OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Milko Tokola lienee kanssa yhtä nöösi kun painonnoston suomenmestarina veti just tiukasti sikakyykyn läpi.

Pitää muistaa, että 85-kilosena ja joka toisto atg ja ylhäällä ylös asti, mallikelpoisia jokaikinen toisto, yhtäkään toistoa ei olis kukaan hylännyt ipf-kisoissa. Ei nyt äkkiseltään taida kukaan Suomessa olla kevyempänä vetäny sitä, eikä raskaampanakaan paremmalla/kauniimmalla tekniikalla. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitää muistaa, että 85-kilosena ja joka toisto atg ja ylhäällä ylös asti, mallikelpoisia jokaikinen toisto, yhtäkään toistoa ei olis kukaan hylännyt ipf-kisoissa. Ei nyt äkkiseltään taida kukaan Suomessa olla kevyempänä vetäny sitä, eikä raskaampanakaan paremmalla/kauniimmalla tekniikalla. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Sekä oli tuolloin dopingtestauksen alaisena

Saako ajatella myös omalta kannalta positiivisesti. Mulla rauhallisemmat alaslaskut ja 20 vuotta enemmän ikää.

Posti on kyllä semmoinen saatanan tunarifirma. 14 päivän palautusoikeus tais mennä tossa niiden helvetillisessä hidastelussa. Miten toi paketti voi olla viikon samassa logistiikkakeskuksessa?

Screenshot 2019-06-25 at 22.48.22.png

Saako ajatella myös omalta kannalta positiivisesti. Mulla rauhallisemmat alaslaskut ja 20 vuotta enemmän ikää.
Saa toki. Pitäisin silti kovempana suorituksena sitä, että 15 kg kevyempi, dopingtestattu ja oletettavasti lifetime-naturaali jannu vetää sikakyykyn läpi todennäköisesti ilman mitään isompia valmistautumisia pidempiin sarjoihin, SYVÄKYYKKYINÄ.

Syväkyykyn ja tollasen max. vn-syvyisen nk. puolikyykyn ero raskaudessa on uskomaton ja tuleehan siinä tehtyä ihan perusfysiikan näkökulmasta enemmän työtäkin.

Toisaalta sitten taas itse en näe lähtökohtaisesti mitään syytä vertailla, kuka on kovin jannu ja kenen iskä voittais tappelussa. Nostan hattua tasapuolisesti jokaiselle, joka sikakyykyn on läpi vetäny. Ite en edes kokeilis, vaikka teoriassa voimat vois riittääkin (vn-syvällä low barilla siis, syväkyykkynä kuolisin jo 160-180 kilon huitteille ihan viimeistään).

Syväkyykyn ja tollasen max. vn-syvyisen nk. puolikyykyn ero raskaudessa on uskomaton ja tuleehan siinä tehtyä ihan perusfysiikan näkökulmasta enemmän työtäkin.

Mutta miten paljon painonnostajat saavat säästävät voimia sillä, että ampaisevat pommilla kyykkyyn ja samantien räjähtävästi ylös?

Kyykyn syvyys on muuten mielenkiintoinen aihe sii mielessä, että omalta saliltani löytyy eräs vanhempi voimailija, joka katsoo asiakaakseen ilmoitella, jos jonkun kyykky ei ole tarpeeksi syvä. Hän saattaa mumistakin, että suoritus ei menisi kisoissa läpi. Jos jätetään niiaukset ja kropalle turmiolliset egopainopyllistelyjulletukset väliin, niin vähän ihmettelen tuollaista kyttäämistä. Voihan joku tulla toki meikäläisellekin huomauttamaan, etten enää mene täysin atg-kyykkyyn.

Mutta miten paljon painonnostajat saavat säästävät voimia sillä, että ampaisevat pommilla kyykkyyn ja samantien räjähtävästi ylös?

Kyykyn syvyys on muuten mielenkiintoinen aihe sii mielessä, että omalta saliltani löytyy eräs vanhempi voimailija, joka katsoo asiakaakseen ilmoitella, jos jonkun kyykky ei ole tarpeeksi syvä. Hän saattaa mumistakin, että suoritus ei menisi kisoissa läpi. Jos jätetään niiaukset ja kropalle turmiolliset egopainopyllistelyjulletukset väliin, niin vähän ihmettelen tuollaista kyttäämistä. Voihan joku tulla toki meikäläisellekin huomauttamaan, etten enää mene täysin atg-kyykkyyn.
Varmasti hyvä painonnostaja osaa syväpommittaa niin tehokkaasti, että voimia säästyy. Lajissa on kuitenkin tarkoitus olla tehokas, eikä rasittaa maksimaalisesti reisiä.

Mitä tulee kyykkyjen syvyyteen yleisesti, niin ittee ei oikeestaan vittuakaan kiinnosta kuinka syvälle ihmiset kyykkää vai kyykkääkö ollenkaan. Sen sijaan vajaa kyykky vs. edes sellainen vn-syvyinen kyykky ei oo vertailukelpoisia keskenään, kuten ei oo syväkyykky ja tollanen bodytyypillinen puolikyykkykään.

Saanen huomauttaa, että Miken sarkastinen "painonnostaja oli nöösi kun sikakyykky oli tiukka" -kommentissa otettiin kantaa youtuben kommenttiin "naisetkin vetää ton läpi".

Joillakin meni nyt pointti vähän ohi.
Juuri siihen viittasin, että onko Milkola muka nöösi ja heikko kun meni tiukasti läpi sikakyykky jota kuulemma monet naiset vetää läpi.

Mikä ihme ihmisiä vaivaa kun pitää tämmösiä kommentoida.

On muuten nätit äänet Rs:ssä. :)
Joo kun otetaan vielä huomioon, että sikakyykyssä ei ole tarkoitus ottaa 300kg, vaan viimeisellä 210. Mutta kun vihaa, niin vihaa.

Lähempänä 60cm valitettavasti, en edes tajua miten näistä voi lähteä voimaa silti. Ehkä takareisi vie kokoa pois. Pitää siihen alkaa panostaan vielä enemmän.
Itellä taas lähempänä 70 mut ei näytä lähellekään siltä mitä sun reidet :LOL: Tosin on tässä pituuttakin se ~20cm enemmän.
Mulla taas tuntuu että takareidet dominoi. Tosin ei tästä nyt pitkä aika oo kun opin vasta kunnolla etureisiä treenaamaan että kyllä ne sieltä pikkuhiljaa kasvaa

Suositut

Back
Ylös Bottom