OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Nää nakuissa kiinnostelee hintaluokassa 15-20k.

Ducati Monster 937

Triumph Speed Triple 1200 RS

Yamaha MT10/09

Honda CB1000R

Suzuki GSX-S1000

Kawasaki Z H2

BMW S1000R

Mut ei mieluusti yli 1100cc.

Uus pitää ostaa kun käytettynä noita ei kamalammin ole.
Tämä mikä pyörä kannattaa ostaa on niin laaja kysymys, että siinä voitaisiin istua alas ja puhua aiheesta helposti useampi tunti. Lyhyesti tärkein neuvo jonka haluan tuoda esiin on, että kannattaa käydä koeajamassa mahdollisimman montaa erilaista pyörää. Ennen ei oikeasti tiedä minkälainen sulle sopii varsinkin jos ei ole mitään aiempaa kokemusta prätkistä. En voi silti olla kehumatta Yamahan Mt09ää, kenelläkään ei voi olla tylsää sen kanssa:)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä mikä pyörä kannattaa ostaa on niin laaja kysymys, että siinä voitaisiin istua alas ja puhua aiheesta helposti useampi tunti. Lyhyesti tärkein neuvo jonka haluan tuoda esiin on, että kannattaa käydä koeajamassa mahdollisimman montaa erilaista pyörää. Ennen ei oikeasti tiedä minkälainen sulle sopii varsinkin jos ei ole mitään aiempaa kokemusta prätkistä. En voi silti olla kehumatta Yamahan Mt09ää, kenelläkään ei voi olla tylsää sen kanssa:)
Tämä 👍🏻 Itse joskus kattelin Triumphin yhtä mallia ja koeajolla totesin et ihan karsee laitos ajaa. Ei sopinut itselle yhtään.
 
Ajatus moottoripyoran omistamisesta tulee mieleen silloin talloin mutta kun asiaa ajattelee niin etta sita voi kayttaa niin vahan aikaa vuodesta ja etta onnettomuudessa kuolemanriski on 30-40 kertainen autoon verrattuna niin olen jattanyt valiin. Ja vaikka itse ei tekisi mitaan virhetta, aika pahasti kay jos auto kopsauttaa vauhdissa.
Tai eteen juoksee mikä tahansa oravaa isompi..

Yksi tyyppi tänä kesänä veti lipat 50kmh vauhdista märällä tiellä kun perä lähti alta, solisluu palasiksi.

Varmasti hauskaa, mutta näin vanhana jo alkaa miettimään että kannattaako kuitenkaan. Sakkoja tulisi kuitenkin ja sitten se melkoinen riski loukkaantua. Mopoja ja crosseja ollut kyllä penskana ja sen jälkeen jonkinlainen kelkka lähes joka talvi. Riskit niissäkin, vaan moottoripyörällä vauhdit helposti kovia ja myös vahingot sen mukaisia. Mitä järkeä ostaa tehokas pyörä jos siitä ei aio ottaa kaikkea irti? Ei mulle ole ainakaan koskaan tullut laitetta mikä ei hetken päästä tuntuisi laiskalta. Tuskin voisi maltaa mieltä ja ajella vain nätisti letkan jatkona.
 
Osta kyykky matkapyörä, vaikka joku hayabusa. Sillä lähdet muijas kans Norjaan, varmasti kumpikin nauttii. Ja se on helppo käsitellä myös kaupunki ajelussa
 
Tämä mikä pyörä kannattaa ostaa on niin laaja kysymys, että siinä voitaisiin istua alas ja puhua aiheesta helposti useampi tunti. Lyhyesti tärkein neuvo jonka haluan tuoda esiin on, että kannattaa käydä koeajamassa mahdollisimman montaa erilaista pyörää. Ennen ei oikeasti tiedä minkälainen sulle sopii varsinkin jos ei ole mitään aiempaa kokemusta prätkistä. En voi silti olla kehumatta Yamahan Mt09ää, kenelläkään ei voi olla tylsää sen kanssa:)
Itse annan kanssa äänen mt09:lle. Mahtava pyörä yleiskäyttöön ja riittää vääntöä alakierroksilla. Itsellä tosin enemmän kokemusta XSR900:stä mikä on melkein sama pyörä.

Sen verran täytyy sanoa, että nakupyörillä on aivan perseestä ajaa motarilla ja motarivauhteja. Se voi yllättää ensikertalaisen miten perseestä se oikeasti on.
 
Osta kyykky matkapyörä, vaikka joku hayabusa. Sillä lähdet muijas kans Norjaan, varmasti kumpikin nauttii. Ja se on helppo käsitellä myös kaupunki ajelussa
Hayabusa on jo melkoisen kaukana siitä mitä mä haen, ensinnäkin se on kyykky, joka on yhtä ehdoton no no kuin chopper ekaksi.
 
Tämä mikä pyörä kannattaa ostaa on niin laaja kysymys, että siinä voitaisiin istua alas ja puhua aiheesta helposti useampi tunti. Lyhyesti tärkein neuvo jonka haluan tuoda esiin on, että kannattaa käydä koeajamassa mahdollisimman montaa erilaista pyörää. Ennen ei oikeasti tiedä minkälainen sulle sopii varsinkin jos ei ole mitään aiempaa kokemusta prätkistä. En voi silti olla kehumatta Yamahan Mt09ää, kenelläkään ei voi olla tylsää sen kanss
Mä näen, että Mikellä varsin helppo valita pyörä kun ei ajokokemusta. Ulkonäkö(ensivaikutelma), kuutiotilavuus varmaan ne mitkä vaikuttavat. Ajokokemuksen myötä alkaa hifistellä ajotuntumilla. Aluksi tuntuu vähän vanhempikin(halvempi) pyörä hyvältä.
 
Mä näen, että Mikellä varsin helppo valita pyörä kun ei ajokokemusta. Ulkonäkö(ensivaikutelma), kuutiotilavuus varmaan ne mitkä vaikuttavat. Ajokokemuksen myötä alkaa hifistellä ajotuntumilla. Aluksi tuntuu vähän vanhempikin(halvempi) pyörä hyvältä.
Juuri näin, kun ei mitään kokemusta, niin paha tässä on vaatia mitään ajo-ominaisuuksia, eikä tässä oikein voi juosta ajamassa päivän verran jokaista mahdollista motoa kun ei edelleenkään ole kokemusta että osaisi mitenkään niitä vertailla. Autot taas sitten ihan eri asia.

Jos löytyis uusilla ominaisuuksilla tuore käytetty, niin se olisi ihan järkevä vaihtoehto, mutta ei kamalammin näytä olevan esim 2020 vuodesta eteenpäin mitään potentiaalisia nakuja. Ja olen käsittänyt, että 20tkm on jo aivan pirusti mittarissa pyörällä.
 
Täytyy hieman ihmetellä kuinka herkästi nykyajan kuskit kippaa pyöränsä🤔 Ei kait ne viestejä lue tai someta ajaessa. Venäjä, Viro, Intia, Amerikka ja välimeren ympäristö on tullut moottoripyörällä ja skoottereilla ajettua. Hyvin pärjännyt. Voi olla myös tuuria mutta se JÄRKI päässä itsellä on se paras turvavaruste. Nopeasti alkaa nuo kolmion takaa tulevat huomaamaan. Ei siinä ajaessa viime yön panoa tai tulevaa hauistreeniä kannata miettiä. Fokus vain ajamisessa. Se myös samalla rentouttaa, kun ei tarvii muuta miettiä. 30 vuotta kortti ja vain kaksi kertaa kaatanut moottoripyörän, koska ei ollut omaa järkeä päässä. Liian kova tilannenopeus. Mä jopa uskaltaudun väittämään josta saan varmasti paskaa niskaan on, että moottoripyöräily on turvallisempaa kuin autoilu. Autossa vähän tuudittautuu turvallisuuden tunteeseen mutta prätkän selässä tiedostat, että koria ei ole ympärillä suojana.
 
Täytyy hieman ihmetellä kuinka herkästi nykyajan kuskit kippaa pyöränsä🤔 Ei kait ne viestejä lue tai someta ajaessa. Venäjä, Viro, Intia, Amerikka ja välimeren ympäristö on tullut moottoripyörällä ja skoottereilla ajettua. Hyvin pärjännyt. Voi olla myös tuuria mutta se JÄRKI päässä itsellä on se paras turvavaruste. Nopeasti alkaa nuo kolmion takaa tulevat huomaamaan. Ei siinä ajaessa viime yön panoa tai tulevaa hauistreeniä kannata miettiä. Fokus vain ajamisessa. Se myös samalla rentouttaa, kun ei tarvii muuta miettiä. 30 vuotta kortti ja vain kaksi kertaa kaatanut moottoripyörän, koska ei ollut omaa järkeä päässä. Liian kova tilannenopeus. Mä jopa uskaltaudun väittämään josta saan varmasti paskaa niskaan on, että moottoripyöräily on turvallisempaa kuin autoilu. Autossa vähän tuudittautuu turvallisuuden tunteeseen mutta prätkän selässä tiedostat, että koria ei ole ympärillä suojana.
Mulle on tässä alussa annettu kokoajan semmoista kuvaa että "tuut kaatumaan", "on vain kahdenlaisia, niitä jotka ovat kaatuneet ja jotka tulevat kaatumaan". Ikävä ajatusmalli, koska eihän mun pitäis ajatella kaatumista vaan pystyssä pysymistä näin niinkuin alussa. En mä mee kurviin ajatuksella, että miten en kaadu, vaan miten meen sillai että pysyn pystyssä. Samoin ajan ajatuksella, että miten on turvallista ja fiksua, enkä niin, miten kovaa voin vetää etten kaadu.
 
Mulle on tässä alussa annettu kokoajan semmoista kuvaa että "tuut kaatumaan", "on vain kahdenlaisia, niitä jotka ovat kaatuneet ja jotka tulevat kaatumaan". Ikävä ajatusmalli, koska eihän mun pitäis ajatella kaatumista vaan pystyssä pysymistä näin niinkuin alussa. En mä mee kurviin ajatuksella, että miten en kaadu, vaan miten meen sillai että pysyn pystyssä. Samoin ajan ajatuksella, että miten on turvallista ja fiksua, enkä niin, miten kovaa voin vetää etten kaadu.
Ja ikä on vaan plussaa👍. Nuorena sitä vaan ajattelee olevansa kuolematon ja kova näyttämisen halu. Aika kovalla riskillä lähdetään esim. ohittelemaan. Ja toinen riski, kun mutkaan ajellaan liian kovaa ja ajolinja karkaa. Et millään saa pyörää ulos mutkasta, kun nopeus on oikea ja ns. ”Katseella” käännät pyörää mutkan suuntaan. Aika paljon tiedän kuskeja mitkä runnoo voimalla mutkaan mutta kun kääntää päätä ja katse mutkassa niin oho, pyörä menee kuin itsestään mutkaan.
 
Ja ikä on vaan plussaa👍. Nuorena sitä vaan ajattelee olevansa kuolematon ja kova näyttämisen halu. Aika kovalla riskillä lähdetään esim. ohittelemaan. Ja toinen riski, kun mutkaan ajellaan liian kovaa ja ajolinja karkaa. Et millään saa pyörää ulos mutkasta, kun nopeus on oikea ja ns. ”Katseella” käännät pyörää mutkan suuntaan. Aika paljon tiedän kuskeja mitkä runnoo voimalla mutkaan mutta kun kääntää päätä ja katse mutkassa niin oho, pyörä menee kuin itsestään mutkaan.
Joo ja tässä on vuosia ollut voimaa perseen alla, niin se ei mitään uutta mystistä ole. Toki se vauhti erilaiselta tuntuu pyörällä, mutta ei mulla esim ole koskaan autollakaan ollut mitään iloa tai tarvetta ajaa tosi lujaa. Olen aina tykännyt vaan kiihtyvyydestä. Ja autolla mulla keskittyy kiihdytykset vain ekaan vaihteeseen, motarille saatan kolmoseen asti antaa mennä manuaalilla tehot suht tapissa. Sit taitaa kakkosella jo olla laittomassa vauhdissa.

Kumia en ole muuten polttanut ikinä, aikaisemmissa autoissa ei ollut siihen potkua ja Audit nelarina pitää liian hyvin tiessä. Kerran otin launchin tyhjässä kerroksessa parkkihallissa ja jätin ilkeet jäljet.
 
Jos löytyis uusilla ominaisuuksilla tuore käytetty, niin se olisi ihan järkevä vaihtoehto, mutta ei kamalammin näytä olevan esim 2020 vuodesta eteenpäin mitään potentiaalisia nakuja. Ja olen käsittänyt, että 20tkm on jo aivan pirusti mittarissa pyörällä.

Ei 20tkm ole pyörille vielä yhtään mitään, tuollaset määrät ajelee muutamalla pitemmällä reissulla jo. Mulla tuli jo 7000km uudella pyörällä ekaan 1.5kk. Varmaan olis jo 20k rikki nyt 3kk kohdalla jos ei olisi lockdownit iskenyt.
 
Ei 20tkm ole pyörille vielä yhtään mitään, tuollaset määrät ajelee muutamalla pitemmällä reissulla jo. Mulla tuli jo 7000km uudella pyörällä ekaan 1.5kk. Varmaan olis jo 20k rikki nyt 3kk kohdalla jos ei olisi lockdownit iskenyt.
Perhetuttu ajaa myös sen 30-40tkm vuoteen pyörällä. Taisi olla Yamahan fjr:ssä 160tkm mittarissa kun vei vaihtoon. Taisi saada vielä rahaakin siitä 😁
 
Ei 20tkm ole pyörille vielä yhtään mitään, tuollaset määrät ajelee muutamalla pitemmällä reissulla jo. Mulla tuli jo 7000km uudella pyörällä ekaan 1.5kk. Varmaan olis jo 20k rikki nyt 3kk kohdalla jos ei olisi lockdownit iskenyt.
Jep. Itellä kolmessa kesässä tullu mittariin 100tkm ja ei tunnu missään. Kunhan muistaa huoltaa vaan.
 
Juuri näin, kun ei mitään kokemusta, niin paha tässä on vaatia mitään ajo-ominaisuuksia, eikä tässä oikein voi juosta ajamassa päivän verran jokaista mahdollista motoa kun ei edelleenkään ole kokemusta että osaisi mitenkään niitä vertailla. Autot taas sitten ihan eri asia.

Jos löytyis uusilla ominaisuuksilla tuore käytetty, niin se olisi ihan järkevä vaihtoehto, mutta ei kamalammin näytä olevan esim 2020 vuodesta eteenpäin mitään potentiaalisia nakuja. Ja olen käsittänyt, että 20tkm on jo aivan pirusti mittarissa pyörällä.
20tkm pirusti moottoripyörässä? Mitä tuolla tarkoitat? Koska hyvin pidetty 50tkm voi olla uudenveroinen! Mulla on prätkä jonka kone oletettavasti otetaan ensimmäisen kerran auki +200tkm jollei ihmeitä satu.
 
20tkm pirusti moottoripyörässä? Mitä tuolla tarkoitat? Koska hyvin pidetty 50tkm voi olla uudenveroinen! Mulla on prätkä jonka kone oletettavasti otetaan ensimmäisen kerran auki +200tkm jollei ihmeitä satu.
Mun mopossa ml tänään 167tkm. Aika pienillä rempoilla päässy. Enemmänkin huollettu ennakoiden joitain osia ennen pitkää reissua.
 
Joo 20tkm pyörä on niukinnaukin sisään ajettu.

Mulla on pari pyörää ollut ja missään ei ole ollut ylimääräistä huollon tarvetta ennen ku on ollu +60tkm mittarissa.
 
Back
Ylös Bottom