• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

PAKKOTOISTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Jos saatais se @Powerhousu kyykylle ?
Se olis hienoa, eikä tässä ole tarkoitus mitään kovistella, vaan saada ymmärtämään osa mitä toi kyykkääminen on tolla tasolla edes yksittäisessä treenissä. 3 kaveria on käynyt tekemässä, 300kg kyykkääjä Rody Mushiete, Vetti Harjuniemi ja Ayrton Kalek, kaikki ollut aika paskana tosta. Vähän tuntuu, ettei osa taida ottaa tosissaan mun juttuja kyykystä kun ei ole testannut mitä se on kun pitää se tekniikka pitää monta kovaa sarjaa putkeen 15 toistoissa. Ja mitä tapahtuu jos se tekniikka rikotaan jo ekoissa sarjoissa.

Ikä
37
Se olis hienoa, eikä tässä ole tarkoitus mitään kovistella, vaan saada ymmärtämään osa mitä toi kyykkääminen on tolla tasolla edes yksittäisessä treenissä. 3 kaveria on käynyt tekemässä, 300kg kyykkääjä Rody Mushiete, Vetti Harjuniemi ja Ayrton Kalek, kaikki ollut aika paskana tosta. Vähän tuntuu, ettei osa taida ottaa tosissaan mun juttuja kyykystä kun ei ole testannut mitä se on kun pitää se tekniikka pitää monta kovaa sarjaa putkeen 15 toistoissa. Ja mitä tapahtuu jos se tekniikka rikotaan jo ekoissa sarjoissa.
Ihan hieno tarjous, mutta sanon suoraan, että olen niin velliperse, että teen mieluummin kolme viiden toiston sarjaa loppuun asti kuin yhden yhtä kovan 15 toiston sarjan. Pitkät sarjat kyykyssä on toiseksi hirveintä mitä tiedän. Hirveintä on sama mavessa.

Mutta siihen pitää jotain sanoa, kun tuossa ohimennen mainittiin tekniikan rikkominen, niin ei ole kyllä mulla yleensä tapana. Joskus kun tekee liian tiukan, niin huomaa kun alkaa tekniikka muuttua, niin kyllä se sarja on aika pitkälti siinä.

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Joskus kun tekee liian tiukan, niin huomaa kun alkaa tekniikka muuttua, niin kyllä se sarja on aika pitkälti siinä.
Ja varsinkin pitkissä sarjoissa ainakin highbarina on todella tärkeää pitää se rasitus reisillä ja koittaa mennä niin teknisesti samanlaisesti alusta loppuun. Joka tekee tosta äärimmäisen vittumaista kun ne jalat alkaa olemaan aika huonossa kunnossa jo neljän sarjan jälkeen. Sinne kun heittää sekaan muutamassa sarjassa enemmän selkään ottavaa, niin se alaselkä on jumissa ja lopputreeni meni. Pelkästään tolla tekniikalla jolla mä teen, selkä alkaa sarja sarjalta olemaan enemmän paineessa kun ollaan kuitenkin vähän etunojassa. Jumankauta jos sinne heitän edes pari grindausta, niin ei tule mitään koko touhusta noilla toistomäärillä. Mä koitan vielä joka toistolla aktiivisesti puskea polvia ulospäin voimakkaasti koko matkan, että menis mahdollisimman hyvin reisille.

Toivoisin että joku sieltä voimanostoketjusta tulisi tekemään mun kanssa. Kova treeeni se on, että menee ihan yksittäisenä vetonakin. Mulla olis vielä 6 treeniä jäljellä tätä.

Ootkos sä nostokenkiä kokeillu? Koroketta nyt varmaan vähintään oon joskus kantojen alla testannu. Meinaan hieman saattaa auttaa reisien eristämiseen ja selän pystyssä pitämiseen. Monella ei syvistä kyykyistä tuu mitään ilman nostokenkiä, itseni mukaanlukien.

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Ootkos sä nostokenkiä kokeillu? Koroketta nyt varmaan vähintään oon joskus kantojen alla testannu. Meinaan hieman saattaa auttaa reisien eristämiseen ja selän pystyssä pitämiseen. Monella ei syvistä kyykyistä tuu mitään ilman nostokenkiä, itseni mukaanlukien.
Kaikenlaisilla kengillä olen kyykännyt, nyt kyykkyengillä välillä taas. Joka toki selviäis jos yhtään videota olisi katsonut mun kyykyistä, joita on valtavasti.

