OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Nyt kun on ollut 9/11 casesta juttua vähäsen, niin onko ketään joka on käyttänyt enemmänkin aikaa tuon tutkimiseen ja pitää edelleen virallista selitystä oikeana?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No siinä on oppivelvollisuuslakia rikottu jonkun toimesta melko surutta, mikäli lapsi on ollut seitsemän vuotta käymättä katsomusaineen (tässä tapauksessa elämänkatsomustieto) oppitunneilla perusteella "perheemme on ateistinen".
Kuule kun meidän kylällä ei ollut mitään "katsomusainetta" ennen kuin yläasteella joskus 7-8 luokalla se vasta tuli. Ei kukaan fiksu lapsi/nuori (eli ateisti) meidän kylältä opiskellut et:tä ennen kuin se silloin myöhemmin tuli vaan sai vapautuksen. Eikä kirkoissa tarvinnut käydä

Itse olen käsittänyt että se tuli silloin kaikkiin Suomen kouluihin mutta vissiin sitä on opetettu jo aiemmin joissain kouluissa
 
Kuule kun meidän kylällä ei ollut mitään "katsomusainetta" ennen kuin yläasteella joskus 7-8 luokalla se vasta tuli. Ei kukaan fiksu lapsi/nuori (eli ateisti) meidän kylältä opiskellut et:tä ennen kuin se silloin myöhemmin tuli vaan sai vapautuksen. Eikä kirkoissa tarvinnut käydä

Itse olen käsittänyt että se tuli silloin kaikkiin Suomen kouluihin mutta vissiin sitä on opetettu jo aiemmin joissain kouluissa
Sama juttu oli meillä. Luokalla, mahdollisesti koko koulussa, oli tosin vain yksi muun uskontoinen ja se istui sitten uskontotunnin ajan käytävässä.
 
Tunnen hyvin tämän, miten nyt sanoisin, suuntauksen, jonka perusidea on siinä, että Hitler oli täysin syytön mies yhtään mihinkään ja Saksa aina rauhan asialla. Lähteenä peräti wikipedia ja huolellisesti valikoidut, harvat "vähemmistötutkijat".
Vain tuo alku on yleisesti tunnustettua, eli ensimmäisen maailmansodan jälkeinen epäonnistunut ns. häpeärauha. Natsit eivät koskaan saaneet enemmistöä vapaissa vaaleissa, viimeisissä sellaisissa äänimäärä jopa putosi. Tämä siitäkin huolimatta, että natsien painostuskoneisto oli jo erittäin vahva ja vastustajia kohtaan oltiin hyvin väkivaltaisia. Saksalla ei ollut mitään oikeaa tarvetta hyökätä Puolaan, Tanskaan, Norjaan, Belgiaan, Hollantiin, Ranskaan jne. ja lopuksi Venäjälle. Kenraaleistahan hyvin iso osa vastusti Hitlerin suunnitelmia, varsinkin Venäjän osalta. Saksan armeija oli niin vahva, että se olisi pystynyt puolustamaan helposti vanhoja rajojaan ketä tahansa vastaan eikä sitä olisi kukaan valloittanut. Lopputuloksena kuitenkin oli, että monen rintaman täysin järjetön sota johti Saksan täydelliseen häviöön, sen kaupunkien raunioitumiseen ja maan jakamiseen kahtia sekä tietysti mm. miljoonien nuorten saksalaismiesten turhaan kuolemaan. Venäjällä toteutettu täysin epäinhimillinen, jopa virallisesti myönnetty tuhoamissota on sitten jo oma lukunsa.
Tietysti jos ajattelee, että Stalinilla olisi ollut täysi oikeus vallata Suomi, koska meillä ryssäviha ja Mainilan laukaukset, ja kohta se Ruotsi hyökkää kuitenkin, voi uskoa Hitleriinkin rauhan miehenä.

Mutta tämä tästä omalta osaltani ja voidaan palata sikakyykkyyn.

Ja tämän takia on aivan turha panostaa viestiini yhtään sen enempää. Jaaritellaan omia ja vedetään jotain olkiukkoja syyttömästä miehestä ja lukemalla minut johonkin suuntaukseen.

Vaaleista puhuessa et edes tajua, että puhuin Itävallan kansanäänestyksestä Saksaan liityymiselle jossa kyllä jokaisen historoitsijankin mielestä voittivat ylivoimaisesti ja ihan rehellisesti.
 
Kuule kun meidän kylällä ei ollut mitään "katsomusainetta" ennen kuin yläasteella joskus 7-8 luokalla se vasta tuli. Ei kukaan fiksu lapsi/nuori (eli ateisti) meidän kylältä opiskellut et:tä ennen kuin se silloin myöhemmin tuli vaan sai vapautuksen. Eikä kirkoissa tarvinnut käydä

Itse olen käsittänyt että se tuli silloin kaikkiin Suomen kouluihin mutta vissiin sitä on opetettu jo aiemmin joissain kouluissa
Perusopetuslain mukaan elämänkatsomustiedon opetusta on järjestettävä, mikäli kunnassa on vähintään kolme uskontokuntiin kuulumatonta. Luulisi, että fiksut ateistivanhemmat olisivat sen verran valveutuneita, että vaatisivat lain edellyttämän opetuksen lapselleen. ;)

Oppiaineena elämänkatsomustieto tuli peruskouluihin 1985, ja sen edeltäjää siveysoppia taidettiin opettaa jo 1920-luvulla.
 
Viimeksi muokattu:
Perusopetuslain mukaan elämänkatsomustiedon opetusta on järjestettävä, mikäli kunnassa on vähintään kolme uskontokuntiin kuulumatonta. Luulisi, että fiksut ateistivanhemmat olisivat sen verran valveutuneita, että vaatisivat lain edellyttämän opetuksen lapselleen. ;)

Oppiaineena elämänkatsomustieto tuli peruskouluihin 1985, ja sen edeltäjää siveysoppia taidettiin opettaa jo 1920-luvulla.
Kerrotko miten elämäni olisi parempaa tai olisin fiksumpi kun oisin moista roskaa opiskellut? Ruotsiakaan en mihinkään ole tarvinnut, venäjän kielen opiskelu olisi ollut paljon hyödyllisempää
 
Kerrotko miten elämäni olisi parempaa tai olisin fiksumpi kun oisin moista roskaa opiskellut? Ruotsiakaan en mihinkään ole tarvinnut, venäjän kielen opiskelu olisi ollut paljon hyödyllisempää

En diggaa tuosta Misantrophin vanhempien fiksuuteen liittyvästä viittauksesta, mutta elämänkatsomustieto = roskaa -väitteeseen kuulisin mieluusti jotain perusteluita. Itse en siis ko.aineesta/aiheesta mitään tiedä.
 
En diggaa tuosta Misantrophin vanhempien fiksuuteen liittyvästä viittauksesta, mutta elämänkatsomustieto = roskaa -väitteeseen kuulisin mieluusti jotain perusteluita. Itse en siis ko.aineesta/aiheesta mitään tiedä.

Suomessa on valitettavasti valloillaan asenne, että tietyt oppiaineet ovat tärkeämpiä kuin toiset. Tämä johtaa yleissivityksen romahtamiseen ja kapeakatseisuuteen monilla elämänalueilla.
 
En diggaa tuosta Misantrophin vanhempien fiksuuteen liittyvästä viittauksesta, mutta elämänkatsomustieto = roskaa -väitteeseen kuulisin mieluusti jotain perusteluita. Itse en siis ko.aineesta/aiheesta mitään tiedä.
Käytännössä oppiaineena kuin uskonto mutta eri näkökulmasta ja sadut on jätetty pois. Ei ihan näillä sanoin mutta niin se meille myytiin
 
Suomessa on valitettavasti valloillaan asenne, että tietyt oppiaineet ovat tärkeämpiä kuin toiset. Tämä johtaa yleissivityksen romahtamiseen ja kapeakatseisuuteen monilla elämänalueilla.
Mun mielestä peruskoulussa pitäisi olla enemmän vapautta valita. Totta kai kaikesta on hyvä saada yleissivistävää opetusta mutta esim. historiassa suurin painotus ainakin meillä oli jossain 1500-1800 -luvuilla kun taas maailmansodat käsiteltiin tyyliin kahdessa viikossa, jotka oli kaikkien mielestä ne kiinnostavimmat.

Matematiikassakin oli niin jumalaton määrä turhia asioita joista olisi heittämällä voinut jättää puolet pois. Nykyaikana muutenkin laskutoimitukset hoitaa koneet, ei pidä tietenkään päässälaskun opetusta lopettaa, sitä voi jatkaa ysiluokkaan asti mutta kaikenmaailman y:t ja x:t, sulkumerkki sitä ja tätä vois unohtaa.
 
En tiedä mitä muille on uskonnon tunneilla opetettu, mutta meillä ei ainakaan uskonto tunneilla tuputettu mitään yhtä uskontoa.

Meille opetettiin mitä mikäkin uskonto on, miten syntynyt, missäpäin maailmaa ko. Uskontoa harjoitetaan jne.
Ja kyllä minusta perus yleis sivistykseen kuuluukin tietää edes jotakin näistä maailman monista uskonnoista ja niiden historiasta.
 
En tiedä mitä muille on uskonnon tunneilla opetettu, mutta meillä ei ainakaan uskonto tunneilla tuputettu mitään yhtä uskontoa.

Meille opetettiin mitä mikäkin uskonto on, miten syntynyt, missäpäin maailmaa ko. Uskontoa harjoitetaan jne.
Ja kyllä minusta perus yleis sivistykseen kuuluukin tietää edes jotakin näistä maailman monista uskonnoista ja niiden historiasta.
Kerrottiinko myös kuinka paljon se on tuonut maailmaan pahaa? Tällä hetkelläkin on aika paljon kriisejä joiden syypää on uskonto.

Mutta nyt teen sen etten jatka enempää kun en hirveästi tiedä aiheesta uskonto. Se on toki hienoa jos vaikka jotkut vangit tai narkkarit muuttavat tapansa hyviksi uskonnon kautta
 
Kerrottiinko myös kuinka paljon se on tuonut maailmaan pahaa? Tällä hetkelläkin on aika paljon kriisejä joiden syypää on uskonto.

Pitäisiköhän samalla kouluissa lopettaa kaikki rahaan, talouteen ja raaka-aineisiin liittyvien asioiden opettaminen, koska nekin ovat aiheuttaneet ja tulevat tulevaisuudessa aiheuttamaan paljon konflikteja?
 
Pitäisiköhän samalla kouluissa lopettaa kaikki rahaan, talouteen ja raaka-aineisiin liittyvien asioiden opettaminen, koska nekin ovat aiheuttaneet ja tulevat tulevaisuudessa aiheuttamaan paljon konflikteja?
Nöyrryn ja heitän pyyhkeen kehään. Puhut kyllä ihan täyttä asiaa
 
Käytännössä oppiaineena kuin uskonto mutta eri näkökulmasta ja sadut on jätetty pois. Ei ihan näillä sanoin mutta niin se meille myytiin

Eli aika hatara käsitys varmaankin myös itsellesi, mitä kyseinen oppiaine käytännössä oikeasti sisältää? Noh, sinänsä aivan sama, lähinnä tuo roskaksi kutsuminen lieni aika kovaa yliampumista.

kaikenmaailman y:t ja x:t, sulkumerkki sitä ja tätä vois unohtaa.

Eihän koko matematiikkaa voi käytännössä edes opettaa ilman näitä y- ja x-käsitteitä, tai siis voihan ne omassa päässään korvata vaikka sanoilla, mutta näistä x, y, sulkumerkki yms käsitteistä koko matematiikka käytännössä vasta alkaa. Eli ei, näitä ei voi kyllä oikein unohtaa.
 
Matematiikassakin oli niin jumalaton määrä turhia asioita joista olisi heittämällä voinut jättää puolet pois. Nykyaikana muutenkin laskutoimitukset hoitaa koneet, ei pidä tietenkään päässälaskun opetusta lopettaa, sitä voi jatkaa ysiluokkaan asti mutta kaikenmaailman y:t ja x:t, sulkumerkki sitä ja tätä vois unohtaa.

Nyt oli niin painava statement että meinasi sydän pysähtyä.
 
Vai matematiikasta muuttujat ja sulut jätettäis opettamatta, hah :D Näiden ymmärtämiseenhän törmää jatkuvasti. Matematiikan ''pakolliset'' opinnot nyt on viimeisiä paikkoja mistä karsia.

Mun mielestä elämänkatsomustiede, uskonto yms. pitäis poistaa pakollisesta oppivelvollisuudesta asettaa pakkotoiston lukeminen pakolliseksi, sillä täällä on vastaus kaikkeen.
 
Vai matematiikasta muuttujat ja sulut jätettäis opettamatta, hah :D Näiden ymmärtämiseenhän törmää jatkuvasti. Matematiikan ''pakolliset'' opinnot nyt on viimeisiä paikkoja mistä karsia.

Mun mielestä elämänkatsomustiede, uskonto yms. pitäis poistaa pakollisesta oppivelvollisuudesta asettaa pakkotoiston lukeminen pakolliseksi, sillä täällä on vastaus kaikkeen.
Muotoilisin pikemminkin niin, että elämänkatsomustietoon pitäisi sisältyä pakkotoiston lukeminen, pakollisena. Mikään inhimillinen ei ole täällä vierasta.
 
Matematiikassakin oli niin jumalaton määrä turhia asioita joista olisi heittämällä voinut jättää puolet pois. Nykyaikana muutenkin laskutoimitukset hoitaa koneet, ei pidä tietenkään päässälaskun opetusta lopettaa, sitä voi jatkaa ysiluokkaan asti mutta kaikenmaailman y:t ja x:t, sulkumerkki sitä ja tätä vois unohtaa.
Koneet vain nopeuttavat itse laskutoimitusta, mutta se ei edelleenkään poista tarvetta ymmärtää mitä prosessissa tapahtuu.

Vähän sama kun sanois että sähkö tulee töpselistä, mihin tarvitsemme voimaloita.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom