Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin on. Kauhea kohtalo jos joutuisi moista tekemään.Hirvee duuni opettaa 17v neitsyttä
Mikä siellä tarkemmin ottaen on hankalampaa korjata kuin vaikka saman vuosimallin A6? Siis semmoiselle jolla pysyy työkalut kädessä muttei täysin ammattilainen ole.Asia selvä, kai se sitten on ihan iisiä kun ei ole suihkuhävittäjä. Olen ollut taas aivan väärässä. RS6:n korjaa kuka vaan.
No alappa vaihtaan jarrulevyjä. En mä ainakaan tiedä yhtään mitään noista. Mut ehkä suomalaiset sitten muut eivät ole näin käsiä. Hienoa toki huomata, että miehiltä onnistuu RS6 korjaaminen tosta vaan turboja myöten jos vain on työkalut. Hienoa!Mikä siellä tarkemmin ottaen on hankalampaa korjata kuin vaikka saman vuosimallin A6? Siis semmoiselle jolla pysyy työkalut kädessä muttei täysin ammattilainen ole.
Turbojen vaihto ei mahdoton projekti ole, osat toki on kalliit
No alappa vaihtaan jarrulevyjä. En mä ainakaan tiedä yhtään mitään noista. Mut ehkä suomalaiset sitten muut eivät ole näin käsiä. Hienoa toki huomata, että miehiltä onnistuu RS6 korjaaminen tosta vaan turboja myöten jos vain on työkalut. Hienoa!
Ei muutaku vaihtelemaan vaan, helppoa kuhan on vaan työkalut. Kone ulos vaan ja menoksi.
View: https://youtu.be/WUq8I8EVn2w
No alappa vaihtaan jarrulevyjä. En mä ainakaan tiedä yhtään mitään noista. Mut ehkä suomalaiset sitten muut eivät ole näin käsiä. Hienoa toki huomata, että miehiltä onnistuu RS6 korjaaminen tosta vaan turboja myöten jos vain on työkalut. Hienoa!
Ei muutaku vaihtelemaan vaan.
View: https://youtu.be/WUq8I8EVn2w
No en usko, pelkästään moottorin irrottaminen olis jo niin ylitsepääsemätön ongelma.Jarrulevyt nyt on varmaan samalla tavalla kuin muissakin Audeissa, ovat vaan hieman isommat.
Ja usko pois, edes vähänkään autojen parissa touhunneille tuo linkkaamasi video ei ole mitenkään kauhistuttava.
Tavantallaaja ei ymmärrä yhtään mitään ja uskoo että vain Laakkosen Audi-takkinen henkilö osaa tuon homman
Pitkälti näin menee. Automaattisesti ei kellekään tule osaamista tyhjästä.Ja siellä missä talon rakennus, remontointi, auton huolto, korjaus jne. Asioita ei yleensäkään tehdä itse ei sitä myöskään osata tehdä.
Lähtökohtaisesti näin pitäisi olla.Korjauskustannuksista jotain. Se kellä on varaa ostaa uusi tai uudehko auto ( merkistä riippumatta ), on heillä myös varaa huollattaa se. Joku tonnin parin korjaamo lasku on karkkirahaa uuden bemarin tai mersun omistajille. Ei heidän tarvitse miettiä mikä olisi halvin ja kannattavin ratkaisu.
Nyt tuli emämoka kun en eka älynnyt tuota moottorin irroitusta, pahoittelut.No en usko, pelkästään moottorin irrottaminen olis jo niin ylitsepääsemätön ongelma.
Jakopään vaihdossa monesti poikittain makaava kone joudutaan vähän nostamaan että pääsee kunnolla käsiksi.Noissa on kyllä monet osat niin perseeseen laitettu, että saa mottia nostella. Mulla laukes aikanaan Astrasta kytkinen painesylinteri ja se oli semmoisessa paikassa, että moottori piti nostaa ulos.
Vanha auto ei ole sama asia kuin paska auto jota pitää korjata kokoajan. Se on huollon puutetta jos täytyy jatkuvasti korjata. Minunkin auto 30 vuotta vanha eikä ole kertaakaan jättänyt tielle 11 vuoden aikana. Huollot kun tekee ajallaan eikä kerää 2 sivun vikalistoja laiskuuttaan niin ovat pomminvarmoja käyttöautoja. Ja ihan kaupungissa asun eikä ole tallia enkä ole automekaanikko. Käytän paikallisia edukkaita korjaamoita jos en osaa itse korjata. 50e tunti.Sitten taas mitä tulee näihin museoikäisen auton käyttiksenä pitämiseen, niin eihän se onnistu yhtään mitenkään jos ei pysy avaimet kädessä ja kiinnosta olla kädet paskassa usein auton kimpussa.
Harva oikeasti uskoo että 90-luvun japanilaiset ja saksalaiset autot ihan oikeasti on kaikista luotettavimpia, 300tkm ei edes ole vielä loppuunajettu.Vanha auto ei ole sama asia kuin paska auto jota pitää korjata kokoajan. Se on huollon puutetta jos täytyy jatkuvasti korjata. Minunkin auto 30 vuotta vanha eikä ole kertaakaan jättänyt tielle 11 vuoden aikana. Huollot kun tekee ajallaan eikä kerää 2 sivun vikalistoja laiskuuttaan niin ovat pomminvarmoja käyttöautoja. Ja ihan kaupungissa asun eikä ole tallia enkä ole automekaanikko. Käytän paikallisia edukkaita korjaamoita jos en osaa itse korjata. 50e tunti.
No eikös sitä ole esimerkiksi hitsattu lähes jokaiseen katsastukseen? Tiedän kyllä kyseisen merkin ruosteherkkyyden lähes vastaavan auton omistaneena. Ja sanoitkos aiemmin ajavasi muutamia satoja kilometrejä kuukaudessa? Entäs jos työmatka olisi 80km päivässä kuten monilla saattaa olla. Ihan tilanneriippuvaistahan tuo on miten hyvin vanhalla autolla pärjää. Sanoisin että ne joilla pakollista ajoa tulee min. 30tkm vuodessa eivät kyllä käytännössä pärjäisi mitenkään. Paitsi jos autojen ropaaminen on harrastus kuin salillakäynti. Ikä haurastuttaa kumiosat(tiivisteet kovettuu) , pultit ruostuu kiinni, pellit ruostuu, sähköliitokset hapettuu jne. Suomen olosuhteissa tuota ei voi välttää jos ei säilytä autoa tasalämpöisessä tallissa. Jo 15v vanhan auton ropaaminen on perseestä, koska joka paikka tuppaa olemaan alustan osilta korrosion jumittamaa. Näin ainakin omien kokemusten perusteella.Vanha auto ei ole sama asia kuin paska auto jota pitää korjata kokoajan. Se on huollon puutetta jos täytyy jatkuvasti korjata. Minunkin auto 30 vuotta vanha eikä ole kertaakaan jättänyt tielle 11 vuoden aikana. Huollot kun tekee ajallaan eikä kerää 2 sivun vikalistoja laiskuuttaan niin ovat pomminvarmoja käyttöautoja. Ja ihan kaupungissa asun eikä ole tallia enkä ole automekaanikko. Käytän paikallisia edukkaita korjaamoita jos en osaa itse korjata. 50e tunti.
Vähän käytetty 20 vuotias auto? Onko niitäkin olemassa? On varmaan juu mutta aika harvassa taitaa olla vähän käytetyt esim, S meset. Sieltä kun hajoaa joku paikka niin terve, paljonko on lasku.Ihan pakko laittaa tähän hieman hinta vertailua uusi vs. Käytetty
Nopean nettiauton selaillun tulos.
Budjetin ollessa esim.noin 35000e
Voit valita tuliterän toyota corollan
Tai sitten 10-20 vuotta vanhan
-S-mersun
-M5 tai 6M bemarin
-Rs6 Audin
Uuden auton rakastajat voi sitten miettiä että kummalla sitä onkaan kivempi ajelle upo uudella corollalla vai vähän käytetyllä premium luokan Mersulla/Bemarilla/Audilla
Ja mitä tulee hinnan tippumiseen niin corollan hinta tippuu viidessä vuodessa 15000e ja noiden muiden ehkä max 5000e.
Ja ennen kuin joku tulee itkemään huolto/korjaus kustannuksista niin sanottakoon sen verran että ne ihmiset jotka ostaa uuden auton yleensä huollattaa autonsa liikkeessä joka on vitun kallista, kun taas ne jotka ajaa vanhemmalla autolla huoltaa autonsa itse.
Eli vaikka paremman luokan autojen huolloissa tarvittavat osat on paljon kalliimpia niin itse huolto ei ole kun sen tekee itse, uutta autoa taas et itse voi huoltaa ettei takuu häviä.
Tämähän ei nykyään insta-aikaan näin mene. Suhteellisen pienituloiset opiskelijat/osa-aikatyöläiset tai parturikampaajat/baarityöläiset ostaa rahoituksella hienoja uudehkoja bemareita ja audeja, koska auton on oltava edustavannäköinen. Todellisuudessahan noilla ei ole varaa ylläpitää sellaista autoa tai korjauttaa liikkeessä, mutta onhan se kiva leijua kun auto näyttää hienolta kavereiden silmissä. Eli huonoa itsetuntoa ja tulotasoa peitellään #highlifella.Korjauskustannuksista jotain. Se kellä on varaa ostaa uusi tai uudehko auto ( merkistä riippumatta ), on heillä myös varaa huollattaa se. Joku tonnin parin korjaamo lasku on karkkirahaa uuden bemarin tai mersun omistajille. Ei heidän tarvitse miettiä mikä olisi halvin ja kannattavin ratkaisu.
Ja ei ole mitään käryä vakuutuksen summista. Kun huomataan sen täyskaskon maksavan lähes 2000e/v niin meneekin isukin nimiin koska bonuksia ei vielä juurikaan oleTämähän ei nykyään insta-aikaan näin mene. Suhteellisen pienituloiset opiskelijat/osa-aikatyöläiset tai parturikampaajat/baarityöläiset ostaa rahoituksella hienoja uudehkoja bemareita ja audeja, koska auton on oltava edustavannäköinen. Todellisuudessahan noilla ei ole varaa ylläpitää sellaista autoa tai korjauttaa liikkeessä, mutta onhan se kiva leijua kun auto näyttää hienolta kavereiden silmissä. Eli huonoa itsetuntoa ja tulotasoa peitellään #highlifella.