäsi turhaa veivata erikseen epäkkäitä, jotta yläkerta selästä kasvaisi, vai riittävätkö yleisesti selälle tehtävät perusliikkeet myös aktivoimaan epäkkäät?
Selkätreeni kannattaa mun mielestä rakentaa perusmassaliikkeiden ympärille, ne rakentavat sen rungon sinne. Väärä tapa mun mielestä on etukäteisväsyttää esim latseja ja sitten väsyneellä selällä koittaa tehdä massaliikkeitä, jolloin apulihakset väistämättä ottaa enemmän kuormaa kun selkä ei jaksa.

Kulmasoutut tangolla tai smith toistot suosittelen pitämään 8-12 paikkeilla jotta teknisesti saadaan helpommin pidettyä se oikeassa linjjassa, eikä tartte niinkään pelätä että tekniikka pettää heti alussa.

Selkätreenit teen itse pääosin vuorotellen soutu- ja vetoliike. Elikä esim nopeasti rakennettu perustreeni olisi.

Kulmasoutu tangolla 3x8
Ylätalja myötäote hieman takakenossa supistaen 3x10
Alatalja myötäote, veto rintaan kohti lapoja supistaen 4x8
Joku vipukone kuten high row, jossa saadaan latsin liikerata pullvero maisesti vetoliikkessä 3x10
Räkkiveto polvien korkeudelta tarkasti lapoja supistaen 3x8

Trapsien harjoittelussa pitää ehdottomasti ottaa huomioon oma genetiikka, aktivoituuko ne riittävästi jo itse selkätreenissä vai tarvitaanko niille omaa sarjaa. Mun ei tartte trapseja koskaan tehdä koska ne kasvaa itekseen apulihaksina souduissa. Jos niitä taas pitää tehdä, suosittelen tekemään kuten forkuja, eli puristamalla, ei pumppaamalla.
 
3 treeniä viikossa on paljon käsille, mutta jotta pahemmat ongelmat välttää, niin keskimmäisessä treenissä ei hauiksia. Painottaa keskimmäisen treenin ojentajiin, joka on kuitenkin 2/3 osaa olkavarren paksuudesta.

Ensimmäinen käsitreeni esimerkiksi se Flexin 150 toiston kierros 2 kertaa, joka on monella videolla näkynytkin. Siinä ojentajille on 5x20 ja hauiksille 5x10 yhdessä giantissa.

Liikkeet on ojentajille taljassa narulla pushdown levittäen kädet alhaalla x20. Naru taljassa kädet alhaalla yhdessä x20. Myötäote pushdown tangolla x20. Vastaotepishdown tangolla x20. Raskalainen köydellä seisten x20.

Hauikset vuorotahtiin kääntö kässäreillä x10. Tankokääntö x10. Kässärikääntö kummallakin kädellä vastaotteessa kokoajan x10. Hammer narulla x10. Hammer kässäreillä x10.

Ota semmoinen paino, että eka kierros menee varmana putkeen. Toisella kierroksella paukutat rest-pausella toistot täyteen ja kolmannella kierroksella laitat ylipainot, jolla joka sarja feilaa reippaasti ennen toistoja, elikä siinä ei tehdä sarjoja täyteen.

Toisessa käsitreenissä vain ja ainoastaan punnerruksia ojentajille 8.x10. Pressdown, kapee penkki, dippi.

Kolmannessa treenissä kuormia käsille. Supersarjoilla lisäten joka kierrokselle painoa niin, että lopussa menee enää reilusti alle 10.

Ranskalainen lattialta + scott yhdellä kädellä x4
Pushdown taljassa + tankokääntö seisten x3
Dippi + scott x2

Tosta treenistä on videokin jäsenille kanavalla.


View: https://youtu.be/wz55ZvL3PDs


katso liitettä 254260katso liitettä 254261katso liitettä 254262katso liitettä 254263katso liitettä 254264katso liitettä 254265

Mahtavaa!! Todella iso kiitos tästä! Katselen tuota vielä rauhassa läpi ja videot myös, niin saatan esittää vielä lisäkysymyksiä 😁 Mutta erittäin iso kiitos tästä! 👍
 
Moro Mike! Äijä, kun ymmärtää ja osaa arvostaa kyykkäämistä mielipide tästä 10x300kg hi-bar takakyykkysarjasta ilman vyötä. Polvilämppärit näyttää 7 millisiltä, mutta annetaan ehkä anteeksi tässä kohtaa. Voimalaskurit antaisi arvion, että toi jantteri tekisi tod näk 20x250kg hi-barin ilman vyötä


View: https://www.instagram.com/reel/CuI8FtXsAQC/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
 
5 kertaa viikossa max 45min paitsi jalkatreenit 1.5h
Tässä taas todistus sille, että ei siellä salilla tarvitse tuntitolkulla kerrallaan hillua että tulee kehitystä. Välillä kun menee treeni johonkin puoleen tuntiin, niin tulee mietittyä että teinköhän liian nopeaa tai liian vähän. Toisaalta tuntuu, että semmoiset nopeat intensiiviset rykäykset menee kaikista tehokkaimmin perille.
 
Näkeekö siellä fribaradoilla tollasta ns. vähän rennompaa meininkiä? 😆
 

Liitteet

  • Screenshot_20230818_143957.jpg
    Screenshot_20230818_143957.jpg
    91,9 KB · Katsottu: 175
Kaipa tuolla haetaan sitä että golf mielletään rikkaiden lajiksi ja frisbeegolf on heille joilla ei ole varaa mennä pelaamaan oikeaa golffia.
 
Pystypunnerrus tangolla hands down (ei oikeesti kädet alhaalla).

Mites tämän liikerata? Kannattaako pyrkiä ottamaan ihan rinnasta (tangolla) tai käsipainoilla niin alhaalta kuin menee? Usein näkee, että jätetään leuan kohdalle tai korkeamallekin?
 
Niin siis tuohon kuvaan viitaten, että näkeekö siellä fribaradoilla tollasta ns. spurgumeininkiä. Pilvi haisee ja pullot kilisee repussa. Sitä meinasin 😂
 
Ootkos Mike harkinnut Baldur's Gate 3:sta hommata? Saanut kehuja aivan vitusti.
 
Back
Ylös Bottom