OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Täältä kanssa Mikelle kiitokset! Itellä tulee täällä päivittäin useita kymmeniä klikkauksia ja vaikka saat mut välilä kommentoinnillas raivon valtaan, niin tajuan aina, että just se on tän foorumin suola🙂
En minä tahallaan yritä ketään ärsyttää, vastailen vain vähän kärkkäämmin. Pahoittelut siitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuolla striimeissä ja muualla on taas saanut kuunnella sitä perusjuttua kun koneen vaihtaa, yksi yleinen kysymys on ollut "kuka tarttee tommoista määrää muistia", 96gb siis rammia. Kyllä sen nyt taas huomaa miten sitä vain pitää olla kun noita ohjelmia veivaa. 32 gigalla pitää oikeasti katsella vähän mitä pitää auki ja mitä ei, ei oo ihan samanlaista duunailla kun 64 gigalla oli. Muistia ei koskaan tunnu olevan liikaa.
Toi on totta.
Mulla tässä mopossa (pc-mies :() oli 16 gigaa ja kun tuplasin sen 32:n niin ero oli pelkässä photarin avaamisessa huomattava.

Tuolla striimeissä ja muualla on taas saanut kuunnella sitä perusjuttua kun koneen vaihtaa, yksi yleinen kysymys on ollut "kuka tarttee tommoista määrää muistia", 96gb siis rammia. Kyllä sen nyt taas huomaa miten sitä vain pitää olla kun noita ohjelmia veivaa. 32 gigalla pitää oikeasti katsella vähän mitä pitää auki ja mitä ei, ei oo ihan samanlaista duunailla kun 64 gigalla oli. Muistia ei koskaan tunnu olevan liikaa.
Heh, kuulostaa niin absurdilta kun itellä 16v sitten itse kasaama kone jossa 4gb rammia. Tosin mun käyttö nyt onkin pelkkää irkkaamista,netin selailua ja youtubea.

Heh, kuulostaa niin absurdilta kun itellä 16v sitten itse kasaama kone jossa 4gb rammia. Tosin mun käyttö nyt onkin pelkkää irkkaamista,netin selailua ja youtubea.
Mulla on tossa Lightroom idlena auki ja se vie 6,98 gigaa rammia. Eli ammattisoftat imee sitä muista, verrokkina tossa auki Safari kahdella ikkunalla 211mb ja Spotify 195mb

Ootko Affinitya testannut kuvankäsittelyssä? Ite oon käyttänyt sitä useamman vuoden ja oon kyllä tykännyt. Tosin ei ole kyllä ammattikäytössä

En minä tahallaan yritä ketään ärsyttää, vastailen vain vähän kärkkäämmin. Pahoittelut siitä.
En mä mitään pahoitteluja kaivannut, päinvastoin! Sä todellakin pidät tän foorumin elossa, kun keskustelet ihmisten kanssa, ja tuot omat näkemykses suoraan esille:)

Silloin kun oltiin vielä nuoria, notkeita ja niin maan perkeleen komeita. (Enää ollaan vaan notkeita ja niin maan perkeleen komeita!) 😂

Miken penkki 5kk tauon jälkeen oli oikeesti Miken totaalisen salitauon jälkeen. On Mike vaan aina ollut käsittämättömän vahva penkissä. Asento ihan lahna ja oteleveys poikkeuksellisen kapea. Silti se vaan tuntui tekniikan osalta olevan hänelle se millä sai parhaimman voiman irti.

View: https://youtu.be/tEbcZHnb2ew

Ei se voima niin nopeasti häviä. Sit jos taas joku lihaksikas bodari lopettais treenaamisen ja siihen liittyvän ravinnon niin lihakset katois 5kk ku pieru saharaan 😅

Ei se voima niin nopeasti häviä. Sit jos taas joku lihaksikas bodari lopettais treenaamisen ja siihen liittyvän ravinnon niin lihakset katois 5kk ku pieru saharaan 😅
Varmasti näin tapahtuisi. On ihan älytöntä miten nopeasti keho alkaa poistamaan turhaa lihasmassaa, jos ympäristötekijät muuttuvat.

Minkälaiset specsit on maikin uudes koneessa? Paljon makso tollanen laitos kustanti?
MAC PRO 2019

• 3.5GHz 8-core Intel Xeon W
  • 192GB 2666Hz DDR4 ECC
  • Radeon Pro 580X with 8GB of GDDR5 memory
Reipas 8 tonnia.

Viimeksi muokattu:
Tuli väärät muistit. En edes katsonut kun kiinni löin. Nyt on 192G rammia 2666 kun piti tulla 96G 2933.

edit: 8-ytimen Mac Pro alikellottaa 2933 muistit 2666. Eli mulla on ihan oikeaa muistia, mutta sitä tuli vahingossa jonkun mokan takia helvetisti liikaa ja nää jää mulle. Ilona IT joka mulle Macit on hommannut aina, ei tota mokaa tehnyt, vaan alkuperäinen lähde jossain perseessä laittanut muistia liikaa.

Viimeksi muokattu:
Kai noilla rammeilla just ja just pärjää :D
No ehkä just. Mut joo, ei kyllä 96 olis ihan heti loppunut, saati 192. Ei noita saa kulumaan edes mun ohjelmilla vaikka kaikki olis auki samaan aikaan, ennen sitä menee jo prossu solmuun. Mitkäs jutut nyt rammia eniten syö edes?

No ehkä just. Mut joo, ei kyllä 96 olis ihan heti loppunut, saati 192. Ei noita saa kulumaan edes mun ohjelmilla vaikka kaikki olis auki samaan aikaan, ennen sitä menee jo prossu solmuun. Mitkäs jutut nyt rammia eniten syö edes?
Kait just noi kuvankäsittelyt ja videoeditointi. Sitten vielä kun noita ohjelmia raksuttaa päällekkäin niin on ihan kiva olla varaa reservissä.

Etkö sä just eilen sanonu ettei voi kaikkea pitää auki kun luulit että on 32 muistia? Jos siinä kuitenkin oli toi 192 ni onko se jotenkin tuhnu toi kone?

Etkö sä just eilen sanonu ettei voi kaikkea pitää auki kun luulit että on 32 muistia? Jos siinä kuitenkin oli toi 192 ni onko se jotenkin tuhnu toi kone?
Siinä oli eilen 32, tänään tuli muistit vasta. Applen muistit vaihdettiin.

Miksi tuota twitchtv vaimikätuoolikaan ruutua ei nyt voi klikata kiinni kun ei oo ruksia mistä klikata kuten yleensä on ollut? Nyt video lähtee pyörii meni mihin ketjuun tahansa. Voisko sen jotenkin ylipäänsä disabloida että näkys vain jos klikkaa itte jostain? Nyt pitää aina sulkea se ku alkaa ketjuja lukee täältä. Android ja galaxy s9+ käytössä tässä pöntöllä istuessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom