OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No lähellekään. Mutta pikkuhiljaa kiertää👍 Jospa se sit ois taputeltu
Kyllä se kaikesta 40 miljardista käytetystä eurosta huolimatta pyyhkii kaikkien läpi. Suurin osa onneksi saa vaan perusflunssan koska toi tauti jää eri muodossa tänne jokavuotiseksi vitsaukseksi. Muutaman vuoden päästä puhutaan vain flunssasta koska ei nyttenkään sen isommin pyritä erottelemaan mikä flunssan aiheutti, vaan se on kaikille vaan "saatana kun olin lentsussa just silloin".

Mut media ei hevillä tästä irrottaudu koska vielä saa ainakin vuoden revittyä mainostuloja kun oikein raflaavaa otsikkoa veivaa.
 
Pitäis katsoa kokonaiskuvaa aina. Jos me tuijotetaan esimerkiksi vain liikenneonnettomuuksia ja sitten unohdetaan kaikki muu, niin me voidaan vetää esim johtopäätös "25 vuotiailla on korkea riski kuolla liikenteessä". Mutta kun maailma ei ole niin yksinkertainen. Suomessa kuolee kaikenikäisiä, nuoriakin, kaikenlaisiin tauteihin elintavoista, tuurista tai muusta johtuen. Esimerkiksi syöpään voi kuolla vuosittain normaalisti terveitä alle 50 vuotiaita enemmän mitä koronaan, mutta ei kukaan ala sitä eristämään ja selittämään miten 35-40 vuotiailla terveillä on riski kuolla syöpään.

Korona on glorifoitu kaikkien tautien eliittipaikalle ja se on ihan sama vaikka Suomessa kuolee 53 tuhatta ihmistä vuodessa, niin ne 200 koronaan kuollutta jatkossa nostetaan korokkeelle.

Ja tämä pätee sitten koronarokotteeseen yhtälailla, niin niitä ihmisiä kuolee muidenkin lääkkeiden sivuvaikutuksiin vuodessa, mutta niitä kuolemia ei eristetä millään väkinäisellä syyllä ja aleta sitten pelottelemaan kaikkia jotka lääkkeitä saa.



Ja vaikka me tiedetään ainakin riskitekijät,tälle massiiviselle tappajalle, ei me asialle tehdä yhtään mitään, koska ihmiset ovat hyväksyneet, että syöpä iskee jos iskee ja se vie usein mennessään. Erotus on siinä, että koronasta tehdään joku tautien messias, uusi kristus, joka nousee harvase viikko haudastaan vaikka on kuollut jo aikoja sitten. Meidän pitäis vaan hyväksyä, ihmisiä kuolee, ihan kaikkeen.
Tällä hetkellä ei edes tiedetä kuinka moni on oikeasti kuollut koronaan. Todennäköisesti paljon vähemmän mitä tilastot tällä hetkellä näyttää. Jäät auton alle ja olet koronapositiivinen = kuolema tilastoidaan koronakuolemaksi. Tämäkin tilasto sitten korjaantuu pitkällä viiveellä, kun tilastokeskus päivittää tilastot kuolintodistuksen pohjalta.
 
Tällä hetkellä ei edes tiedetä kuinka moni on oikeasti kuollut koronaan. Todennäköisesti paljon vähemmän mitä tilastot tällä hetkellä näyttää. Jäät auton alle ja olet koronapositiivinen = kuolema tilastoidaan koronakuolemaksi. Tämäkin tilasto sitten korjaantuu pitkälle viiveellä, kun oikea kuolinsyy selviää.
Sehän tässä onkin kun esim normaalissa flunssassa jäät auton alle, niin ei kellään tule mieleen kirjata flunssakuolemaksi kun se ei sitä ole.
 
Voi voi..Esim.kotonaketju on ihan naurettava. Aikuiset eivät osaa keskustella asiallisesti. Minkä takia pitää nimitellä, jokainen kertoo mielipiteensä ja kaikilla on oikeus siihen. Rn ymmärrä että on niin vaikea hyväksyä että joku muu voi olla toista mieltä.
Se on sääli että ettei osata. Tosin, ei ole enää pelkkä mielipide asiasta jos vapaaehtoisena luvattu asia rajoittaa omaa elämää ja aiheuttaa taloudellista vahinkoa. Tämä tilanne aiheuttaa helposti sen että eri puolella olevat eivät olekaan lähtökohtaisesti samalla viivalla, jos miettii esimerkiksi koronapolitiikkaa. Tällöin ihmisen henkilökohtainen tuska tulee esille helpommin. Eri asia olisi väitellä onko maailmassa enemmän mustia vai valkoisia koiria, koska siinä lopputuloksesta riippumatta kenenkään perusoikeuksia ei loukata.
 
korona sitä korona tätä.. miten ihmiset jaksaa jauhaa tästä vieläkin, eikö tämä nyt oo jo lähes jokaisen kiertänyt läpi..
Siksi ihmiset (tietyt ihmiset) jauhaa siitä, koska viimeistään syksyllä tulee taas koronarajoitukset sekä koropassit työpaikoille ja alkaa jälleen se ahdistelu "vapaaehtoisen" rokotteen takia. Toki, uskon ettei se ole kauaa enää vapaaehtoinen koska ensimmäisellä rundilla kaikkia ei saatu ruotuun. Tässä astuu kuvaan se, että Covid19-rokotettu ihminen ei joudu ajattelemaan esimerkiksi työpaikkaansa, toimentuloaan tai elämänsä rajoittamista samalla tavalla kuin rokottamaton kollega. Itse tauti on aika varmasti käynyt kohta kaikki läpi ja osan moneen kertaankin. Itse sairastanut sen myös.
 
Se on sääli että ettei osata. Tosin, ei ole enää pelkkä mielipide asiasta jos vapaaehtoisena luvattu asia rajoittaa omaa elämää ja aiheuttaa taloudellista vahinkoa. Tämä tilanne aiheuttaa helposti sen että eri puolella olevat eivät olekaan lähtökohtaisesti samalla viivalla, jos miettii esimerkiksi koronapolitiikkaa. Tällöin ihmisen henkilökohtainen tuska tulee esille helpommin. Eri asia olisi väitellä onko maailmassa enemmän mustia vai valkoisia koiria, koska siinä lopputuloksesta riippumatta kenenkään perusoikeuksia ei loukata.
Ei sillä väliä mitä asia koskee, tarvitse lisätä idiootti, lammas, tai mitään muutakaan paskaa samaan lauseeseen. Mun mielestä se antaa kuvan että kyseinen ihminen ei ole kovin fiksu muutenkaan. Yhdessä vaiheessa naapuri-sana oli tapetilla, en ottanut siihen kantaa mutta en käytä sitä enää ihan sen takia että joku voi loukkantua ja mä en kätsi siitä etten käytä sitä enää.
 
Jalat ei ole ihan helvetin kipeet eilisestä, mutta kauttaaltaan tuntuu domssit. Pitää tosissaan vähän fiksaa tota. Alussa ojennus + koukistus 1min palautus. Kyykky 3min palautus. Hack+ sjmv 4min. Prässi + istuen koukistus 1min.
Tuossa pitää kyllä sarjapainot sattua kohtuullisen kohdilleen ettei sippaa heti ekojen sarjojen jälkeen?
 
