OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Testo pyys sitten ketjunsa pois, että tähän tää menee. Ja mitä mä olen sanonut, se negatiivinen tuhoaa jossain vaiheessa kaiken.
Totta hitossa tuhoaa, kun vastaanottajilla, siis erityisesti tällä nuoremmalla polvella, menee kaikki vähänkin negatiivinen kritiikki kovin herkästi tunteisiin. Jos noi Timon ketjussa olleet muutamat negat todellakin aiheuttivat moisen mielipahan että ketju piti poistaa, niin kannattaa luoda paksumpi nahka tai lopettaa julkisena apinana esiintyminen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totta hitossa tuhoaa, kun vastaanottajilla, siis erityisesti tällä nuoremmalla polvella, menee kaikki vähänkin negatiivinen kritiikki kovin herkästi tunteisiin. Jos noi Timon ketjussa olleet muutamat negat todellakin aiheuttivat moisen mielipahan että ketju piti poistaa, niin kannattaa luoda paksumpi nahka tai lopettaa julkisena apinana esiintyminen.
Mun on kamalan vaikea ymmärtää tätä ajattelua, jossa se kiven heittäjä on aina oikeassa ja oikeudenmukaisesti liikenteessä. Ja täten se on täysin hyväksyttävää ja vastuu siirtyy automaattisesti kohteelle. Mä en vain jumalauta osaa ymmärtää tota ajattelua.

Osaatko ajatella niin, että jos jumalauta jotkut housut aiheuttaa niin kovan pahan mielen, että siitä pitää avautua jossain forumilla vittumaisesti, niin on aika kasvattaa paksumpi nahka ja pitää se läpi kiinni?

Eikö se koko skenaario ala siitä syystä, että joku katsoo tarpeelliseksi vittuilla? Millä helvetin logiikalla vastaanottajan pitäisi vain kuunnella tekemättä koskaan mitään? Miksi aina se suunsoittaja on oikeassa? Kerro mulle miksi? Jos mä meen nyt huorittelemaan sun vaimoa ja sä otat siitä kilarit, niin voinko mä oikeasti pestä käteni vain sanomalla "kasvata paksumpi nahka" ja homma sillä selvä?

Itseä ei Teston ketjussa häirinnyt housut tai mikään muukaan ulkonäköön viittaava asia. Mut jos heittää ilmoille että syökää 5g proteiinia per rasvaton painokilo niin vois nyt tulla edes perustelemaan että miksi tehdään näin. Eikä vaan et " pelataan varman päälle "
Sama kuin vaikka joku toinen ruokavaliota myyvä sanoisi, että syökää 10g rasvaa per painokilo ihan vaan sen takia että sitä saa tarpeeksi...

Mun taas on kamalan vaikea ymmärtää sitä, että kaikesta negatiivisesta palautteesta pitää vetää herneet nessuun, ottaa vittuiluna ja alkaa toi itku että miks kaikesta pitää negata. Hitto vie jos jonkun mielestä ne rytkyt on rumia, niin suotakoon hänelle se mielipide. Jos sitten ketjuja pitää poistaa tuollaisen takia, niin hellanlettas. Eihän niissä viesteissä vissiin kukaan haukkunut Timoa henkilönä, vaan ne vaatteet ja ravinto-ohjeet saivat kritiikkiä osakseen, mun mielestä kyllä suoraan henkilöön menevään vittuilua voi pitää typeränä ja poiston arvoisena, sellaistahan niissä ei vissiin ollut?

Mun taas on kamalan vaikea ymmärtää sitä, että kaikesta negatiivisesta palautteesta pitää vetää herneet nessuun, ottaa vittuiluna ja alkaa toi itku että miks kaikesta pitää negata
Defaultti on kuitenkin se, että kukaan ei vittuile kellekään. Kyllä se niin on, että jos sen ekan kiven heittää, niin sulla ei ole vitunkaan varaa kitistä jos tulee kivi takaisin. Piste. Jos vittuilet, ole valmis sitten kestämään se mitä siitä seuraa. Lähtökohtaisesti kuitenkin paha olo on sillä joka aloittaa sen suunsoiton.

Tais olla melkein yhtä paljon juttua niistä vaatteista ja siitä protskumäärä jutusta, että ei siellä pelkkiä vaatteita haukuttu sentään.

Enpä olisi uskonut että Timo nyt tommosesta olisi vetänyt herneen nenään, mutta onhan se vähän omalaatuinen kaveri, mitä videoista saanut kuvaa. Ei siinä toki mitään pahaa ole.

Omaan makuun ei teston kamppeet ole mutta jonku muun voi olla.

Lähtökohtaisesti pitäisi osata ottaa myös negatiivinen palaute vastaan varsinkin asiakaspalvelutyössä.

Mutta myös negatiivinen palaute pitäisi osata antaa järkevästi. Esimerkki ei järkevästä palautteesta on "tuote x on ruma ja perseestä"

Edit: niinkuin ylempänä kerettiinkin kirjoittamaan.

Mun on kamalan vaikea ymmärtää miksi pitää kertoa se negatiivinen palaute mahdollimman tylysti ja ala-arvoisesti. Ihmisiltä puuttuu nykyään hyvät käytöstavat, eikä pelkästään netissä vaan ihan yleisesti.

Kurja juttu että timon lanka piti ottaa pois käytöstä.
Juuri noin, se haisee niin tahalliselle vittuilulle ja dissaamiselle jos asia ilmoitetaan tolla tapaa. Ja tässä nyt seuraus kuitenkin. Onko vika nyt sitten Timon, joka ei halua tommoista lukea, vai vika niiden jotka semmoista kirjoittaa? Joka tapauksessa ketju on pois siitä syystä, että joidenkin oli pakko niin kirjoittaa. Eli kenen vika loppupeleissä? Missä raja milloin me aletaan poistamaan? Vai onko sitä rajaa laisinkaan koska selkeä trendi on se, että paskaa saa heittää miten huvittaa, mutta siihen ei saisi reagoida.

Ja mä olen tässä nyt sillä asialla, että suojelen keskusteluketjuja. Mun nyt pitää sitten esim Timon kanssa tehdyissä jutuissa ne laittaa tänne mun ketjuun ja jatkuuko se sama "onpa rumat housut" mantra sitten kun tulee podcast tähän ketjuun?

Mä nyt vain en edelleenkään ymmärrä tätä asettelua. Randomi kaveri tulee kaupungilla sanomaan "Haista vittu". Vastaat takaisin "Haistappa kuule ite". Sitten vieressä oleva kolmas sanoo sulle "Etkö kestä kritiikkiä kun pitää noin vastata". Tää on netissä juuri näin kierosti. Miksei saisi vastata? Koskaan ei se kolmas kaveri sano sille toiselle "Mitä sä nyt alat tuntemattomalle vittuilemaan". Ja netissä se loppupäätelmä on, että se haukuttu kaveri on se kusipää kun kaikki kolme erkanevat.

Viimeksi muokattu:
En tiedä auttaisko pieni aikabanni noille innokkaimmille vittuilijoille, esim turhasta vittuilusta päivän, parin tai pidempi aikabanni? Voi toki olla et hulluimmat innostuu vaan enemmän aukomaan päätään. Saitilla on muutamia nickejä joilla lähes joka kirjoituksessa on vittuilun sävyä, milloin haukutaan vammasia milloin haukutaan sukkakauppiaaksi jne jne milloin mitäkin. Kyllähän nuo toisten nimittelyt kertoo jostain pahasta olosta, tasapainoinen ihminen ei käytä aikaansa aukomalla päätä joka asiasta.

Tais olla melkein yhtä paljon juttua niistä vaatteista ja siitä protskumäärä jutusta, että ei siellä pelkkiä vaatteita haukuttu sentään.

