Kyllä se on tottumiskysymys. Se on ihan turha alkaa möyhäämään onko Applen swipe nopeampi kuin Androidin nappi, koska absoluuttisella nopeudella ei ole edes mitään merkitystä. Jos leikitään, että pyyhkäiseminen on nopeampaa, niin siinä puhutaan enintään kymmesosasekunnista mitä se edes järjellä ajatellen voisi enintään olla. Eli JOS se olisikin nopeampi, niin sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä.
Tuosta tottumisesta löytyy ihan esimerkkikin. Mulla on nykyisessä puhelimessa käytössä sellainen systeemi, että alhaalla ei ole nappeja ollenkaan, vaan homma toimii niin, että takaisin pääsee vaikka pyyhkäisemällä tuolta oikealta alhaalta ylöspäin. Tämähän on todella luonnottoman tuntuista kun ensimmäistä kertaa käyttää, mutta toisaalta en halunnut nappejakaan näkyviin tuohon ruudun alareunaan, niin otin tämän käyttöön. Nyt se tuntuu jo täysin oikealta ja kun mulla on työpuhelimessa normaali takaisin-nappi, niin se on oudon tuntuinen.
Edit: Niin sitä vain, että jokainen joka mun puhelinta kokeilee, ei osaa sitä käyttää ja haukkuu sen paskaksi. Mutta musta se on ihan vitun hyvä koska olen tottunut siihen.