Kuukautiskuppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stimpy
  • Aloitettu Aloitettu
Mä olin kans tosi skeptinen alkuun ja ekat menkat meni ihan äheltäessä, mut sit kun oppi käyttämään ja tosiaan pätkäs sen antennin lyhkäsemmäksi niin ihan huippu keksintö! Ikinä ei tarvi muistaa ottaa mitään mukaan :D

Täältä kanssa ehdoton puoltoääni kupille. Olen ollut tyytyväinen kupin käyttäjä jo varmaan liki kymmenen vuotta. Siis silloin kun aloitin, se oli täysin hihhulijuttu eikä kuppeja saanut kuin jostain kämäisistä nettikaupoista. Merkki on matkan varrella vaihtunut Mooncupista Lunetteen, mutta yhtä tyytyväinen oon ollut molempiin. Toimii millaisessa treenissä tahansa, ja sen kanssa ihan oikeasti unohtaa koko menkat. Joskus kuparikierukan aikoihin vuotelin sen verran enemmän, että joskus runsaimpina päivinä käytin lisäsuojaa, mutta nyt taas normivuotoon kuppi riittää yksistään ja pitää ihan 100-prosenttisesti. Eli suosittelen!

Täällä sama kuin Scarlethilla - taisin olla yläasteella kun ekan kupin hommasin käyttööni, eikä sitä saanut edes ostettua muualta kuin Ruohonjuuresta tms. Kukaan ollut kuullutkaan sellaisesta silloin :D Mutta vuosikaudet olen ollut tyytyväinen käyttäjä, olisi taas uuden kupin oston aika kun on nykyinen palvellut jo sen verran kauan että on päässyt värjäytymään ikävän näköiseksi. Lunette ja Mooncup ovat mulla olleet käytössä, en enää edes muista kumpi nykyinen on. Antennit olen aina leikellyt pois, ovat vain tiellä.. Yksi päivä töissä jouduin pitkästä aikaa turvautumaan tavan siteeseen kun kuppi ei ollut mukana ja oli semmoinen fiilis kuin olisi vaippa ollut housuissa vaikka side oli tosi ohut! Ei kiitos enää :D Kuppi on niin huomaamaton, että koko menkat unohtaa jos menkkakipujakaan sillä hetkellä ei ole :)

Mä juuri heitin menemään useita vuosia sitten ostetun vanhan Mooncupin ja ostin tilalle pienen vihreän Luneten. Tykkään siitä jopa enemmän, mitä aiemmasta kupista. Muita kuukautissuojia en ole käyttänyt enää aikoihin kuin pakon edessä enkä kyllä enää aiokaan.

Mä en oo ikinä tavannut ketään naista, joka olisi kuukupin käyttöön oton jälkeen sanonut että kamala vekotus. Kaikki tuntuu rakastavan, minä myös, vaikka tietysti alku oli hieman harjoittelua :)

No mun täytyy kyllä sanoa, että en ole pitänyt kuppia itselläni täysin luotettavana, olisko sitten paikat normaalia löysemmät tai jotain... Ihan alussa se toimi täydellisesti, mutta jostain syystä rupesi jossain vaiheessa falskaamaan varsinkin öisin, jolloin sitä ei käytännössä voinut ilman siteitä pitää ainakaan yöllä. Tuolloin käytössä oli Luneten pienempi malli. Joitakin vuosia silti tuota kuppia käyttelin, sillä oli elo pikkaisen falskaavan kupin kanssa silti paljon mukavampaa kuin aikaisempi pelkkien siteiden kanssa pelleily. Nyt on käytössä Diva Cupin isompi malli, vaikka se onkin tarkoitettu yli 30-vuotiaille ja/tai synnyttäneille ja falskaaminen on selvästi vähentynyt. Silti yhden yön pidän yhä kupin kanssa ohutta sidettä pienten falskausvuotojen varalta, ja päivisinkin saattaa silloin tällöin jotain ohi tulla. Epäilen tosin, että nuo jälkimmäiset liittyvät enemmän vaan huolimattomaan asettamiseen. Saan kupin laittamisen kanssa edelleen olla todella tarkka ja huolellinen monen vuoden käytön ja kikkakolmosten opettelun jälkeenkin, muutoin voi helposti tulla epämiellyttäviä yllätyksiä.

