OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Valemuistot ovat aivan yleinen asia, ja niitä on jokaisella.

Itse muistan aivan selvästi, että olen pikkulapsena ratsastanut sirkuksessa norsulla. Tämä siis sijoittuu 1980-luvun alkuun, jolloin tällainen olisi vielä ollut mahdollisuuksien rajoissa.

Pidin tätä pitkään faktana, kunnes aloin epäillä ja tarkistin asian äidiltäni. Hän sitten kertoi, ettei moista ole koskaan tapahtunut. Silti muistan sen edelleen.
Ehkä muistat jotain edellisestä elämästäsi🙂
 
Valemuistot ovat aivan yleinen asia, ja niitä on jokaisella.

Itse muistan aivan selvästi, että olen pikkulapsena ratsastanut sirkuksessa norsulla. Tämä siis sijoittuu 1980-luvun alkuun, jolloin tällainen olisi vielä ollut mahdollisuuksien rajoissa.

Pidin tätä pitkään faktana, kunnes aloin epäillä ja tarkistin asian äidiltäni. Hän sitten kertoi, ettei moista ole koskaan tapahtunut. Silti muistan sen edelleen.
Sirkus Finlandiassa sai 80-luvun alussa ainakin otattaa kuvia skideistä norsun kanssa. Muistan, kun pari tyttöä saivat mennä syöksyhampaiden päälle istumaan. Harmitti kun itse pääsin vaan hampaiden väliin seisomaan. Eikä oo valemuisto, otos on tallella, jälkikäsittelemättömänä. 😁
 
Muisti on ihmeellinen vekotin.

Joku aikaa sitten tapasin tyypin lapsuudesta ja ei siinä mitään. Vaihdettiin kuulumiset ja juteltiin.
Kuitenkin sitten parin päivän ajan pulpahteli mieleen ihan häröjä juttuja niiltä ajoilta. Jopa silleen et muutamaan asiaan tuli ajateltua ihan eri näkemys kun koko juttua ei ollut vuosikymmeniin muistanut ja nykykokemuksella ajateltuna se olikin erilainen homma kuin silloin.
Muistan myös jotain juttuja mitä tapahtui kun olin 3v. En väitä muistavani niin kauas, mutta tapaus oli niin siisti ( silloin ) että olen muistanut sen ns koko ajan. Eli muistan muistaneeni ennenkin?

Salilla tulee aika usein muisteltua vanhoja sarjoja ja treenejä…
 
Muisti on ihmeellinen vekotin.

Joku aikaa sitten tapasin tyypin lapsuudesta ja ei siinä mitään. Vaihdettiin kuulumiset ja juteltiin.
Kuitenkin sitten parin päivän ajan pulpahteli mieleen ihan häröjä juttuja niiltä ajoilta. Jopa silleen et muutamaan asiaan tuli ajateltua ihan eri näkemys kun koko juttua ei ollut vuosikymmeniin muistanut ja nykykokemuksella ajateltuna se olikin erilainen homma kuin silloin.
Muistan myös jotain juttuja mitä tapahtui kun olin 3v. En väitä muistavani niin kauas, mutta tapaus oli niin siisti ( silloin ) että olen muistanut sen ns koko ajan. Eli muistan muistaneeni ennenkin?

Salilla tulee aika usein muisteltua vanhoja sarjoja ja treenejä…
Tää nyt on lainaus kaikille vaikka tähän vastaankin, tuleeko teille deja-vu ilmiötä koskaan?? Se on jämerä tunne kun silloin tällöin tulee tilanne, hei tää tilanne on aiemmin jo eletty/koettu 😳
 
Tää nyt on lainaus kaikille vaikka tähän vastaankin, tuleeko teille deja-vu ilmiötä koskaan?? Se on jämerä tunne kun silloin tällöin tulee tilanne, hei tää tilanne on aiemmin jo eletty/koettu 😳
Lapsena ja nuorena tuli suht useinkin, nyt näin aikuisena en kyllä edes muista milloin viimeksi.
 
Jännä nähdä mitkä paikat alaruumiista kipettyy, kun aloitin vuosien jälkeen kyykkäämisen. Aika hienoisesti siitä jopa innostunut. Hieman takareittä alle ja kyykkyä 10X10 erittäin kontrolloidusti ja kevyesti. Tuntui, että pitää opetella liike uudestaan. Etureisiin ei jostain syystä kauheasti käynyt mutta huomenna sen vasta tietää😁 Positiivista on se, että rikkinäinen selkä(välilevyn pullistumaa ollut aikoinaan) kesti ainakin tämän ensimmäisen kevyen kyykkäilyn hyvin👍
 
Tää nyt on lainaus kaikille vaikka tähän vastaankin, tuleeko teille deja-vu ilmiötä koskaan?? Se on jämerä tunne kun silloin tällöin tulee tilanne, hei tää tilanne on aiemmin jo eletty/koettu 😳

Mulla tuli varmaan parikymppiseksi asti hirveän usein, mutta nyt ei ole n. varmaan 10 vuoteen tapahtunut kertaakaan.
 
