OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Oon striimannut jonkun tuhat tuntia Windowsin puolella, eikä hirveetä hinkua sinne kyllä ole. Harmi kun Streamlabs ei saa aikaiseksi Applelle sitä softaansa.
Siis nimenomaan käyttöjärjestelmähän on selkeästi applen eduksi. Rautapuolella saa kyllä tehokkaamman koneen toki mutta kun siihen pitäisi windows lyödä niin jätän välistä. Mitä taas tulee linuxiin niin sillä tehtäviin hommiin harvemmin tarvitsee tehokasta konetta. Yleiskäyttöönhän apple on parasta jos ei peleihin ole hinkua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Haha. Mikähän siinä sitten on et joka helvetin foorumilla / keskustelu ketjuissa alkaa sama itku aina ensimmäisten kommentoijien kesken kuinka Apple on paska ei kestä akku ei tee sitä ei tee tätä on kallis on sitä ja tätä ei kestä tiputtaa talon katolta eikä ajaa autolla yli. Kunnes paikalle saapuu pari Apple fania ja alkaa puolusteleen. Mitä tuo on jos ei tunteita?

Huhtis kuinka paljon kokemusta ylipäätään Applen tuotteista? Millä muulla valmistajalla ekosysteemi on samalla tasolla?
Tää on just hyvä esimerkki. Muut ihmettelevät sitä, että fanipojille laitteet on jumalasta seuraavia ja että laitteet maksaa hunajaa vaikka niissä vaikka ja mitä ongelmia. Sitten fanipoika suuttuu siitä aivan kuin joku olisi haukkunut fanipojan lasta. Sitren alkaakin jo kirosanat lentelee.

Meidän taloudessa on tällä hetkellä applen tabletti (se on laturissa kiinni ja sitä käytetään lähinnä spotifyn kuuntelemiseen bluetoothin välityksellä, aika vähän siihenkin). Sitten on applen kannettava, jota käyttää vaimo ja vaimolla on duuniläppärinä toinen. Itse käytän pc:tä ja androidia, koska en kestä käyttää applea (menee hermo kun en löydä toimintoja).

Mitä tarkoitat ekosysteemin samalla tasolla olemista? Tiedot menee laitteista pilviin ja jakautuu sieltä muihin laitteisiin, kuva ja ääni siirtyy halutessa nappia painamalle toiseen laitteeseen.

Itse käytän pc:tä ja androidia, koska en kestä käyttää applea (menee hermo kun en löydä toimintoja).
Tää on kyllä uskomaton kommentti. Windowsin käyttäjä sanoo Osx:ää vaikeaksi. Ehkä sun ei kannata enempää asiaan ottaa kantaa, aika selvä mistä kiikastaa. Sulla ei ole hajuakaan käyttiksestä.

Tää on kyllä uskomaton kommentti. Windowsin käyttäjä sanoo Osx:ää vaikeaksi. Ehkä sun ei kannata enempää asiaan ottaa kantaa, aika selvä mistä kiikastaa. Sulla ei ole hajuakaan käyttiksestä.
Ei kai se nyt mikään uskomaton kommentti ole. Ei siinä käyttöjärjestelmää haukuttu vaan omaa saamattomuutta / haluttomuutta opetella Osx. Kai nyt mikä tahansa käyttöjärjestelmä on vaikea jos ei ole ikinä käyttänyt. Munkin piti joskus koskea kaverin iPhoneen sen verran, että vaihdan Spotifyssa kappaletta, mutta enhän mä osannut mennä sillä luurilla edes takaisinpäin, kun ei siihen ole nappia. Mutta ei se sitä tarkoita että se on huono käyttis, vaan sitä että se ei ole mulle tuttu.

Tää on just hyvä esimerkki. Muut ihmettelevät sitä, että fanipojille laitteet on jumalasta seuraavia ja että laitteet maksaa hunajaa vaikka niissä vaikka ja mitä ongelmia. Sitten fanipoika suuttuu siitä aivan kuin joku olisi haukkunut fanipojan lasta. Sitren alkaakin jo kirosanat lentelee.

Meidän taloudessa on tällä hetkellä applen tabletti (se on laturissa kiinni ja sitä käytetään lähinnä spotifyn kuuntelemiseen bluetoothin välityksellä, aika vähän siihenkin). Sitten on applen kannettava, jota käyttää vaimo ja vaimolla on duuniläppärinä toinen. Itse käytän pc:tä ja androidia, koska en kestä käyttää applea (menee hermo kun en löydä toimintoja).

Mitä tarkoitat ekosysteemin samalla tasolla olemista? Tiedot menee laitteista pilviin ja jakautuu sieltä muihin laitteisiin, kuva ja ääni siirtyy halutessa nappia painamalle toiseen laitteeseen.
Jos ongelma on käyttiksen käytön osaamattomuudesta ja haluttomuudesta opetella sitä ja se tekee siitä huonon niin eipä tästä tämän enempää kannate kanssasi keskustella. En laske itseäni mitenkään erikoisemmin Apple fanipojaksi, löytyy myös windows koneita. Käyttömukavuus ja nimenomaan helppous on ajanut käyttämään Applen laitteita.

Jos ongelma on käyttiksen käytön osaamattomuudesta ja haluttomuudesta opetella sitä ja se tekee siitä huonon niin eipä tästä tämän enempää kannate kanssasi keskustella. En laske itseäni mitenkään erikoisemmin Apple fanipojaksi, löytyy myös windows koneita. Käyttömukavuus ja nimenomaan helppous on ajanut käyttämään Applen laitteita.
Tuota en allekirjoita itse. Olen nyt kaksi vuotta käyttänyt työlaitteena Applen luuria ja padia, enkä ikinä ole oppinut tykäämään.

Applen läppäriä käytin kaverilla ja mieleen jäi tosi hyvä touchpad kyllä. Jos ois rahaa ja tarve "konttori" läppärille niin siihen ostaisin Applen

Jos olet tottunut käyttämään Windowsia niin kyllä se Applen käyttis siinä kohtaa on aluksi hankala käyttää, kun toimii tavallaan ”väärinpäin” ja on ”liian helppo”.

Jos olet tottunut käyttämään Windowsia niin kyllä se Applen käyttis siinä kohtaa on aluksi hankala käyttää, kun toimii tavallaan ”väärinpäin” ja on ”liian helppo”.
Mutta kun sen kerran opettelee niin helppohan se on. Sama koskee tietysti toisinkinpäin. Jos et ole win konetta juuri käyttänyt niin kyllähän se oudolta alussa tuntuu. Itsellä ei ainakaan win koneita vastaan ole mitään, omassa käytössä vaan apple tuntuu luonnollisemmalta ja helpommalta. Makuasioistahan nämä on. Hyvä vaan et vaihtoehtoja on tarjolla.

Mielestäni en ole haukkunut applen tuotteita vaan kertonut että a)ei ne herätä suuria tunteita muuta kuin fanipojissa ja b)muut ihmettelevät sitten miksi fanipojat pitävät näitä tyyliin jumalista seuraavina ja eivät näe niitä vikoja vaan suuttuvat kun niistä mainitaan.

Nuo minun omat kokemukset toin tähän sen vuoksi kun kysyttiin niistä. Mac:a tosiaan olen käyttänyt niiin vähän, että hermo menee, kun ei osaa. Ikkunan sulkeava raksikin on "vaikeasti" väärässä ylänurkassa ja etsin sitä aina oikeasta nurkasta.

Edit: iphonessa suurin ongelma minulle on "takaisin nuolen" puuttuminen, ja noiden widgettien puuttuminen kännykän näytöltä. Tykkään myös androidissa siitä, että appeille on ikään kuin kaksi kerrosta. Eli eniten käytetyt appit ovat kännyn etusivulla ja loput on sitten toisessa kerroksessa, eikä ne ole kuin iphonessa siinä samassa pitkässä listassa kun siirtelee näyttöä oikealle. Tottumiskysymyksiähän nuo pitkälti on.

Edit: iphonessa suurin ongelma minulle on "takaisin nuolen" puuttuminen
Applessa mennään pyyhkäisemällä paljon nopeempaa paikasta toiseen. Androidissa ei pääse edes instassa takaisinpäin kuin vain painamalla tiettyä nuolta, typerää.

Applessa mennään pyyhkäisemällä paljon nopeempaa paikasta toiseen. Androidissa ei pääse edes instassa takaisinpäin kuin vain painamalla tiettyä nuolta, typerää.
Ihan yhtä nopeaa se napin painaminen näytön alareunasta on kuin pyyhkäiseminen. Tottumiskysymys pelkästään. Androidissa taas pyyhkäisyt eri suuntiin on varattu eri toiminnoille. Esim. Instassa kun pyyhkäisee vasemmalle, aukeaa kamera ja kun pyyhkäisee oikealle, aukeaa direct. Se on sitten taas ihan mielipidekysymys miten paljon käyttöä noillakin on. Mulla esimerkiksi ei ole kyllä yhtään.

Pakko ottaa kantaa tähän apple vs android keskusteluun. Yleisesti ottaen varmaan 90% kommenteista on aina androidin käyttäjien ihmettelyä applen hintoja tms kohtaan ja sitten kun keskustelusta se 10% (applen käyttäjät) ottaa kantaa niin koko paletti käännetäänkin niinpäin, että applen kannattajat olisivat aina äänessä. Harvemmin se omena herättää kauheeta keskustelua ja kiukkua muissa kuin android käyttäjissä

Esim. Instassa kun pyyhkäisee vasemmalle, aukeaa kamera ja kun pyyhkäisee oikealle, aukeaa direct.
Vitut aukea, jos sä avaat jonkun kuvan kommentit, niin takaisin pääset vain nappia painamalla, mitään ei ainakaan P30 Huaweissa tapahdu pyyhkäisemällä. Ja nyt puhut isointa paskaa koskaan, pyyhkäísy on paljon nopeampaa ja luonnollisempaa, tajuatko miksi, koska se on sullakin instan pääsivulla kameralle. Ei se ole napilla. Mutta koska android, niin eihän se loogista saa olla, vaan millon pyyhkästään, millon ei. Swipe on helvetisti nopeempaa selaimessa ja ohjelmissa, sori vain. Nyt olet väärässä.

Vitut aukea, jos sä avaat jonkun kuvan kommentit, niin takaisin pääset vain nappia painamalla, mitään ei ainakaan P30 Huaweissa tapahdu pyyhkäisemällä. Ja nyt puhut isointa paskaa koskaan, pyyhkäísy on paljon nopeampaa ja luonnollisempaa, tajuatko miksi, koska se on sullakin instan pääsivulla kameralle. Ei se ole napilla. Mutta koska android, niin eihän se loogista saa olla, vaan millon pyyhkästään, millon ei. Swipe on helvetisti nopeempaa selaimessa ja ohjelmissa, sori vain. Nyt olet väärässä.
Ei ole. Ellet ole aina swipennyt. Jos on aina painanut nappia, se on nopeampi. En kahdessa vuodessa kehittynyt yhtä nopeaksi käyttämään Applen luuria kuin androidin.

Kyllä se on tottumiskysymys tuo napauttaminen vs swiippaaminen. Vähän sama kuin vasen ja oikee käteinen väittelis siitä kummalla kädellä on helpompi kirjoittaa kynällä tai vaikka kaivaa nenää

Mä tykkään näpäyttämisestä, koska siinä ei tarvitse "kurotella" ja tehdä niin isoa liikettä mutta ymmärrän kyllä että jos on swiipannut vuosikaudet niin se tuntuu luonnollisemmalta.

Edit: itseasiasaa juuri huomasin, että kun swiippaan instassa esim. useampia kuvia sisältävissä postauksissa niitä kuvia sivulle, niin siinähän se menee ihan luonnollisesti. Elo mulla riippuu täysin missä yhteyksissä olen tottunut sitä swiippausta käyttämään. Joissakin nettisivuilla olevissa mainoksissa tai kuvissa on usein molemmat mahdollisuudet vaihtaa kuvia. Swiippaus ja nappi siinä sivussa. Luontevasti muuttuu sen mukaan, miten se kuva vaihtuu parhaiten. Joko swiippaamalla tai napauttamalla.

Viimeksi muokattu:
Kyllä se on tottumiskysymys. Se on ihan turha alkaa möyhäämään onko Applen swipe nopeampi kuin Androidin nappi, koska absoluuttisella nopeudella ei ole edes mitään merkitystä. Jos leikitään, että pyyhkäiseminen on nopeampaa, niin siinä puhutaan enintään kymmesosasekunnista mitä se edes järjellä ajatellen voisi enintään olla. Eli JOS se olisikin nopeampi, niin sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä.

Tuosta tottumisesta löytyy ihan esimerkkikin. Mulla on nykyisessä puhelimessa käytössä sellainen systeemi, että alhaalla ei ole nappeja ollenkaan, vaan homma toimii niin, että takaisin pääsee vaikka pyyhkäisemällä tuolta oikealta alhaalta ylöspäin. Tämähän on todella luonnottoman tuntuista kun ensimmäistä kertaa käyttää, mutta toisaalta en halunnut nappejakaan näkyviin tuohon ruudun alareunaan, niin otin tämän käyttöön. Nyt se tuntuu jo täysin oikealta ja kun mulla on työpuhelimessa normaali takaisin-nappi, niin se on oudon tuntuinen.

Edit: Niin sitä vain, että jokainen joka mun puhelinta kokeilee, ei osaa sitä käyttää ja haukkuu sen paskaksi. Mutta musta se on ihan vitun hyvä koska olen tottunut siihen.

Viimeksi muokattu:
Kyllä se on tottumiskysymys. Se on ihan turha alkaa möyhäämään onko Applen swipe nopeampi kuin Androidin nappi, koska absoluuttisella nopeudella ei ole edes mitään merkitystä. Jos leikitään, että pyyhkäiseminen on nopeampaa, niin siinä puhutaan enintään kymmesosasekunnista mitä se edes järjellä ajatellen voisi enintään olla. Eli JOS se olisikin nopeampi, niin sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä.

Tuosta tottumisesta löytyy ihan esimerkkikin. Mulla on nykyisessä puhelimessa käytössä sellainen systeemi, että alhaalla ei ole nappeja ollenkaan, vaan homma toimii niin, että takaisin pääsee vaikka pyyhkäisemällä tuolta oikealta alhaalta ylöspäin. Tämähän on todella luonnottoman tuntuista kun ensimmäistä kertaa käyttää, mutta toisaalta en halunnut nappejakaan näkyviin tuohon ruudun alareunaan, niin otin tämän käyttöön. Nyt se tuntuu jo täysin oikealta ja kun mulla on työpuhelimessa normaali takaisin-nappi, niin se on oudon tuntuinen.

Edit: Niin sitä vain, että jokainen joka mun puhelinta kokeilee, ei osaa sitä käyttää ja haukkuu sen paskaksi. Mutta musta se on ihan vitun hyvä koska olen tottunut siihen.
No miksei kameralle ole nappia, ai niin, swipe on parempi. Mutta sitten toisaalla se ei olekaan parempi. Miten nyt sattuu epäloogisesti olemaankin, niin android-mies ei luovuta. Vaikka perseeseen asti pitäis kurottaa, niin se on yhtäkkiä luonnollista. Oikeesti, päätä nyt, nappi vai ei?

No miksei kameralle ole nappia, ai niin, swipe on parempi. Mutta sitten toisaalla se ei olekaan parempi. Miten nyt sattuu epäloogisesti olemaankin, niin android-mies ei luovuta. Vaikka perseeseen asti pitäis kurottaa, niin se on yhtäkkiä luonnollista. Oikeesti, päätä nyt, nappi vai ei?
Tässä on taas hauska esimerkki siitä, miksi jengi ihmettelee teidän fanipoikien käytöstä. Muut suhtautuu näihin laitteisiin käyttövälineinä ilman sen suurempia tunteita, mutta fanipojat hakkaa näppistä suu vaahdossa tyyliin: "vittu et kyllä hauku mun kännykkää". Vaikka kukaan ei ole haukkunutkaan.

Jos rauhoitutte hetkeksi ja käytte vaikka vähän kävelemässä pihalla ja haukkaamassa raikasta ilmaa ja tulkaa lukemaan näitä viestejä uudelleen, niin saatatte huomata että ne "tunteet on herännyt" ainoastaan teillä fanipojilla. Muut vaan lähinnä ihmettelee, että mitä tapahtuu kun jengi repii pelihousujaan.

Ennen ollut kaikenlaisia androideja käytössä mutta tällä hetkellä iphone, eikä tulisi mieleenkään vaihtaa enää androidiin. Voi mennä paikasta toiseen vaikka silmät kiinni kun niin paljon nopeampi ja yksinkertaisempi käyttää. Ja tuo toiminto että pyyhkäsemällä sivulle pääsee taaksepäin, on todella kätevä ja ei löydy androidista. Suurin osa niistä jotka dissaa applea ei ole sitä koskaan käyttänyt tai halunnut ”oppia käyttämään” vaikka siinä ei mitään oppimista olekkaan. Ja vaikka applen tuotteet onkin joskus normaalia kalliimpia, ne myös kestävät paljon pidempään kun vaikka androidit. Kaikki androidit mitä mulla on ollut, on alkanut parin vuoden jälkeen lagaamaan, mutta applet toimii vielä 5v jälkeenkin täysin.

Tässä on taas hauska esimerkki siitä, miksi jengi ihmettelee teidän fanipoikien käytöstä. Muut suhtautuu näihin laitteisiin käyttövälineinä ilman sen suurempia tunteita, mutta fanipojat hakkaa näppistä suu vaahdossa tyyliin: "vittu et kyllä hauku mun kännykkää". Vaikka kukaan ei ole haukkunutkaan.

Jos rauhoitutte hetkeksi ja käytte vaikka vähän kävelemässä pihalla ja haukkaamassa raikasta ilmaa ja tulkaa lukemaan näitä viestejä uudelleen, niin saatatte huomata että ne "tunteet on herännyt" ainoastaan teillä fanipojilla. Muut vaan lähinnä ihmettelee, että mitä tapahtuu kun jengi repii pelihousujaan.
Sulla on jäänyt toi levy päälle. Koitas nyt keskustella asiasta, äläkä hoe tota fanipoikajuttua. Samalla kato peiliin että mikäs se sieltä kurkistaa. Ihminen joka vihaa tuotemerkkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom