OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Hurjaa kamaa tekee toi kombo.

Jos joku haluaa ostaa Nikonin laseja, niin olis Zeiss Milvus 2.0/35mm. G 1.4/85mm. G 2.8/24-70mm.

117A4410.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Merkin vaihdossa kun tulee lunta tupaan oikein kunnolla, niin sentään Profoton valon lähetin toimii Canonissa ja ampuu salaman. Sekin olis maksanut 379 euroa lisää vaihtaa. Objektiiveissa tulee turpaan niin että soi. Mutta nyt tulee kerrankin sitten mietittyä isolla kokemuksella mitä laseja oikeasti tarttee. En edes muista koska 24-70 olis kiinni ollut kuin vain kisoja kuvatessa. Tekis mieli vaihtaa kaikki lasit Xeenin Cinema-laseihin, niin sairaan hienoa jälkeä ne tekee. Mutta stillikuviin tulee varmaan 85 millin sijaan 1.4f Sigma 50mm polttovälillä. Sit olis 16mm, 24mm ja 50mm. 16 ja 24 videopuolelle ja 24 satunnaisesti stilleissä, 50mm vain stilleihin.

Jos asiasta löytyy tutkittua tietoa hyvistä lähteistä onko omalla kokemuksella painoarvoa esimerkiksi treeniin ja ravintoon liittyvissä asioissa?

Kysyn tyhmänä ja tietämättömänä, kun en kauheasti tuosta high-end kuvaustekniikasta ymmärrä, että eikö noihin linsseihin ole olemassa mitään adaptereita? Vai vaikuttaako ne sitten kuvanlaatuun tms.? Tämä kumpuaa lähinnä siitä, että joskus kun on noita rajalacameran sivuja katsellut niin siellä sattunut tarjouksissa silmään jotain linssiadaptereita.

Kysyn tyhmänä ja tietämättömänä, kun en kauheasti tuosta high-end kuvaustekniikasta ymmärrä, että eikö noihin linsseihin ole olemassa mitään adaptereita? Vai vaikuttaako ne sitten kuvanlaatuun tms.? Tämä kumpuaa lähinnä siitä, että joskus kun on noita rajalacameran sivuja katsellut niin siellä sattunut tarjouksissa silmään jotain linssiadaptereita.
Yleensä adapterit ei vaikuta kuvanlaatuun, mutta joissain voi olla jotain ongelmia esim sovituksen kanssa ja pitää esim kumitiivistettä irrottaa. Samoin MF lenssit voi olla ettei ne ollenkaan toimi rakenteensa takia.

Jos asiasta löytyy tutkittua tietoa hyvistä lähteistä onko omalla kokemuksella painoarvoa esimerkiksi treeniin ja ravintoon liittyvissä asioissa?
Eli siis jos jostain löytyy tutkimusdataa, että 5x5 penkissä on paras, niin mikä tekee siitä absoluuttisen faktan ja kumoaa kaikki muut tutkimukset ja empiirisen datan? Tutkimuksien ongelma on se, että ne ovat vain teoriaa, ja aina löytyy tutkimus vastaan. Subjektiivinen ihminen sitten valitsee aina sen tutkimuksen joka puoltaa omaa näkemystä ja treenissä ja ravinnossa tendenssi valita se edullisempi ja helpompi ratkaisu ajaa juurikin uskomaan tutkimuksia, joissa sanotaan ettei esim lisäravinteita tartte tai että ei tartte mennä failureen treenissä. Pääsee helpommalla ja omaa tekemistä ohjataan täysin väärin tutkimuksilla, joita ei ole sulla tehty ja ignoorataan oma data mitä saa itse tekemällä.

Jos toinen tutkimus sanoo, että jalat kasvaa kun vedetään kyykyssä aivan maksimiin niin että meinaa taju lähteä ja toinen tutkimus sanoo että kyykky on pahasta ja jalat kasvaa kun tekee askelkyykkyä omalla painolla, niin 90% ihmisistä valitsee tutkimuksen, jossa ei kyykätä.Ja ne uskoo sitä vaikka oma kokemus ja data kertoisi, ettei jalat kasva mihinkään sillä mitä tutkimuksessa sanottiin.

No ne tutkimukset kun ovat vain tutkimuksia ja edelleen jokaista vastaan löytyy toinen vaikka miten olisi tutkittu. Ja sitten nämä niiden julkaisijat, paljonko ne oikeasti mistään tietää käytännössä? Jokainen vain referoi muiden tekemiä tuloksia, ei ne luo mitään omaa. Puhuvia päitä mun mielestä suurin osa ja painoarvo mun silmissä nolla. Mä uskon Meadowsin tapaisia ukkoja jotka referoi tutkimuksia, mutta omaa silti valtavan kokemuksen ja osaavat sitten kriittisesti tulkita. Ja mitä laihempi jätkä, sitä enemmän tietää treenistä, mitä isompi, sitä vähemmän. Onneksi itseä ei vittuakaan kiinnosta, mä tykkään treenaa, muut lukekoot tutkimuksia. Fakta on kuitenkin se, että sitä pattia ei lukemalla tule gramman grammaa.

Tutkimuksien ongelma on se, että ne ovat vain teoriaa, ja aina löytyy tutkimus vastaan. Subjektiivinen ihminen sitten valitsee aina sen tutkimuksen joka puoltaa omaa näkemystä ja treenissä ja ravinnossa tendenssi valita se edullisempi ja helpompi ratkaisu ajaa juurikin uskomaan tutkimuksia, joissa sanotaan ettei esim lisäravinteita tartte tai että ei tartte mennä failureen treenissä.
Se on ihan totta, että jos yksittäiselle tutkimukselle aletaan antamaan liikaa painoarvoa, niin metsään mennään. Meta-analyysit (useista tutkimuksesta koostettu yhteen ns keskiarvo/ sen hetkinen tieto) sen sijaan kertoo huomattavasti todennäköisemmin "totuuden" tai ainakin, missä mennään sen hetkisen tutkimustiedon perusteella. Mutta nekin on vain yleistyksiä/keskiarvoja. Ei välttämättä kaikille pätevää kiveen hakattua totuutta. Tutkimus-datan perusteella saadaan vain hyvä lähtökohta, josta sitten lähdetään yksilöimään sitä tekemistä tapauskohtaisesti.

Tutkimuksia on ihan fine käyttää tukena, mutta heti kun ne muuttuu määrääväksi tekijäksi, ollaan metikössä. Esim rintalihas aktivoituu paremmin flyeseilla kun penkillä ja paperilla flyesillä tehtäisiin lihakset. Mutta kun tutkimusten ongelma on perusterveen järjen puuttuminen ja yksioikoinen ajattelu. Penkki on by far tehokkaampi mekaanisen kuorman ja venytyksen luonteen takia käytännössä.

Jeesus tota merkin vaihtoa kameroissa. Mulla on jenkeistä Really Right Stuffin todella laadukas tuhannen euron jalusta ja siinä 500 euron 55mm kuulapää jossa clamp kiinnitys. Joka merkille ja joka merkin kameralle on oma vastapala clampille. No sekin pitää taas hommata että ton kameran saa kiinni jalustaan. 55 taalaa maksaa ja postitus sekä tullit on enemmän mitä ite palanen metallia.

Ehkä oudoin juttu nettikaupassa mitä olen tavannut. Eli siis B&H photo saitti on juutalaisten pitämä kauppa, koska täysin älyttömästi ei voi edes tilata tuotteita. Juutalaisilla näköjään tietokoneetkin viettää sabattia :D Helvetin erikoista koska voihan ne tuotteet toimittaa 20 minuutin päästäkin kun sitten sabatti loppuu ja porukka palaa elämään. Mutta ei, kauppasoftakin on lomalla :D

Thank you for your patience while we break for the Shabbat holiday. Although online ordering is unavailable, you may still add items to your cart or wish list. Checkout will resume at Saturday 6:30 pm ET.

Ehkä oudoin juttu nettikaupassa mitä olen tavannut. Eli siis B&H photo saitti on juutalaisten pitämä kauppa, koska täysin älyttömästi ei voi edes tilata tuotteita. Juutalaisilla näköjään tietokoneetkin viettää sabattia :D Helvetin erikoista koska voihan ne tuotteet toimittaa 20 minuutin päästäkin kun sitten sabatti loppuu ja porukka palaa elämään. Mutta ei, kauppasoftakin on lomalla :D

Thank you for your patience while we break for the Shabbat holiday. Although online ordering is unavailable, you may still add items to your cart or wish list. Checkout will resume at Saturday 6:30 pm ET.

Oon käyny siellä paikanpäällä 420 9th Avenue ortodoksi juutalaisten lätsät päässä myyjäpartahemmot vetää roolia uskollisesti, ei rajoitu pelkästään nettiin tämä touhu. Ei todellakaan ole mitään mitään viehättävää hajuveden tuoksuista naista siellä myyjien joukossa, vaan koko bändi noita tosijutkuja. =D

Oon käyny siellä paikanpäällä 420 9th Avenue ortodoksi juutalaisten lätsät päässä myyjäpartahemmot vetää roolia uskollisesti, ei rajoitu pelkästään nettiin tämä touhu. Ei todellakaan ole mitään mitään viehättävää hajuveden tuoksuista naista siellä myyjien joukossa, vaan koko bändi noita tosijutkuja. =D
Helvetin outo firma, mutta sain tilattua kun odotteli sen niiden pippalon ajan.

Really Right Stuff Base Plate for Canon EOS R
SWITCHPOD Switchpod DSLR/Smartphone Handheld Stabilized Tripod

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom