Mielenkiintoista, miten ihmiset käyttäytyvät nykyään. Olen suurehkossa yrityksessä esimiehenä ja lähialaisia minulle on reilu sata, kollegoja useita. Tällaisia juupas eipäs vääntöjä selvittelemme usein. Otamme osapuolet jutuille ja kerromme omat näkemyksemme ja tarkoituksena on lopuksi lyödä kättä päälle.
Asioista voi olla ja välillä pitääkin olla erimieltä, muuten asiat eivät ainakaan muutu. Se, että aletaan menemään henkilökohtaisuuksiin ja toisen kiusaamiseen ei ole missään nimessä hyväksyttävää. Oli pakko käydä lukemassa Takamaan ketju sen foorumilla ja mielestäni hän suhtautuu asiaan ihan fiksusti. Joten olisiko ihan mahdotonta ottaa luuri käteen, kun tietää toisen numeron ja soittaa ja keskustella asiasta. Ei teidän tarvitse olla mitään kavereita, mutta ihan vain lopettaa tällaisen turhan draaman. Molemmat pyytää anteeksi ja asia jää tähän.
Itse käyn tällä foorumilla hakemassa hyvää mieltä ja lukemassa treeneihin vinkkejä. Minun mielenkiintoa syö kaikennäköiset vääntämiset, sillä kohtaan niitä työssäni ihan riittävästi. Pidä kuitenkin tyylisi Mike, itse pidän ihmisistä, joilla on mielipide ja tykkään keskustella tällaisten ihmisten kanssa, sillä itsellänikin on mielipide melkein joka asiaan. Mutta jos mielipiteet alkavat menemään henkilökohtaisuuksiin silloin on aika pyytää anteeksi.
Ja niille, jotka tekevät kiusaa Mikelle noiden tilausten muodossa, ei voi vain ymmärtää. Jos nettijutut varsinkin henkilöistä, joita tuskin tunnet henkilökohtaisesti kolahtaa noin kovasti, ehkä kannattaisi käydä ammattilaisen juttusilla, niin paha olo ehkä helpottaa. Ei ole häpeä käydä juttelemassa, tunnen montakin ihmistä, jotka käyvät, se saattaa jopa auttaa.