Kuukautiskuppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stimpy
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en voi muuta kuin liittyä kuukautiskuppia ylistävään joukkoon. Mulla on ollut sellainen nyt käytössä jonkun pari kolme vuotta. Hukkasinkin yhden (miten se on edes mahdollista? :nolo:) mutta pakkohan mun oli hankkia uusi tilalle. Lunette on merkki, koosta en tiedä. Oon oikein ihmeissäni siitä, miten hyvin toi on toiminut.

Mäkin käytin alkuun jotain liukastetyyppisiä kikkoja siinä. On totta, että jos sen kupin kanssa kauan joutuu räpeltämään, voi tulla vähän aristusta alapäähän. Tuon kupin aukeamisen ja paikalleen asettumisen kanssa on joskus ollut vähän hankaluuksia, mutta kun kuppiin tottuu, pelkkä sormella töytäisy melkeinpä riittää. Mäkin leikkasin antennin tosi lyhyeksi, ja joskus kuppi on ollut jo hetken paikoillaan ennen kuin se vasta kunnolla sinne asettuu. Tuntuu muuten aika omituiselta.

En muuten muista, koska olisin viimeksi käyttänyt sidettä. Tamponi oli aina ennen kuppia käytössä. Vittu että ärsytti, kun joskus joku mies alkoi valittaa, kuinka kamalia kupit ja tamponit ovat. Kaikkien naisten pitäisi käyttää sidettä kuulemma. Suutuin aivan tosissani. Tolle äijälle voisi ängetä viikoksi jonkun vaipan housuihin ja kysyä sen jälkeen uudelleen mielipidettä. :curs:

Itselläni on ollut Mooncup käytössä kohta reilun vuoden. Sain sen itse asiassa poikaystävältä lahjaksi kun olin läpällä vitsaillut että sellaisen kupin olin ajatellut hankkia..:D Lahjapaketista se sitten paljastui, ensin meni naama vähän punaiseksi meikäläisellä :D, mutta nyt olen itse asiassa kiitollinen ko. lahjasta. On se sen verran monta euroa säästänyt meikäläiselle...

Mihinkään juoksulenkille en ole kyllä uskaltanut sitä kuppia vielä ottaa. Tai johonkin kamppailulajiharrastuksiin. Niissä mennään vielä ihan "perinteisin" konstein.

Mihinkään juoksulenkille en ole kyllä uskaltanut sitä kuppia vielä ottaa. Tai johonkin kamppailulajiharrastuksiin. Niissä mennään vielä ihan "perinteisin" konstein.
Ei oo muuten ollut mitään ongelmia noissa, mulla on kuukautiskuppi aina nyrkkeilyreeneissä ja lenkillä ja salilla. En oo edes tullut ajatelleeksi, että sen kanssa tulisi jotain ongelmia.

Kiitoksia avustavista kommenteista. :)
Taisin vähän hätiköidä. Nyt jo tuntuu, että on kupin kanssa sujunut paljon paremmin. Onhan se vielä välillä melkoista säheltämistä ja taistelua, mutta eiköhän se tästä. Oli ihana nukkua yö ihan rauhassa, ettei tarvinnut keskellä yötä herätä tamppoonin vaihtoon. Että olen minä nyt tästä kupista niitä hyviäkin puolia löytänyt. :)

Yhdyn ylistäviin mielipiteisiin! En edes muista kuinka monta aikaa on jo ollut käytössä mutta muuhun vaihtoehtoon en sitä enää ikinä vaihtaisi. Olokin on paljon freessimpi sen kuin erilaisten siteiden ja tamponien kanssa. Ja on varma, harrasti mitä tahansa liikuntaa.

Kuukuppi on kyllä aivan loistava! Jo päivän käytön jälkeen tuntuu, että en koskaan vaihda takaisin tampooneihin ja siteisiin. Ensin pelotti, että mitenkähän saan tuon kapistuksen sisään ja oli aika epävarma olo, mutta ainakin omalla kohdalla laitto onnistui jo ensimmäisellä kerralla ongelmitta. :) Loistava keksintö!