Ikä
37
Minkä takia voimailijan pitäis tulla tekemään 15 toiston hapotussarjoja?
No miksi ei? Kyllä voimahommiinkin kuuluu hypertrofiakaudet mihin voi sisällyttää toisinaan tuollaisiakin. Ja vaikka mäkin olen nykyään noihin voimahommiin kallellaan, niin kyllä joskus harvoin tulee tehtyä hackia pakkotoistoilla ja pudotuksilla lähes kuolemaan asti. Hyvää se vain tekee, kunhan pääpaino on voimailun kannalta fiksummissa asioissa.

• Like
Reactions: Ton

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Olipa yllättävä vastaus sulta
No oli niin tyhmä kysymyskin kun seltitin jo tuossa periaatteen. Ja siitä ei mitään haittaa ole, päinvastoin hyötyä tehdä välillä pidempää sarjaa ja haastaa hapenottoa. Sen takia minäkin taas teen päinvastoin välillä lyhyempää sarjaa, enkä aina vain pitkää. Oot aika metsässä treenissä jos ihmettelet tommoista.

IVa

Kaupunki
Oulu
Se 7x15 olis aika kova setti ilman "sisäänajoa", meinaan että tuollaisen voluumin tekeminen voimanostopohjalta.

Kaupunki
Tampere
No oli niin tyhmä kysymyskin kun seltitin jo tuossa periaatteen. Ja siitä ei mitään haittaa ole, päinvastoin hyötyä tehdä välillä pidempää sarjaa ja haastaa hapenottoa. Sen takia minäkin taas teen päinvastoin välillä lyhyempää sarjaa, enkä aina vain pitkää. Oot aika metsässä treenissä jos ihmettelet tommoista.
Ok

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Se 7x15 olis aika kova setti ilman "sisäänajoa", meinaan että tuollaisen voluumin tekeminen voimanostopohjalta.
Tuo on systeeminä vähän rööristä kun juuri alkaa adaptoitumaan, niin taas tulee 2 sarjaa lisää. Nyt huomaa viimeisenä kuukautena miten hapenotto on parantunut merkittävästi, pahin ei ole enää keuhkot, vaan yleisesti vain tosi raskasta jaloille. Viiteen sarjaan kun tottui, niin oli hämmentävää huomata miten seitsemään siirtyminen sitten tuntui tosi ilkeeltä ne kaksi viimeistä sarjaa.

Ja nyt ekaa kertaa tuntuu, että täähän voi mennä läpi ja kelasin, että mitäs jos vetäis astetta pidemmälle ja nakuttais sitten vielä 9x15 kuukauden, joka olis 3 kertaa enemmän mitä ekassa kuukaudessa. Se tekis 215 toistoa vapaata kyykkyä / treeni kaksi kertaa viikossa.

Ja sen sanon, että se on mies joka tän vetää legitillä painolla läpi, eli se 15 ei pidä olla mikään iisi, vaan semmoinen, että just ja just saat sen putkeen tehtyä. Sitten se menee jo pätkinä progen puolivälissä jossa otetaan 8-10 toiston kohdalla happea kun selkä alkaa väsymään ja reidet huutaa kipua. Happea pusketaan sillon lihaksiin puuskuttamalla, joka on syvää ja raskasta hengitystä, joka kertoo siitä happivajeesta lihaksissa.

Ja ne jotka tälle systeemille nauraa, eivät osaa ajatella mitä toi käytännössä on. 120kg on melko kyrpä paino tässä setissä mulle. Se on 90kg vähemmän mitä otin 19 sarjan jälkeen sikakyykyssä.

Viimeksi muokattu:
Ihan kiva kokonaisuudessa. 'Pomppii' vahan enemman kuin ennen ja tulee virheklikkauksia ja unohtaa luetut threadit useammin mutta niitten kanssa voi elaa.

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Ihan kiva kokonaisuudessa. 'Pomppii' vahan enemman kuin ennen ja tulee virheklikkauksia ja unohtaa luetut threadit useammin mutta niitten kanssa voi elaa.
Pomppimisille ei ole oikein mitään tehtävissä. Eikä voi hidastaa sivua niin että se latais eka mainokset. Tähän on se syy, että jos sitten muualla joku mainos jumittaa eikä lataa, ei lataa sitten Pakkotoisto ollenkaan.
Toi lukemattomuusbugi varmaan parantuu päivityksessä.

Ikä
30
Tää on just syy se miksi sanoin aiemmin että sivu nyt hitaampi kuin ennen. Sit tää myös pomppii välillä viestiä kirjoittaessa kun se lataaki sinne jonku mainoksen.