Kuumeen nousu treenin jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Omskakas
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Omskakas

Delgado fan club
VIP
Tänään tapahtui minulle jotain outoa. Vetäsin aamulla hiukan normaalia kovemman jalkatreenin, jonka aikana en huomannut mitään erikoista olossani tai terveydentilassani. Kun olin päässyt kotiin siemailemaan palautusjuomaa, aloin tuntea itseni hiukan heikoksi ja sairaaksi. Vähän ajan päästä huomasin palelevani, mikä johtui siitä, että minulla alkoi nousta kuume. Puolen tunnin kuluttua tästä tunsin oloni todella heikoksi.

Tässä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä, koska olen ennenkin saanut flunssan tms. treenin jälkeen. Omituista on se, että puoli tuntia edellisestä aloin tuntea oloni paremmaksi ja tunnin levon jälkeen olo muuttui täysin normaaliksi. Siis kuume nousi nopeasti ja laski saman tien. Onkohan kellään kokemusta mistään vastaavasta?

Itse olen kokenut samaa, tulee kovan treenin jälkeen melkein aina. Nykyään vedän 1000mg c-vitamiinia ennen ja jälkeen treenin + 100mg e-vitamiinia palkkarissa, paremmalta on tuntunu.

ak8400 sanoi:
Itse olen kokenut samaa, tulee kovan treenin jälkeen melkein aina. Nykyään vedän 1000mg c-vitamiinia ennen ja jälkeen treenin + 100mg e-vitamiinia palkkarissa, paremmalta on tuntunu.

Hmmm... Siis yhdellä sadasta vastaavia kokemuksia. Hassua, että tälläinen "ilmiö", jos se nyt johtuu kovasta treenistä aiheutuneesta rasistuksesta, on niinkin harvinainen, että en ole aiemmin siihen törmännyt.

Yleensä otan ennen treeniä 500 mg c-vitamiinia, josko tällä sitten on asian kanssa tekemistä.

Kun aloitin vuoden alussa rankemman ohjelman, oli ekalla viikolla tuollaisia oireita. Pari kertaa heräsin yöllä hikisenä ihan kuin kuumeessa.

En tehnyt asialle mitään ihmeellistä. Olin tosin laittamassa samalla ruokavaliota kuntoon, joten joko ruoka tai kehon tottuminen vei oireet pois.

kynae-niska sanoi:
Kun aloitin vuoden alussa rankemman ohjelman, oli ekalla viikolla tuollaisia oireita. Pari kertaa heräsin yöllä hikisenä ihan kuin kuumeessa.
Eikös ylikunnolla oo aika samanlaiset oireet, olkaa poijjat varovaisia ton ylikunnon kans, on kuulemma vittumainen juttu. Eli muistakaa levätä tarpeeksi, ei joka treeni tukkoon paikkoja, lihashuolto ja parantakaa ittennä rauhas.

abine sanoi:
Eikös ylikunnolla oo aika samanlaiset oireet, olkaa poijjat varovaisia ton ylikunnon kans, on kuulemma vittumainen juttu. Eli muistakaa levätä tarpeeksi, ei joka treeni tukkoon paikkoja, lihashuolto ja parantakaa ittennä rauhas.
Juuh, johtuu varmaan tosta, en vaan osaa treenata alle 110% teholla :rock: :wall:. Oma treeniohjelma on kyllä vähän semmonen että vedetään täysillä, odotellaan että palaudutaan kunnolla ja taas täysillä (usein ehdin palautua hyvin viikossa, 3 jakosella treenaan) :whip: . Tulosta ainaki tullu ja elossa ollaan joten :david: .... Noh, meni vähän offtopic mutta vitamiinit on tosiaanki kyllä mielestäni auttanu, tai sitten en vaan ole treenannu ihan täysiä muutamia viime kertoja..

Kuulostaa tutulta myös terveiltä treenipäiviltä, enkä heti ylikuntoa epäilisi. Elimistö voi hyvinkin reagoida kuumeen nousulla kun rankka treeni pistää immuniteetin sekaisin. En ole vielä edes lääketieteen opiskelija, joten varmuudella en tietenkään voi sanoa. Jos treeni ei ala kulkea ja kuumeilu jatkuu ilman, että mikään siihen auttaa (lepo, oikeaoppinen ruokavalio, vitskut jne.), ala seurailemaan, josko olisi ylikunnon merkkejä. Se nimittäin tulee aika huomaamatta. Kuumeilua en itse muista kokeneeni - tosin Ebstein-Barrin mononukleoosista (minulla lievä) ja sen jälkitaudeista kun ei päässyt parantumaan taisi oma ylikuntoni aikanaan lähteä. Nyt vetelen kaiken lisäksi astmalääkkeitä kun keuhkot ärtyivät...Jos vähänkin alkaa ylirasittumaan, niin tauko tekee vähemmän pahaa kuin ylikuntojakso.

Epäilen, ettei omalla kohdallani ollut kyse ylikunnosta. Olin juuri pitänyt 5 päivän totaalitauon kaikesta kauppareissua raskaammasta liikunnasta.

