OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
No joo tietty vähän hämää mikä on lämppää ja mikä työsarjaa, mut on tossa aika paljon kyykkäämistä toki. Sitä lähinnnä meinasin tolla blaablaa jutulla, että oletko kokeillu ikinä voimanoston nyansseihin tai voimavalmentajien juttuihin perehtyä ja niinku ammentaa siltä puolelta? Tääkin ohjelma aika bodyjuttua?
En hae aktiivisesti kuormia ylös, koska siitä seuraa sitten varsinkin mulla alaselän kasvua, hyvin hermottunut alaselkä ja alle 5 toistoilla kyllä selkä alkaa ottamaan osumaa ja sitten se taas siitä turpoaa. Kulmasoutujakin joutunut välttelemään. Mieluummin teen volyymirikkaampaa jalkatreeniä ja haastan siellä itseäni.

Jalat kyllä kasvoi ja kiristyi tällä systeemillä hienosti, joka harmittaa, että tonko verran mun pitää sitten tehdä että nää koivet kasvaa. Kerta viikkoon olis ihan riittävä, niin ei tartte domsseissa kyykätä.

Nyt loppui progen tekeminen, mennyt kivut niin kovaksi ja kyllä se nyt sitten on tuo jännetulehdus päällä, tai ainakin alkamassa. Kipeillä reisillä kun viikkotolkulla hakkas, niin ärtyi sitten jo niin pahaksi, ettei kunnolla pysty kyykkään. Viikko lepoa ja koitan saada vedettyä maksimivitoset, että näkee putosiko voimat tässä progessa. 18 treeniä kerkesin tekemään joista 8 viimeistä melkoista kipuilua.
Kertaalleen olen itseltäni tulehduttanut tuon ison sarvennoisen/sen limapussin liiallisen rasituksen takia, ja voin kertoa että on vittumainen vaiva parannella. Tulehduskipulääkekuurit ei auttaneet mitään, vaan tartti muistaakseni 2 kortisonipiikkiä ja tosi pitkään meni ettei kestänyt mitään liikettä joissa lonkan kulma meni toistuvasti liian pieneksi. Tarkoitti siis sitä että luistelu, kyykyt, prässit yms piti lopettaa todella pitkäksi aikaa, koska niissä tuli samantien ärtymistä lonkkaan. Perinteisen hiihtoa pystyi harrastamaan :D

Toivotaan että selviät vähemmällä, ettei tuskalla saadut gainssit katoa pakkolevon aikana.

Mulla on tosi vahva selkä, ehjät polvet ja etureisille menevä tekniikka. Mutta tossa oli aivan liian kovia treenejä liian tiheään, pitää modaa vähän. Nyt kuntoutan ja sitten vois alkaa vaikka etukyykkään progella.

Jos joku haluaa koittaa, niin 1,3x omapaino ja vetää sillä 7x15 kaksi kertaa viikossa ja sitten tulee juttelemaan lisää miltä tuntuu missäkin.

Etukkyykkäät?

Etkö taannoin kirjoittanut, ettei etukyykky sovellu sinulle tms...?Milloin olet ehtinyt sen liikkeen sisäänajaa?

Etukkyykkäät?

Etkö taannoin kirjoittanut, ettei etukyykky sovellu sinulle tms...?Milloin olet ehtinyt sen liikkeen sisäänajaa?
Ajattelin että josko koittaisin sitä vähän aikaa, laitan vaikka jotain pehmikettä alussa jos se liian vittumaiselta tuntuu. Se on kuitenkin tosi hyvä liike mulle kevyillä painoillla, mutta yli satanen alkaa tuntumaan tosi vittumaiselta nostaa.

Ajattelin että josko koittaisin sitä vähän aikaa, laitan vaikka jotain pehmikettä alussa jos se liian vittumaiselta tuntuu. Se on kuitenkin tosi hyvä liike mulle kevyillä painoillla, mutta yli satanen alkaa tuntumaan tosi vittumaiselta nostaa.

Mun kokemuksen mukaan kannattaa todellakin antaa etukyykylle mahdollisuus. Aluksi oli vittumaista, joo, mutta jokainen etukyykkykerta oli toistansa helpompi. Alussa kannattaa hakea huolella tangon paikka sopivaksi. Myös otteita on useita erilaisia, jopa remmejä voi käyttää helpottamaan. Kokeile kaikkia ja valitse itsellesi sopivin.

Ja vielä kerran, anna itsellesi aikaa sisäänajaa se liike.

Pyyhkeestä on itsellä ollut joskus apua etukyykyssä. Yksin tai kaksinkerroin rinnan yläosalle tai jotenkin rullalle tankoon ympäri. Se foami rulla mitä näkee smith tangossa ei oikein tunnu luotettavalta etukyykyssä. Se etukyykky on etureidelle kyllä tosi hyvä jos kerran muutenkin osaa kyykätä pystyssä kuten Mike näköjään osaa.

Joo, monet ovat sanoneet, että siihen tottuu, joten koitetaan nyt itsekin. Aloitan jollain progella sen kun nyt tästä saa tän alkaneen vaivan korjattua. Muutenkin vaihtelua kaipaa takakyykkyyn. Ilkeintä siinä on kova kipu olkapäillä, joudun ristiotteella kyykkään, kädet ei taivu siihen painonnostotyyliin, forkut ja ojentajat kiristää liikaa.

Muistelin jossain videossa nähneeni, että Heinänen ainakin etukyykkäili jonkinlaisen haarniskan kanssa Mayorsilla. Siis että tanko siihen rinnan päälle ikään kuin tappien päälle

Joo, monet ovat sanoneet, että siihen tottuu, joten koitetaan nyt itsekin. Aloitan jollain progella sen kun nyt tästä saa tän alkaneen vaivan korjattua. Muutenkin vaihtelua kaipaa takakyykkyyn. Ilkeintä siinä on kova kipu olkapäillä, joudun ristiotteella kyykkään, kädet ei taivu siihen painonnostotyyliin, forkut ja ojentajat kiristää liikaa.
Itsellä sama että pitää käyttää tota ristiotetta ( liian iso hauis painonnostotyyliin )
Isoilla painoilla alkaa alkuun kipuilee olkapäät mut sit ajastaa nekin kestää. Ainot mikä itsellä tuottanut ongelmia on keskivartalo, ei meinaa kestää paketti kasassa kun on niin heikot vatsalihakset.

Muistelin jossain videossa nähneeni, että Heinänen ainakin etukyykkäili jonkinlaisen haarniskan kanssa Mayorsilla. Siis että tanko siihen rinnan päälle ikään kuin tappien päälle
Mä en halua haarniskaa käyttää, vaan mennä ihan tangolla jotta voi sitten joka salilla tehdä.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Itsellä sama että pitää käyttää tota ristiotetta ( liian iso hauis painonnostotyyliin )
Isoilla painoilla alkaa alkuun kipuilee olkapäät mut sit ajastaa nekin kestää. Ainot mikä itsellä tuottanut ongelmia on keskivartalo, ei meinaa kestää paketti kasassa kun on niin heikot vatsalihakset.

Siinähän ne vatsat vahvistuu sitten samalla, varsinkin, kun etukyykkäilee ilman vyötä.

Mä en halua haarniskaa käyttää, vaan mennä ihan tangolla jotta voi sitten joka salilla tehdä.
Mullakaan ei taivu kädet etukyykyssä pitämään tankoa painonnosto tyylillä niin itse aikoinaan tuli käytettyä vetoremmejä apuna siihen. Ryhti ja kontrolli oli hemmetisti parempi tällä tyylillä tehden vs ristiote. Kannattaa kokeilla. Tässä yksi esimerkki video tosta miten niitä käytetään hyödyksi.

Mullakaan ei taivu kädet etukyykyssä pitämään tankoa painonnosto tyylillä niin itse aikoinaan tuli käytettyä vetoremmejä apuna siihen. Ryhti ja kontrolli oli hemmetisti parempi tällä tyylillä tehden vs ristiote. Kannattaa kokeilla. Tässä yksi esimerkki video tosta miten niitä käytetään hyödyksi.

Joo, tuo oli se mitä etsin, kun puhuin remmien käytöstä etukyykyssä. Kiitoksia.

Forkut ja ranteetkin tottuu kyllä tuohon painonnostotyyliin, joka on kyllä paljon tukevampi. Itse päätin siirtyä siihen joskus nimenomaan kun halusin tehdä vähän isommilla painoilla - ja about 15 vuotta olin aina tehnyt ristiotteella. Pikkuhiljaa paikat venyi "oikeaan" otteeseen, ja nyt ristiote tuntuu oudolta ja epävakaalta.

Forkut ja ranteetkin tottuu kyllä tuohon painonnostotyyliin, joka on kyllä paljon tukevampi. Itse päätin siirtyä siihen joskus nimenomaan kun halusin tehdä vähän isommilla painoilla - ja about 15 vuotta olin aina tehnyt ristiotteella. Pikkuhiljaa paikat venyi "oikeaan" otteeseen, ja nyt ristiote tuntuu oudolta ja epävakaalta.

View: https://youtu.be/guySXApLXqk

Kovin etukyykky mitä oon ikinä nähny on nimenomaan ristiotteella tehty. En ihan allekirjoita tota "paljon tukevampi".

Vaikka ilman anaboleja, oletan että testoa 1-2ml? Niin oisko mahdoton ajatus ottaa esim se 100-200mg nandroa viikkoon ns voitelemaan, jos sellaisia vaivoja mihin se auttaa. Voi mennä millillä testoa ja 100mg nandroa ei kyllä vaikuta mihinkään muuhun, kuin vois vähän jeesata joissain tapauksissa. Esim jonkun kovemman parin kk:n prioriteetti jakson aikana.

Mulla ei kans kädet taivu sitten millään tuohon ns.painonnosto otteeseen etukyykyssä. En kyllä tiedä mitä väärää tai vahingollista ristiotteessa on? Remmejä en ole käyttänyt, niitä voisi joskus mielenkiinnosta kokeilla. Mainittakoon vielä että mulla meni myös aikaa että etukyykky alkoi sujumaan, enää ei kipeydy muut kuin etureidet (y)

Onko suosituksia mitkä olisi hankkimisen arvoiset polvilämppärit? merkki/malli/mistä kannattaa ostaa? Sellaisille ois käyttöä.

Viimeksi muokattu:
Mulla ei kans kädet taivu sitten millään tuohon ns.painonnosto otteeseen etukyykyssä. En kyllä tiedä mitä väärää tai vahingollista ristiotteessa on? Remmejä en ole käyttänyt, niitä voisi joskus mielenkiinnosta kokeilla. Mainittakoon vielä että mulla meni myös aikaa että etukyykky alkoi sujumaan, enää ei kipeydy muut kuin etureidet (y)

Onko suosituksia mitkä olisi hankkimisen arvoiset polvilämppärit? merkki/malli/mistä kannattaa ostaa? Sellaisille ois käyttöä.

SBD ja Titan parhaimmat polvilämmitin valmistajat.

En usko, että kenenkään mielestä siinä ristiotteessa on mitään väärää tai vaarallista. Ei ainakaan mun.

Itselläni alkoi ärsyttämään pieni epävakaa tunne mutta ennen kaikkea se, että ranteet ei muka taipuneet. Kyllä ne sitten taipui jossain vaiheessa kun alkoi tekemään.

Vähän sama fiilis kun vuosia sitten en päässyt kyykyssä kunnolla pohjaan asti. Reidet oli aina olleet vahvin kohta kehossa ettei siitä ollut kiinni, mutta onhan se hullua jos muka treenaava ihminen ei pääse kunnolla kyykkyyn. Alkoi häiritä, ettei muka ole liikkuvuutta. Ja huolettaa, milloin huono liikkuvuus aiheuttaa muutakin ongelmaa. Venyttely auttoi ja omalla kohdallani suurin apu ongelmaan oli ahkera etukyykkääminen.

Samasta syystä jätin aikanaan kyykkäämisestä vyön pois, olin siitä riippuvainen, enkä enää uskaltanut olla laittamatta sitä kun oli yli 100kg tangossa. Käytän sitä enää satunnaisesti ns.spessutilanteissa jos teen jonkin sarjan tosi lähellä maksimipainoja.
Sama vetoremmien kanssa.

Mutta joo, ei kuulu enää tähän ketjuun ollenkaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom