OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Ihan turvallista se prätkäily on - kunhan vain ymmärtää muuttuvansa näkymättömäksi muulle liikenteelle ja muistaa katsoa sen ajolinjansa etukäteen myöskin hitaammissa käännöksissä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan turvallista se prätkäily on - kunhan vain ymmärtää muuttuvansa näkymättömäksi muulle liikenteelle ja muistaa katsoa sen ajolinjansa etukäteen myöskin hitaammissa käännöksissä.

Tämä. Ei kannata koskaan luottaa, että auto näkee ja väistää. Moottoripyöräily on niin vaarallista mitä siitä itse tekee.
Kaikessa on riskinsä. Toisissa enempi kuin toisissa. Valintojen maailma
 
1000 kuutioisen voi ostaa ihan hyvin ekaksi pyöräksi. Kokemusta on. Pienempi pyörä on turha välimalli kun hetken päästä haluaa jo sen isomman. Tosin mitään 1000 kuutioista kisakireetä kyykkyä en ostaisi ekaksi pyöräksi. Tosin en ostaisi muutenkaan, koska ihan perseestä ajaa semmoisella arkiajoa.

Joo toki, sen voisi sanoa niin että pyörän tyyppi sekä moottorin viritysaste merkkaavat enemmän mitä absoluuttinen moottorin tilavuus.
 
Itelle moottoripyöräily on elämäntapa. Enemmän ja vähemmän yhdeksän vuotiaasta kakspyöräisillä menty. Kaksi kertaa vain kaatunut ja molemmat omaa syytä. Liian kova tilannenopeus. Sittemmin iän myötä meno rauhoittunut. Kannattaa opetella vastaohjus ja muistaa aina kääntää päätä sinne suuntaan mihin on kääntämässä. Yllättävä vaikutus kuinka pyörä pysyy ajolinjassa. Ite vedän kyllä helteellä t-paidassa ja sortseissa mutta matkalle ajofarkut ja nahkatakki ylle. Tulikin tossa, että ajattelee olevansa vaan muille tienkäytäjille näkymätön. Ei muuta ku pyörän ostoon ja baanalle Mike💪
 
Jos ulkonäkö ei niin kiinnosta, niin ainahan pyörään voi laittaa lukollisen boxin kamoja varten, kun ajelee radalle. Sitten fiilistelyajoja ja kuvailua varten boxi irti
 
Ei ole ikinä ollut. Korttikin pitää ajaa.
Joo, onhan sitä paljon porukkaa jotka aikuisena pyöräkuumeessa vasta saa ensikosketuksen 2-pyöräiseen.

Itellä se perus pyramidi; pienenä alkanut mopoista ja erilaisten crossipyörien kautta isompiin prätkiin. Muistaakseni en kesäaikana oo ikinä kaatunut, korkeintaan nurmikolla jollain kevarilla.
 
Ajatus moottoripyoran omistamisesta tulee mieleen silloin talloin mutta kun asiaa ajattelee niin etta sita voi kayttaa niin vahan aikaa vuodesta ja etta onnettomuudessa kuolemanriski on 30-40 kertainen autoon verrattuna niin olen jattanyt valiin. Ja vaikka itse ei tekisi mitaan virhetta, aika pahasti kay jos auto kopsauttaa vauhdissa.
 
Mä olen autolla ajanut 2 kolaria elämäni aikana ja kummassakin olis pyörällä käynyt tosi huonosti. Mutta olishan se kiva vielä elämässä tehdä jotain asioita mitä on jättänyt tekemättä vaikka haluaisikin.

Mulla on myos huonoa tuuria, kolme kertaa olen ollut auto-onnettomuudessa ja joka kerta syy oli jonkun muun. Kahdessa niista olisi kaynyt tosi pahasti moottoripyora alla. Kolmannellakin todannakoisesti ruhjeita tai murtuneita luita.
 
Kantsii käydä sit koeajamassa erilaisia pyöriä, pelkkä kuutiotilavuus ei moottorin luonteesta kerro kovinkaan paljoa. Muhkea alavääntö on kiva, ei tarvii hakea tehopiikkiä yläkierroksilla joilla jo 1-2 vaihteilla ollaan raakasti ylinopeuden puolella.
 
Mulla toinen oli kunnon mälli kun ilman vöitä ajoin salilta nuorena testopäänä. Punaisista huomasin vaan että sieltä tulee vasemmalta joku lujaa, osui auton takalokariin ja auto hyppäsi 180 astetta. Tönäsin vaan rattiin niin paljon kuin pystyin enkä lentänyt minnekään. Joku papparainen sieltä punaisista kaasutteli ja "mie luulin että mie kerkeen".

Toisessa tuli oikealta lumipenkan takaa ilman valoja joku märmätti ja osui nokkaan mua. Mun vika. Mutta vitullako sitä näki.
 
Kantsii käydä sit koeajamassa erilaisia pyöriä, pelkkä kuutiotilavuus ei moottorin luonteesta kerro kovinkaan paljoa. Muhkea alavääntö on kiva, ei tarvii hakea tehopiikkiä yläkierroksilla joilla jo 1-2 vaihteilla ollaan raakasti ylinopeuden puolella.
Vain muutamia on joista tykkään.
 
Vain muutamia on joista tykkään.
No sehän helpottaa sit valintaa 👍

Pyörän tyyli on kyllä merkittävä tekijä, vaikka olisi muuten loistava ajettava niin ei vaan pysty... Pahimpia nuo puolikatteelliset, jotka yleensä näyttää, no, kamalalta.
 
No sehän helpottaa sit valintaa 👍

Pyörän tyyli on kyllä merkittävä tekijä, vaikka olisi muuten loistava ajettava niin ei vaan pysty... Pahimpia nuo puolikatteelliset, jotka yleensä näyttää, no, kamalalta.
On, sama autoissa, ei vain voi ostaa jotain josta ei tykkää, oli sitten miten hyvä tahansa. Nakupyöristä mä tykkään kovasti, enkä ollenkaan kyykyistä enkä todellakaan harrikoista.
 
Nyt kun Vatanen osti Diavelin, niin mites toi XDiavel S, tommonen muhkea naku/customi, varmasti pätevä taajamasiirtymiin ja cruisailuun.
lataus.jpeg
 
Back
Ylös Bottom