Vaikka oonki lukenu paljo positiivisii kommentteja kuukupista, silti vielki epäilen et onko se niin varma esim. spinni-tunnilla tai juoksulenkillä. Kuukuppi kiehtoo lähinnä siks, ku itellä vuoto on sen verta vähästä että esim. pienin tamppooni on turhan 'raskas' mulle. Pitäs varmaa vaa olla rohkee ja tilata ja kokeilla :) Onko noilla merkeillä muuten minkälaisia eroja? Luneten tiiän olevan suomalainen, mut onko käytössä eroa?

pia^^:

Sanoisin, nyt 3 tai 4 vuoden (ei edes voi muistaa) kuppikokemuksilla, että vähintään yhtä varma se on kuin tamponi. Niukkoina päivinä ihan 100varma, runsaampina päivinä monet varmaan käyttää tamponinkin kanssa lisävarmistuksena pikkusuojaa. Samoin kupin kanssa voi käyttää, varsinkin alussa, jos ei osaa vielä täysillä luottaa. Pian oppii minä päivinä itsellä lisäsuoja voi olla mukava ajatus. Jos on noinkin niukkaa, kun kuvailit, niin kuppi riittää ihan varmasti. Ja on varma.

Kuppien kesken ei ole eroa muuten kuin koossa. Itse valitsisin nyt kotimaisen Luneten. Silloin kun itse hommasin, ei suomalaista ollut vielä saatavilla.

Ainoa mitä jäät kupin ostettuasi harmittelemaan, oi miksi et liittynyt meihin moderneihin naisiin jo aiemmin!

Pitääpä testata! Inhoan voimakasta vuotoa ja jatkuvaa siteenvaihtoa. Tamponi ei sovi minulle.

En oo käyttäny kuppia kun vasta muutaman päivän ja on kyllä aivan loistava, mutta poisottaminen tuntuu edelleen hieman hankalalta. Kyllähän sen sieltä ulos saa, mutta tuntuu että en oikein yletä siihen... Silloin en saa painetta tasattua ja vetäminen ei onnistu. Saa aina temppuilla vessassa lähemmäs puoli tuntia ennen kuin saan sen ulos. Onkohan luvassa helpotusta, vai onko asia vaan niin, että sormet on lyhyet ja se tulee aina olemaan yhtä työlästä. Eri asennoissa on kokeiltu kyllä. Toisinaan myös tuntuu, että olen niin kuiva, että en saa kahta sormea oikein sisään ja sitten koskee ja kiristää... Mutta en kyllä luovuota vielä näin helpolla. Kun kerta kuitenkin kuppi on muuten niin mukava ja helppo. Ja eihän sitä tarvitse tyhjentääkkään niin usein... Vai onkohan luneten koko 2 vain liian iso??

En oo käyttäny kuppia kun vasta muutaman päivän ja on kyllä aivan loistava, mutta poisottaminen tuntuu edelleen hieman hankalalta. Kyllähän sen sieltä ulos saa, mutta tuntuu että en oikein yletä siihen... Silloin en saa painetta tasattua ja vetäminen ei onnistu. Saa aina temppuilla vessassa lähemmäs puoli tuntia ennen kuin saan sen ulos. Onkohan luvassa helpotusta, vai onko asia vaan niin, että sormet on lyhyet ja se tulee aina olemaan yhtä työlästä. Eri asennoissa on kokeiltu kyllä. Toisinaan myös tuntuu, että olen niin kuiva, että en saa kahta sormea oikein sisään ja sitten koskee ja kiristää... Mutta en kyllä luovuota vielä näin helpolla. Kun kerta kuitenkin kuppi on muuten niin mukava ja helppo. Ja eihän sitä tarvitse tyhjentääkkään niin usein... Vai onkohan luneten koko 2 vain liian iso??

Laitatkohan sä sen kupin liian syvälle? Mulla itsellä se kuppi jää ihan tohon reunalle, pystyn melkolailla lihaksilla työntämää sitä sen verran ulos ettei tarvitse sormia ees sinne sisälle laittaa.

Olen kokeillut laittaa sitä vähän vähemmän syvälle, mutta silloin tunnen koko ajan kupin ja se hankaa. Laitan sen yleensä just siihen rajoille, missä en tunne enää sitä. Nooh... Saan sen kuitenkin pois. Tosin pientä voimankäyttöä se yleensä vaatii :lol2: Lähinnä kai se ongelma on nimenomaan tuo paineen tasaaminen.

^^ Sehän on henkilökohtaista mihin kohtaan kuppi kelläkin sijoittuu. Toisilla jää kätevästi tuohon hollille, toisilla vaan yksinkertaisesti "luiskahtaa" kuppi syvemmälle.

anttuliinu: Oletko kokeillut kyykkyasentoa?

Vaikka täällä ei mainostaa saa niin, mistä tuo kuppi kannattaa hankkia? Edellisten menkkojen aikana nyt tein päätöksen että kupin hankin :)

Onhan täällä muissakin ketjuissa mainittu firmoja ja tuotemerkkejä ja varsinkin, kun tätä tuotetta ei pakkiksen storessa ole: apteekeista (ainakin Yliopiston Apteekin valikoimassa) ja ekokaupoista (Ruohonjuuri jne.)...

Vaikka täällä ei mainostaa saa niin, mistä tuo kuppi kannattaa hankkia? Edellisten menkkojen aikana nyt tein päätöksen että kupin hankin :)

Kuukuppikunnan sivuilta löytyy myös kupin hankkimista koskeva osio, mihin on listattu kuppeja myyviä liikkeitä. Tuolta löytyypi myös hintoja, jos haluaa vertailla.

^^ Sehän on henkilökohtaista mihin kohtaan kuppi kelläkin sijoittuu. Toisilla jää kätevästi tuohon hollille, toisilla vaan yksinkertaisesti "luiskahtaa" kuppi syvemmälle.

anttuliinu: Oletko kokeillut kyykkyasentoa?

Joo nimenomaan oon kyykyssä kokeillu aina, koska muuten en todellakaan saisi kapistusta ulos itestäni, mutta seuraavaa kertaa odotellessa. Siteitä en kuitenkaan aijo käyttää, vaan itsepintaisesti luotan siihen, että saan operaation onnistumaan mutkitta joku päivä.

Sain vihdoin hommattua kupin, PinkCup tietenki :D Ja jo tähän menessä oon ollu tosi tyytyväinen. Treenaaminenki onnistu hyvin kupin kanssa, vaikka sitä enite jännitin :hyvä:

Ongelmana ollu lähinnä ettei tunnu menevän tarpeeks syvälle, jää 'sauva' turhan ulos, mutta pitää viel harjotella käyttöö :)

Ongelmana ollu lähinnä ettei tunnu menevän tarpeeks syvälle, jää 'sauva' turhan ulos, mutta pitää viel harjotella käyttöö :)

Sitä antennia ei kyllä oikeasti tarvitse yhtään mihinkään, se vaan hankaa ikävästi ja itse leikkasin sen samantien pois. Ainakin itse saan kupin "puskettua" omin voimin niin reunalle että siitä saa helposti otteen ilman antenniakin. Yksilöllistä tietysti, mutta jos se antenni useamman käyttökerran jälkeen jää turhan ulos, niin leikkaa surutta pois vaan.

Aattelin nostaa tän ketjun, kun miunkin mielestä kuukuppi on paras keksintö sitten ikinä!

Alkuun olin tosi epäileväinen, enkä uskonut kun siskoni hehkutti miten elämä helpottuu jonkun kupin ansiosta. No, viime kesänä hommasin sitten "testiin" ja alkuvaikeuksien jälkeen oon ihan 100% kuukupin puolella! En pysty kuvittelee, että palaisin kokonaan takaisin tampoonejen/siteiden käyttöön..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom