OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Kyllä se sillai joo, bensa kun loppuu, niin pahimmassa tapauksessa sitä voi kantaa kanisterilla vielä sinne. Sähkö jää siihen ja sillä selvä.
Niin ja kun miettii kauanko menee täyden tankin tankkaamiseen.. Teslaan saat 50% varausta 20 minuutissa. Siinäpä oliskin kiva kun lataus pisteelle 5 auton jono ennen sua 😅 ja joku päättääkin lataa sen 40 min siinä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin ja kun miettii kauanko menee täyden tankin tankkaamiseen.. Teslaan saat 50% varausta 20 minuutissa. Siinäpä oliskin kiva kun lataus pisteelle 5 auton jono ennen sua 😅 ja joku päättääkin lataa sen 40 min siinä.
Mieti jos joutuis tankilla pistoolin kanssa seisomaan 40 minuuttia. Mittari menis sellaista vauhtia, että itku pääsis.
 
Onkos olemassa hybridiä siihen tyyliin että sähkö/biokaasu? Eikö se ois aika hyvä kompromissi
No ehkä se surkein mahdollinen kombo jos meinaat matka-ajoa harrastaa. Kaasua on huonommin saatavilla suomessa kuin noita Teslan latausasemia.

EDIT: Kyllä se tulevaisuus rakentuu erityyppisten polttokennoratkaisujen varaan, akut on vain kusinen välivaihe josta otetaan nyt rahat pois kuljeksimasta.
 
Kuinka usein porukka täällä tekee noita yli 500km reissuja yhteen suuntaan alueille, jossa ei latauspisteitä ole? Ja jos se on kerran vuoteen, niin eikö reissua muutenkin joudu suunnittelemaan ja se parin minuutin latauspisteiden tarkistaminen ei liene suurin vaiva.

En itsekkään ole sähköautojen fani enkä henkilökohtaisesti jaksaisi sellaisen kanssa säätää, mutta kyllähän tähhä aika mustavalkoinen kuva koko aiheesta on.

Esimerkiksi vanhemmillani oli aikaisemmim hybridi ja myöhemmin juuri Tesla ja kyllähän tuo aivan helvetin halpaa on kun useilla työpaikoilla/kaupoissa ym lataaminen ilmaista ja noissa sitä ei tarvitse erikseen jäädä odottelemaan. Kun asuu jossain Turku/Helsinki/Tampere-akselilla niin ajomatkat ovat keskimäärin luokkaa 10-50km niin ei koko latausta tai latauspisteiden sijaintia tarvitse edes miettiä. Myöskään mitään superchargeria et tarvitse, vaan ainakin tuon hyvridin pystyi ladata vaikka tavallisesta pistorasiasta esim. syrjäisellä mökilläsi.

Sanoisin ettei tavallisella ihmisellä ole yhtään sen hankalampaa sähköauton kanssa, paremminkin päinvastoin kun voit sen laittaa kotipihaan lataamaan ja ei koskaan tarvitse edes miettiä tankkaamista. Tavallisia auton huoltoja ei ole ja yleisinmät ongelmat/bugit tulee Teslan huoltopalvelu kotiin hoitamaan ja lyö tietokoneen kiinni autoon.
 
Olen tavallinen ihminen ja asun kerrostalossa. Parkkipaikallani ei ole sahkopistoketta. Tesla on taysi mahdottomuus.

Eikä työpaikalla? Eikä esim. yhdessäkään lähikaupassa ole tuollaista nopeaa latausta, jossa kerran viikossa lataa sen 30-40min? Sitten varmaan huono vaihtoehto sulle.
 
En tiedä, onko joku jo linkittänyt ao Jouko Aholan haastiksen ja tämä on väärä threadi, mutta pistetään nyt linkki tähän teemalla ”tarvitaanko remmejä”, jota Miken ketjussa ainakin puitu aikaisemmin. Jouko lyhyesti mm kommentoi tässä tunnin pätkässä remmiaihetta muutamassa sivulauseessa.

Aika iso osa jutustelusta menee voimamiesaikojen muisteluun, hauskoja kaskuja silloisista sponsseista ja mielenkiintoista läppää elokuvateollisuudesta. Loppupuolella myös roinan käytöstä keskustelua. Molemmat haastattelijat ovat lääkäreitä. Mielenkiintoisena havaintona tän kanavan podeilla on keskimäärin muutama sata näyttöä, mutta Ahola vieraspodilla on jo 26000 näyttöä


View: https://youtu.be/b7isW26Xay0
 
Eikä työpaikalla? Eikä esim. yhdessäkään lähikaupassa ole tuollaista nopeaa latausta, jossa kerran viikossa lataa sen 30-40min?
Ei ole duunissakaan pistoketta. Enka ikina alkaisi laskemaan sen varaan etta menisin jonnekin kauppaan jossa olisi jono latauspisteeseen ja tuntien jonotus. Teslaa pidan mahtavana teknologiana mutta monelle epakaytannollinen. Kasittaakseni ei edes loppupelissa ymparistoystavallinen koska valmistus aiheuttaa kovia ymparistopaastoja. Ja mita sille vanhalle patterille tehdaan lopussa? Tuskin sita voi nakata kaatopaikalle.
 
En tiedä, onko joku jo linkittänyt ao Jouko Aholan haastiksen ja tämä on väärä threadi, mutta pistetään nyt linkki tähän teemalla ”tarvitaanko remmejä”, jota Miken ketjussa ainakin puitu aikaisemmin. Jouko lyhyesti mm kommentoi tässä tunnin pätkässä remmiaihetta muutamassa sivulauseessa.

Aika iso osa jutustelusta menee voimamiesaikojen muisteluun, hauskoja kaskuja silloisista sponsseista ja mielenkiintoista läppää elokuvateollisuudesta. Loppupuolella myös roinan käytöstä keskustelua. Molemmat haastattelijat ovat lääkäreitä. Mielenkiintoisena havaintona tän kanavan podeilla on keskimäärin muutama sata näyttöä, mutta Ahola vieraspodilla on jo 26000 näyttöä


View: https://youtu.be/b7isW26Xay0

En ole katsonut, eikä hajuakaan mitä sanoo, eikä sillä edes ole väliä. Me puhuttiin forkkujen kasvatuksesta ja siinä ei ole mitään tekemistä remmeillä.
 
En ole katsonut, eikä hajuakaan mitä sanoo, eikä sillä edes ole väliä. Me puhuttiin forkkujen kasvatuksesta ja siinä ei ole mitään tekemistä remmeillä.

Ahola kommentoi, että ei voi ymmärtää miksi jengi käyttää remmejä ja pitää sitä turhana. Oletan, että kommentoi oman lajinsa näkökulmasta. (Huom ei tarkoitus avata vanhaa keskustelua - en vain keksinyt parempaakaan parkkipaikkaa tälle ihan mielenkiintoiselle haastikselle)
 
Kaikenlaista ihme sääntöä on kyllä olemassa. Canon R äänittää videota 29 minuuttia kerrallaan ja mä olen luullut että kyseessä on joku lämpenemisjuttu, mutta eipä olekaan. EU:ssa 30minuuttia nauhottavat ovat korkeammin verotettuja camcordereita. Kaikkea paskaa sitä keksittään, jolla rajoitetaan tekniikan käyttöä. Canon R siis vois laulattaa putkeen akun verran videota tai niin kauan kun kortille mahtuu, mutta ei, jos haluat pidempää putkea nauhottaa, tuo EU-sääntö pakottaa ostamaan huomattavasti kalliimman pelin.
 
Kaikenlaista ihme sääntöä on kyllä olemassa. Canon R äänittää videota 29 minuuttia kerrallaan ja mä olen luullut että kyseessä on joku lämpenemisjuttu, mutta eipä olekaan. EU:ssa 30minuuttia nauhottavat ovat korkeammin verotettuja camcordereita. Kaikkea paskaa sitä keksittään, jolla rajoitetaan tekniikan käyttöä. Canon R siis vois laulattaa putkeen akun verran videota tai niin kauan kun kortille mahtuu, mutta ei, jos haluat pidempää putkea nauhottaa, tuo EU-sääntö pakottaa ostamaan huomattavasti kalliimman pelin.
Joo kyllä eu tuottaa aika erikoisia pykäliä. Luulis että niilläkin olis tärkeempiä asioita mietittävänä kuin se että millä kukakin kuvaa... Aika paljon rahaa nielee se byrokratiakoneisto ja ne virkamiehet/naiset jotka tollasia miettii....
 
Eikä työpaikalla? Eikä esim. yhdessäkään lähikaupassa ole tuollaista nopeaa latausta, jossa kerran viikossa lataa sen 30-40min? Sitten varmaan huono vaihtoehto sulle.
Työpaikallakaan lataaminen ei ole ihan niin yksinkertaista, koska lataaminen lasketaan verotettavaksi eduksi. Meillä on 900~ henkilön yritys ja latauspaikkoja taitaa olla neljä ja näihin tarvitaan erikseen lupa. Tavalliseen tolppaan ku vedät hybridin kiinni niin vartija käy repimässä johdon irti. Kokemusta on.
 
Olen tavallinen ihminen ja asun kerrostalossa. Parkkipaikallani ei ole sahkopistoketta. Tesla on taysi mahdottomuus.
Millä esilämmität auton talvella? Webastolla?

Vai asutko niin keskustassa, että ei ole taloyhtiön parkkipaikkaa? Itse en ole koskaan asunut talossa, jonka parkkipaikalla ei olisi ollut pistoketta.
 
Millä esilämmität auton talvella? Webastolla?

Vai asutko niin keskustassa, että ei ole taloyhtiön parkkipaikkaa? Itse en ole koskaan asunut talossa, jonka parkkipaikalla ei olisi ollut pistoketta.
Kerrostaloissa on usein rajallisesti pistokepaikkoja. Vuokralla kun asuin joskus nii en muista monesko olin jonossa pistokepaikkaa varten. Ja esimerkiksi teslan lataaminen saattaa kestää +24h tavallisesta pistokkeesta. Eikä sitä suositella jatkuvassa käytössä ja talonyhtiö voi kieltää latauksen, jos ei ole kunnon latauspaikkoja.
 
Itse en ole koskaan asunut talossa, jonka parkkipaikalla ei olisi ollut pistoketta.
Ihan mielenkiinnosta, missä kaupungisssa asut? Olen itse asunut viimeisen viiden vuoden aikana kolmessa eri kerrostalossa ja yhdelläkään pihan parkkipaikalla ei ole sähköauton latauspistettä. Sähkötolppia kyllä löytyy, mutta ajastettavissa vain max 2h käyttöön, eli ei oikein sovellu sähköauton lataukseen.
 
EU:ssa 30minuuttia nauhottavat ovat korkeammin verotettuja camcordereita. Kaikkea paskaa sitä keksittään, jolla rajoitetaan tekniikan käyttöä. Canon R siis vois laulattaa putkeen akun verran videota tai niin kauan kun kortille mahtuu, mutta ei, jos haluat pidempää putkea nauhottaa, tuo EU-sääntö pakottaa ostamaan huomattavasti kalliimman pelin.

Tällaiset asiat ovat juuri niitä, joiden takia EU:n pitäisi palata enemmän juurilleen ja keskittyä lähinnä taloudelliseen ja ulkopoliittiseen yhteistyöhön.
 
Kaikenlaista ihme sääntöä on kyllä olemassa. Canon R äänittää videota 29 minuuttia kerrallaan ja mä olen luullut että kyseessä on joku lämpenemisjuttu, mutta eipä olekaan. EU:ssa 30minuuttia nauhottavat ovat korkeammin verotettuja camcordereita. Kaikkea paskaa sitä keksittään, jolla rajoitetaan tekniikan käyttöä. Canon R siis vois laulattaa putkeen akun verran videota tai niin kauan kun kortille mahtuu, mutta ei, jos haluat pidempää putkea nauhottaa, tuo EU-sääntö pakottaa ostamaan huomattavasti kalliimman pelin.

En nyt ole ihan satavarma, mutta mun mielestä tuo sääntö ei ole enää voimassa. Nykyään on paljonkin kameroita mm. Sonylla, Fujilla ja Panasonicilla, joissa ei ole enää tuota 30min rajoitusta. Joten kyse voi olla pelkästään Canonin kuuluisasta cripple hammerista.
 
Back
Ylös Bottom