Millä tavalla? Sinä täällä arvostelet kovasti toisten tekemisiä.
Mikset itse tee perässä? Kokeile vaikkapa kyykätä tuo? Ainiin sulla taitaa voimat loppua 100kg kohilla.
Enpä tiiä arvostelinko ihan syyttäsuotta.. Ja mitäs sitte vaikka arvostelin? Arvostellaan ja haukutaanhan täällä ja kaikkialla kehonrakentajiakin ketä videoilla pyörii jne.. Ja sä et oo koskaan ketään arvostellu juu(y) Oisinparhaimmillani saattanut hyvinkin tuon kyykätä, koska kerran elämässäni oon max ykkösen ottanu, alla van kympin sarjoja useita vuosia. Kerran huvikseni koitin ja 230kg tuli. Ja pohjasta. Kestävyyskin suhteessa paljon kovempi. Kympin oon kyykänny 200kg ja kymmenen kymppiä 125kg 30 minuutissa. Sähän et näitä usko, kun itse et kykenis ikinä, mut ihan sama mulle...
 
Ei nyt valemuisto mutta muuten aivot toimii välillä Jännästi. Esim liikenteessä näkee välillä jonkun auton ajavan perässä. Tulee pieni mutka tai katsot hetken muualle, niin pum se vain katoaa. Sit alat katselee ettei ole mitään mihin voinut kääntyä yms. Siinä saakin ihmetellä oliko edes autoa takana vaikka muistaisi esim. Värin. Sama voi tapahtua vaikka kaupassa. Voit kuvitella et hyllyn taakse meni vaikka punapaitainen nainen. Menet itse sinne ja ööh ei ketään missään 😀
 
Jännä nähdä mitkä paikat alaruumiista kipettyy, kun aloitin vuosien jälkeen kyykkäämisen. Aika hienoisesti siitä jopa innostunut. Hieman takareittä alle ja kyykkyä 10X10 erittäin kontrolloidusti ja kevyesti. Tuntui, että pitää opetella liike uudestaan. Etureisiin ei jostain syystä kauheasti käynyt mutta huomenna sen vasta tietää😁 Positiivista on se, että rikkinäinen selkä(välilevyn pullistumaa ollut aikoinaan) kesti ainakin tämän ensimmäisen kevyen kyykkäilyn hyvin👍
Voi hyvää päivää, että on kintut kipeet kyykyistä👍 Meni onneks hyvin etureisille, vaikka kyykätessä ei tuntunut. Tästä on hyvä jatkaa kadonneen reisien paksuuden metsästystä😁 Tämän ikäisenä massa häviää jaloista nopeasti.
 
Voi hyvää päivää, että on kintut kipeet kyykyistä👍 Meni onneks hyvin etureisille, vaikka kyykätessä ei tuntunut. Tästä on hyvä jatkaa kadonneen reisien paksuuden metsästystä😁 Tämän ikäisenä massa häviää jaloista nopeasti.
Ja mikä on tosi jännä. Aiemmin ollut paine ja lievä hermosärky lannenikamaväleissä 3-4-5 on nyt hävinnyt🤔. Selkä tuntuu todella hyvältä tällä hetkellä👍 Täytyy nyt vaan malttaa tehdä maltilla jatkossa.
 
Lapsena ja nuorena tuli suht useinkin, nyt näin aikuisena en kyllä edes muista milloin viimeksi.

En oo ajatellu asiaa, mut nyt ku sanoit, niin noita tuli kyllä huomattavasti useammin lapsena, teininä ja ehkä nuorena aikuisena vielä. Nyt on sellanen olo, ettei niitä taida tulla enää lainkaan. Tai sit niihin ei vaan enää kiinnitä huomiota.
 
Vaihtoi penkkipaitaan lopussa, ei lasketa. Onko joku tehnyt ton legitisti?
Lisäksi. Ei tehnyt toistoja loppuun vaan säästeli ojentajiansa. Tuolla videon tyylillä on helpompi suoriutua sarjoista. Jos tekee toistot loppuun alkaa ojentajia hapottamaan ja on vaikeampi suoriutua.
 
Mandela efektiin & valemuistoihin myös oma huomio mukaan. Olin viime vuoteen asti täysin varma, että englannin kielessä yllätys kirjoitetaan "suprise", muistan vielä tarkistaneen asian kääntäjien ym avulla moneen kertaan. Mutta se on kun onkin "surprise"😄
 
Mandela efektiin & valemuistoihin myös oma huomio mukaan. Olin viime vuoteen asti täysin varma, että englannin kielessä yllätys kirjoitetaan "suprise", muistan vielä tarkistaneen asian kääntäjien ym avulla moneen kertaan. Mutta se on kun onkin "surprise"😄
Ja oikeassa englanninkielessä metri on metre, keskusta on centre, auton konepelti on bonnet ja väri on colour.

Cowboy englanti on sitten eri asia.
 
Back
Ylös Bottom