OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Big Ana on kyllä hieno mies. Vanhan liiton rehellinen raudan vääntäjä. Ei mitään turhaa teeskentelyä, bodyskenen juonittelua ja outfitillä elvistelyä.
Raakaa vanhan liiton kehonrakennusta, kavereiden tsemppaamista ja kotona rouvasta huolehtimista. Näitä miehiä skene tarvitsee.
 
Frisbeessä yllättäen kallein juttu mulle tui kyllä, että kahdet Ewingit yli 300 euroa yhteensä piloille. Death Row:t meni kun iski kesken Äijänpellon radalla aivan hirvee ukonilma ja vettä aivan saatanasti, autolle kun pääsi, kengät oli niin märät että kuin olis pesusienen päällä kävellyt. Eginwit on aivan hullun pehmeet ja omaa tosi paljon filliä, ne eivät kuivuneet edes kahdessa päivässä, vaan meni aivan hirveen hajuiseksi. Toiset punaiset oli peleissä jalassa ja ei tartte kun vettä sataa ennen peliä niin nurtsi on märkää ja noi imasee jokaisen pisarana ja taas mennään 2 tuntia märillä jaloilla ja kuivuminen kestää ikuisuuden.

Sit aloin katseleen parempia kenkiä ja pakko tässä on jotkut liikkuvammat vaelluskengät hommattava jotka hylkii vettä. Ne Vivot ei kelpaa, ne on märkänä kanssa aika nopeaan.
 
Vähän myöhässä mopo keskusteluun, mutta jos mä ostaisin nyt nakua, niin uusi speed triple tai monster. Jos budjetti sai mennä 50% pitkäksi, niin sitten Streetfighter V4S.

Voiman kanssa on niin, että voimaan tottuu, sen puutteeseen ei. Eli lievä ylilyönti on ihan ok mielestäni.

Mutta osta minkä ostat, mutta suosittelen välttämään kompromisseja, eli pyörän pitää olla just mieleinen, jos sellainen on olemassa. Jos pyörää joutuu vaihtamaan kovin pian, niin siihenkin tuhraantuu euroja
 
Vähän myöhässä mopo keskusteluun, mutta jos mä ostaisin nyt nakua, niin uusi speed triple tai monster. Jos budjetti sai mennä 50% pitkäksi, niin sitten Streetfighter V4S.

Voiman kanssa on niin, että voimaan tottuu, sen puutteeseen ei. Eli lievä ylilyönti on ihan ok mielestäni.

Mutta osta minkä ostat, mutta suosittelen välttämään kompromisseja, eli pyörän pitää olla just mieleinen, jos sellainen on olemassa. Jos pyörää joutuu vaihtamaan kovin pian, niin siihenkin tuhraantuu euroja
Itseni tunnen ja jos laitan jonkun liian kevyen, olen vaihtamassa kuukaudessa sitä. Mutta silti mua ei autoissa eikä mopoissa kiinnosta massiiviset laitokset. Eli tonnin pintaan kun on kuutiot, niin siinä mun teholuokka.
 
No sehän helpottaa sit valintaa 👍

Pyörän tyyli on kyllä merkittävä tekijä, vaikka olisi muuten loistava ajettava niin ei vaan pysty... Pahimpia nuo puolikatteelliset, jotka yleensä näyttää, no, kamalalta.
Samaa mieltä. Silti ite ajelen nykyään juurikin tommosella puolikatteellisella:X3:. Ajatuksena itellä oli juurikin tehdä semmonen "cafe racer"-tyyppinen pyörä ja aihioksi hommasin todella miellyttävän ajoltaan FZ1-s
Niin sitä kuitenkin vanhana gubbena tajus miten pirun mukava se pienikin lipare katetta siinä edessä on. Ainoa mikä tossa jampissa tympii on sen sysipaska R1:sen kone. Ei auta akran putkistont eikä kommanderit, eli vaikka kuinka tonninen onkin niin moottorin luonne todella merkkaa paljon. Itellä ainakin on se, että täysnakulla ei viitti paljon yli 80kmh vauhteja pitkään ajella, riepoo se ajoviima... Ja koko nuoruus on tullu ajeltua ns. "pää edellä", sitä ei enää jaksa.
 
Mä mittaan ja se on mun kriteeri periaatteen tasolla. Muut mitatkoon mitä huvittaa. Ja mitä mä tässä olen tutkaillut, niin ei varmana mene alle 3 sec noi nakut tossa kuutioluokassa, ei millään vaihteella. Pidetään nyt ne turbo-busat siellä tallissa, mä haluan nakun.

Hirveen vähän loppujen lopuksi on vaihtoehtoja, joka mallissa ulkonäössä jotain feelua omaan silmään, pyörät on vielä sellaisia herkempiä kuin autot, että eri kulmista näyttää tosi hyvältä ja toisesta kulmasta kamalalta. MV Agusta Brutale näyttää joka suunnasta upeelta.
Ite kans kuolannu tota MV agustan brutalea! Siinä on todella nätti moottoripyörä!
 