Pieni päivitys. Koin juuri vastaavanlaisen ohimenevän "kuumekohtauksen", mutta tälläkertaa ilman mitään oletettua laukaisevaa tekijää. Todella outoa. :confused:

Kannattaisi varmaan mennä lääkäriin näyttämään jos nyt ihan muutenki tulee?..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Omskakas sanoi:
Pieni päivitys. Koin juuri vastaavanlaisen ohimenevän "kuumekohtauksen", mutta tälläkertaa ilman mitään oletettua laukaisevaa tekijää. Todella outoa. :confused:

Jos tuo jatkuu, niin olisikohan helpoin ratkaisu käydä piipahtamassa lekurin vastaanotolla? Voivat katsoa tulehdusarvot ynnä muut ja jos ei muuta, niin ainakin ammattilaiselta kuulet jos olet kunnossa. Se voi jo oloa helpottaa. Tsemppiä.

ylikuntoilija sanoi:
Jos tuo jatkuu, niin olisikohan helpoin ratkaisu käydä piipahtamassa lekurin vastaanotolla? Voivat katsoa tulehdusarvot ynnä muut ja jos ei muuta, niin ainakin ammattilaiselta kuulet jos olet kunnossa. Se voi jo oloa helpottaa. Tsemppiä.

Ja vielä toinen samanlainen tälle illalle. Menee yhä oudommaksi. Taidan huomenna piipahtaa YTHS:llä tiedustelemassa asiaa...

Flunssaa liikkellä

Omskakas sanoi:
Tänään tapahtui minulle jotain outoa. Vetäsin aamulla hiukan normaalia kovemman jalkatreenin, jonka aikana en huomannut mitään erikoista olossani tai terveydentilassani. Kun olin päässyt kotiin siemailemaan palautusjuomaa, aloin tuntea itseni hiukan heikoksi ja sairaaksi. Vähän ajan päästä huomasin palelevani, mikä johtui siitä, että minulla alkoi nousta kuume. Puolen tunnin kuluttua tästä tunsin oloni todella heikoksi.

Tässä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä, koska olen ennenkin saanut flunssan tms. treenin jälkeen. Omituista on se, että puoli tuntia edellisestä aloin tuntea oloni paremmaksi ja tunnin levon jälkeen olo muuttui täysin normaaliksi. Siis kuume nousi nopeasti ja laski saman tien. Onkohan kellään kokemusta mistään vastaavasta?

Joo, mulla kävi kanssa aivan samanlainen hommeli äskettäin. kuume nousi nimenomaan jalkapäivän jälkeen illalla noin kolmeksi tunniksi, mutta aamulla ei kuumeesta enää tietoakaan. Saattaisikohan liikkeellä oleva flunssavirus yrittää kaataa miestä, mutta ei sitten ihan päässytkään niskan päälle :(

Nouseeko kuume kunnolla, siis ihan mittarilla havaittavasti?

Treenin jälkeinen "palelu" ja heikko olo voi johtua ihan nestehukasta - jos treenin aikana ei ole juonut riittävästi. Todennäköisempää tämä on isojen lihasryhmien (jalat, selkä) kohdalla. Korjaantuu parissa tunnissa palautusjuoman jne. myötä.

Kannattaa kuitenkin muistaa sen flunssaviruksen mahdollisuus - nyt on pöpöjä liikenteessä. Minullakin "kuumeeton" flunssa (kuumeinen olo, hikoiluttaa mutta mittari ei inahdakkaan) jo viikon ajan.

Mullakin nous nimenomaan jalkatreenin jälkeen kuume... Noin puolessa tunnissa yli kolmella asteella! Ei ollut hyvä olo, todellakaan.

Itsekin ihmettelin, että treenistäkö tuo nyt johtuu, mutta koska kuume pysyi viikon verran, niin menin lääkäriin.

Influenssa.. prkl..

Ironbutt sanoi:
Nouseeko kuume kunnolla, siis ihan mittarilla havaittavasti?

Treenin jälkeinen "palelu" ja heikko olo voi johtua ihan nestehukasta - jos treenin aikana ei ole juonut riittävästi. Todennäköisempää tämä on isojen lihasryhmien (jalat, selkä) kohdalla. Korjaantuu parissa tunnissa palautusjuoman jne. myötä.

Kannattaa kuitenkin muistaa sen flunssaviruksen mahdollisuus - nyt on pöpöjä liikenteessä. Minullakin "kuumeeton" flunssa (kuumeinen olo, hikoiluttaa mutta mittari ei inahdakkaan) jo viikon ajan.

Valitettavasti en älynnyt mitata kuumetta, mutta olen aika varma, että lähelle 38 mentiin. Olen ennenkin vetänyt rankkoja treenejä eikä niiden jälkeen ole tällaista tapahtunut.

Flunssaa epäilin minäkin, mutta minkäänlaista muuta oiretta (nuhaa, kurkkukipua tms.) ei ole.

En ehtinyt tänään käydä "arvuuttelemassa" tilaani, mutta jos homma jatkuu pitää varmaan käydä ajan kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom