OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Mun mielestä noi oudon kovat domssit tulee oudokseltaan kovasta venytyksestä rasituksen alla.

Perus kyykyssä perse menee taakse ja syvyys saavutetaan. Hakissa lantio pysyy selän alla ja samaan syvyyteen päästäkseen polvi joutuu taittumaan enemmän nilkan yli. Etureisi venyy totuttua enemmän ja kivut on taattu.

Brosciencea mutta ihan hyvin on pärjätty silläkin. Lol. 😀

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä noi oudon kovat domssit tulee oudokseltaan kovasta venytyksestä rasituksen alla.

Perus kyykyssä perse menee taakse ja syvyys saavutetaan. Hakissa lantio pysyy selän alla ja samaan syvyyteen päästäkseen polvi joutuu taittumaan enemmän nilkan yli. Etureisi venyy totuttua enemmän ja kivut on taattu.

Brosciencea mutta ihan hyvin on pärjätty silläkin. Lol. 😀
Munkin mielestä rajummat domssit tulee kun isolla kuormalla lihas venyy.
Ite saan vaikka rinnan kipeemmäks kun teen pelkän penkin 6-8 toistoo isolla kuormalla versus pari hapotussarjaa jotain flyesseja

Ei pystynyt kyykkään vielä. Tein sitten saman hack-setin mitä viikko sitten 10kg isommalla kuormalla. Erotus mikä kyykkyihin tulee, on etten käytä titaanin 7mm polvitukia, joten liekö se syynä domsseihin. En aio käyttää niitä jatkossa kyykyissäkään, vaan hommaan 5mm lämppärit.

Pääsen eroon Windowsista ja voin myydä sitä varten hommattua kamaa. Jos joku tarttee, niin olis myynnissä

Stream Deck 120 euroa sis alv.

Image result for stream deck

Viimeksi muokattu:
Mä tein nyt toisen kerran sen hack-systeemin kun ei onnistunut kyykky vieläkään. Jälleen kerran helvetilliset domssit, painoa oli samassa setissä 10kg enemmän mitä viimeksi. Kyllä mä alan nyt taipumaan vastaukseen, että titaanin tuet kun jätti pois, niin sen takia reisi tekee enemmän töitä. Pitää kyykyssä koittaa kun onnistuu taas kyykkäämään.

Erikoinen näkökanta tuolla Möykyn ketjussa jollain joka sanoo ettei natun pitäisi ottaa treeniohjeita lääkkeitä käyttäneiltä. Nään ton todella kierona ajatteluna ottaen huomioon, että esim Twitchissä vastailen joka päivä treeni- ja ravintokysymyksiin jotka eivät millään tasolla ole liitoksissa lääkkeisiin. Siellä esim olen suunnitellut ilmaiseksi treenikiertoja ja yksittäisiä treenejä. Katsojat saa äänestää lihasryhmän ja sitten teen sille treenin ja sanon onko se aloittelijalle, kokeneelle, vai lähellä maksimia olevalle. Millä ihmeen tavalla nyt ne ohjeet eivät ole legittelä kun kyseessä on vain treeniohjelmia? Se ei eroa mitenkään onko vastaanottaja natikka tai ei, jos tehdään 4-jakoinen treeni ja kerron kuinka haastava se on.

Ohjelma voi olla esim tyyliin "Suunnitellaan suorien sarjojen treeni äänestetylle lihasryhmälle". Millä logiikalla kaikki tämä vuosien kokemus treenistä on nollatietoa jos olen sattunut lääkkeitä käyttämään?

Onko esim Seth Ferocen valmennuksen ostaminen tyhmää natikalta jos alunperin kerrotaan, että mennään ilman lääkkeitä ja suunnittelija ottaa tämän huomioon? Mä rehellisesti uskon, että Seth Feroce tietää valovuoden verran enemmän treenistä mitä natikka B-Ice.

Mutta muutoin natikan pahin virhe on ottaa treenineuvoja vastaan roinaajalta.

Totta kai natikka voi ottaa neuvoja roinaajalta. Aivan no brainer.

Esim itse olen treenannut natikkana since 1994 kun kotiuduin intistä. Mulle on ollut paljon hyötyä kuunnella roinaavien vinkkejä. Ei se sitä katso tietenkään.

Ainoa missä natikka joutuu tekemään oman natikka-adjustoinnin on, että volyymit pienempiä ja palautumisaika pidempi kuin roinaajalla keskimäärin. (Jos oletetaan identtiset kaksoset ja toinen roinaa ja toinen ei)

Itse tykkään poimia treenivinkkejä lähinnä sisällöntuottajan persoonan ja materiaalin laadun perusteella.
Jos ulosanti on viihdyttävää, selkeää ja perusteltua, niin otan kokeeksi juttuja. Päättelen sitten ihan itse mikä
tuntuu hyvältä ja mistä on hyötyä. Ihan sama onko natu, vai Pro. Mainittu Seth Feroce ehkä ykkösenä omalla listalla -
aivan huippu äijä! Kyllä jokaisen pitää ihan itse ymmärtää, mikä on mm. järkevä treenin ja palautumisen määrä jne.
omalla kohdalla? Tai sitten oppia ihan itse... puolet koko bodailusta on itselleni juurikin tuota eri juttujen kokeilemista.
Joku voisi nauraa tuloksille, mutta pääasia, kun itse saa tästä irti jotain.

Totta kai natikka voi ottaa neuvoja roinaajalta. Aivan no brainer.

Esim itse olen treenannut natikkana since 1994 kun kotiuduin intistä. Mulle on ollut paljon hyötyä kuunnella roinaavien vinkkejä. Ei se sitä katso tietenkään.

Ainoa missä natikka joutuu tekemään oman natikka-adjustoinnin on, että volyymit pienempiä ja palautumisaika pidempi kuin roinaajalla keskimäärin. (Jos oletetaan identtiset kaksoset ja toinen roinaa ja toinen ei)
Juuri näin, se palautuminen on reilusti heikompaa ja mitä kovempi treeni, sen tarkemmin pitää monitoroida kestääkö kapasiteetti sen hetkisellä kierrolla niin kovia vetoja.

Itse tykkään poimia treenivinkkejä lähinnä sisällöntuottajan persoonan ja materiaalin laadun perusteella.
Jos ulosanti on viihdyttävää, selkeää ja perusteltua, niin otan kokeeksi juttuja. Päättelen sitten ihan itse mikä
tuntuu hyvältä ja mistä on hyötyä. Ihan sama onko natu, vai Pro. Mainittu Seth Feroce ehkä ykkösenä omalla listalla -
aivan huippu äijä! Kyllä jokaisen pitää ihan itse ymmärtää, mikä on mm. järkevä treenin ja palautumisen määrä jne.
omalla kohdalla? Tai sitten oppia ihan itse... puolet koko bodailusta on itselleni juurikin tuota eri juttujen kokeilemista.
Joku voisi nauraa tuloksille, mutta pääasia, kun itse saa tästä irti jotain.
Ja Seth Ferocen treenit eivät edes ole mitään tolkuttomia, aika paljon se volyymia painottaa, mutta että ihan natikoidenkin tehtävissä kun toki sitten modaa parhaat liikkeet itelle.

Juuri näin, se palautuminen on reilusti heikompaa ja mitä kovempi treeni, sen tarkemmin pitää monitoroida kestääkö kapasiteetti sen hetkisellä kierrolla niin kovia vetoja.

Jep. Voisi käyttää analogiaa, että biologinen prosessori käy natikalla hieman pienemmällä kellotaajuudella kuin kellotetuilla roinaajilla. Muuten molemmat biologiset prosessorit tottelevat ihan samaa reseptiä lihaksen kasvattamiseen eli roinaajan tietotaito ja vinkit ovat arvokkaita kaikille. Ei vain toisille roinaajille. Ainoa ero tulee volyymissä ja palautumisen kestossa.

Jep. Voisi käyttää analogiaa, että biologinen prosessori käy natikalla hieman pienemmällä kellotaajuudella kuin kellotetuilla roinaajilla. Muuten molemmat biologiset prosessorit tottelevat ihan samaa reseptiä lihaksen kasvattamiseen eli roinaajan tietotaito ja vinkit ovat arvokkaita kaikille. Ei vain toisille roinaajille. Ainoa ero tulee volyymissä ja palautumisen kestossa.
Juuri näin, samaa ajattelukaavaa käytän ravinnossa ja lisäravinteissa. Esim intrajuoma ei muutu hyödyttömäksi kaloripommiksi jos koneessa on lääkkeitä. Lääkkeet pitää ajatella omana osanaan, ei liittää sitä automaattisesti koko pakettiin. Lääkkeet ei muuta perusperiaatetta ravinnossa tai treenissä, ne antaa mahdollisuuden vain palautua tehokkaammin ja aktivoivat optimaalisemman proteiinisynteesin. Yhtälailla mun ei kuuluis ottaa ohjeita Brach Warrenilta kun lääkintä on aivan eri tasolla. Ei se nyt niin mene.

Tottakai voi ottaa vinkkejä ja neuvoja boostia ottaneilta. Meidän salilla käy eräs vanhan liiton voimailija, joka on käynyt lääkekaapilla, mutta ei se poista tietotaitoa voimailun suhteen, varsinkin kun hänellä on muutakin urheilutaustaa. Hylkäisinkö Jari Isometsän vinkit hiihtotekniikan parantamiseksi, koska hän on tunnetusti doupannut ja kärähtänyt? En tietenkään. Mutta en alkaisi hänen treeniohjelmia kopioimaan suoraan, kuten en Ronnie Colemaninkaan.

Voisin ihan hyvin ottaa Mikeltä vinkkejä ja ajatuksia esim. kyykyn tai penkin suhteen. Sen sijaan en usko, että Mike olisi oikea ihminen laatimaan minulle sopivinta saliohjelmaa, koska meidän treenit painottuvat niin eri asioihin.

Sen sijaan en usko, että Mike olisi oikea ihminen laatimaan minulle sopivinta saliohjelmaa, koska meidän treenit painottuvat niin eri asioihin.
Näissäkin tapauksissa kuten kaikissa, pitää istua alas ja keskustella miten aikaisemmin on treenattu ja mihin jatkossa pyritään, eli tottakai voisin sullekin suunnitella ohjelman jos se siis tähtäisi esim voimaan tai määrätyn lihasryhmän kehittämiseen. Sitten jos taas tähtäin olisi esim kamppailussa, niin sanoisin suoraan, että valitettavasti en ole sen kaltaiseen treeniin erikoistunut, joten en tyrkyttäisi mitään. Mutta punttitreenistä on valtavasti kokemusta myös kisaavien osalta, 4 vuotta kaksinkertaisen raskaansarjan voittajan kanssa treeniä joka päivä. Useiden suomalaisten huippujen kanssa treeniä. Itse natuna penkkiä ja kisaamista. Sitten dropeilla treenaamisesta isoilla määrillä ja samalla kisaamista penkissä. Sitten 10 vuoden natuilu ja treenikokemusta miten kroppa vastaa kun lääkintä lopetetaan. Sitten taas kokemusta kun käytetään kaikki opittu omaan treeniin ja minimoidaan lääkitys. Nää kaikki nollataan netissä, koska on koskenut lääkkeisiin ja enemmän tietää sitten 2 vuotta salilla käynyt kaveri, jonka tieto nollataan sillä sekunilla kun ottaa dianabolin.

Kyllä mä sanon, että ohjeissa painaa kokemus aina eniten, oli se sitten lääkittynä tai ei. Ei unohdeta kuitenkaan niitä, jotka perustaa ohjeistuksen kokonaan teoriaan, tosin silloin he vain referoivat muiden tekemiä tutkimuksia käytännöstä, eivät ole itse periaatteessa millään tasolla kokeneita asiassa. Mutta ei se tiedon kierrättäminen väärin ole.

Kyllä itsekkin olen esim gymlogeista ottanut jotain vinkkejä itselleni mutta jos MYYT valmisohjelmia ja samalla sanot että saat tälläiset voimat/lihakset kun itselläni se on väärin
Varsinkin kun eräiden näin tekevien somekäyttäytymisen perusteella taitaa kohderyhmä olla varsin nuorta

. Hylkäisinkö Jari Isometsän vinkit hiihtotekniikan parantamiseksi, koska hän on tunnetusti doupannut ja kärähtänyt? En tietenkään. Mutta en alkaisi hänen treeniohjelmia kopioimaan suoraan, kuten en Ronnie Colemaninkaan.
Oli pakko tarttua tähän, jonkin verran olen Isometsän hiihtoa nähnyt taatusti natu ikämiehenä ja se näyttää tietysi ihan erilaiselta, kuin kaikilla muilla, jopa nykykilpahiihtäjillä. Jotkut ovat vaan lahjakaita ja samalla tavalla se "käyttö" taitaa olla vain kuorrutus salillakin. Itse voisin ottaa Isometsän tekniikka valmentajaksi, mutta tuskin ikämiehenä ottaisin reenisuunnitelmaa keneltään, kun kisailuun ei halua ole.

Kyllä itsekkin olen esim gymlogeista ottanut jotain vinkkejä itselleni mutta jos MYYT valmisohjelmia ja samalla sanot että saat tälläiset voimat/lihakset kun itselläni se on väärin
Varsinkin kun eräiden näin tekevien somekäyttäytymisen perusteella taitaa kohderyhmä olla varsin nuorta

Valmisohjelmaa ei voi myydä teemalla "saat tällaiset voimat/lihakset/kondiksen kuin henkilöllä X", jos teet näin, koska on paljon yksilöllistä vaihtelua mm koskien lihasten hermottumista/vastetta, rasvan setpointtia ja palautumiskapasiteettia (ja tämä kaikki ihan ilman roinaa). Classic bodybuilding tyyppinen fysiikka on saavutettavissa ilman roinaa ja sekin fysiikka on muuten livenä todella näyttävä. Toki sekin näyttää kynäniskalta BB sarjalaisen vieressä, mutta standalonina Matti Meikäläisen vieressä näyttää kovalta. Kaikki on suhteellista.

Mike sori, mutta äijä kyllä nyt vetää liikaa mutkia suoraksi ja uhriutuu. Pointti oli, että olisi todella hienoa kuulla vaikka tältä kehonrakennuksen raskaan mestarilta, miten treenasi cbb-aikoina ja miten, kun oli kaikki kierrossa. Miten progressioita toteutettiin ja mihin kaikkeen lääkkeet vaikutti. Videoiden ja podcastien perusteella ainakin mm. peruskulutus nousi aivan älyttömäksi. Ehkä saamme joskus hänen muistelmissaan tai vanhoilla päivillä kuulla näitä asioita. Natikkana kuitenkin tehokkainta treeniä lihastenkasvatukseen on pyrkiä vahvemmaksi. Ei siis tarkoita penkki ykköstä, mutta siis tulla vain vahvemmaksi kaikessa.

Mike sori, mutta äijä kyllä nyt vetää liikaa mutkia suoraksi ja uhriutuu. Pointti oli, että olisi todella hienoa kuulla vaikka tältä kehonrakennuksen raskaan mestarilta, miten treenasi cbb-aikoina ja miten, kun oli kaikki kierrossa. Miten progressioita toteutettiin ja mihin kaikkeen lääkkeet vaikutti. Videoiden ja podcastien perusteella ainakin mm. peruskulutus nousi aivan älyttömäksi. Ehkä saamme joskus hänen muistelmissaan tai vanhoilla päivillä kuulla näitä asioita. Natikkana kuitenkin tehokkainta treeniä lihastenkasvatukseen on pyrkiä vahvemmaksi. Ei siis tarkoita penkki ykköstä, mutta siis tulla vain vahvemmaksi kaikessa.

Lihaksen kasvatuksen ohjelmointi roinaus vs natuilu ei oleellisesti eroa muuta kuin volyymin ja palautumisen osalta, jos katsotaan koko treenihistoriaa. Aloittelijana (= ehkä ekat 3-5 vuotta) kannattaa painottaa vähän enemmän voimabodausta, kun on liikkeet hermotettu oikein (alussa opetellaan lihaksien aktivointi ihan alussa). Toki lihaskohtaisesti on tilastollisia eroja esim pohkeille yleensä kannattaa vetää pidempää sarjaa ja lyhyillä palautuksilla jne. Ja toki pitää tässäkin tapauksessa harrastaa kevyitä viikkoja ja pidempiä sarjoja välillä (riippumatta roinaako vai ei) Kehonrakennuksen tapauksessa, kun ollaan kiinnostuttu lihasten hypertrofiasta niin vastusrange tämän maksimoimiseksi on noin 70%-90% maksimista riippumatta siitä roinaako vaiko eikö eli sen klassiset 6-12 toistoa, mutta tämä ei ole koko totuus, jos haetaan maksimaalista lihaskokoa. Lihassäikeitä on nimittäin tyyppiä I ja II ja kehonrakentaja haluaa kasvattaa molempia tyyppejä toisin kuin esim puhtaat voimailijat. Jos tekee pelkkää puhdasta voimabodausta lyhyillä sarjoilla, ei ota kaikkea potentiaalia irti siitä tyypin I kasvusta (sarkoplasminen hypertrofia, jolla ei tee mitään voiman kannalta, mutta bodauksen kannalta jees), koska kokoa maksimoidaan bodauksessa. Jälleen ei ole väliä roinaako vaiko eikö. Konkreettisimmin tämän huomaa siinä, että puhtaat voimailijat ovat yleensä absoluuttisesti vahvempia kuin järkyttävän kokoiset liharekkabodaajat. Bodaajat maksimoivat lihaskokoa eivät voimaa

Eli pähkinänkuoressa: Roinatessa tehdään kaikki isommin ja suuremmalla liekillä, mutta muuten ei perusperiaatteissa ole suurta eroa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom