En sitten pätkääkään, kerran olen ajanut isompaa korttelin ympäri, thats it. Mutta mä en kestä ajatusmallia, että heitä eka putterilla että opit blaa blaa. Osta eka kevari että opit blaa blaa. En osta enkä heitä.Noista Miken vastauksista ja pohdinnoista tulee hiukan sellainen kuva, että et ole kauheasti pyörällä ajellut tai niiden kanssa pelaillut.
En ole hommaamassa yli 200 heppasta kilpuria, en sikaile autolla, vaikka siinä tehoja onkin. En ole keulimassa, enkä ajamassa motarilla 200kmh. Mä haluun vain vaihtoehtoisen liikkumatavan kesäksi. Alkoi kypsyttään ajaa yhden repun kanssa pitkin poikin autolla ja tuli vaan idea miten miellyttävämpää olis kulkee noi matkat radoille pyörällä.
Monsterissa on maltilliset hevosvoimat, mutta kuten nykypyörissä, kaikkea autoista tuttua avustajaa. Kyllä mun mieltä lämmittää, että pyörässä on liukkari ja keulimisen estoa ja abs-jarrua. Jos mä ajan kortin ja käyn kusiset 5 tuntia käsittelyä, niin kyllä siinä vähän mietityttää laittaa alle uusi pyörä ja lähteä tonne. Liikennesäännöt on tottakai päivänselvään tiedossa, osaan ajaa kaikintavoin hyvin, mutta kun se auto on niin erilainen vekotin kuin pyörä. Vaikka liikennesäännöt on hallussa ja osaa ajaa autolla, niin ei se kanna kaksipyöräiseen käytännössä ainakaan mitä olettaisin. Kääntymiskulmat paljon tiukemmat, jarrutus nopeampaa, kiihdyttäessä ei ole selässä tukea, ne on manuaaleja, ne kaatuu jos pysähdyt etkä laita jalkaa maahan jne jne. Että uskokaa pois, ei täällä mikään bomber kysele, vaan kaveri jolla on nopsakka auto eikä silläkään ole tarvetta sikailla.
Ja joo, voi olla että en tykkää ollenkaan, sillon joku leasing olis ihan ok idea. Ei siinä sitten tule turpaan kun kortin verran. En tosin ole koskaan tutustunut autojen saati pyörien liisaamiseen. Tietokoneet olen aina liisannut että saa poistumaan kahdessa vuodessa kolmen sijaan.