No nyt on raha miehen puhetta👍

Ite en oo koskaan alle 200tkm ajettua autoa omistanut, enkä tuskin koskaan tule omistamaankaan.


Mitä taas hinnan alenemiseen tulee niin todellisuudessa nuo "ensimmäiset" kilometrit on kaikkein kalleimpia.
Arvo tippuu vitusti enemmän 0-100tkm kuin välillä 200-300tkm.
No sulle sitten "uuden auton tuoksu" on vieras käsite. Uusi auto on aina uusi auto, eikä se ikivanhan loppuun ajetun paskan hajuiset penkit poista sitä tosiasiaa, että mikään firma ei valmista käytettyjä autoja. Aina pitää olla se "rahamies" joka sen auton ihan ekana ostaa. Itse en suosi käytettyjä juuri missään, ainakaan naisissa ja autoissa. Paras fiilis on soitto autoliikkeestä pitkän odottamisen jälkeen- autosi on noudettavissa...
 
Asolo tekee hyviä kenkiä vaativiin vaelluksiin ja mm. jääkiipeilyyn. Eiköhän noilla fribanki perässä hyvin pääse meneen. Laatukamaa. Patrick Ewing oli superkova sentteri aikanaan NBA:ssä, vaikka huhuttiin, ettei se osaa lukea juurikaan. Sen brändikengistä en tiä, onko muuta ku kivan näkösiä.
 
Paras fiilis on soitto autoliikkeestä pitkän odottamisen jälkeen- autosi on noudettavissa...
Tuskainen aika se vain. Kun uuden ässän valitsin kaikkine herkkuineen juuri mulle kustomoituna, niin olihan se kusista odotella sitten useampi kuukausi. Mutta tulipahan tehtyä ja laitettua 80 tonnia haisemaan.
 
Asolo tekee hyviä kenkiä vaativiin vaelluksiin ja mm. jääkiipeilyyn. Laatukamaa. Patrick Ewing oli superkova sentteri aikanaan NBA:ssä, vaikka huhuttiin, ettei se osaa lukea juurikaan. Sen brändikengistä en tiä, onko muuta ku kivan näkösiä.
Asoloilla kävin pelaamassa juuri rundin ja aivan sikahyvät jalassa, todella kevyet eikä 9 väylän aikana sattunut jalkaan ollenkaan. Hintaa noilla oli saman verran mitä Ewingin kalliimmilla, mutta kyllä kannatti ostaa. Tommoisilla kävelis mieluusti muutenkin, mutta ei toki ole yhtä siistejä mitä sneakerit. Mut sneakerit on kyllä melkoisesti huonompia jaloille mitä nää vaelluskengät ja painavat varmaan 2 kertaa enemmän.
 
Kai 800RR tulee 140 hp ? Eikös normimallissa ollut 110 hp ? Tuon jos ostaa,niin saa loppukesästä jo tehokkaampaa miettiä.
Ei taida tuo ero ihan todellisuudessa taas 30hp olla. 12hp näyttäisi olevan dynotestien perusteella. Ja tuossa hyvin näkee verrattuna reilu 100-heppaiseen street tripleen, että suorituskyvyssä se lisäteho alkaa näkyä vasta 150km/h jälkeen. Toki tavallaan tajuan pointin tuosta tehosta, mukavampi sitä on olla reservissä kuin se tunne kahvaa kaakkoon kääntäessä mutkapätkällä, että voisi mielellään enemmänkin olla. Ja ainakin Suomessa tuo käsitys iskutilavuudesta on se, että moni kategoroi kaikki alle litraiset mopoksi vaikka eihän se niin ole. Tosin jos pienempimoottorisia katsoo, niin eihän niiden kehitykseen ole moottoritekniikan osalta panostettu lainkaan yhtä paljon kuin sporttisiin ison iskutilavuuden omaaviin moottoripyöriin. 750 GSXR:ssä oli vuonna 2000 141hp (+ram-air), huippunopeus noin 280km/h originaalina ja kiihtyi 0-200km/h lehtimittauksissa 8,1sekunnissa. Sitten taas vanha Yamaha R1, oli kovin litramopo 1998 tullessaan niin nykyäänhän sillä ei tekisi yhtään mitään tuoreisiin verrokkeihin nähden. Noin 150hp moottoriteholtaan, kahteensataan likemmäs 9s ja huiput saattoi olla nippanappa 270km/h. Kun nykyään ainakin Panigale Ducati puhkoo 200mph tehonsa puolesta, jos on vaan riittävän pitkät välitykset. Vaikka se huippunopeus ei niissä ratareplicoissa olekaan pääasia, mutta kuvastaa hyvin tehokehitystä. Pikkupyörissä ei tehokehitys ole edennyt yhtään mihinkään suuntaan 20 vuodessa.
 

Liitteet

  • image-169FullWidthOdcPortrait-81de21f-1373791.jpg
    image-169FullWidthOdcPortrait-81de21f-1373791.jpg
    60,7 KB · Katsottu: 53
  • nimetön.jpg
    nimetön.jpg
    43,4 KB · Katsottu: 84
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No sulle sitten "uuden auton tuoksu" on vieras käsite. Uusi auto on aina uusi auto, eikä se ikivanhan loppuun ajetun paskan hajuiset penkit poista sitä tosiasiaa, että mikään firma ei valmista käytettyjä autoja. Aina pitää olla se "rahamies" joka sen auton ihan ekana ostaa. Itse en suosi käytettyjä juuri missään, ainakaan naisissa ja autoissa. Paras fiilis on soitto autoliikkeestä pitkän odottamisen jälkeen- autosi on noudettavissa...
Edelleen, jos uusia autoja harrastaa tiheästi niin rahallisesti on kyllä todella typerää. Eri asia jos sillä ajaa sitten tyyliin +5v.
Mutta kyllä ihmiset rahaa laittaa ties mihin turhuuksiin.

Naisista puheen ollen, etsitkö 16v neitsyt tyttöjä vai mitä tarkoitat?

Itsellä alla nyt 60tkm ajettu ja edelleen uuden auton tuoksu eikä kyllä häpeä yhtään pakasta vedetylle
 
Edelleen, jos uusia autoja harrastaa tiheästi niin rahallisesti on kyllä todella typerää. Eri asia jos sillä ajaa sitten tyyliin +5v.
Mutta kyllä ihmiset rahaa laittaa ties mihin turhuuksiin.

Naisista puheen ollen, etsitkö 16v neitsyt tyttöjä vai mitä tarkoitat?

Itsellä alla nyt 60tkm ajettu ja edelleen uuden auton tuoksu eikä kyllä häpeä yhtään pakasta vedetylle
Joo, olet ihan oikeassa. Laitetaan nyt tähän vielä selvyyden vuoksi, että olen ollut vaimoni kanssa 13-kesäisestä saakka ja sillä vähän provosoin "käytetyistä" naisista. Kyllä nekin ovat varmaan ihan soivia pelejä, itsellä ei vain ole kokemusta. 🙂
 
Joo, olet ihan oikeassa. Laitetaan nyt tähän vielä selvyyden vuoksi, että olen ollut vaimoni kanssa 13-kesäisestä saakka ja sillä vähän provosoin "käytetyistä" naisista. Kyllä nekin ovat varmaan ihan soivia pelejä, itsellä ei vain ole kokemusta. 🙂
Olennaista tässä lauseessa on tietää, montako kesää nyt on takana
 
No sulle sitten "uuden auton tuoksu" on vieras käsite. Uusi auto on aina uusi auto, eikä se ikivanhan loppuun ajetun paskan hajuiset penkit poista sitä tosiasiaa, että mikään firma ei valmista käytettyjä autoja. Aina pitää olla se "rahamies" joka sen auton ihan ekana ostaa. Itse en suosi käytettyjä juuri missään, ainakaan naisissa ja autoissa. Paras fiilis on soitto autoliikkeestä pitkän odottamisen jälkeen- autosi on noudettavissa...

Ei ole vieras käsitys olen kyllä paljonkin uusilla autoilla autoilla ajellut (uusin taitaa olla 200km ajettu). Mutta nämä autot on ollu työn antajan omistuksessa ei minun.

Kyllä minäkin mielellään ihan uudella autolla ajaisin jos rahaa olisi niin paljon että sillä ei enää ole mitään väliä mitä se auto maksaa, mutta sellaista tilannetta tuskin koskaan tulee.

Jos minulla nyt olisi vaikka 40000e laittaa rahaa autoon niin en varmasti uutta ostaisi, tuolla rahalla saa jo todella hyvän vanhemman auton jonka arvo ei enää tipu järkyttävää vauhtia, verrattuna siihen että jos uuden keskinkertaisen auton jonka arvo romahtaa ekan parin vuoden aikana.
 
Itsellä "uusin" auto on ollut vm 95. Kaikki yli 300 tkm ajettuja. Nykyisen ollut alla 11 vuotta ja mittarissa 306 tkm. Uudet autot eivät ole kiinnostaneet koskaan. Tykkään vanhoista klassikoista. Helppo ja halpa huoltaa eikä pikku käytönjäljet merkkaa mitään. Arvo ei myöskään tipu yhtään jos pitää kunnossa. Nykyisen arvo on vähintään 50 % enemmän kuin 10 vuotta sitten ostettaessa. Ei käy kateeksi kavereiden uusia autoja kun näyttävät korjaamo laskuja. Kaikki mahdollinen toimii sähköllä ja aina herjaa jotain vikakoodeja tai vikavalot jollottaa. Mulla on ainoa vika valo fasten seat belts jos unohdan kiinnittää tutvavyön. Naisista sanoisin että parhaat kyydit saa paljon ajetuilta ( kokemusta hankkineilta). Neitsyille pitää opettaa kaikki itse.
 
Back
Ylös Bottom