OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Ihme turvaa vääntämistä on kavereita jotka penkkaa 200 natuna kun toiset penkkaa vaan 100 roinillakin ja kaikkee siltä väliltä. Internetissä kuka vaan voi väittää mitä vaan, keskittyy vaan siihen omaan penkkaamiseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
200 natupenkki vaatii erityistä lahjakkuutta ja omistautumista. Onnistuu vain aniharvalta.

Silloin kun puhutaan niistä penkkaajista jotka ovat valmiita pissimään purkkiin niin kummasti vaan se 200 kiloa tuntuu olevan tiukassa kisassa kun kisassa. Jopa raskaassa sarjassa otetaan SM mitalli tuollaisella 220 kilon penkillä. Satakiloisissa pääsi viime vuonna pallille reilulla 180 kilolla.

Sitten on roinatulokset erikseen. Niissä muuttujina on paitsi fyysinen lahjakkuus ja treeni niin myös riskinottokyky. Kuka uskaltaa ottaa lääkkeistä kaiken irti saa ison tulosedun. Eri laji ja eri kriteerit.
 
Ihme turvaa vääntämistä on kavereita jotka penkkaa 200 natuna kun toiset penkkaa vaan 100 roinillakin ja kaikkee siltä väliltä. Internetissä kuka vaan voi väittää mitä vaan, keskittyy vaan siihen omaan penkkaamiseen.

Taas täysin nollakommentti. Miksi sä (oletettavasti) edes luet koko foorumia tai seuraat yhtäkään bodaria esim. tubessa? Keskittyisit vain omaan tekemiseen.
 
Seinäjoella avoimissa kisoissa 205 99.1kg painolla ja Wolfilla 210kg salikisoissa jonka voitin kahdella nostolla, sitten Wolfin kisoissa 217,5kg 108.1kg painoisena.
Minä vuosina nää kisat oli? Ite reenasin Wolfilla saliharrastusta aloitellessani joskus 2001 tms. koska se oli lähin sali kämpiltäni. Muistelisin vaan että sillon oli aika eri massat, enkä sitäkään muuten tietäisi mutta pukkariin vain osuin samaan aikaan kun puntarin lukemasta jollekin mainitsit.
 
Onhan tuo huvittava keissi kaiken kaikkiaan, mutta eipä tuo "johtopäätös" nyt niin kaukaa haettu ollut. Tuon listauksen mukaan vuosien junnauksen jälkeen penkki oli vuonna 1998 70-kiloisena 110kg ja 1999 se olikin yhtäkkiä 160kg ja painokin tippunut pari kiloa. Tuon ohella suurin hyppy oli "vain" 170kg --> 180x4 vuodessa, jolloin painokin nousi.

Tuohuon kun vielä syyksi mainittu "aloitin kreatiinin käytön", niin sehän on vähän kuin laskisi 1+1, vaikka ei ilmeisesti tässä kohtaa edes ollut siitä kyse.
No näin se meni ja yhä toistan, miksi valehtelisin asiasta. Mä oon hiljaa jos en joistain asioista halua puhua mutta koskaan en ole paskaa puhunut tai valehdellut, kun ei ole ollut mitään tarvetta. Lopetin tuloshakuisen penkkaamisen vuonna 2003, kun siirryin kilpakehonrakennukseen. En kokenut sitä enää tarpeelliseksi, sillä kehonrakennuslavoilla ei penkkituloksella tee yhtään mitään.
 
Jos salipenkin määrittelee stopittomaksi ja kisapenkin pitkäksi stopiksi, pienin ero pikasesti muistellen omassa jengissä on ollut 5kg, 180 vs 175kg. Yleensä teetän stopilla lähes kaikki.

Eräs toinen herra tuli mulle mukaan ja ilmoitti salitulokseksi 190, mutta kisassa oli tullut 165. Siinä on sitten jo eri meno ja sen alaosan kanssa piti hetken painia, että saatiin kuntoon.

Nää on näitä. Tapauskohtaista.
 
Oletin, et jos 3 toistoa jotain vähän runkahtavaakin penkkiä tekee 160 kilolla ni ois sillä yhden kisahyväksytynkin tehnyt.
Mulla ainakin runkkupenkki ja kisatyylinen penkki eros rajusti toisistaan. Sain ison hyödyn kantapäät ilmassa nostosta jossa oli pomppua ja perseen nostamista. Jännä kuitenkin että rinta meni aina kipeäksi penkkitreeneistä vaikka kuinka teki runkkutyylillä eli liike kyllä meni lihakselle kaikesta huolimatta.
 
Minä vuosina nää kisat oli? Ite reenasin Wolfilla saliharrastusta aloitellessani joskus 2001 tms. koska se oli lähin sali kämpiltäni. Muistelisin vaan että sillon oli aika eri massat, enkä sitäkään muuten tietäisi mutta pukkariin vain osuin samaan aikaan kun puntarin lukemasta jollekin mainitsit.
Tais olla just 2001 aikaan salilla takapihalla ne kisat.
 
Mulla ainakin runkkupenkki ja kisatyylinen penkki eros rajusti toisistaan. Sain ison hyödyn kantapäät ilmassa nostosta jossa oli pomppua ja perseen nostamista. Jännä kuitenkin että rinta meni aina kipeäksi penkkitreeneistä vaikka kuinka teki runkkutyylillä eli liike kyllä meni lihakselle kaikesta huolimatta.
Se eroaa kaikilla melkoisesti. Merkki syö aika pahasti maksimirautaa. Kisasin 2003 vuonna Haukijärven Jarkkoa vastaan, joka oli kuulantyöntäjä ja otti viikkoa ennen 280 salilla. No kisoissa voitin sen 27,5kg:lla melkein 30kg kevyempänä.
 
Se eroaa kaikilla melkoisesti. Merkki syö aika pahasti maksimirautaa. Kisasin 2003 vuonna Haukijärven Jarkkoa vastaan, joka oli kuulantyöntäjä ja otti viikkoa ennen 280 salilla. No kisoissa voitin sen 27,5kg:lla melkein 30kg kevyempänä.
Siis 280 salipenkki kutistui kisoissa 190 kiloon??!
 
Onko muuten maailmalla saati Suomessa joku joskus ottanut kisapenkistä raakana 3x oman painon? Googlellahan tuo selviäisi, mutta kysyn laiskuuttani täällä kun penkistä on juttua.
 
Onko muuten maailmalla saati Suomessa joku joskus ottanut kisapenkistä raakana 3x oman painon? Googlellahan tuo selviäisi, mutta kysyn laiskuuttani täällä kun penkistä on juttua.
Oli itse pakko googlata. Marko Saarimaa penkannut 200kg -66kg painoluokkaan ja puntaripaino 65,12 kg

Antti Savolainen ja Janne Pöykiö ottaneet myös -74 kg sarjaan 222,5 kg
 
Maailmalla kaikki liitot mukaan lukien Othmanin 3,7x taitaa olla enkka tällä hetkellä.

Pöykiön ja Savolaisen nostot ei oo raw. Sarjan 74 Suomen ennätys raw on 182,5kg. Kovimmat pisteet kaikki sarjat mukaanlukien SVNL:ssä on Freddillä painostaan huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:
Siis 280 salipenkki kutistui kisoissa 190 kiloon??!
Kyllä, nostivat jollain vanusysteemillä rinnalla kunnon pomppuja. Sit kun tarvitaan oikeeta voimaa ja punnertaa merkistä, niin ihan paperia ukko.
 
Noi kuulantyöntäjät, keihaanheittäjät ym. treenaa koko elämänsä nimenomaan niitä räjähtäviä liikkeitä, niin on ihan loogista, että voimatasot ovat suhteessa olemattomat kun se liike yhtäkkiä pysäytetään siihen pohjaan joka menee vastoin sitä kaikkea vuosien treeniä. Samalla tavalla helvetin vahva voimanostaja/bodarikin on usein helvetin heikko esim. kädenväännössä, kun niitä tiettyjä asentoja tai lihaksia ei olla juuri koskaan treenattu.


Voisi jäädä tämäkin useammalta bodarilta ottamatta, vaikka kaveri vähän auttaisikin mukana


View: https://www.youtube.com/watch?v=12fFjj2ApC4
 
Noi kuulantyöntäjät, keihaanheittäjät ym. treenaa koko elämänsä nimenomaan niitä räjähtäviä liikkeitä, niin on ihan loogista, että voimatasot ovat suhteessa olemattomat kun se liike yhtäkkiä pysäytetään siihen pohjaan joka menee vastoin sitä kaikkea vuosien treeniä. Samalla tavalla helvetin vahva voimanostaja/bodarikin on usein helvetin heikko esim. kädenväännössä, kun niitä tiettyjä asentoja tai lihaksia ei olla juuri koskaan treenattu.


Voisi jäädä tämäkin useammalta bodarilta ottamatta, vaikka kaveri vähän auttaisikin mukana


View: https://www.youtube.com/watch?v=12fFjj2ApC4

Pointtini oli vain osoittaa miten se merkkinosto kisoissa on eri asia kuin salinosto. Samaa sanoi Mika omasta 160x3 nostosta. Ilmeisesti et ole lukenut kuin vain mun viestin. En muuten tajua tota sun juttua.
 
Back
Ylös Bottom