OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asia selvä, kai se sitten on ihan iisiä kun ei ole suihkuhävittäjä. Olen ollut taas aivan väärässä. RS6:n korjaa kuka vaan.
Mikä siellä tarkemmin ottaen on hankalampaa korjata kuin vaikka saman vuosimallin A6? Siis semmoiselle jolla pysyy työkalut kädessä muttei täysin ammattilainen ole.

Turbojen vaihto ei mahdoton projekti ole, osat toki on kalliit
 
Mikä siellä tarkemmin ottaen on hankalampaa korjata kuin vaikka saman vuosimallin A6? Siis semmoiselle jolla pysyy työkalut kädessä muttei täysin ammattilainen ole.

Turbojen vaihto ei mahdoton projekti ole, osat toki on kalliit
No alappa vaihtaan jarrulevyjä. En mä ainakaan tiedä yhtään mitään noista. Mut ehkä suomalaiset sitten muut eivät ole näin käsiä. Hienoa toki huomata, että miehiltä onnistuu RS6 korjaaminen tosta vaan turboja myöten jos vain on työkalut. Hienoa!

Ei muutaku vaihtelemaan vaan, helppoa kuhan on vaan työkalut. Kone ulos vaan ja menoksi.


View: https://youtu.be/WUq8I8EVn2w
 
No alappa vaihtaan jarrulevyjä. En mä ainakaan tiedä yhtään mitään noista. Mut ehkä suomalaiset sitten muut eivät ole näin käsiä. Hienoa toki huomata, että miehiltä onnistuu RS6 korjaaminen tosta vaan turboja myöten jos vain on työkalut. Hienoa!

Ei muutaku vaihtelemaan vaan, helppoa kuhan on vaan työkalut. Kone ulos vaan ja menoksi.


View: https://youtu.be/WUq8I8EVn2w

Jarrulevyt nyt on varmaan samalla tavalla kuin muissakin Audeissa, ovat vaan hieman isommat.

Ja usko pois, edes vähänkään autojen parissa touhunneille tuo linkkaamasi video ei ole mitenkään kauhistuttava.
Tavantallaaja ei ymmärrä yhtään mitään ja uskoo että vain Laakkosen Audi-takkinen henkilö osaa tuon homman.

Edit. on tää vittu kyllä, "kun minä en osaa niin ei silloin kukaan muukaan voi!" 😁
 
No alappa vaihtaan jarrulevyjä. En mä ainakaan tiedä yhtään mitään noista. Mut ehkä suomalaiset sitten muut eivät ole näin käsiä. Hienoa toki huomata, että miehiltä onnistuu RS6 korjaaminen tosta vaan turboja myöten jos vain on työkalut. Hienoa!

Ei muutaku vaihtelemaan vaan.


View: https://youtu.be/WUq8I8EVn2w


Kyllä varmaan suurin osa suomalaisista on aivan yhtä "käsiä".


Nyt tulee sitten todella karkea arvio.

Helsingissä asuvista miehistä ehkä 5% osaa itse vaihtaa autonsa jarru levyt.

Pk-seudulla asuvista ehkä 10%

Alle 50000 asukkaan kunnissa 25%

Alle 2000 asukkaan kunnissa 40%

Eli siellä missä asiat on totuttu tekemään itse ne osataan tehdä asiat itse.
Ja siellä missä talon rakennus, remontointi, auton huolto, korjaus jne. Asioita ei yleensäkään tehdä itse ei sitä myöskään osata tehdä.
 
Jarrulevyt nyt on varmaan samalla tavalla kuin muissakin Audeissa, ovat vaan hieman isommat.

Ja usko pois, edes vähänkään autojen parissa touhunneille tuo linkkaamasi video ei ole mitenkään kauhistuttava.
Tavantallaaja ei ymmärrä yhtään mitään ja uskoo että vain Laakkosen Audi-takkinen henkilö osaa tuon homman
No en usko, pelkästään moottorin irrottaminen olis jo niin ylitsepääsemätön ongelma.
 
Ja siellä missä talon rakennus, remontointi, auton huolto, korjaus jne. Asioita ei yleensäkään tehdä itse ei sitä myöskään osata tehdä.
Pitkälti näin menee. Automaattisesti ei kellekään tule osaamista tyhjästä.
 
Korjauskustannuksista jotain. Se kellä on varaa ostaa uusi tai uudehko auto ( merkistä riippumatta ), on heillä myös varaa huollattaa se. Joku tonnin parin korjaamo lasku on karkkirahaa uuden bemarin tai mersun omistajille. Ei heidän tarvitse miettiä mikä olisi halvin ja kannattavin ratkaisu.
 
Korjauskustannuksista jotain. Se kellä on varaa ostaa uusi tai uudehko auto ( merkistä riippumatta ), on heillä myös varaa huollattaa se. Joku tonnin parin korjaamo lasku on karkkirahaa uuden bemarin tai mersun omistajille. Ei heidän tarvitse miettiä mikä olisi halvin ja kannattavin ratkaisu.
Lähtökohtaisesti näin pitäisi olla.
Olen kyllä kerran viereisellä tiskillä kuullut kun uuden ja kalliimman mersun omistaja pyysi jotain collectorin(?) osamaksumahdollisuutta parin sadan korjaamolaskuun
 
No en usko, pelkästään moottorin irrottaminen olis jo niin ylitsepääsemätön ongelma.
Nyt tuli emämoka kun en eka älynnyt tuota moottorin irroitusta, pahoittelut.

Mutta se vielä harvempi osa ihmisistä joka omistaa moottorinostimen niin silloin ei ole homma eikä mikään 😁
 
Noissa on kyllä monet osat niin perseeseen laitettu, että saa mottia nostella. Mulla laukes aikanaan Astrasta kytkinen painesylinteri ja se oli semmoisessa paikassa, että moottori piti nostaa ulos.
Jakopään vaihdossa monesti poikittain makaava kone joudutaan vähän nostamaan että pääsee kunnolla käsiksi.

Tallissa moinen hoituu vaikka katon palkkiin laitetun vinssin avulla jos ei moottorinostinta ole (tai tilanpuutteen vuoksi ei edes mahdollista)
 
Sitten taas mitä tulee näihin museoikäisen auton käyttiksenä pitämiseen, niin eihän se onnistu yhtään mitenkään jos ei pysy avaimet kädessä ja kiinnosta olla kädet paskassa usein auton kimpussa.
Vanha auto ei ole sama asia kuin paska auto jota pitää korjata kokoajan. Se on huollon puutetta jos täytyy jatkuvasti korjata. Minunkin auto 30 vuotta vanha eikä ole kertaakaan jättänyt tielle 11 vuoden aikana. Huollot kun tekee ajallaan eikä kerää 2 sivun vikalistoja laiskuuttaan niin ovat pomminvarmoja käyttöautoja. Ja ihan kaupungissa asun eikä ole tallia enkä ole automekaanikko. Käytän paikallisia edukkaita korjaamoita jos en osaa itse korjata. 50e tunti.
 
Vanha auto ei ole sama asia kuin paska auto jota pitää korjata kokoajan. Se on huollon puutetta jos täytyy jatkuvasti korjata. Minunkin auto 30 vuotta vanha eikä ole kertaakaan jättänyt tielle 11 vuoden aikana. Huollot kun tekee ajallaan eikä kerää 2 sivun vikalistoja laiskuuttaan niin ovat pomminvarmoja käyttöautoja. Ja ihan kaupungissa asun eikä ole tallia enkä ole automekaanikko. Käytän paikallisia edukkaita korjaamoita jos en osaa itse korjata. 50e tunti.
Harva oikeasti uskoo että 90-luvun japanilaiset ja saksalaiset autot ihan oikeasti on kaikista luotettavimpia, 300tkm ei edes ole vielä loppuunajettu.

Itse en kyllä enää niillä aja koska haluan ajomukavuutta ja uusia varusteita sekä hienouksia
 
Vanha auto ei ole sama asia kuin paska auto jota pitää korjata kokoajan. Se on huollon puutetta jos täytyy jatkuvasti korjata. Minunkin auto 30 vuotta vanha eikä ole kertaakaan jättänyt tielle 11 vuoden aikana. Huollot kun tekee ajallaan eikä kerää 2 sivun vikalistoja laiskuuttaan niin ovat pomminvarmoja käyttöautoja. Ja ihan kaupungissa asun eikä ole tallia enkä ole automekaanikko. Käytän paikallisia edukkaita korjaamoita jos en osaa itse korjata. 50e tunti.
No eikös sitä ole esimerkiksi hitsattu lähes jokaiseen katsastukseen? Tiedän kyllä kyseisen merkin ruosteherkkyyden lähes vastaavan auton omistaneena. Ja sanoitkos aiemmin ajavasi muutamia satoja kilometrejä kuukaudessa? Entäs jos työmatka olisi 80km päivässä kuten monilla saattaa olla. Ihan tilanneriippuvaistahan tuo on miten hyvin vanhalla autolla pärjää. Sanoisin että ne joilla pakollista ajoa tulee min. 30tkm vuodessa eivät kyllä käytännössä pärjäisi mitenkään. Paitsi jos autojen ropaaminen on harrastus kuin salillakäynti. Ikä haurastuttaa kumiosat(tiivisteet kovettuu) , pultit ruostuu kiinni, pellit ruostuu, sähköliitokset hapettuu jne. Suomen olosuhteissa tuota ei voi välttää jos ei säilytä autoa tasalämpöisessä tallissa. Jo 15v vanhan auton ropaaminen on perseestä, koska joka paikka tuppaa olemaan alustan osilta korrosion jumittamaa. Näin ainakin omien kokemusten perusteella.

Sikäli uskon kyllä, että automallisi on teknisesti lujinta laatua mitä löytyy. Ei oo minullakaan niin luotettavaa autoa ollut mitä se vähän vastaava kuin sinulla oli. Ruoste oli toki ongelma, mutta harrasteautonahan se lähinnä olikin.
 
Ihan pakko laittaa tähän hieman hinta vertailua uusi vs. Käytetty

Nopean nettiauton selaillun tulos.

Budjetin ollessa esim.noin 35000e

Voit valita tuliterän toyota corollan

Tai sitten 10-20 vuotta vanhan
-S-mersun
-M5 tai 6M bemarin
-Rs6 Audin

Uuden auton rakastajat voi sitten miettiä että kummalla sitä onkaan kivempi ajelle upo uudella corollalla vai vähän käytetyllä premium luokan Mersulla/Bemarilla/Audilla😂

Ja mitä tulee hinnan tippumiseen niin corollan hinta tippuu viidessä vuodessa 15000e ja noiden muiden ehkä max 5000e.

Ja ennen kuin joku tulee itkemään huolto/korjaus kustannuksista niin sanottakoon sen verran että ne ihmiset jotka ostaa uuden auton yleensä huollattaa autonsa liikkeessä joka on vitun kallista, kun taas ne jotka ajaa vanhemmalla autolla huoltaa autonsa itse.
Eli vaikka paremman luokan autojen huolloissa tarvittavat osat on paljon kalliimpia niin itse huolto ei ole kun sen tekee itse, uutta autoa taas et itse voi huoltaa ettei takuu häviä.
Vähän käytetty 20 vuotias auto? Onko niitäkin olemassa? On varmaan juu mutta aika harvassa taitaa olla vähän käytetyt esim, S meset. Sieltä kun hajoaa joku paikka niin terve, paljonko on lasku.

Viimeiset 15 vuotta ajanu aina uuden karhealla autolla, ei ainuttakaan ylimääräistä huoltokäyntiä ole tullu tuossa ajassa. Seuraava normi huolto kohta edessä, hinta reilu 200 egee. Eikä ne perushuollot ole mitään järkyttävän hintaisia perus autoon. Eri asia sitten johonkin kalliimpaan uuteen autoon ne voi maksaa enemmän.
 
Korjauskustannuksista jotain. Se kellä on varaa ostaa uusi tai uudehko auto ( merkistä riippumatta ), on heillä myös varaa huollattaa se. Joku tonnin parin korjaamo lasku on karkkirahaa uuden bemarin tai mersun omistajille. Ei heidän tarvitse miettiä mikä olisi halvin ja kannattavin ratkaisu.
Tämähän ei nykyään insta-aikaan näin mene. Suhteellisen pienituloiset opiskelijat/osa-aikatyöläiset tai parturikampaajat/baarityöläiset ostaa rahoituksella hienoja uudehkoja bemareita ja audeja, koska auton on oltava edustavannäköinen. Todellisuudessahan noilla ei ole varaa ylläpitää sellaista autoa tai korjauttaa liikkeessä, mutta onhan se kiva leijua kun auto näyttää hienolta kavereiden silmissä. Eli huonoa itsetuntoa ja tulotasoa peitellään #highlifella.
 
Tämähän ei nykyään insta-aikaan näin mene. Suhteellisen pienituloiset opiskelijat/osa-aikatyöläiset tai parturikampaajat/baarityöläiset ostaa rahoituksella hienoja uudehkoja bemareita ja audeja, koska auton on oltava edustavannäköinen. Todellisuudessahan noilla ei ole varaa ylläpitää sellaista autoa tai korjauttaa liikkeessä, mutta onhan se kiva leijua kun auto näyttää hienolta kavereiden silmissä. Eli huonoa itsetuntoa ja tulotasoa peitellään #highlifella.
Ja ei ole mitään käryä vakuutuksen summista. Kun huomataan sen täyskaskon maksavan lähes 2000e/v niin meneekin isukin nimiin koska bonuksia ei vielä juurikaan ole
 
Back
Ylös Bottom