OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totesin jo tuolla toisellakin foorumilla että Ihan räväkästi lähtee kiekko matkaan jonka kyllä itse myös arvelen olevan enemmän heittojen treenaamisen ja tekniikan kuin hauiskääntöjen ansiota.
Nyt menee monella vellit ja puurot sekaisin. Jos mä omalla tyylilläni yhdistän noissa videoissa bodausta ja fribaa, on vain erilaista mitä lajissa on nähty. Se nyt on päivänselvää, että heittäisin pidemmälle jos laihduttaisin itseni, mutta mä teen sen mieluummin näin. Missään vaiheessa en missään koskaan ole sanonut että voimalla olis jotain tekemistä, vaan että voimasta ei ainakaan kiinni jää jos sillä olis vaikutusta.

Tekniikkaa tässä on hierottu aivan törkeen paljon ja te ette uskokaan miten hankalaa se on heittää rennosti kun samaan aikaan bodataan jossa taas pitää jännittää tarkasti lihaksia.

Ja pitää sanoa, onhan se ihan siistiä kun tiillä takana olevat olettaa, että toi roiskasee minne sattuu, mutta sitten lähteekin nätisti sinne minne pitää. Mut mä olen treenannut oikeasti valtavia määriä tätä lajia. Treenistä se ei kiinni jää.
 
Itse olen vähän siirtymässä voimailusta maastopyöräilyyn ns. pääharrastuksen osalta ja friba on mulle ollu sen lisäksi, että se on hauska tapa viettää aikaa ja ulkoilla, niin myös hyviä PK treenejä, kunhan vaan on malttanut aluksi käppäillä ekat 20 minsaa. Yllättävän hyvin sykkeetkin nousee sitten, jos on liikunnallinen pelikaveri tai yksin innostuu liikaa ja on mäkistä maastoa. Pitäs jollain ammattilaisella päästä korjaamaan tekniikkavirheet heitosta kyl itekin, niin pysys varmasti moti koko kesän paljon paremmin. Tavoite ois painoa myös pudottaa. Edelleen läskiä on liikaa ja ei haittaa vaikka lihasta palais vähäsen ja varsinkin yläkropan liikkuvuus paranis kaiken sen penkkasmisen ja liikkuvuustreenin laimilyönnin jälkeen. Meinaa rintaranka olla jossain ikijumissa, joka rajoittaa sitten muussa liikunnassa tympeesti.
 
Sulla on kuten aiemminkin oon todennu tosi hyvän näköinen toi kääntöliike ja räjähtävyys tossa heitossa. Harmittaa, kun itsellä kinnaa olkapään jänteet vastaan liikaa ja heitot on niin kankeita.
 
Sulla on kuten aiemminkin oon todennu tosi hyvän näköinen toi kääntöliike ja räjähtävyys tossa heitossa. Harmittaa, kun itsellä kinnaa olkapään jänteet vastaan liikaa ja heitot on niin kankeita.
Mä Jaanin opeilla optimoin kokoajan heittoa tälle kropalle. Myöhästytän kropan kiertoa tietoisesti vasemmalla kädellä ja saan sillai nyt parhaiten käden rennoksi ruoskaksi. Mutta edelleen isoin ongelma on ristiaskel, mulla kun tuppaa sisäreidet estään sen ristiaskeleen niin että astuisin ihan sivuttain sen ja sitten menee liikaa peruuttamiseksi. Sit follow through, mä en yksinkertaisesti voi olla pyörimättä heiton perään kovinkaan pitkään koska mun käsi ei mene 180 astetta takasuuntaan, vaan ottaa trapsit ja latsit vastaan, joten mun on pakko pyörähtää mukana tai alkaa kyynärpää kipeytymään. Lihasmassasta on paljon haittaa tossa touhussa.
 
unnamed.jpg
 
Pynnönen on hyvä esimerkki, ei se yksin näytä mitenkää erityisen isolta, mutta ns normikokoinen tai vaikka ne yleisurheilianaiset viereen niin hahmottuu
Ja Pynnönen näyttää Mika Törrön vieressä pieneltä.

mqdefault.jpg

Ja sitten Thor taas näyttää tässä vertailussa pieneltä Yao Mingin rinnalla.
1682456112043.jpeg
 
Pirskatti, saatiin loppuun asti se 12 viikon kyykkyproge, Bettina jaksoi hienosti ja oli varsin tyytyväinen tuosta. 11.5 alkaa sitten uusi 12 viikon progressio, katotaan lähteekö Leskinen kanssa messiin.
 
Mä tunnen monta pitkää tyyppiä, jotka ovat ikänsä treenanneet ja saaneet aivan samat massat suhteessa vaikka itseeni.
Missä tälläisiä oikeen on?
Itse en ainakaan ole nähnyt yhtään suomalaista vaikka yli185cm bodaria joka pääsisi suhteellisessa massassa edes lähelle sinua, maailmalta voi jokunen sellainen jättiläinen löytyä.

Mutta kyllä lähtökohtaisesti lyhyemmän (alle 180cm) ihmisen on huomattavasti helpompaa kerätä, sellainen lihas massa joka joltain näyttää kuin pidemmän.
 
Missä tälläisiä oikeen on?
Itse en ainakaan ole nähnyt yhtään suomalaista vaikka yli185cm bodaria joka pääsisi suhteellisessa massassa edes lähelle sinua, maailmalta voi jokunen sellainen jättiläinen löytyä.

Mutta kyllä lähtökohtaisesti lyhyemmän (alle 180cm) ihmisen on huomattavasti helpompaa kerätä, sellainen lihas massa joka joltain näyttää kuin pidemmän.

Tuo "joka joltain näyttää" siis kehonrakennuksen ja (kehonrakennus)estetiikan näkökulmasta.

Kisoissa nähnyt messupuolella ihan Olympia-tason kisaajia ja kyllä silti enemmän "joltain" näytti mm. eräs kotimainen päälle 190cm bodari. Tietysti seisoessaan yksin kuvassa ei näytä yhtä hienolta. Nimeä en taas saa mieleen, mutta lienee kisannut joskus bodauksessakin.
 
Tuo "joka joltain näyttää" siis kehonrakennuksen ja (kehonrakennus)estetiikan näkökulmasta.

Kisoissa nähnyt messupuolella ihan Olympia-tason kisaajia ja kyllä silti enemmän "joltain" näytti mm. eräs kotimainen päälle 190cm bodari. Tietysti seisoessaan yksin kuvassa ei näytä yhtä hienolta. Nimeä en taas saa mieleen, mutta lienee kisannut joskus bodauksessakin.
Joo nimenomaan kehonrakennus estetiikan näkökulmasta tarkoitin.
 
Näissä asioissa on hyvä muistaa millä silmillä asioita katsoo, 170cm ja 190cm näkee asiat eri tavalla. Jos on jotakuta päätä pidempi, se ei vaan näytä samalla tavalla isolta, vaikka lihaa oliskin reilusti.
Eli ehkä oikeampi sana ison sijaan olisi lihaksikas tai ei
 
Missä tälläisiä oikeen on?
Itse en ainakaan ole nähnyt yhtään suomalaista vaikka yli185cm bodaria joka pääsisi suhteellisessa massassa edes lähelle sinua, maailmalta voi jokunen sellainen jättiläinen löytyä.

Mutta kyllä lähtökohtaisesti lyhyemmän (alle 180cm) ihmisen on huomattavasti helpompaa kerätä, sellainen lihas massa joka joltain näyttää kuin pidemmän.
Mielenkiintoista muuten pohtia miltä minkäkin pitusen ihmisen tulee painaa että mittasuhteet pysyy samoina. Oletuksena tietenkin että ne pysyy 😄

Simppeli kaava kuitenkin, että jos pituus kertautuu x verran, myös leveys ja syvyys kasvatteva saman verran jotta suhteellinen massiivisuus pysyy vakiona. Eli paino kasvaa x^3.

Jos oletetaan että sulla on 165cm ukko joka painaa 80kg kireänä, saman habituksen saavuttaakseen yksin kuvissa, tulee:

180cm ukon olla noin 104kg

190cm ukon 122kg

200cm taas 142kg
 
Back
Ylös Bottom