OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

"Roina" keskustelusssa huvittaa aina se, että jos joku puhuu julkisesti roinasta niin siitä alkaa aina jollain tapaa kahden koulukunnan vastakkain taistelu. Niin kauan, kun doping jne pysyy "myyttisenä" asiana niin se kiinnostaa ihmisiä. Voisi kuvitella, jos asiasta tarpeeksi puhuttaisiin niin asia ei samalla tavalla enään kiinnostaisi ihmisiä ja herättäisi samanlaista mielenkiintoa/utelua. Tietysti täysin omaa mutuilua ja tämä ei liity mitenkään miken/takamaan vääntöön. Lähinnä yleinen huomio.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ne lääkkeet itsessään sillai tunteita aiheuta, vaan laji mikä siihen liitetään, aiheuttaa sitten sen puheen suurimmilta osin. Esim ei hiihdon ympärillä ole aina semmoinen doping-varjo tai uinnin. Mutta bodausta se seuraa aina. Bodaus lajina on aika punainen vaate monelle, edes voimamiehet eivät aiheuta samanlaista reaktiota, saati painonnosto vaikka siellä käryää jengiä aina.
 
Melkoista keskustelua tuolla näköjään.
Kuten joka ikinen kerta aikaisemmin, kun tulee Pakkotoiston rinnalle joku forumi Suomessa, siellä keskitytään vain mike sitä pakkotoisto tätä. Se, että ne joskus koittaisivat tuoda jotain hyödyllistä ja tekisivät omaa juttuaan, on turha toivo. Akuutisti saa jotain liikennettä kun alkaa tännepäin huutelemaan, mutta se purkka on jauhettu niin moneen kertaa, ettei siitä kauaa hedelmällistä settiä saa.

Mitä pettämiseen tulee, niin mun mielestä sitä ei vain voi laittaa roinan syyksi, vaan ihmisluonne on se perimmäinen syy. Selkäragattomat pettää puolisoaan ja on säälittävää miten tätä sitten koitetaan jotenkin selitellä muiden asioiden syyksi. Ei semmoista steroidia olekaan, joka saa sen kikkelin lirvahtaan naapurin pesään.
 
Screenshot 2021-10-29 at 11.03.53.jpg


Noihin sairaaloihin ei pääse loggaamaan kuin katuosoitteella ja sotulla, sitten ajanvarauksessa saa toki laittaa minkä numeron haluaa. Mun sotu ei ole vuotanut, vaan joku on omallaan mennyt ja sitten varaillut mulle. Siitä jää aina jälki. 10 minuutin sisällä varattu kahteen eri paikkaan aika.
 
"Roina" keskustelusssa huvittaa aina se, että jos joku puhuu julkisesti roinasta niin siitä alkaa aina jollain tapaa kahden koulukunnan vastakkain taistelu. Niin kauan, kun doping jne pysyy "myyttisenä" asiana niin se kiinnostaa ihmisiä. Voisi kuvitella, jos asiasta tarpeeksi puhuttaisiin niin asia ei samalla tavalla enään kiinnostaisi ihmisiä ja herättäisi samanlaista mielenkiintoa/utelua. Tietysti täysin omaa mutuilua ja tämä ei liity mitenkään miken/takamaan vääntöön. Lähinnä yleinen huomio.

Itsekkin joskus luulin että asiasta ei puhuta, kunnes vaihdoin salille jossa käy paljon eri lajien kilpailijoita, siellä kyllä aiheesta hyvinkin avoimesti puhutaan. Eikä aiheen ympärillä ole minkään laista "mystiikkaa".

Mitä pettämiseen tulee, niin mun mielestä sitä ei vain voi laittaa roinan syyksi, vaan ihmisluonne on se perimmäinen syy. Selkäragattomat pettää puolisoaan ja on säälittävää miten tätä sitten koitetaan jotenkin selitellä muiden asioiden syyksi. Ei semmoista steroidia olekaan, joka saa sen kikkelin lirvahtaan naapurin pesään.

Joo ei mikään roina saa ketään pettämään, eikä pettämisestä voi roinaa syyttää.
Itse tunnen/tiedän paljon ihmisiä (naisia ja miehiä) jotka on kumppaniaan pettänyt, melkein kaikilla se peri syy siihen pettämiseen on/on ollut huono itsetunto.
Joidenkin kohdalla alkoholi on toiminut "vapauttavana" tekijänä jonka vaikutuksen alaisena on "uskallettu" se itse teko tehdä.
Joidenkin kohdalla taas roina on lisännyt sitä huonoa itsetuntoa, niin että ollaan sitten menty sen rajan yli että on petetty.
Mutta väitän että suurimman osan ihmisistä kohdalla jotka päätyvät pettämään kyse ei ole selkärangattomuudesta vaan huonosta itsetunnosta.
 
Itsekkin joskus luulin että asiasta ei puhuta, kunnes vaihdoin salille jossa käy paljon eri lajien kilpailijoita, siellä kyllä aiheesta hyvinkin avoimesti puhutaan. Eikä aiheen ympärillä ole minkään laista "mystiikkaa".
Varmasti näinkin. Mutta eise tarkoita, että se olisi tavalliselle kansalle tavallinen aihe, jos tietyissä piireissä siitä puhutaan. Ja näitä "tavallisia" ihmisihän asia juurikn tuntuu kiinnostavan.

Jollain tavalla voi vertailla asiaa miken muutamaan podcastiin liittyen jengi/vankila jutut. Nekin kiinnostavat ihmisiä, koska ovat ns. tavalliselle ihmiselle täysin vieraita asioita.
 
Viimeksi muokattu:
Jollain on kilahtanut päästä aika pahasti ja varmaan sama tyyppi joka noi lääkärit varasi. Nyt on soitettu Teslalta ja Verisurelta mulle että olen jättänyt soittopyynnön. No mitä enemmän se kerkesi eilen sekoilemaan, sitä enemmän saadaan kytille sitten dataa tosta.
 
Heh. Joo. Ei ole ihan loppuun asti ajateltu tuo juttu...

Tosin. Mulle tuli Mehiläiseltä ilmoitus spostiin varatusta lekuriajasta ja labroista.
Selvisi että niiden käsittelijä oli kämmännyt asiakkaan spostioisoitteen kanssa.
Niissä varauksissa ei kyl muuten ollut nimeä. " Sinulle on varattu" tais olla se muoto?
 
Itsekkin joskus luulin että asiasta ei puhuta, kunnes vaihdoin salille jossa käy paljon eri lajien kilpailijoita, siellä kyllä aiheesta hyvinkin avoimesti puhutaan. Eikä aiheen ympärillä ole minkään laista "mystiikkaa".



Joo ei mikään roina saa ketään pettämään, eikä pettämisestä voi roinaa syyttää.
Itse tunnen/tiedän paljon ihmisiä (naisia ja miehiä) jotka on kumppaniaan pettänyt, melkein kaikilla se peri syy siihen pettämiseen on/on ollut huono itsetunto.
Joidenkin kohdalla alkoholi on toiminut "vapauttavana" tekijänä jonka vaikutuksen alaisena on "uskallettu" se itse teko tehdä.
Joidenkin kohdalla taas roina on lisännyt sitä huonoa itsetuntoa, niin että ollaan sitten menty sen rajan yli että on petetty.
Mutta väitän että suurimman osan ihmisistä kohdalla jotka päätyvät pettämään kyse ei ole selkärangattomuudesta vaan huonosta itsetunnosta.

Miten pettäminen voi liittyä huonoon itsetuntoon? Se, että ensinnäkin on edes miehellä mahdollista pettää eli vaihtoehtoja sekä vientiä, niin se ei ole kovinkaan monella miehellä mahdollista ja niillä kenellä niitä vaihtoehtoja on, niin ne ei mitään huonon itsetunnon miehiä ole.
 
Viimeksi muokattu:
Monesti varsinkin ulkomailta tilatessa et voi valita mikä kuljetus yhtiö pakettisi Suomessa toimittaa.

Kuulostaa paremmalta?
 
Miten pettäminen voi liittyä huonoon itsetuntoon? Se, että ensinnäkin on edes miehellä mahdollista pettää eli vaihtoehtoja sekä vientiä, niin se ei ole kovinkaan monella miehellä mahdollista ja niillä kenellä niitä vaihtoehtoja on, niin ne ei mitään huonon itsetunnon miehiä ole.

Siihen se nyt vaan aika monen kohdalla liittyy, ja kyllä niitä vaihtoehtoja ja vientiä vaan aika monella on.
Huono itsetunto voi olla kenellä tahansa vaikka sitä ei ihmisestä ulospäin kukaan uskoisi.

Pistetään tähän vielä pari esimerkki tapausta mies ja nainen.

Esim 1 nainen.
Parisuhteessa oleva nainen, parisuhde näyttää "paperilla" siltä että kaikki on hyvin, nainen saa miheltään seksiä niin halutessaan, mutta mies ei enää ole niin aktiivinen aloitteen tekijä.
Nainen saa myös muuta huomiota vähemmän kuin mitä toivoisi/vähemmän kuin suhteen alussa, mies ei enää kehu vaimoaan kauniiksi kuin joskus ja jouluna, pienet lahjat ja yllätykset joita suhteen alku vuosina tuli jatkuvasti on jääneet historiaan. Mies ei enää jaksa olla yhtä kiinnostunut naisen harrastuksista/muusta elämästä kuin suhteen alku vuosina.
Nainen alkaa pikkuhiljaa kokea itsensä rumaksi, ei haluttavaksi, itsestään selväksi jne.
Tämä laskee naisen itsetuntoa.

Nainen kohtaa töissä uuden tuttavuuden, miehen joka kehuu häntä kauniiksi, kuuntelee mitä naisella on sanottavaa, ymmärtää naista ja antaa hänelle huomiota. Nainen ei edes ajattele pettävänsä miestään, mutta saamastaan huomiosta hänen itsetuntonsa lähtee jälleen nousuun, "minä kelpaan, minua kuunnellaan, olen arvokas".
Jossakin vaiheessa koittaa firman pikkujoulut, nainen on mukavassa nousuhumalassa ja suurimmat estot on tiessään, mies on koko illan antanut naiselle huomiota, kehunut häntä ja antanut pieniä vinkkejä siitä että he voisivat jatkaa iltaa jossakin kahdestaan, naisen itsetunto on taas huipussaan kun komea mies huomioi vain häntä (toisin kuin oma mies jolle kaikki muu tuntuu olevan tärkeämpää), mies ja nainen lähtevät yhdessä hotellille ja päätyvät panemaan, aamulla naista harmittaa että meni pettämään miestään ja vannoo mielessään että ei enää koskaan.
Mutta sama tilanne toistuu todennäköisesti joskus uudestaan koska tilanteen tuoma "itsetunto buusti" on jäänyt syvälle naisen alitajuntaan ja jossakin vaiheessa hän taas kaipaa sitä.

Esim 2 mies.

Taas kerran ollan "paperilla" onnellisessa suhteessa kaikki näyttää ulospäin olevan hyvin.
Suhteen alkuvuosina seksiå harrastettiin päivittäin, välillä useammankin kerran päivässä.
Mutta vuosien kuluessa naisen halut ovat vähentyneet (niinkuin yleensä käy) ja seksiä onkin tarjolla enää 1-3kertaa viikossa vaikka mies edelleen haluaisi joka päivä.
Mies alkaa pikkuhiljaa turhautua tilanteeseen ja alkaa ajatella että mikä minussa on vikana, "miksi naiseni ei enää halua minua niinkuin ennen olenko lihonut, olenko vanhentunut, olenko rumentunut vai kiinnostaako naistani kenties muut miehet, kelpaankohan enää kenellekään".
Näiden ajatusten seurauksena miehen itsetunto laskee, ja hän alkaa tuntea olonsa surkeaksi.

Mies päättä ladata puhelimeensa tinderin ihan vaan katsoakseen että vieläkö hän jollekin muulle kelpaisi, ensimmäisen parin päivän aikana mätsejä on kertynyt jo satoja, mies huomaa että hei minähän kelpaan, ja saa tästä kaipaamansa "itsetunto buustin" mies poistaa tinderin ja asiat ovat taas hyvin jonkin aikaa, kuukausia ehkä jopa vuosia. Kunnes taas vanhat kelpaamattomuuden tunteet nousevat esiin ja itsetunto on laskenut.

Mies päättää uudestaan ladata tinderin, kun se viimeksikin toimi niin hyvin, tällä kertaa miehelle ei enää riitäkään pelkkien metsien kerääminen vaan hän ajattelee (alitajuisesti) että jos kirjottaisi jollekin ja tapaisi jonkun ja pääsisi panemaan siitä saisi ehkä vielä suuremman "itsetunto buustin".
No kohta ollaankin jo pano treffejä sopimassa mukavan näköisen ja halukkaan Pirkon kanssa, tilanne on jännittävä ja itsetuntoa hivelevä "tuo nuori ja kaunis Pirkko haluaa panna kanssani, ihan vaan panemisen ilosta ilman mitään sitoumuksia" mies tapaa Pirkon ja saa häneltä seksiä, itse seksi on huonompaa kuin oman tutun kumppanin kanssa ja jälkeenpäin harmittaa että pitipä tuotakin mennä panemaan.
Mutta tilanteesta saatu "itsetunto buusti" jää myös miehellä syvälle alitajuntaan ja myös hän heikon hetken tullen todennäköisesti uusii tekonsa jossakin vaiheessa.


Molemmat tapaukset on esimerkkejä ihan oikeasta elämästä ja molemmissa tapauksissa pettämiseen johtanut pää syy, on nimenomaan huono itsetunto.
 
Back
Ylös Bottom