OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

En haulla löytänyt, joten Mike muistanko ihan väärin vai kerroitko täällä jossain n pari viikkoa sitten jonkun hyvän pohjetreenin? En muista kenen ketju se oli, mutta jos tunnistat itsesi niin laitatkos sen vielä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En haulla löytänyt, joten Mike muistanko ihan väärin vai kerroitko täällä jossain n pari viikkoa sitten jonkun hyvän pohjetreenin? En muista kenen ketju se oli, mutta jos tunnistat itsesi niin laitatkos sen vielä!
Eikös se ollu Takamaan ketjussa?

Ei hitto, nyt kukaan ei tajua mitä paidan teksti tarkoittaa ja kaikki nauraa kirjoitusvirhettä.
Eiköhän paitaprinttinä puhekielisenä lauseena "how bad you want IT" ole ihan okei

En varsinaisesti tarkoittanut sita etta kuvaa prosessoitaisiin paljon (itsella on articial intelligence moodi pois paalta P20 Prossa) vaan esim. otin panorama kuvan luurilla ja kameralla ja luuri yhdisti kuvat sata kertaa paremmin kun kamera kun tehoa nitoa ne yhteen on niin paljon enemman. Toinen esimerkki on video jota kannykka stabiloi hiton hyvin lennossa softalla ja kameran video tarisee kasien mukana huomattavasti pahemmin. Kolmas esimerkki on HDR / nightmode moodit jotka toimii hienosti kun prosessointitehoa on paljon.

En tiedä millä kameralla oikeen kuvaat mutta itse en ole vielä sellaiseen nykyaikaiseen järkkäriin törmänny josta ei saisi ulos raaka kuvaa.
Eli ei sen kameran tarvitse mitään panoraaman yhdistämisiä tehdä ne tehdään tietokoneella jälkeenpäin, jossa taas tehoa on juuri niin paljon kun koneella sattuu olemaan, mutta itselläni ainakin rutosti enemmän kuin mitä puhelimessa.

Kännykkä joo stabiloi videota softalla hyvin, mutta monissa kameroissa, sekä linsseissä on nykyään myös vakaimet.

Ja viimeinen esimerkki menee taas metsään koska sitä prosessointi tehoa on edellleen siinä tietokoneessa vitusti enemmän kun luurissa.

@Mike tuossa jo hyvin sanoikin että puhelin vie käytännölllisyydessä kameraa 100-0 mutta kyllä se kamera edelleen vie kuvanlaadussa puhelinta 100-0.

Ei niitä fysiikan lakeja niin vaan pikku prosessoinneilla muuteta. iso kenno=on iso kenno.

Ja mietitäänpä vielä asiaa ihan jo hinnankin kautta.
Puhelin maksaa noin 1000€ ja siitä summasta itse kameraan on panostettu varmaan max 30%.

Hyvä järkkäri hyvällä lasilla maksaa +5000€ ja tuo koko summa on nimen omaan panostettu kameraan.

Miten yli 10* pienemmällä rahallisella panostuksella päästäisiin edes lähelle?

Eroa ei välttämättä heti selvästi huomaa puhelimen pikku näytöltä tihrustaessa. Mutta tulostappa edes A4 kokoisena ”oikea kuva” ja puhelimella otettu kuva, niin ero on jo valtava, ja mitä isompaan kokoon mennään niin sitä suuremmaksi vaan muuttuu.

En mä nyt tiedä kelle tää hyvä on, mut ite teen kuitenkin monta kertaa viikossa.

Jalka kerrallaan omalla painolla hyvin puristellen 5x10. Perään heti sitten resteillä ja pakoilla 50 toistoa kahdella jalalla omalla painolla. Saa pistää lisää painoa jos on liian helppoa omalla painolla.

En mä nyt tiedä kelle tää hyvä on, mut ite teen kuitenkin monta kertaa viikossa.

Jalka kerrallaan omalla painolla hyvin puristellen 5x10. Perään heti sitten resteillä ja pakoilla 50 toistoa kahdella jalalla omalla painolla. Saa pistää lisää painoa jos on liian helppoa omalla painolla.

Toi yhen jalan omalla painolla on kova!

Tämä voisi olla kanssa ihan kokeilemisen arvoinen metodi jos kehitys on tyssännyt:
The Answer for Massive Calves | T Nation

Pähkinänkuoressa: 100 toistoa omalla painolla, tempo 2:0:2:2 (kahden sekunnin negatiivinen, kahden sekunnin konsentrinen, kahden sekunnin supistus, ei taukoa alhaalla). Joka päivä tuota kunnes se sata toistoa menee rikki, ja sitten voi heittää lisäpainoa päälle. Noin kuukausi olisi hyvä tehdä tuota

Muistaakseni joku täällä testasi tuota, ja totesi, notta kivaa on

Disclaimer: en ole kokeillut itse

Tämä voisi olla kanssa ihan kokeilemisen arvoinen metodi jos kehitys on tyssännyt:
The Answer for Massive Calves | T Nation

Pähkinänkuoressa: 100 toistoa omalla painolla, tempo 2:0:2:2 (kahden sekunnin negatiivinen, kahden sekunnin konsentrinen, kahden sekunnin supistus, ei taukoa alhaalla). Joka päivä tuota kunnes se sata toistoa menee rikki, ja sitten voi heittää lisäpainoa päälle. Noin kuukausi olisi hyvä tehdä tuota

Muistaakseni joku täällä testasi tuota, ja totesi, notta kivaa on

Disclaimer: en ole kokeillut itse
Noi on todella mukavia tehdä, joissa on joku selkeä maali.

En tiedä millä kameralla oikeen kuvaat mutta itse en ole vielä sellaiseen nykyaikaiseen järkkäriin törmänny josta ei saisi ulos raaka kuvaa.
Eli ei sen kameran tarvitse mitään panoraaman yhdistämisiä tehdä ne tehdään tietokoneella jälkeenpäin, jossa taas tehoa on juuri niin paljon kun koneella sattuu olemaan, mutta itselläni ainakin rutosti enemmän kuin mitä puhelimessa.

Vertailin kameraa vs. kannykka kameraa, en kannykkakameraa vs. kamera + tietokonetta. Nyt puhutaan eri asioista. En koskaan sanonut etta kannykkakamerassa on enemman prosessointitehoa kuin kamera + tietokoneyhdistelmassa. En myoskaan puhunut jarkkarista.

Ja viimeinen esimerkki menee taas metsään koska sitä prosessointi tehoa on edellleen siinä tietokoneessa vitusti enemmän kun luurissa.

Mikaan ei esimerkissa mennyt metsaan paitsi se etta jalleen toit tietokoneen kuvioon mukaan.

Vertailin kameraa vs. kannykka kameraa, en kannykkakameraa vs. kamera + tietokonetta. Nyt puhutaan eri asioista. En koskaan sanonut etta kannykkakamerassa on enemman prosessointitehoa kuin kamera + tietokoneyhdistelmassa. En myoskaan puhunut jarkkarista.

Mikaan ei esimerkissa mennyt metsaan paitsi se etta jalleen toit tietokoneen kuvioon mukaan.

No se tietokone nyt vaan automaattisesti kuuluu tuohon ”pakettiin”.

Mitä vittua, ootko jotenkin päässyt mun pään sisälle kun oon viimeiset puol vuotta tehny samalla tavalla :LOL:
Välillä tehny 100 toistoo jne. pientä vaihteluu mut kehonpainolla pari x viikkoon.

Helppo esim. ruokaa laittaessa samalla tehdä

No se tietokone nyt vaan automaattisesti kuuluu tuohon ”pakettiin”.
Denniszeimsin pointti onkin ollut koko ajan se, että sen ei olisi mikään pakko kuulua jos kamera osaisi tehdä noita asioita. Ja vaikka osaisi, niin jokainen olisi silti vapaa tekemään samat asiat tietokoneella jos niin haluaa.

Kylla ma D.vitamiinin pointin ymmarran, jos sulla on "oikea" kamera niin harvemmin kaytat sita ilman tietokonetta. Mun mielesta on vaan hienoa etta laiskoina hetkina luurikamera tekee hommat sun puolesta. Usein ne on ihan tarpeeksi laadukkaita, mutta jos aletaan puhua ammattikuvauksesta niin kamera + tietokone on ihan selva valinta. Ja vaadittava tyomaara sen mukainen.

Perusjanttereille kannykkakamera on "riittavan" hyva, jos ei olisi niin kameroitten myyntikayrat ei nayttaisi tallaiselta

5782_b.jpg

Google muutellut hieman hakualgoritmeja. tätä on ihmetelty Xenforon forumilla että miksi monet forumit otti valtavaa osumaa algoritmien muutoksessa.

Ja alempana toinen tuntematon forumi, jossa täysin identtinen pudotus, sen data on kävijämääristä, mutta ne riippuu hyvin usen hakudatasta. Katsokaa aikajana.

Screenshot 2019-07-26 at 22.56.46.png
Screenshot 2019-07-26 at 4.16.38.png

Kylla ma D.vitamiinin pointin ymmarran, jos sulla on "oikea" kamera niin harvemmin kaytat sita ilman tietokonetta. Mun mielesta on vaan hienoa etta laiskoina hetkina luurikamera tekee hommat sun puolesta. Usein ne on ihan tarpeeksi laadukkaita, mutta jos aletaan puhua ammattikuvauksesta niin kamera + tietokone on ihan selva valinta. Ja vaadittava tyomaara sen mukainen.

Perusjanttereille kannykkakamera on "riittavan" hyva, jos ei olisi niin kameroitten myyntikayrat ei nayttaisi tallaiselta

5782_b.jpg

Kanssasi aika lailla samaa mieltä. Kyllä kännykällä tulee itsekin paljon otettua kuvia, jos ei satu olemaan järkkäri mukana tai vaikka olisikin mutta haluan nopeasti julkaista kuvan esim. Instaan niin kyllä se puhelimella tulee otettua, juurikin pienen työmäärän sekä helppouden takia.

Tosta kameroiden myynti käyrästä näkee hyvin että järkkäreiden (punainen palkki) myynti ei juurikaan ole edes laskenut, vaan tiputus myynti luvuissa on tapahtunut pokkari kameroissa.

Itsekkään en ole pokkaria tainnut ikinä edes omistaa koska kännykkä pääsee kuvan laadussa niin lähelle ja jossakin tapauksissa varmasti jo ohi ja voittaa käytettävyydesssä 100-0 niin näen koko kapistukset täysin turhaksi. Ja myynti luvuista päätellen niin näkee suurin osa muistakin ihmisistä.

Denniszeimsin pointti onkin ollut koko ajan se, että sen ei olisi mikään pakko kuulua jos kamera osaisi tehdä noita asioita. Ja vaikka osaisi, niin jokainen olisi silti vapaa tekemään samat asiat tietokoneella jos niin haluaa.

Olisihan se toisaalta hienoa jos osaisi. Mutta itse näen asian mahdottomaksi jo ihan pelkästään kameran näytön koon takia.
On hyvin paljon helpompaa ja järkevämpää käsitellä isoa kuvaa 35” tuumaisella näytöllä kuin 3.5” tuumaisella näytöllä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom