OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Noniin, sekin paitaidea sitten kustiin Pakkotoistolla. Ei mikään yllätys. Voikohan täällä periaatteessa enää tehdä mitään ilman kitinää?

Vähän surullinen tapa suhtautua asiaan. Se alkuperäinen kirjoittaja pyysi paitaa, jossa on sama teksti kuin Porvoon PTVGymillä ja mä ainoastaan kommentoin miten se on kirjoitettu sinne.

Toki teet just sellasia paitoja kun haluat ja jos kauppa käy, niin kaikki lienee ok?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nimenomaan itsellä tulee mieleen negatiivisuus nimenomaan pakkotoistosta, täällä on todella negatiivinen ilmapiiri verrattuna vaikka siihen "paskaan" ylilautaan.Siellä on paskaa mutta täällä äärimmäisen kireä ilmapiiri.Siellä on olematonta moderointi mutta täällä moderointi on nimenomaan paskaa ja aiheuttaa paskan lumipalloefektin, joka ainut kerta.
Mun mielestä Pakkotoiston moderointi on just kohdallaan. Keskuteluiden annetaan rönsyillä ja keskustelijoiden annetaan vääntää asioista, eikä niihin puututa liian herkästi. Se saa aikaan keskustelua. Sellainen liian tiukkapipoinen modetointi jossa jokainen väärä sana ja pienikin offtopic poistetaan ja jokaiselle rönsyilevälke keskustelulle pitää luoda oma ketjunsa, luo kireän ilmapiirin eikä kukaan halua kirjoitella mihinkään. Pakkotoistoltakin tulee mieleen heti yksi esimerkki siitä miten ketjun luominen tappoi keskustelun. Voimailulajit puolella on ketju nimeltään varustesodat yms. Sinne ei kirjoittele kukaan koska sitä ei seuraa kukaan. Se luotiin joskus aikoinaan hirveän offtopicin seurauksena ja offtopic kyllä siltä erää loppui, mutta ei se tuonnekaan ketjuun siirtynyt. Sittemmin joitakin pieniä varustesotia on käyty jossain ihan muissa ketjuissa ja on hyvä, että niitä ei ole välittömästi siirretty tuonne, vaan annettu taas keskustelun hieman rönsyillä. Moderointi on vähän sellaista nuoralla tanssia kun pitää miettiä mihin kannattaa puuttua. Mun mielestä se on hoidettu täällä pääsääntöisesti hyvin.

Moni on varmaan törmännyt Facebook-ryhmiin jossa joku koulukiusattu huonon itsetunnon omaava ääliö toimii ylläpitäjänä, on keksinyt niin yksityiskohtaiset säännöt, että niitä on melkein mahdoton noudattaa ja puuttuu jokaiseen pieneenkin poikkeamaan. Ei sellaisissa ryhmissä jaksa kukaan olla. Joku vitsiryhmä oli aikakin tällainen missä olin joskus pari päivää. Kaikki ylläpitäjälle vanhat vitsit poistettiin jopa kommenteista. Aina. Ei kukaan halua sinne kirjoitella jos mahdollisuus viestin poistamiselle on joku 90%. Kristallipallostako se pitäisi katsoa onko tämä minulle uusi vitsi ylläpitäjälle uusi vai ei? Ja jollekin muulle se on takuulla uusi, mutta ei tule ikinä näkemään sitä kun se poistettiin.

Juuri niin.

.com niin se on mainospaita tälle sivustolle. Sellanen mitä jaetaan ilmaseksi pois.

.com pois niin se pakkotoisto brändin paita. Mieti jos paidassa lukis samegoal.com tai nike.com.
No mitä ihmettä? Pakkotoisto tarkoittaa erikoistekniikkaa ja .com tätä foorumia. Ei nyt vaatebrändeihin tietenkään .comia laiteta, mikä vertaus toi nyt oli?

No mitä ihmettä? Pakkotoisto tarkoittaa erikoistekniikkaa ja .com tätä foorumia. Ei nyt vaatebrändeihin tietenkään .comia laiteta, mikä vertaus toi nyt oli?

Kalastelin vaan onko pakkotoisto brändi vai ovatko nämä mainospaitoja.
Ja .com pitää säilyttää että käyttäjät tajuaa mistä ovat paitansa ostaneet. Asia kokolihapihvi.

Kalastelin vaan onko pakkotoisto brändi vai ovatko nämä mainospaitoja.
Ja .com pitää säilyttää että käyttäjät tajuaa mistä ovat paitansa ostaneet. Asia kokolihapihvi.
Mun mielestä joihinkin ne vaan kuuluu, kuten cdon.com.
Salillakin suurin osa puhuu aina "Luin pakkotoisto.comista.."

Kyllä kuitenkin ymmärrän mitä haet

Joo, en tiedä kuinka paljon kasvua palstalle tulee lisää .comin kanssa.

Jos joku bongaa pelkän Pakkotoiston paidasta ja kiinnostuu niin se varmaan googlaa sen.
Eli sama lopputulos.

IMO parempi pelkällä PAKKOTOISTOlla. En oo ostamassa joten ihan vaan mielipide...

[Edit.] Nimenomaan en ole ikinä kuullut kenenkään puhuvan .comista. Pakkiksesta kylläkin. Paljonkin.

Googletin pakkotoiston ja vastaan tuli joku suomi24 keskutelu jossa isä on kauhuissaan kun pakkotoistolla puhutaan kielletyistä aineista. Eräs henkilö kommentoi

”Otapas yhteyttä Pakkotoiston omistajaan Sirénin Mikeen (0400-999666, mike@pakkotoisto.com) ja valita.

Saadaan kaikki nauraa taas oikein urakalla. Viimeisimmistä herra Puusan aiheuttamista nauruista onkin aikaa”
Kiinnostais tuo herra Puusa keissi, voisko joku kertoo ?

Juuri niin.

.com niin se on mainospaita tälle sivustolle. Sellanen mitä jaetaan ilmaseksi pois.

.com pois niin se pakkotoisto brändin paita. Mieti jos paidassa lukis samegoal.com tai nike.com.

Eihän pakkotoisto ole itsessään brändi, mutta pakkotoisto.com taas on. Yrityshän itsessään on Mike's media jonka sivusto on pakkotoisto.com.

Pakkotoisto on taas erikoistekniikka kuten jo mainittiin. Sellaisen paidan saa kuka tahansa tehdä missä lukee pakkotoisto, mutta saako halutessaan tehdä paitaa jossa lukee pakkotoisto.com?

Eihän pakkotoisto ole itsessään brändi, mutta pakkotoisto.com taas on. Yrityshän itsessään on Mike's media jonka sivusto on pakkotoisto.com.

Pakkotoisto on taas erikoistekniikka kuten jo mainittiin. Sellaisen paidan saa kuka tahansa tehdä missä lukee pakkotoisto, mutta saako halutessaan tehdä paitaa jossa lukee pakkotoisto.com?

Mun mielestä jos tekee paitoja, niin kannattais brändätä se pakkotoisto.
.com vaatebrändejä ei ole.

Pakkotoisto olis veikeä brändinimi, sanan merkitys ei täysin aukea tavallisille ihmisille, jotka eivät ole treenaamiseen perehtyneet. Muistan miltä se mielessä kuulosti kun ekoja kertoja näki, eikä tiennyt mitä pakkotoisto tarkoittaa.

Näissä ketjuissa menee aina asiat sellaiseksi vänkäämiseksi, niin jätetään nyt tähän, sanoin jo asiani.

Noniin, sekin paitaidea sitten kustiin Pakkotoistolla. Ei mikään yllätys. Voikohan täällä periaatteessa enää tehdä mitään ilman kitinää?

Pakko nyt tässä asiassa kompata Mikeä, vaikka Mike osaa mielestäni itsekin olla suht tai ajoittain oikeastaan hyvinkin negatiivinen ainakin siis foorumilla. Mutta näissä paitajutuissa kyllä asiakaspalvelu näköjään aivan huippua; joku pyysi jotain tiettyä tekstiä paitaan -> Done. Joku pyysi naisten mallia paidasta -> Done.

Ja kyllähän nyt varmasti jokainen tietää, että kieliopillisesti oikea englanti ei ole samaa englantia, kuin mitä arkikielessä käytetään. How badly do you want it/this olisi käsittääkseni oikea muoto, joten aiempi päteminen ei edes osu oikeaan. Noh, ehkä koitan elää siinä uskossa, että tuo kieliopin korjaaminen ei ollut pahalla tarkoitettua, mutta paitojen tekstit, "Catchphraset"(tämän voi muuten kirjoittaa yhteen tai erikseen), elokuvien one-linerit (tässä näkee todella monia kirjoitusasuja) ja muut harvoin noudattavat kieliopin sääntöjä ja esimerkiksi kahden kieltomuotoisen viitteen esiintyminen yhdessä lauseessa ei ole mitään 90-luvun gangstaräpin juttuja, vaan aika pirun yleinen ilmiö ihan normaalissa puhekielessä.

Että niitä graduja tai muita tärkeämpiä akateemisen suurennuslasin alla olevia tekstejä kannattaa kyllä kieliopillisesti korjata ihan viimeisen päälle, mutta ei nyt ehkä paitojen tekstejä. Eri asia mielestäni on, jos joku sana on kokonaan väärin kirjoitettu, mitä myöskin näkee yllättävän paljon...

Täällä ylläpito muokkaa viestejä, poistaa kommentteja mielivaltaisesti, asiallisiakin.Käskee ihmisiä suksimaan helvettiin jos kommentit ei vähänkään miellytä.Kyllä täälläkin voisi vähän peiliin katsoa jos osattaisiin.Olen myös selannut ylilaudan keskusteluja ja termi peppukipu kyllä jostain syystä sopii jostain syystä ihan hyvin tänne.Paljohan siellä paskaa on ja asiattomuuksia mutta suurin osa on kyllä ihan itse aiheutettuja.En ihmettelisi jos tästäkin kommentista tulisi jotain uhkailua, viestiä muokataan tai bannataan.
Käyttäjien viestejä muokataan hyvin hyvin harvoin ja niissäkin tapauksissa kyse on normaalista quoten virheestä tai tuplapostista. Sisältöön ei kosketa juuri koskaan poislukien harvat tapaukset joissa on upotettu asiallisen viestin alkuun paha provo.

Mutta eipä sulla varmaan olekaan mitään oikeita perusteluja, sulla on vain tuo mielipide ja se sulla saa olla.

Ja jos voisit antaa vielä esimerkkejä missä viestejä on muokattu, niin katsotaan. Ikävää sikäli sun osalta, että itse en edes muista koska viimeksi on tarttetun koskea jonkun viestiin editointimielessä. Katsoin logeja paljonko viikon aikana on poistettu viestejä. Eikä sekään tue sun väittämää.

Ja kyllähän nyt varmasti jokainen tietää, että kieliopillisesti oikea englanti ei ole samaa englantia, kuin mitä arkikielessä käytetään. How badly do you want it/this olisi käsittääkseni oikea muoto, joten aiempi päteminen ei edes osu oikeaan.
Periaatteessa aiempi päteminen osuu oikeaan siinä mielessä, että "how bad do you want it" on sanonta, eli vakiintunut tapa sanoa tuo asia.

Kiinnostais tuo herra Puusa keissi, voisko joku kertoo ?
Puusa suuttui kun me kuvattiin kirkkoja ja jostain syystä Forssan kirkon alttarin hieno patsas aiheutti kauheet kilarit. Puusa haukkui sitten kaikki urheilijat aivottomiksi jollain tosi oudolla aasinsillalla. Mä julkaisin silloin sen Puusan kirjoituksen etusivulla ja se sai aikamoisen vastineen sitten Puusaa kohdtaan.

Mitä domainiin tulee, niin Pakkotoisto.com on lukenut melkolailla jokaisessa tuotteessa mitä on tehty ja tulee myös lukemaan.

Periaatteessa aiempi päteminen osuu oikeaan siinä mielessä, että "how bad do you want it" on sanonta, eli vakiintunut tapa sanoa tuo asia.

Toki. Me puristit kuitenkin karsastamme eniten juurikin tällaisia alkuperäisen kieliopin vastaisia, vain huonon kieliopillisen käytön hyväksyttämiä ja lopulta vakiinnuttamia virheilmaisuita :)

Ootko Mike pitänyt koskaan blogia? Hyvin näyttää sujuvan kirjoittaminenkin ja kyllä noita lukis lisääkin. Tai sit niitä on ja en oo älynny :LOL:

Ootko Mike pitänyt koskaan blogia? Hyvin näyttää sujuvan kirjoittaminenkin ja kyllä noita lukis lisääkin. Tai sit niitä on ja en oo älynny :LOL:
Mä olen tekemässä pakkikselle omaa blogia, jonne kasaan sitten somelinkit ja voin alkaa jotain kirjoittamaankin.

Suositut

Back
Ylös Bottom