Enpä olisi uskonut että Timo nyt tommosesta olisi vetänyt herneen nenään, mutta onhan se vähän omalaatuinen kaveri, mitä videoista saanut kuvaa. Ei siinä toki mitään pahaa ole.

Omaan makuun ei teston kamppeet ole mutta jonku muun voi olla.

Oli ja kukaan ei tosiaan kohdistanu itse henkilöön vaatteiden osalta ainekaan. Ehkä se että heittää et prodea 5g painokilo ja porukka kritisoi et miten tollanen voi antaa valmennusta sun muuta oli sitte liikaa. Olettaisin et enemmän otti itteesä noihin ruokajuttuihin liittyen ja mitä muuta olikaan kun että vaatteet sai mielipiteitä osakseen.

En tiedä auttaisko pieni aikabanni noille innokkaimmille vittuilijoille, esim turhasta vittuilusta päivän, parin tai pidempi aikabanni? Voi toki olla et hulluimmat innostuu vaan enemmän aukomaan päätään. Saitilla on muutamia nickejä joilla lähes joka kirjoituksessa on vittuilun sävyä, milloin haukutaan vammasia milloin haukutaan sukkakauppiaaksi jne jne milloin mitäkin. Kyllähän nuo toisten nimittelyt kertoo jostain pahasta olosta, tasapainoinen ihminen ei käytä aikaansa aukomalla päätä joka asiasta.
Noita on tosiaankin, esim mun perässä on muutamia, joilla on aina joku ongelma. Sitten ne vain odottaa, että pääsee avautumaan. Ja kun niiden viestihistoriaa katsoo, niin aika negatiivista on kaikissa ketjuissa.

Ja mä nyt tässä siis ihan forumin kannalta mietin ja annan teidänkin kommentoida, että miten tässä toimitaan ettei näin käy enää jatkossa. Monta ketjua on saatu lukotettua ja monta kisaajaa ovat lopettaneet kirjoittamisen kun se ainainen valitus jatkuu. Jengi kovin kärkkäästi tarttuu epäkohtiin ja se sitten syö allensa kaiken kun ne fanit pitää turpansa kiinni. Kääntyy sitten ikävän negatiiviseksi keskustelut.

Perusteltu kritiikki, oma mielipide ja eriävät näkökannat järkevästi kirjoitettuna voivat olla jopa rakentavaa. Kaikkea ei siis tule poistaa, niinkuin ei tähänkään asti ole tehty. Itseasiassa moneen muuhun foorumiin verrattuna melko löysällä otteella on puututtu off-topickiin ja suoranaiseen perseilyyn.

Mielestäni viestit, mitkä ei liity itse aiheeseen tai jos viestin ainoa tarkoitus on vittuilla ja loukata toista sais poistaa. Ylilauta kuulostaa semmoselta hiekkalaatikolla, missä lapset saa haukkua nollapostauksilla toisia vapaasti. Keskustelua se ei kuitenkaan ole, eikä mielestäni kuulu aikuisten ihmisten KESKUSTELUforumille.

Vaikkei täällä kirjoiteta omalla nimellä, on minusta hyvä nyrkkisääntö viestiä kirjoittaessa, että ennen "lähetä vastaus"-painamista mietit mikä on viestisi tarkoitus ja voisitko sanoa saman omalla nimelläsi.

Noita on tosiaankin, esim mun perässä on muutamia, joilla on aina joku ongelma. Sitten ne vain odottaa, että pääsee avautumaan. Ja kun niiden viestihistoriaa katsoo, niin aika negatiivista on kaikissa ketjuissa.

Jep, eipä se tarvi olla isokaan asia niin siitä keksitään väenvängällä omasta mielestä jotain "hauskaa" sanottavaa ja muutama muu seuraa heti perässä. Niinku tossa jo Wintikka sanoi negatiivista palautettakin on hyvä antaa jos joku asia ei miellytä mutta senkin voi antaa monella eri tavalla, ei ole aina pakko vittuilla kuitenkaan mutta joillekin se on suuri onnistuminen kun saa sanoa pahasti toiselle.

Negatiivinen palaute pitää päästää läpi, jos se on asiallista tai perusteltua. Turha provovittuilu ei.

En teston ketjua lukenut, mutta kyllä se on hieman edesvastuutonta mainostaa 5g/kg proteiinimääriä. Testolla varmasti monia herkästi vaikutteita ottavia nuoria seuraajia.

En ota kantaa 5g proteiinimääriin ja niistä kommentointi on ihan perusteltua, ei kuitenkaan tasolla "miten tommoinen voi toimia valmentajana". Mä olisin tosi tyytyväinen jos kritiikki annettais paremmassa hengessä eikä siihen ujutettaisi semmoista ikävää sivumakua.

En ota kantaa 5g proteiinimääriin ja niistä kommentointi on ihan perusteltua, ei kuitenkaan tasolla "miten tommoinen voi toimia valmentajana". Mä olisin tosi tyytyväinen jos kritiikki annettais paremmassa hengessä eikä siihen ujutettaisi semmoista ikävää sivumakua.
Juurikin näin. Kritiikkiä saa antaa ja oman mielipiteensä ilmaista, mutta voisihan sen toteuttaa myös asiallisesti. En usko että monikaan henkilö (toivottavasti) netin ulkopuolella niinkin suorasukaisesti antaa mielipiteensä ilmi mitä täällä monesti näkee. Ikävä tosiasia on, että täälläkin monesti samat nimimerkit on lähes joka paikassa purkamassa pahaa oloaan. Edelleen sitä kritiikkiä saa antaa, mutta näiltä tietyiltä henkilöiltä se ei asiallisesti tule esille, ei ikinä..

Jos esim. Markku Tikka nyt tekisi videon, missä kehottaisi tekemään jotain yhtä älytöntä esim. suosittelisi tekemään ykkösiä rest-pausella maksimaaliseen lihaskasvuun niin kyllä siihenkin porukka tarttuisi, että mitä helvettiä. Mutta koska Markku tänne itse kirjoittaa aktiivisesti niin hän tulisi ketjuun näkemyksensä perustelemaan, josta seuraisi keskustelua ja lopputulemana olisi konsensus, että tässä ja tässä kontekstissa tuo voisi jollekin toimia perustuen näihin asioihin.

Ja mitä tuohon ikävän sivumaun laittamiseen tulee niin minun rehellinen mielipide on, että Testo ei nykyisellä tietotaidollaan ole pätevä valmentamaan yhtään ketään. Jos se aiheuttaa asianomaisille mielipahaa niin se on pienempi paha, kuin että noilla ohjeilla, joku valmennettava tekee oikeasti hallaa keholleen. Miten tuon nyt sitten rakentavasti ilmaisisi? Testo kuule, oletko miettinyt ammatinvaihtoa?

Ja mä nyt tässä siis ihan forumin kannalta mietin ja annan teidänkin kommentoida, että miten tässä toimitaan ettei näin käy enää jatkossa. Monta ketjua on saatu lukotettua ja monta kisaajaa ovat lopettaneet kirjoittamisen kun se ainainen valitus jatkuu. Jengi kovin kärkkäästi tarttuu epäkohtiin ja se sitten syö allensa kaiken kun ne fanit pitää turpansa kiinni. Kääntyy sitten ikävän negatiiviseksi keskustelut.
Voisko sitä alapeukkua kokeilla, sillä tavalla ettei ne postausten saamat alapeukutukset näy muille? Onko tuo testattavissa vaivattomasti?

Tätä on joskus aiemminkin vissiin ehdotettu.

e: meinaan että saisit vähän käyttäjiltä palautetta ja sen perusteella voisi tarpeettomia päänaukojia "äänestää" ulos tai jäähylle?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom