Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pistä tullille shotit keskusteluista missä ilmenee että lähettävät uuden ilmaiseksi, ei sun kuulu maksaa enää mitään.Nyt tulli aikoo ottaa multa tosta tuotteesta verot ja tullit 99 dollarin hinnalla, vaikka ne lähetti mulle vain postimaksujen hinnalla uuden rikkinäisen tilalle. Vittu mitä vedätystä.
Tarttee, laitoin jo. Ei kelpaa edes maksukuitti, vaan ne menee ton PDF:n mukaan, jossa valmistaja on laittanut hinnaksi 99 dollaria. Ne aikoo vetää ohitte multa nyt uudestaan 99 dollarista verot ja tullit.Pistä tullille shotit keskusteluista missä ilmenee että lähettävät uuden ilmaiseksi, ei sun kuulu maksaa enää mitään.
Moro!
Mulle on tulossa takuuvaihdettu tuote ja se pitäisi tullata. Joudunko maksamaan uudestaan tullit samasta vekottimesta kun se vaihdettiin toimivaan? Otsikossa viite.
Hei,
Oletko palauttanut rikkinäisen ? ja onko sinulla palautuksesta vientipapereita näyttää tullille ?
Jos takuuvaihto, ei veroja mene, mutta tulli haluaa nähdä että viallinen palautettu lähettäjälle.
Moro!
Ei tarttenut palauttaa, mutta on siis valmistajan viestit jossa sanovat lähettävänsä uuden. Kuvat on rikkinäisestä ja koko keskustelu valmistajan kanssa.
Hei,
Ok, ikävä kyllä sitten tämä on uuden tavaran tuontia ja siitä kuuluu maksaa verot maahan.
Haluatko tehdä tästä itse tullauksen kun se saapuu maahan ?
Arvoksi lähettäjä laittanut usd 99,99
Periaatteessa firma saa päättää itse postarit ja hinnoittelun, eli laittaa vaikka 60 dollaria ja todellinen postikulu 30 dollaria. Lähettää sitten kiviä asiakkaalle ja asiakas maksaa 60 dollaria, voittoa 30 dollaria. Asiakas valittaa ja firma lähettää oikean tuotteen, ottaa taas 60 euroa postareita ja tekee voittoa toiset 30 dollaria.
Tullaa itse nollahinnalla tai eskaloi tuolla UPSilla - eihän se noin voi mennä.Vaikka mulla on maksukuitit vain postareista joissa näkyy 99 dollaria miinustettuna, niin noi urpot UPS:lla sanoo että 99 dollaria hinta. Mitä mä olen käsittänyt, niin maksukuitti on se joka määrää, muutenhan myyjät vois heittää nolla euroa kaiken hinnaksi ja tullit nolla euroa.
Joo, itse tullaankin. Mutta nyt olis mulla hyvät sähköpostit UPS:ltä, joissa nimenomaan sanotaan, että postittajan kuitti on se mistä määrääntyy tullit ja verot. Eli pyydätte vain laittamaan postittaessa nolla dollaria hinnaksi ja referenssinä mä ainakin jatkossa käytän UPS:n säköpostia jossa se postituskuitti on määräävä tekijä ihan sama mitä on maksanut.Tullaa itse nollahinnalla tai eskaloi tuolla UPSilla - eihän se noin voi mennä.
Hei,
Ihan tiedoksi, että pelkkä rahti ei ole tavaran arvo ja tulli ei hyväksy edelleenkään nolla arvoista tavaraa tullauksissa.
Tulli tuskin kysyy UPSin mielipidettä, joten yrittäisin tullata nollalla ja olla sitten tulliin yhteydessä jos ei onnistu.UPS:n mielestä ei.
Vaikka mulla on maksukuitit vain postareista joissa näkyy 99 dollaria miinustettuna, niin noi urpot UPS:lla sanoo että 99 dollaria hinta. Mitä mä olen käsittänyt, niin maksukuitti on se joka määrää, muutenhan myyjät vois heittää nolla euroa kaiken hinnaksi ja tullit nolla euroa.
Mulla on keskustelu valmistajan kanssa jossa eivät edes pyydä takaisin rikkoutunutta. Että tässä pitäis vielä maksaa lähetyksestä jotta sais sitten oikeanlaisen tullihinnnan. Aivan naurettavaa vedätystä. Se oliskin kivaa tilata auto ulkomailta ja sitten jos siitä moottori laukeis ja tulis uusi, niin pitäis maksaa uuden moottorin hinnasta melkoiset verot ja tullit. Miettikääs jos lähettäjä olis tehnyt desimaalivirheen, niin maksaisin veroja ja tulleja 999 eurosta koska kuitissa niin lukee, vitut väliä mitä olen maksanut. Eli todellinen maksukuitti on siis 35 dollaria, jossa näkyy miinustettuna 99,99 dollaria, eli tuotteen hinta, mutta ilmeisesti se on aivan sama mitä olen maksanut, koska lähetyslistassa on 99,99dollaria.ellei viallista ole lähetetty takaisin ja tästä pitää olla näytettävissä tosite.
Mulla on keskustelu valmistajan kanssa jossa eivät edes pyydä takaisin rikkoutunutta. Että tässä pitäis vielä maksaa lähetyksestä jotta sais sitten oikeanlaisen tullihinnnan. Aivan naurettavaa vedätystä. Se oliskin kivaa tilata auto ulkomailta ja sitten jos siitä moottori laukeis ja tulis uusi, niin pitäis maksaa uuden moottorin hinnasta melkoiset verot ja tullit. Miettikääs jos lähettäjä olis tehnyt desimaalivirheen, niin maksaisin veroja ja tulleja 999 eurosta koska kuitissa niin lukee, vitut väliä mitä olen maksanut. Eli todellinen maksukuitti on siis 35 dollaria, jossa näkyy miinustettuna 99,99 dollaria, eli tuotteen hinta, mutta ilmeisesti se on aivan sama mitä olen maksanut, koska lähetyslistassa on 99,99dollaria.
Elikä siis käytännössä jos joku myydään jostain syystä alennuksella, ei maksukuitti kelpaa, vaan verot määrääntyy normaalin hinnan mukaan. Eli mun tapauksessa uusi toimitettiin alennuksella ja pelkillä postikuluilla, josta on kuitti ja valmistajan viestit. Ei tää mene oikein. Esim tilaat tukkuna tuhat kappaletta renkaita ja saat alennusta, ei alennusta lasketa, vaan verot maksetaan normaalin listahinnan mukaan. Vai miksi multa vaaditaan verot 99,99 dollarista vaikka maksoin 35 dollaria?Joo, näin se valitettavasti on. Eli olet tuonut maahan kaksi Switchpodia, ei väliä vaikka toinen on rikki. Jos haluat välttyä veroilta niin sitten lähetät sen rikkinäisen takaisin, 45 euroa.
Ei ole itsellä vastaavaa tapausta, mutta olen aina lähettänyt kuvakaappauksen pankin maksukuitista. Siitä on sitten määrätty tullit ja verot. Ja tän takia en enää tilaa EU:n ulkopuolelta mitään. Tuo takuusähläys on ihan perseestä.
Mulla valmistaja laittoi postarit, vaikka mun mielestä niiden olis pitänyt ilmaiseksi lähettää. Mulla ei ole kahta noita, vaan kriittinen mount-ruuvi on poikki ja tolla ei tee mitään ellei joku osaa siihen fiksaa uutta ruuvia. Ekat erät tota oli virheellisesti tehty, uudet on teräsruuvilla.Itellähän kävi niin että tilasin polvilämppärit jenkeistä, maksoin verot jne. Noh kävikin ilmi että näitä oli myyty "virheellisesti" eli ne olivat miulle hyödyttömät, koska niillä ei saanut nostaakkaan IPF liitossa.
Valmistaja kuitenkin oli helvetin reilu, valmistivat uudet "lailliset" lämppärit ja ne jotka oli tilannut nuo "laittomat", saivat uudet ilmaseksi, eikä vanhoja tarvinnut lähettää takaisin.
Kävin tästä keskustelua tullin kanssa kun itsekkin ihmettelin tilannetta, mutta jouduin kuitenkin maksamaan myös verot näistä ilmaisista.
E: Toki tuon veron maksoi ihan "mielellään", kun sain yhtien lämppäreiden hinnalla kahdet, vaikka jouduinkin tosiaan tuon pienen extran maksamaan.
E2: Ja oli tosiaan varmaan elämäni parasta asiakaspalvelua tuo tämän valmistajan puolelta.