OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiks kolme oo ihan perkeleen vähä? Oma vehje yli 2v vanha menee about viikon vieläkin
Vähän varmaa käyttötarpeesta riippuen. Paljon jos tarvitsee gps yms ominaisuuksia niin onhan tuossa vielä aika huono akunkesto. Tästä syystä itsekkin menen vielä garmin fenix 6x:llä. Toisaaltaa tässä omassa kellossa sykemittaukset ranteesta yms on niin surkealla tasolla, että pakko käyttää vyötä.
 
Ei ole, koska mulla on laturi, ilmeisesti muilla ei ole.
Elä lämpene, kuulostaa vaa vähältä, kun on tottunu pal pidempään. Jos haluaa unidataa, ei yöllä voi ladata, töissä ei pysty ja päivällä sit menee x aika ilman kelloa kun se latautuu, itselle iso ärsyke. Tosin niin alko oleen moni muukin asia, joten siirryin takaisin analogimaailmaan, seikon automaattikelloon
 
En kyl tajuu miten jengi tota käyttää? Mulla on unidata joka yöstä, aamulla meen suihkuun ja akku taas kestää koko päivän kun se lataa niin hätäseen. Sit himassa laitan koneella ollessa välillä laturiin. Mut ilmeisesti porukka vartavasten välttelee laturia, koska mä en ole saanut kun kerran akun tyhjäksi. Kuin helppoa se on tohon laturiin sillon tällön napauttaa, mutta ei, ei sitten niin millään. Analogiset kellot vaan niille ja lankapuhelin, en osaa edes kuvitella miten sähköauton kanssa menis kun ei kestä viikkoa. Applen kellosta ei akkua saa loppumaan ellei ihan tosissaan ole lataamatta tai on muutenvain joku aivosolmu, että viikko perkele pitää mennä vaikka laturi olis naaman edessä. Puhelinta kyllä laitetaan laturiin, mutta kellon kanssa laturiin ei perkele laiteta, piste.

Ja miten verrata jotain analogista kelloa älykelloon, nehän on aivan eri asia ja sen nyt tajua apinakin. Paljonkos se analoginen kello mittaa sitä unidataa? Ai niin, ei se mittaa, mites se silleen. Ja jos se mittais ja omais GPS ominaisuudet, niin sitä pitäis lataa, mutta kelloa ei ladata, ei missään nimessä.

Mä haluaisin tietää mikä siinä lataamisessa on ihan ok puhelimen kanssa, mutta se on aivan ylitsepääsemätön ongelma kellossa? Kertokaa ihmeessä?
 
Viimeksi muokattu:
En kyl tajuu miten jengi tota käyttää? Mulla on unidata joka yöstä, aamulla meen suihkuun ja akku taas kestää koko päivän kun se lataa niin hätäseen. Sit himassa laitan koneella ollessa välillä laturiin. Mut ilmeisesti porukka vartavasten välttelee laturia, koska mä en ole saanut kun kerran akun tyhjäksi. Kuin helppoa se on tohon laturiin sillon tällön napauttaa, mutta ei, ei sitten niin millään. Analogiset kellot vaan niille ja lankapuhelin, en osaa edes kuvitella miten sähköauton kanssa menis kun ei kestä viikkoa. Applen kellosta ei akkua saa loppumaan ellei ihan tosissaan ole lataamatta tai on muutenvain joku aivosolmu, että viikko perkele pitää mennä vaikka laturi olis naaman edessä. Puhelinta kyllä laitetaan laturiin, mutta kellon kanssa laturiin ei perkele laiteta, piste.

Ja miten verrata jotain analogista kelloa älykelloon, nehän on aivan eri asia ja sen nyt tajua apinakin. Paljonkos se analoginen kello mittaa sitä unidataa? Ai niin, ei se mittaa, mites se silleen. Ja jos se mittais ja omais GPS ominaisuudet, niin sitä pitäis lataa, mutta kelloa ei ladata, ei missään nimessä.

Mä haluaisin tietää mikä siinä lataamisessa on ihan ok puhelimen kanssa, mutta se on aivan ylitsepääsemätön ongelma kellossa? Kertokaa ihmeessä?
Koska itselle älykello muuttui ajan kanssa vain kelloksi, jossa on ajastin. Unidatan tarkkailun lakkasin, se oli käytännössä aina sama. En ikinä ladannut kelloa päivisin, pistin kerran kahteen viikkoon (uutena) yhdeksi yöksi latautumaan.
Puhelinta en lataa ikinä päivällä, pistän yöksi latautumaan.

Kaikki me ollaan erilaisia, haluan että ns aktiiviajasta ei oo laitteet kii laturissa.

Eikä tää oo mikään appleviha, sanoisin saman, valmistaja mikä hyvään. Koska itselle tuo oli aidosti yllätys, olen luullut että viikko on ihan perus kaikissa noissa
 
Kaikki me ollaan erilaisia, haluan että ns aktiiviajasta ei oo laitteet kii laturissa.
Toi on totta, liian usein vaan ton akkujutun kuulee ja ihmettelen miten se vain kelloissa on niin iso juttu, mutta ei missään muussa. Kaikkea pitää lataa nykyään ja isoja ongelmia on siksi, että joka vehkeelle on oma laturi. Mulla on tossa kasa latureita joilla lataan kaikki valokuvaukseen liittyvän laitteiston, joka vehkeelle on oma laturi. Hulluin vehje on insta360 go. Se kun lataa USB-C, mutta vain sen omalla USB-C piuhalla, ei muilla. Tossa on suoraan seinässä USB-C, lataan siinä iPadin ja Beatsin kuulokkeet, mutta taas mikään muu laite ei siinä lataa, paitsi Insta 360 X2.
 
Toi on totta, liian usein vaan ton akkujutun kuulee ja ihmettelen miten se vain kelloissa on niin iso juttu, mutta ei missään muussa. Kaikkea pitää lataa nykyään ja isoja ongelmia on siksi, että joka vehkeelle on oma laturi. Mulla on tossa kasa latureita joilla lataan kaikki valokuvaukseen liittyvän laitteiston, joka vehkeelle on oma laturi. Hulluin vehje on insta360 go. Se kun lataa USB-C, mutta vain sen omalla USB-C piuhalla, ei muilla. Tossa on suoraan seinässä USB-C, lataan siinä iPadin ja Beatsin kuulokkeet, mutta taas mikään muu laite ei siinä lataa, paitsi Insta 360 X2.
Joo, latailu on vähä välttämätöntä nykyää. Voittaa se patterien vaihdon :D
 
Joo, latailu on vähä välttämätöntä nykyää. Voittaa se patterien vaihdon :D
Joskus on tosin tosi hyvä, että on patterit. Esim ZOOM H8 jolla nauhotan podcastin äänet. Tänään unohdin powerpankin kotiin ja mestoilla sitten Tampereella sen huomasin. Onneksi oli pattereita mukana ja vekotin ne sisäänsä ottaa.
 
Tuleeko Mikellä mieleen kuka kanssatreenaaja olis ollut kova ottamaan sarjoista kaiken irti? Wilenius ja Mentula varmaan kärkikastissa ja ehkä Heinonen?
Kaksi kovinta Mähönen ja Vainio. Mähönen oli mielisairas treenaan.
 
Toi unidata on ihan humpuukia. Se voi liikehdinnän huomata mutta muuten se on yhtä tyhjän kanssa
Ei todellakaan ole mitään humpuukia. Se seuraa kaikkea, sydänalueen vaihteluita jne. Tässäkin taitaa Apple vaan olla edellä muita merkkejä? Vaimolla joku Garmin ja se ei edes aina noteeraa uniseurannassa jos käy vaikka vessassa 👀 eli edes liikehdintää ei ole onnistuttu tekemään luotettavaksi. Vielä tuosta iWatchin latauksesta niin en myös ymmärrä mikä helvatan ongelma se on? Tulin äsken toimistolle otin kellon ranteesta ja lähdin hakemaan kupin kahvia niin johan se on melkein täysi kun zufeet hörpätty naamaan.
 
Ei todellakaan ole mitään humpuukia. Se seuraa kaikkea, sydänalueen vaihteluita jne. Tässäkin taitaa Apple vaan olla edellä muita merkkejä? Vaimolla joku Garmin ja se ei edes aina noteeraa uniseurannassa jos käy vaikka vessassa 👀 eli edes liikehdintää ei ole onnistuttu tekemään luotettavaksi. Vielä tuosta iWatchin latauksesta niin en myös ymmärrä mikä helvatan ongelma se on? Tulin äsken toimistolle otin kellon ranteesta ja lähdin hakemaan kupin kahvia niin johan se on melkein täysi kun zufeet hörpätty naamaan.
Apple on kyllä monessa asiassa varmaan edellä ja paras. Garmin silti kyllä näyttää itsellä aika minuutilleen heräämiset yms unidatasta.

Minulle se lataaminen on ongelma esim jos käy useamman päivän pyöräretkillä. On mökillä pidempiä aikoja missä ei ole sähköjä. Puhelinta vielä lataa tarvittaessa automatkoilla kauppaan mökillä ollessa, mutta kaikkia älylaitteita ei jaksa latailla. Silti se on enemmän periaatteellinen asia, että ei jaksa kelloakin latailla koko ajan 😁
 
On tääkin, kun ihmiset kattoo jostain kelloista nukkuiko hyvin vaiko ei. Väsynyt aamulla ja kello näyttää, että uni oli hyvää :D
Ne trendit on Applella hyviä kun saat esim monen kuukauden dataa miten paljon olet kävellyt tai keskimääräisen unen. Voihan sen toki noin vakavasti ajatella kuten sinä, mutta toi koko Health data on ihan mielenkiintoista vuositasolla katsoa miten kuluttaa minäkin vuodenaikana ja miten nukkuu ylipäätänsä tuntimääräisesti.
 
Joo, niinhän se menee että jos aamulla väsyttää niin uskotaan kelloa eikä kehoa.
Kuka niin tekee? Mitä ihmettä täällä kirjoitellaan? Keksittekö te väkisin noita satuja vai miten sä olet ton todennut? Kerro ihmeessä.
 
Mulla ollu Apple Watch series 1 lähtien ja tällä hetkellä 7 Series kädessä eikä kertaakaan ongelmaa latauksen kanssa. Illalla iltatoimien aikaan heitän kellon ja kapulan laturiin ja sinä aikana kun iltatoimet tehty molemmat valmiita seuraavaan päivään. Kestäisi akku kyllä useammankin päivän mutta lataan silti joka ilta. Mulla on tuossa vaimon viitisen vuotta vanha Apple Watch jota ladattu samalla tavalla koko ajan niin akku ihan kestää edelleen hyvin. Mökillä johon ei tule sähköjä lataan autossa kellon ja kännyn ei ongelmaa.
 
Back
Ylös Bottom