Kuvankaappaus koneelle..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deat
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Niin, eli olis tarkotus siirtää videokasetilta se sisältö koneelle ja polttaa levylle (ne videot alkaa olee jo aika vanhoja ja ei varmaan säily sellasinaan enää pitkään), mutta kun tämä kuvansiirtäminen ei tunnukaan olevan kauhean helppoa. Mun kuvankäsittelyohjelmana on Pinnacle Studio Version 7.05.16. Kävin aiemmin tänään imuttamassa StudioDC10 plussan, ku tää aluks tajos capture sourceks pelkästään videokameraa.
Mun täyty käydä ostaa uus VCR-kaapeli elektroniikkakaupasta ku mä olin hukannu tän ohjelman mukana tulleen (jos sellasta ees oli), mutta se kauppias sanoki sitte, että äänen siirto tarvii oman kaapelisa. No mä ostin sellasenki, ja kokeilin himas tätä. Eka Ongelma on, että mun koneessa on kaks reikää, mihin se VCR-kaapeli menee: VID IN ja S VID (ja VID OUT, mutta se tuskin liittyy tähän) Se äänikaapeli on kaksosanen, siinä on musta ja punanen pää.
Mä oon pistäny sen vcr-kaapelin siihen s vid-kohtaan ja ne äänikaapelin päät vähän minne sattuu (ohjekirja ei sanonu niistä mitään) ja koittanu painaa Start capture-nappia ja aina on tullu sama virheilmotus: "Sorry, cannot capture. The data rate on drive C: is less than required rate of 8470 Kbyte/second." Tarkottaako tää nyt et mul on C:llä liian vähän tilaa vai?

Ähh, tulipa pitkä ja epäselvä viesti, mutta jos joku asiantuntija nyt jaksais jelppiä, niin olisin kiitollinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kamoon hei..

Mä tiiän et tää aihe ei kuulosta mielenkiintoselta, mutta jos joku nyt mitenkään kerkeis jelppiä, tää on vähän kiireinen. Anybody? :(

Deat sanoi:
Eka Ongelma on, että mun koneessa on kaks reikää, mihin se VCR-kaapeli menee: VID IN ja S VID (ja VID OUT, mutta se tuskin liittyy tähän) Se äänikaapeli on kaksosanen, siinä on musta ja punanen pää.
Mä oon pistäny sen vcr-kaapelin siihen s vid-kohtaan ja ne äänikaapelin päät vähän minne sattuu (ohjekirja ei sanonu niistä mitään)

Jos sulla on tavalliset videot (ei SuperVHS) niin signaali on 99% kompostimuotoista eli kytketään silloin VID (video IN) liittimeen koneessa.
Äänet kytket äänikortin LINE IN liitäntään EI MIC IN liitäntään. Kortin takana on yleensä merkitty mikin kuvalla toi mic liitäntä.

Deat sanoi:
... ja koittanu painaa Start capture-nappia ja aina on tullu sama virheilmotus: "Sorry, cannot capture. The data rate on drive C: is less than required rate of 8470 Kbyte/second." Tarkottaako tää nyt et mul on C:llä liian vähän tilaa vai?

Ei tarkoita vaan sitä, että kovosi kirjoitusnopeus ei riitä kaappaukseen noilla asetuksilla - bittivirta liian suuri. Vaihtoehdot: huononna kaappauksen laatua asetuksista; kuvan resoluutio pienemmäksi, bit ratea pienemmäksi tai hanki nopeampi kovo

Hope that helps, vaikken expert olekaan...

Edit. ja niin koneen ääniliitännät on toteutettu yleensä 3,5 mm stereoplugeilla (samat kuin korvalappukuulokkeissa) ja videopiuhoissa taas käytössä on yleensä RCA liittimet. Tarviit siihen väliin jonkin adapterin, että saat muutettua nuo kaksi RCA liitintä yhdeksi 3,5mm liittimeksi..

Kiitoksia avusta, sain nyt noi piuhat oikeisiin paikkoihin, mutta ku yritin pienentää tota bit ratea, niin se ei oikeen onnustunu... Tos on 4 porrasta: good, better, best ja custom.. kaikki ne vaati liikaa :( Sit settingeissä oli data rate-säädin, mutta sitä ei pystyny käyttämään kuvan näyttämällä tavalla. Mistä sitä kuvan laatua voi huonontaa?
Mä oon vielä aika ulalla tän systeemin kanssa, ohjekirjassaki on sivukaupalla juttua kuvan editoimisesta ja sensellasesta, muttei paljon mitään siitä kuvankaapauksesta..

Liitteet

• capture format.JPG
    capture format.JPG
    40,9 KB · Katsottu: 273
äh, on vanha threadi ylös kaivettu ja oman postin perään kirjotettu ja vielä offtopic, mutta nyt alkaa kaikki menee kädelleen. Tota Studio DC10Plussaa asennellessa tää varotteli, ettei se sovi välttämättä yhteen käyttöjärjestelmän kanssa, mutta asensin sen jokatapauksessa. En tiiä johtuuko tää siitä, mutta nyt on ilmeisesti äänikorttiin tullu jotain vikaa. Pahiten ongelma näkyy mp3:sia kuunnellessa: Musiikki kuuluu ihan normaalisti, mutta lauluääni kuuluu perhanan hiljaa ja kimeenä taustalla. Peleissäki se vaikuttaa, kaikki äänet on muuttunu vaimeemmiks ja kimeemmiks.. videoklipeissä ei näy haittaavan(ainakaan yhtä selvästi). Mul menee koht hermot tän koneen kanssa... Mitä tolle vois tehä? Viedä korjaamoon?

Deat sanoi:
Mitä tolle vois tehä? Viedä korjaamoon?

Keinoista klassisin: tärkeimmät talteen ja käyttis vaan uusiksi. Kun menee kaikki riittävän sekaisin niin eipä niihin juuri muuten saa tolkkua ainakaan käyttämättä hirveästi aikaa ja vaivaa. Tietenkin jos system restore on käytössä niin sitähän kannattaa kokeilla tietenkin. Niin mikähän käyttis nyt edes on kyseessä kun sitä ei ole mainittu?

edit: niin XP kuvasta päätellen. Restorella paluu vanhaan jos on käytössä tai muuten käyttis uusiksi.

Korjaamo on hyvä juttu jos on valmis/halukas maksamaan itsensä kipeäksi luultavasti juurikin noista mainitsemistani jutuista.

JPx sanoi:
edit: niin XP kuvasta päätellen. Restorella paluu vanhaan jos on käytössä tai muuten käyttis uusiksi.
No, mistä sen näkee onko se käytössä? Ja paljonko se palautuu, ku mul on koneella melkonen kasa warea, ei kyllä tule kysymykseenkään tän Windowsin uudelleenasentaminen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom