OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sigman 20mm/1.4 Art tulee pienelle Canonille salivideoihin.

Hurjan hyvä lasi, tosin painaa aika paljon. Mä teen ihan paskaa sisältöä, ei treenit semmoisenaan ketään kiinnosta, mutta pyrin tekemään ne sitten mahdollisimman hyvällä kuvalla.

sigma-20mm-f-1-4-art-dg-hsm-objektiivi_1_3.jpg

Minne hävis yläpalkki? Eli se mistä kirjaudutaan, hypätään uusimpiin viesteihin ym. Ei näy ainakaan mobiilissa ollenkaan.

Minne hävis yläpalkki? Eli se mistä kirjaudutaan, hypätään uusimpiin viesteihin ym. Ei näy ainakaan mobiilissa ollenkaan.

Näkyy eli kokeile päivittää/refresh selain, jospa toimisi sitten.

Tutkimuksia tehdään melkein kaikesta mahdollista aiheista nykyisin. Minusta niitä on kyllästymiseen asti. Onneksi ei niitä tarvitse itse lukea.

Välillä projektiluonteisesti tieteen tekijät jalkautuvat kertomaan tieteellisen tiedon periaatteista kouluissa ym. kansan parissa, jotta tiedon tuottamisen kenttä ei olisi niin vieras maallikoille. Sivistämiseksikin voisi kutsua. Kaikkea ei tarvitse hallita ja se oma juttu riittää toki (urheilu, valokuvaus esim. ☺), mutta kyllähän tuo kuilu välillä isolta vaikuttaa, jos kovasti on mielipiteitä tieteen teosta, mutta pelkkä "teoria" käsitteenä on jo vieras. Tieteenfilosofia asuu jo eri planeetalla.
Kaikella rakkaudella teille "kokemuksen äänitorville", olette aivan pihalla tieteellisen tiedon rakentumisesta, merkityksestä ja käytäntöön soveltamisesta. Mutta ei hätää, kyllä se mongolipaimentolainen jurttansa pystyyn saa, vaikkei nanoteknisistä telttasovelluksista ymmärtäisikään. 😘
Suomalaiset ovat niin koulutettuja, ettei tuo viestisi ole tästä maailmasta.

Sigman 20mm/1.4 Art tulee pienelle Canonille salivideoihin.

Hurjan hyvä lasi, tosin painaa aika paljon. Mä teen ihan paskaa sisältöä, ei treenit semmoisenaan ketään kiinnosta, mutta pyrin tekemään ne sitten mahdollisimman hyvällä kuvalla.

Tuo on kyllä varmasti hyvä combo. Itsekin oon harkinnut tuota lasia R:n kaveriksi, kun 135/1.8 Art toimii kanssa kivasti ja tekee hienoa jälkeä. Videohommissa oon viime aikoina käyttänyt Tamronin 35mm/1.8:a, mutta vähän laajempaakin välillä kaipaisi. Mahtavaa kuvaa tuokin kyllä tekee ärrän kanssa ja vakaaja on kiva kanssa.

Saat tulkita ihan miten haluat. Ei tuo asia-argumentin vastainen, panetteleva "väistöliike" se silti poista tosiasiaa, että tieteenteko on sinulle vierasta aluetta.
En tiedä kameratekniikasta mitään ja jos höpisen omiani ja kuittaat, etten tiedä kameratekniikasta selvästi mitään, niin mitä luulet, "haiseeko vähättely ja oman arvon ylistäminen" sinulla vastaavasti? Mahdollisesta "pointin" sivuuttamisesta huolimatta, ydin on, etten edelleenkään tietäisi kameratekniikasta mitään.
Hyvä kuvaaja saa millä tahansa kameralla hyvän kuvan, kun tietää mistä sen laukasta ja aukon yms. perussäädöt.
Lahjakas penkkipunnertaja saa tuloksen ylös, kunhan muistaa syödä ja nukkua välillä.

Paska kuvaaja, joka on kahlannut teoriaa läpi 20 vuotta ei saa hyvää kuvaa millään vehkeellä.
Paska penkkaaja ei saa tulosta ylös vaikka teoriassa tietäisi tasan tarkkaan nostovoimamomenteista lähtien käsien kulman vaikutuksen työntövoimaan.

Kuitenkin tekniikan avulla saa paskakin kuvaaja parempia kuvia, kuten saa paska penkkaaja tulosta ylös jos ottaa vähän buusteria. Ei kummastakaan mitään maailmanmestaria tule kuitenkaan.

Nyt kuitenkin sekä penkkaaja, että kuvaaja voivat vaikka kokeilemalla asennon vaihtamisella omakohtaiseen kokemukseen perustuen saada joko tulosta ylös taikka parempia kuvia.
He voivat myös lukea lisää teoriaa ja saada täten tulosta ylös tai parempia kuvia.
Mä liputan ton omakohtaisen kokemuksen tuomaa tulosta paremmaks.

Mikäs tää muutos tossa adblockin käyttämättömyydessä on. Itse haluan käyttää sitä ja ymmärrän tuon palkin, totuttelin sitä käyttämään, sen sai ruksista aina pois kun avasi uuden sivun. Nyt en enää saa sitä pois ollenkaan, vaan sivun päällä pysyy väkisin harmaa peite. Melko ärsyttävää yrittää lukea mitään. Se siis muuttui n. viikko sitten.

Mikäs tää muutos tossa adblockin käyttämättömyydessä on. Itse haluan käyttää sitä ja ymmärrän tuon palkin, totuttelin sitä käyttämään, sen sai ruksista aina pois kun avasi uuden sivun. Nyt en enää saa sitä pois ollenkaan, vaan sivun päällä pysyy väkisin harmaa peite. Melko ärsyttävää yrittää lukea mitään. Se siis muuttui n. viikko sitten.
Pitäis ruksilla lähteä. Ettei vain sun adblockis olis muuttunut. Ja kuin vaikeeta on ottaa se pois Pakkotoistolta kokonaan? Ongelma solved.

Screenshot 2020-02-03 at 22.15.38.png

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom