OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Olisihan se toisaalta hienoa jos osaisi. Mutta itse näen asian mahdottomaksi jo ihan pelkästään kameran näytön koon takia.
On hyvin paljon helpompaa ja järkevämpää käsitellä isoa kuvaa 35” tuumaisella näytöllä kuin 3.5” tuumaisella näytöllä.
Puhuttiin automaattisista toiminnoista ihan niin kuin puhelimessakin. Ei niihin tarvita näyttöä ja muokkaamista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käytännössä siis mitä?

Tätä:

En varsinaisesti tarkoittanut sita etta kuvaa prosessoitaisiin paljon (itsella on articial intelligence moodi pois paalta P20 Prossa) vaan esim. otin panorama kuvan luurilla ja kameralla ja luuri yhdisti kuvat sata kertaa paremmin kun kamera kun tehoa nitoa ne yhteen on niin paljon enemman. Toinen esimerkki on video jota kannykka stabiloi hiton hyvin lennossa softalla ja kameran video tarisee kasien mukana huomattavasti pahemmin. Kolmas esimerkki on HDR / nightmode moodit jotka toimii hienosti kun prosessointitehoa on paljon.

Voi ei, ilmeisesti osalle on tärkeää se mitä laite osaa tehdä, ei se minkälainen lopputulos on. En jaksa osallistua enempää, olen aika kokenut kuvaaja videopuolella ja stilleissä, joten jätän teille amatööreille ton höpöttelyn. Kuvanlaatu merkkaa mulle ja se lopputulos, ei se miten siihen päästään.

Ihme pilkunnussimista. Ootteko te sankarit eläissänne editoinut videota? Ette, koska joku kusinen stabilointi ei merkkaa mitään kun videota ei luurissa saa editoitua kunnolla.

Ja uskokaa pois, yli 500 videota kuvanneena puhelimella, järkkäreillä, pokkareilla ja pro-videokameralla. Mä oikeesti tiedän mistä puhun.

Stilleihin en viitti edes mennä kun puhelimilla homma kaatuu jo sanaan Profoto flash.

Toki jos taso on koiran kuvaaminen lattialla instaan, niin suurimmalle osalle puhelin paras, mutta ei nyt aleta vertaamaan vakavaan tekemiseen millään tasolla.

Viimeksi muokattu:
Voi ei, ilmeisesti osalle on tärkeää se mitä laite osaa tehdä, ei se minkälainen lopputulos on.
Itse asiassa mulle nuo ominaisuudet ei olisi kamerassa lainkaan tärkeitä, mutta ymmärrän kyllä miksi ne joillekin saattaisi olla. Ei siitä tarvitse hernettä nenään vetää jos joku sanoo, että kameravalmistajilla voisi olla jotain opittavaa puhelinvalmistajilta. Kyllä mä ymmärrän kyseisen lauseen vaikka en omalla kohdallani ihan samaa mieltä olekaan. Mä tiedän miten nuo tehdään tietokoneella eikä ole suuri vaiva, kun siellä se jälkikäsittely tehdään joka tapauksessa.

Itse asiassa mulle nuo ominaisuudet ei olisi kamerassa lainkaan tärkeitä, mutta ymmärrän kyllä miksi ne joillekin saattaisi olla. Ei siitä tarvitse hernettä nenään vetää jos joku sanoo, että kameravalmistajilla voisi olla jotain opittavaa puhelinvalmistajilta. Kyllä mä ymmärrän kyseisen lauseen vaikka en omalla kohdallani ihan samaa mieltä olekaan. Mä tiedän miten nuo tehdään tietokoneella eikä ole suuri vaiva, kun siellä se jälkikäsittely tehdään joka tapauksessa.
Siis monet järkkärit saisivat hieman kyllä ottaa käyttöliittymässä oppia puhelimista, järkkärit on antiikkisia siltä osin. Mutta näistä ei voi puhua samana päivänä kun kyse on kuitenkin lopputuotteesta, eli kuvasta. Samaa hullua vertailua näkee autot versus moottoripyörät.

Siis monet järkkärit saisivat hieman kyllä ottaa käyttöliittymässä oppia puhelimista, järkkärit on antiikkisia siltä osin. Mutta näistä ei voi puhua samana päivänä kun kyse on kuitenkin lopputuotteesta, eli kuvasta. Samaa hullua vertailua näkee autot versus moottoripyörät.

Varmaan kysytty, mutta onko mike koskaan harkinnut moottoripyörän ostoa?

Varmaan kysytty, mutta onko mike koskaan harkinnut moottoripyörän ostoa?
Mä haluaisin ajaa A-kortin ja ostaa moottoripyörän pelkästään sen takia, että voisin olla moikkaamatta joka toinen sekunti vastaan ajavaa moikkaavaa moottoripyöräilijää. Outo tapa nykyään, kun joka toisella on moottoripyörä, ja sen lisäksi sitten skootteri- ja mopoteinit, joita ilmeisesti myös moikataan. En sitten tiedä, muuttuisiko asenne oman moottoripyörän myötä, mutta nyt en tuota moikkaamista yksinkertaisesti ymmärrä. :cautious:

Mä haluaisin ajaa A-kortin ja ostaa moottoripyörän pelkästään sen takia, että voisin olla moikkaamatta joka toinen sekunti vastaan ajavaa moikkaavaa moottoripyöräilijää. Outo tapa nykyään, kun joka toisella on moottoripyörä, ja sen lisäksi sitten skootteri- ja mopoteinit, joita ilmeisesti myös moikataan. En sitten tiedä, muuttuisiko asenne oman moottoripyörän myötä, mutta nyt en tuota moikkaamista yksinkertaisesti ymmärrä. :cautious:

Se o vaa sitä veljeyttä. Sama ku rekkakuskit morjestaa toisiaan. Ihan hyvä tosin ettei ole autoilijoihin asti levinnyt.

Porchemiehet morjestelee kanssa toisilleen.

Se o vaa sitä veljeyttä. Sama ku rekkakuskit morjestaa toisiaan. Ihan hyvä tosin ettei ole autoilijoihin asti levinnyt.
Onneksi niillä ei ole Itä-Aasiassa ole samanlaista kulttuuria, tai siellä saisi olla koko ajan lapa ojossa.

En myös oikein ymmärrä tuota moottoripyöräilijöiden moikkailua. Jos moottoripyöriä olisi kymmenesosa siitä mitä niitä on, niin se kävisi vähän enemmän järkeen.

Onneksi niillä ei ole Itä-Aasiassa ole samanlaista kulttuuria, tai siellä saisi olla koko ajan lapa ojossa.

En myös oikein ymmärrä tuota moottoripyöräilijöiden moikkailua. Jos moottoripyöriä olisi kymmenesosa siitä mitä niitä on, niin se kävisi vähän enemmän järkeen.
Olis myös hienoa jos jokainen tatuoitu menisi juttelemaan kaikille muille tatuoiduille tai edes tervehtisi heitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom