OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Ite tässä pohdiskelen 13 mm paksun Pioneer Cutin (ipf-hyväksyttynä A7Europen kautta) 200 € kuluineen vs. SBD olis 203 € kuluineen. Pirun vaikee päättää...
Ota se pioneer cut, niin paljon säädettävämpi. Lever kiinnitys on sen minkä säädät ja sen muuttaminen on oma häslinkinsä. Jos sattuu olemaan huppari päällä, vituiksi menee, jos sattuu olemaan syönyt vähän enemmän, vituiksi menee. Pioneer cut kiinityksellä on puolen tuuman välein ne röörit.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lever kiinnitys on sen minkä säädät ja sen muuttaminen on oma häslinkinsä. Jos sattuu olemaan huppari päällä, vituiksi menee, jos sattuu olemaan syönyt vähän enemmän, vituiksi menee. Pioneer cut kiinityksellä on puolen tuuman välein ne röörit.

SBD:ssähän tuo on pikalukko, eli kireyden säätämisessä ei joudu näkemään vaivaa ollenkaan. En tiedä tekeekö muut lever-lukon valmistajat tälläsiä edes?
 
SBD:ssähän tuo on pikalukko, eli kireyden säätämisessä ei joudu näkemään vaivaa ollenkaan. En tiedä tekeekö muut lever-lukon valmistajat tälläsiä edes?
Silti se pitää siirtää se lever, versus laita sille kireydelle heti kun haluat. Pioneer cut on tehty juuri antamaan mahdollisuus optimaaliseen säätöön nopeaan. Lever on simppeli ja kuulostaa kivalta kun se napsahtaa, mutta ei se optimaalisin ole. SItten taas oikealla kireydellä kiinnitettynä kummatkin sama asia jos samaa paksuutta ovat ja materiaalia, siinä ei eroa ole.

Ja vöissä kyllä mielellään ostaisi vähän käytetyn, uudet on aivan perseestä. Kestää aikansa niillä grindaa että ovat edes semivittumaisia pitää. Alussa on äärimmäisen perseestä uutena.

Mä itse harvemmin käytän Pioneeria kun en kykkää enää millään 200 kilolla. Rehband opn paljon parempi mun tekniikalle eikä mulla selän kanssa mitään ongelmaa kyykyissä ole.

Pioneer Cut Weightlifting Belt -Review - Morning Lifter
 
Viimeksi muokattu:

Ikävä tarina uuden sähköauton kanssa. Mä nään kanssa ton melkein mahdottoman ongelman sähköäautoissa, liian moni unohtaa sen mahdottoman idean, että jos kaikilla on sähköauto, miten ihmeessä ne ladataan? Tossa on yksi tapaus joka on sentään jenkeissä, jossa pitäis olla aika mukavasti latausmahdollisuuksia, mutta kun sähköautojen kohdalla ns. huoltoasema ei välttämättä olekaan toiminnassa kun taas bensassa voit vetää tankin melkein tyhjäksi ja aina on jossain saatavilla bensaa.

Nykyään siis tehdään autoja, jotka ovat kykenemättömiä määrättyihin asioihin, mitkä on autoilijalle normaaleja. Esim jos pitäis heittää Norjan reissu vaikka Lofooteille, niin bensan kanssa ei tartte suunnitella yhtään mitään, sähköllä taas pitääkin yhtäkkiä suunnitella pystyykö trippiä ylipäätänsä tekemään ja jos pystyy, niin miten pitää ajaa ja mistä, että saa ladattua.

Eli kun ostat normaalin auton, sulle ei iske päälle mitään uutta mietittävää, se on siinä. Mutta sähköauton kanssa tuleekin uusi ongelma, missä tarkalleen lataan, mites jos meen vaikka Tampereelle, auto pitää ladata valmiiksi jne jne. Ajatusmalli hölmö, mennään siis taaksepäin, ei eteenpäin. Noiden pitäis olla tulevaisuus ja nykyaika ainakin näyttää, että ne häviää polttoaineelle käytännössä samointein. En voi itse ajatella että joutusin miettimään mitä teen sen aikaa kun pitää auto tankata. Bensalla tankki täyteen tyhjästä on muutama minuutti, sähköllä törkeesti pidempi aika, joten autoilija saa uutta mietittävää yksinkertaisessa kulkineessa, miten ladata yöllä se valmiiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ja tällä hetkellähän sähköautojen verotus on alhaista mutta se on päivänselvää että kun ne alkaa yleistymään niin myös verotus kiristyy.

Autoista ja polttoaineista kuitenkin saadaan aikas hyvin kerättyä veroja
 
Ja tällä hetkellähän sähköautojen verotus on alhaista mutta se on päivänselvää että kun ne alkaa yleistymään niin myös verotus kiristyy.
Kyllä, jollain ne kompensoi, semmoista tilannetta ei ole, että joku asia halpenee merkittävästi ja valtio tyytyväisenä katsoo kun tienaa vähemmän veroja. Kun kaikilla on sähköautot, ne latauspaikat menee kuukausiveloitukseen, jossa varmistetaan että verotulot matsaa bensan kanssa, samoin ostaessa hinnat nousee verojen takia ehkä korkeammalle mitä polttomoottoreissa. Se on aivan varmaa, että autoilu ei sähkö takia tule yhtään halvemmaksi.
 
Sähköautot tuo tällä hetkellä muutamia tapauksesta riippuvia etuja. Hinta nyt on etu kaikille, hiljaisuus joillekin. Mutta taaksepäin mennään rajusti käytännön tasolla. Näiden pitäis olla tulevaisuus, ei vekottimia jotka tekee autoilusta hankalampaa.

Päästöistä en osaa sanoa onko etu jos se edes kiinnostaa. Eivät saastuta yksilöinä ollenkaan niin pahasti, mutta mites on massatuotannossa?
 
Silti se pitää siirtää se lever, versus laita sille kireydelle heti kun haluat. Pioneer cut on tehty juuri antamaan mahdollisuus optimaaliseen säätöön nopeaan. Lever on simppeli ja kuulostaa kivalta kun se napsahtaa, mutta ei se optimaalisin ole. SItten taas oikealla kireydellä kiinnitettynä kummatkin sama asia jos samaa paksuutta ovat ja materiaalia, siinä ei eroa ole.

Ja vöissä kyllä mielellään ostaisi vähän käytetyn, uudet on aivan perseestä. Kestää aikansa niillä grindaa että ovat edes semivittumaisia pitää. Alussa on äärimmäisen perseestä uutena.

Mä itse harvemmin käytän Pioneeria kun en kykkää enää millään 200 kilolla. Rehband opn paljon parempi mun tekniikalle eikä mulla selän kanssa mitään ongelmaa kyykyissä ole.

Pioneer Cut Weightlifting Belt -Review - Morning Lifter

Thänks. Jos sen Pioneerin vetää kunnolla kireelle, niin aukeeko vaivattomasti vai pitääkö olla kaveri kiskomaan vyötä auki? Ja onko helppo pistää kireälle?

Lähinnä, että onko noi reiät muotoiltu pois ottoa ajatellen... Oma Strengthshopin double prong beltin avaus käy urheilusta kun sen vetää kunnolla kireelle.

Ja sulla ku toi Medium (31-40) niin paljo sulla masun ympärys / pitikö kokotaulukko paikkansa? Arvostan jos viitit heittää kommenttia kun sen verran harvinainen vyö ja sian säkissähän ton suhteen joutuis ostaan ilman palautusoikeutta :)
 
Ikävä tarina uuden sähköauton kanssa. Mä nään kanssa ton melkein mahdottoman ongelman sähköäautoissa, liian moni unohtaa sen mahdottoman idean, että jos kaikilla on sähköauto, miten ihmeessä ne ladataan? Tossa on yksi tapaus joka on sentään jenkeissä, jossa pitäis olla aika mukavasti latausmahdollisuuksia, mutta kun sähköautojen kohdalla ns. huoltoasema ei välttämättä olekaan toiminnassa kun taas bensassa voit vetää tankin melkein tyhjäksi ja aina on jossain saatavilla bensaa.

Nykyään siis tehdään autoja, jotka ovat kykenemättömiä määrättyihin asioihin, mitkä on autoilijalle normaaleja. Esim jos pitäis heittää Norjan reissu vaikka Lofooteille, niin bensan kanssa ei tartte suunnitella yhtään mitään, sähköllä taas pitääkin yhtäkkiä suunnitella pystyykö trippiä ylipäätänsä tekemään ja jos pystyy, niin miten pitää ajaa ja mistä, että saa ladattua.

Eli kun ostat normaalin auton, sulle ei iske päälle mitään uutta mietittävää, se on siinä. Mutta sähköauton kanssa tuleekin uusi ongelma, missä tarkalleen lataan, mites jos meen vaikka Tampereelle, auto pitää ladata valmiiksi jne jne. Ajatusmalli hölmö, mennään siis taaksepäin, ei eteenpäin. Noiden pitäis olla tulevaisuus ja nykyaika ainakin näyttää, että ne häviää polttoaineelle käytännössä samointein. En voi itse ajatella että joutusin miettimään mitä teen sen aikaa kun pitää auto tankata. Bensalla tankki täyteen tyhjästä on muutama minuutti, sähköllä törkeesti pidempi aika, joten autoilija saa uutta mietittävää yksinkertaisessa kulkineessa, miten ladata yöllä se valmiiksi.

Latauspaikat lisääntyy ihan ymmärrettävästi pienellä viiveellä kysynnän kanssa. Latauspaikkojen taustalla on yhtiöitä jotka yrittävät yrittävät tehdä näistä kannattavan bisneksen ja minkään bisneksen ei ole kannattavaa kasvattaa tarjontaa markkinaa nopeammin.

"The cost of a single port Electric vehicle charging station unit ranges from $300-$1,500 for Level 1, $400-$6,500 for Level 2, and $10,000-$40,000 for DC fast charging. Installation costs vary greatly with a cost range of $0-$3,000 for Level 1, $600- $12,700 for Level 2, and $4,000-$51,000 for DC fast charging."

Nämä suurpiirteisiä lukuja jenkkien suunnasta. Ei aivan ilmaista lystiä pistää latausasemia pystyyn, puhumattakaan ylläpidosta.
 
Thänks. Jos sen Pioneerin vetää kunnolla kireelle, niin aukeeko vaivattomasti vai pitääkö olla kaveri kiskomaan vyötä auki? Ja onko helppo pistää kireälle?

Lähinnä, että onko noi reiät muotoiltu pois ottoa ajatellen... Oma Strengthshopin double prong beltin avaus käy urheilusta kun sen vetää kunnolla kireelle.

Ja sulla ku toi Medium (31-40) niin paljo sulla masun ympärys / pitikö kokotaulukko paikkansa? Arvostan jos viitit heittää kommenttia kun sen verran harvinainen vyö ja sian säkissähän ton suhteen joutuis ostaan ilman palautusoikeutta :)
Kokotaulukko meni ihan kuten Pioneerin sivuilla, siinä on aika iso liukuma koossa, niin kunhan meet niiden ohjeen mukaan, niin ei mitään ongelmaa. Mä en osaa sanoa tuosta maksimitiukalle vedosta, eihän vyötä edes kuuluis ihan tappiin kiristää.
 
Esim jos pitäis heittää Norjan reissu vaikka Lofooteille, niin bensan kanssa ei tartte suunnitella yhtään mitään, sähköllä taas pitääkin yhtäkkiä suunnitella pystyykö trippiä ylipäätänsä tekemään ja jos pystyy, niin miten pitää ajaa ja mistä, että saa ladattua.

Ainakin Teslalla lienee melkko helppoa kurvailla.... Supercharge-pisteet näkyy auton omassa navissa ja se suunnittelee reittiä vaikka niiden mukaan ja osaa kertoa missä kannattaa pysähtyä latauksella.
 

Ainakin Teslalla lienee melkko helppoa kurvailla.... Supercharge-pisteet näkyy auton omassa navissa ja se suunnittelee reittiä vaikka niiden mukaan ja osaa kertoa missä kannattaa pysähtyä latauksella.
Jos latauspaikat toimii kuten tossa jutussa ei toiminut. Ja jos matkan joutuu suunnittelemaan latausten perustella, niin siinä se ongelma on mistä ajattelin puhua. Eli auto määrää mistä voit mennä, et sinä.
 

Ainakin Teslalla lienee melkko helppoa kurvailla.... Supercharge-pisteet näkyy auton omassa navissa ja se suunnittelee reittiä vaikka niiden mukaan ja osaa kertoa missä kannattaa pysähtyä latauksella.
teslan akuissa on ettei saa ladata liian täyteen tai ettei aja liian tyhjäksi, että takuu säilyy. jos ei tee mieli pysähtyä kuin pariksi minuutiksi, miten se onnistuu sähköllä? jos reissun tekeekin talvella ja pakkasta on niin vähän, että akkuautolla voi ajaa ja toiminta säde on vain muutama kymmenen km, miten tuo verkosto riittää? entä jos supercharge piste on jo käytössä? miten käy matkalle? tesla oli norjassa viime vuonna myydyimpien autojen joukossa, eli muitakin laataaja halukkaita on. ehkä parempi tehdä vaan nää reissut polttomoottori autolla jatkossakin..
 
teslan akuissa on ettei saa ladata liian täyteen tai ettei aja liian tyhjäksi, että takuu säilyy. jos ei tee mieli pysähtyä kuin pariksi minuutiksi, miten se onnistuu sähköllä? jos reissun tekeekin talvella ja pakkasta on niin vähän, että akkuautolla voi ajaa ja toiminta säde on vain muutama kymmenen km, miten tuo verkosto riittää? entä jos supercharge piste on jo käytössä? miten käy matkalle? tesla oli norjassa viime vuonna myydyimpien autojen joukossa, eli muitakin laataaja halukkaita on. ehkä parempi tehdä vaan nää reissut polttomoottori autolla jatkossakin..
En osaa vastata noihin kysymyksiin. Sen tiedän, että paras matkantekoväline on vanha bensa-auto. Sellainen jossa ei ole elektroniikkaa, joka voisi matkalla hajota. Mekaaniset hommat osaa useammat ihmiset korjata. Miksi bensa? Siksi, että diesel säiliön ollessa huoltoasemalla tyhjä, löytyy sieltä bensaa kahta eri laatua. Jos nekin on tyhjänä, saattaa jollain lähiseudun asukkaalla olla moottorisahan tai ruohonleikkurin bensaa varastossa. Dieseliä tai polttoöljyä harvemmin on.

Aika paljon tuolla käsivarren seudulla tulee Norjalaista teslaa vastaan, mutta ne lie jostain lähikylästä tai sellaisia, joilla on aikaa latailla ja suunnitella.

Skibotnissa on 6 kpl superchargereita, joissa en ole ohiajaessani nähnyt ketään, eli minä olisin saanut auton lataukseen, jos sellainen olisi. En riedä pääsisikö sieltä 474 km päähän Rovaniemelle lataukseen.

Diesel autoiluun verrattuna on tietysti ankeata, kun ei voi vetää 1000 km pysähtymättä.
 
teslan akuissa on ettei saa ladata liian täyteen tai ettei aja liian tyhjäksi, että takuu säilyy. jos ei tee mieli pysähtyä kuin pariksi minuutiksi, miten se onnistuu sähköllä? jos reissun tekeekin talvella ja pakkasta on niin vähän, että akkuautolla voi ajaa ja toiminta säde on vain muutama kymmenen km, miten tuo verkosto riittää? entä jos supercharge piste on jo käytössä? miten käy matkalle? tesla oli norjassa viime vuonna myydyimpien autojen joukossa, eli muitakin laataaja halukkaita on. ehkä parempi tehdä vaan nää reissut polttomoottori autolla jatkossakin..
Kuinka vajaaksi akku täytyy jättää?

"Miksi latausrajakseni on asetettu 80 % paljon käytetyillä Supercharger-latausasemilla?
Kun yli 50 % Supercharger-aseman latauspaikoista on varattu, asetamme latausrajaksi 80 %, jotta aseman käyttö olisi tehokkaampaa. Jos tarvitset suuremman latauksen matkaasi varten, voit säätää latausrajaasi manuaalisesti auton kosketusnäytöstä tai Tesla-sovelluksesta latauksen aikana."

Tuo Teslan sivulta, eli ainakin yli 80% voi ladata...

Vahingoittaako Supercharger-lataus autoni akkua?
Akun maksimaalinen latautumiskyky voi vähän heikentyä, kun sitä on ladattu huipputeholla - kuten Supercharger-latureilla - lukuisia kertoja. Mahdollisimman pitkän toimintamatkan ja akun turvallisuuden varmistamiseksi latausnopeutta vähennetään, kun akku on liian kylmä tai melkein täysi tai kun sen kunto on muuttunut käytön ja ajan vuoksi. Nämä akun kunnon muutokset voivat ajan mittaan pidentää Supercharger-latausaikaa muutamalla minuutilla.
 
Jos latauspaikat toimii kuten tossa jutussa ei toiminut. Ja jos matkan joutuu suunnittelemaan latausten perustella, niin siinä se ongelma on mistä ajattelin puhua. Eli auto määrää mistä voit mennä, et sinä.
Kyllähän tuo hieman muuttaa autoiluun totuttua tapaa pitkillä matkoilla.
 
Kyllähän tuo hieman muuttaa autoiluun totuttua tapaa pitkillä matkoilla.
Kyllä se sillai joo, bensa kun loppuu, niin pahimmassa tapauksessa sitä voi kantaa kanisterilla vielä sinne. Sähkö jää siihen ja sillä selvä.
 
Back
Ylös Bottom