Ei sillä väliä mitä asia koskee, tarvitse lisätä idiootti, lammas, tai mitään muutakaan paskaa samaan lauseeseen. Mun mielestä se antaa kuvan että kyseinen ihminen ei ole kovin fiksu muutenkaan. Yhdessä vaiheessa naapuri-sana oli tapetilla, en ottanut siihen kantaa mutta en käytä sitä enää ihan sen takia että joku voi loukkantua ja mä en kätsi siitä etten käytä sitä enää.
Ei tietenkään tarvitse. Minullakaan ei olisi ollut mitään tarvetta puhua, esimerkiksi vapaaehtoisesta rokotteesta, jos minun olisi taannoin annettu olla rauhassa sen asian suhteen. Mutta median tuomitsemana kuoleman enkelinä ja kohta vailla työpaikkaa olevana, on joskus vaikea asettua tyynesti kohtaloonsa :giggle:

Mikäs minulla ollessa jos tulisi vaikka laki joka määrää, että kaikki espanjaa äidinkielenään puhuvat joutuvat työttömiksi, elleivät opettele täydellistä suomea. Ja kerrottaisiin samalla että tämä kaikki on toki vapaaehtoista. Samalla media provoaa espanjankielisiä kuinka ne pilaa kaiken täällä suomessa, sekä heidän sosiaalista elämäänsä rajoitetaan siihen asti kunnes suomi taittuu kunnolla. Voisihan tuosta rauhallisemmin jutella kun ei penniäkään kiinni itsellä. Siltikään en kannusta minkäänlaisiin lammas-juttuihin, vaikka kuinka menisi tunteisiin.
 
Tuossa pitää kyllä sarjapainot sattua kohtuullisen kohdilleen ettei sippaa heti ekojen sarjojen jälkeen?
Joo, siinä pitää vähän alakanttiin heittää painot, esim hackiin laitoin 120kg eka, mutta eipä se enää ollutkaan kevyttä kun alla ojennukset ja kyykyt. 80kg oli sitten ihan sopivan tiukka tehdä lyhyellä palautuksella.
 
@Mike millainen oli elämisen rytmi silloin kun olit muistaakseni ihan treenaamatta jonkin aikaa? Menikö maku punttien kolisteluun vai oliko jotain muita syitä miksi treenit jäi tauolle. Sää kuitenkin elät ja hengität aika kokonaisvaltaisesti tätä skeneä ja treenaamista ja kaikkea sen ympärillä.
 
@Mike millainen oli elämisen rytmi silloin kun olit muistaakseni ihan treenaamatta jonkin aikaa? Menikö maku punttien kolisteluun vai oliko jotain muita syitä miksi treenit jäi tauolle. Sää kuitenkin elät ja hengität aika kokonaisvaltaisesti tätä skeneä ja treenaamista ja kaikkea sen ympärillä.
Mä kyllästyin kuurittamiseen. Sillon oli 500mg testoa ja 400mg boldea koneessa. Yksi päivä vain sain tarpeekseni 7 vuoden käytöstä, heitin kamat ja salikortin roskiin ja päätin, että nyt treenataan natuna. Vuoden olin treenaamatta ja panostin kuvaamiseen todella rajusti, opin vuoden aikana kovasti kuvaamisesta ja valaisusta, kiitoksia Nyyssöläle kun sen kanssa päästiin toteuttamaan itseämme oikein huolella.

Ajattelin sitten vuoden aikana kun 100kg lopetin ja 100kg oli vuoden päästä, että vedän niin paskaan kuntoon itseni, että kun alan treenaan, saan kehitystä. Sitten vuoden päästä ostin taas salikortin ja olin 10 vuotta ilman mitään lääkkeitä. Siitä sitten opin, että treeni ja ravinto on se tärkein tie lihaksiin, ei ne lääkkeet. Kukaan ei uskois mun nykytilannetta, jossa kolesterolit on kunnossa, äijä terve ku pukki, vaan kaikki olettaa että mä kiskon henkeni kaupalla lääkkeitä. Tuolla on yksi ketju, jossa joku 46 vuotias aloittelee ekaa kuuriaan, katoin sitä, että helvetti, mulla ei ole koskaan edes 30% tosta määrästä. Ja olen 47 vuotias, aion olla edelleen esimerkkinä muille kovan treenin puolesta ja kannustan kaikkia, ei se ikä estä treenaamasta kovaa ja olemasta hyvässä kunnossa. Valitettavasti mun kannustus menee kuuroille korville ja jos mä puhun kovista treeneistä, mut haukutaan täällä pystyyn.
 
Mä kyllästyin kuurittamiseen. Sillon oli 500mg testoa ja 400mg boldea koneessa. Yksi päivä vain sain tarpeekseni 7 vuoden käytöstä, heitin kamat ja salikortin roskiin ja päätin, että nyt treenataan natuna. Vuoden olin treenaamatta ja panostin kuvaamiseen todella rajusti, opin vuoden aikana kovasti kuvaamisesta ja valaisusta, kiitoksia Nyyssöläle kun sen kanssa päästiin toteuttamaan itseämme oikein huolella.

Ajattelin sitten vuoden aikana kun 100kg lopetin ja 100kg oli vuoden päästä, että vedän niin paskaan kuntoon itseni, että kun alan treenaan, saan kehitystä. Sitten vuoden päästä ostin taas salikortin ja olin 10 vuotta ilman mitään lääkkeitä. Siitä sitten opin, että treeni ja ravinto on se tärkein tie lihaksiin, ei ne lääkkeet. Kukaan ei uskois mun nykytilannetta, jossa kolesterolit on kunnossa, äijä terve ku pukki, vaan kaikki olettaa että mä kiskon henkeni kaupalla lääkkeitä. Tuolla on yksi ketju, jossa joku 46 vuotias aloittelee ekaa kuuriaan, katoin sitä, että helvetti, mulla ei ole koskaan edes 30% tosta määrästä. Ja olen 47 vuotias, aion olla edelleen esimerkkinä muille kovan treenin puolesta ja kannustan kaikkia, ei se ikä estä treenaamasta kovaa ja olemasta hyvässä kunnossa. Valitettavasti mun kannustus menee kuuroille korville ja jos mä puhun kovista treeneistä, mut haukutaan täällä pystyyn.

Oli pakko katsoa myös tuo, ilmeisesti lukaisit pikaisesti, siellä on itse ehdottanut korkeimmillaan esim testoa 350mg / vko? Katsoit varmaan esim viikko 1 200mg että olisi 1200mg, vaikka ilmeisesti tarkoittaa että ensimmäisellä viikolla 200mg.
 
Perkele soikoon kun hidastaa tosi nopeeta konetta ulkoiset 5400 kovot. Time macinella ei niin välii, mut valokuvat perkele kun mitä tahansa hakee, niin se alkaa käynnistään tota antiikkista 8 teran kovoa. Jotenkin pitäis järkevästi saada supistettua kuvalevy 2 teraan ja ostaa SSD siihen. Kuvat menee joka tapauksessa iDriveen cloudiin backuppina.
 
Ulkoinen SSD thunderbolt-väylään liitettynä on oikein vikkelä. 2 TB saa vielä kohtuuhintaisena (500€+) valmiinakin mutta siitä isompia kannattanee rakennella tee-se-itse-tyyliin eli hankkii m2-ssd:n ja siihen sopivan m2-kotelon thunderboltilla. Voisi ehkä just saada tonniin mahtumaan 4TB.

Joko on Mac Studio alkanut polttelemaan lompakkoa?
 
Ulkoinen SSD thunderbolt-väylään liitettynä on oikein vikkelä. 2 TB saa vielä kohtuuhintaisena (500€+) valmiinakin mutta siitä isompia kannattanee rakennella tee-se-itse-tyyliin eli hankkii m2-ssd:n ja siihen sopivan m2-kotelon thunderboltilla. Voisi ehkä just saada tonniin mahtumaan 4TB.

Joko on Mac Studio alkanut polttelemaan lompakkoa?
Joo, enemmän katsonut niit kampoja joille oma kotelo. Meen nyt läppärillä pari vuotta ainakin, koska olen niin kauan omistanut pöytäkoneen, 4 Mac prota peräkkäin.
 
Back
Ylös Bottom