OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kirjoita sä 90 tuhatta viestiä ilman sammakoita. Kyllä taas Mike on niin kamala, voi herranjestas.
Itse en tarkoita sammakoita, vaan yleistä ulosantia. Ja kuten kirjoitin, niin itselleni ihan sama, mutta eihän tuota voi olla huomaamatta. Et ole kamala ❤️ vaan huono keskustelija, ainakin netissä.
 
Itse en tarkoita sammakoita, vaan yleistä ulosantia. Ja kuten kirjoitin, niin itselleni ihan sama, mutta eihän tuota voi olla huomaamatta. Et ole kamala ❤️ vaan huono keskustelija, ainakin netissä.
No eiköhän sun pointti ole jo selvä.
 
En kyllä haukkunut miksikään, ja mielestäni sanoin ihan asiallisesti tuosta viestistä. Nimittelyt sun muut on mielestäni aivan eri asia. Itselleni se olisi ollut se ja sama kuka sen olisi sanonut. Nimittelyä ei tietenkään tarvitsekkaan sietää, mutta asiallisen palautteen vastaanottoa / omien "virheiden" tarkastelua voisi ehkä inan miettiä kuitenkin.
 
Vituttaa oikeasti tää jatkuva mielensäpahoittaminen joka saatanan asiasta. Toki ei muiden kirjoituksista, muna kädessä kytätään mitä mä sanon ja ite ollaan niin vitun täydellisiä että heikottaa.
Täällä kun jää kaikki ilmeet ja äänensävyt näkemättä niin silloin kannattaisi kirjoittaa vähemmän provosoivasti, jos haluaa että ihmiset eivät "hyökkää" takaisin. Tottakai sinun tekstisi kiinnittää enemmän ihmisten huomion verrattuna vaikka jonkun sepon tekstiin. Tai jos ptvatanen kirjottaisi täällä aktiivisesti niin hänen tekstinsä olisi samalla tavalla suurennuslasin alla. Se on ihan luonnollista, kun se kiinnostaa ihmisiä enemmän.

Minä en ole ainakaan pahoittanut mieltä vaikka asiaa kommentoinkin. Joskus kannattaa yrittää ottaa asiallinen palaute asiallisesti vastaan ja miettiä voisiko sitä itsekkin tehdä jotain eritavalla.

Ja niin kauan, kun ollaan netissä esillä niin negatiivista ja hyvin epäasiallista palautetta ja tekstiä tulee. Sitä saa ihan jokainen. Surullista, mutta totta.
 
Mitenkä luotettavia noi SSD SATA III 2,5" levyt yleensä on versus normaali HDD?

Itellä 8 vuotta vanha kyseisenlainen levy ja diskinfo näyttää kunnoksi 93% eikä ole mitään virheitä ollut. Toki sulla ammattikäytössä on datan varastoiminen ja käyttäminen aivan eri luokkaa, niin voi kulahtaa vähän nopeammin.
 
Itellä 8 vuotta vanha kyseisenlainen levy ja diskinfo näyttää kunnoksi 93% eikä ole mitään virheitä ollut. Toki sulla ammattikäytössä on datan varastoiminen ja käyttäminen aivan eri luokkaa, niin voi kulahtaa vähän nopeammin.
Elikä nyt on siis 5400 rpm Time Machine HDD, se on aivan ok, se ei konetta hidasta kun manuaalisesti kuittaan kerran päivässä backupin. Mutta toi kuvalevy, jossa on siis raakakuvat, jotka sitten kaikki uppaa iDriveen pilveen, eli ne on tuplavarmistettu, hidastaa kaikkea tekemistä aina kun jotain hakee, uppaa liitteitä tai avaa ohjelmia jotka skannaa mediatiedostoja. Sain kuristettua kuvalevyn kokoa 1.5T paikkeille deletoimalla esim kaikki historian kisakuvien raakaversiot ja kaikenlaista muuta mitkä vaan on säilössä eikä niitä juurikaan tartte kaivella. Sitten riittäis 2 tai 4 teraa tohon kelkkaan kiinni joka varmasti nopeuttais kaikkea ja 4 teran kovoa vois vielä käyttää Final cutin apuna kun ei hirveen monta projektia tartte olla päälekkäin kun ne väliaikaistiedostot, backupit ja muut nappaa teran.
 
Mitä enemmän SSD:lle kirjoitetaan, sitä kovemmin se kuormittuu/kuluu. Eli suorassa varastointi käytössä tuskin tulee käyttötunnit vastaan, mutta jos jatkuvasti esim editoit suoraan tuolta levyltä, eli kirjoitat dataa uusiksi, niin silloin lienee perinteinen kovo varmempi valinta. Toki molemmissa tapauksissa olisi syytä olla joku RAID-systeemi, jolloin data on tuplana/triplana tallessa ja yhden tai useamman levyn kuoleutuminen ei ole ongelma.

Tämä siis oma rajallinen ymmärrys asiasta, viisaammat korjatkoon.
 
En mä usko tota, että ssd levy hajoaa helpommin jos sinne kirjoitetaan. Edellinen tais kestää 6 vuotta ja ehjä myydessä. Sinnehän kirjoitetaan kokoajan kun nykykoneet omaa sisäisen ssd:n. Muutenhan kaikki olis edelleen hdd kovoja läppäreissä jne.
Näin ne valmistajista lähtien on SSD:n heikkoudet listannu, toki kehitys kehittyy ja muistipiirit ja ohjaimet paranee, joten eiköhän nykylevyjä saa kurittaa ihan huolella, että ongelmat tulee esille. Sama lienee tilanne perinteisten kovojen kanssa.

E: ja ei normaalissa käytössä tavallinen kuluttaja saa SSD levyä loppuun ajettua, ellei se levy ole todella pieni jolloin ohjain joutuu jatkuvasti sitä optimoimaan. Usein myös tavallisessa käytössä, suurin osa ajasta dataa lähinnä luetaan.
 
Näin ne valmistajista lähtien on SSD:n heikkoudet listannu, toki kehitys kehittyy ja muistipiirit ja ohjaimet paranee, joten eiköhän nykylevyjä saa kurittaa ihan huolella, että ongelmat tulee esille. Sama lienee tilanne perinteisten kovojen kanssa.
Mulla tosin tuplavarmistus, että jos laukeaa, ei paniikkia.
 
Piti ihan kurkat, et mitä 3v vanhan läppärin SSD-levyt sanoo, niin käyttiksen 500 gigainen m.2 tikussa 97% jäljellä käyttöikää ja teraisessa 2.5"-levyssä joka lähinnä pelivarastona, 99% jäljellä. Eli molemmat kestänee ainakin tällä käytöllä moninkertaisesti itse läppärin käyttöiän.
 
Back
Ylös Bottom