Kuppi on hankittu ja nyt vaan odotellaan menkkoja, et pääsis testaamaan onko toi toimiva tuote vai ei :) Odotukset on tosi korkealla, kun tosiaan joka paikassa kuppia kehutaan. Hieman jännittää toi kupin koko, ostin Lunetten pienemmän koon, mutta mietityttää jo valmiiksi onko se omiin runsaamman puolisiin menkkoihin liian pieni... Noo kokeilemalla se selviää :)

Aamusin kannattaa odotella jonku aikaa ennen ku käy tyhjentämässä, nousee meinaan yön aikana itellä ainaki helposti syvemmälle ja jos aamulla heti koittaa ulos saada ni kyllä siinä saa tovin tapella. Ja kannattaa olla mahdollisimman rentona ja ottaa hyvä asento.. Muistan ite ekalla kerralla ku jännitin niin paljon ja vedin tahattomasti lantionpohjanlihaksilla kovemmin vaan kupista kiinni niin en meinannu saada ulos.. Pyysin sitten miestä auttamaan :DD Hahaha, kaikkee kanssa :)

Kuppi ollut käytössä muutaman vuoden, enkä enää koskaan muuta suostuisi käyttämään. :)

Pakko hehkuttaa tänne koska myös mun mielestä kuukuppi on kyllä pirun kätevä! Ostin omani jo muutama kuukausi sitten, mutta alku tuntui niin hankalalta että jätin sen kaappiin lojumaan ja ajattelin pärjääväni taas tamponeilla. Tyhmyyksissäni meninkin sitten pienentämään kuppia ajatellen että se toimii niin paremmin. Nyt vähän aikaa sitten kokeilin muutaman päivän ja yön pienennetyllä kupilla ja ohivuotoja tuli aina. Ajattelin silti että en kyllä luovuta koska tuo tekis menkoista niin huomaamattomat kuin olla ja voi, jos kipuja ei lasketa.

Kävin ostamassa uuden ja leikkasin pelkästään antennin kokonaan pois. Nyt se on toiminut täydellisesti enkä aio enää todellakaan muita suojia käyttää. Aamuin ja illoin vaan tyhjentää ja pesasee sen, ja koko menkat on siinä. Voi käyttää sellaisia pikkuhousuja kuin haluaa, käydä uimassa ja nukkua alasti. Life is good :kippis1:

Täältä löytyy kans ja onhan se ihan pirskatin mukava ja huomaamaton. Jos jotain huonoja puolia pitää mainita, niin mä oon pariin otteeseen unohtanut kuukautiset kokonaan ja tyhjennysväli on venahtanut vähän liikaa. Mulla meni pari päivää, et opein tuota käyttämään. Helpotti huomattavasti, kun tajus, että lantionpohjalihaksia jännittämällä sitä kuppia voi tavallaan työntää alemmas, jolloin se on helpompi saada ulos. Mulla ei tuosta antennista ole ollut mitään haittaakaan, joten oon jättänyt sen ennalleen.

Takaisin siteisiin ei oo menemistä. :D

En oo kokeillut, kun ei vissiin oikein toimi niukkojen vuotojen kanssa ja saattaa tuntua? OB toimii kuin vanhan junan vessa!

En oo kokeillut, kun ei vissiin oikein toimi niukkojen vuotojen kanssa ja saattaa tuntua? OB toimii kuin vanhan junan vessa!
Toimii yhtä hyvin kaikenlaisen vuodon kanssa, koska silikoninen kuppi luistaa sisään ja ulos aina yhtä hyvin, oli vuotoa vähän tai paljon. Tuntumiseen vuodon runsaus ei liity.

Mä en oo ikinä tavannut ketään naista, joka olisi kuukupin käyttöön oton jälkeen sanonut että kamala vekotus. Kaikki tuntuu rakastavan, minä myös, vaikka tietysti alku oli hieman harjoittelua :)

Okei. Nyt tapaat ainakin netissä.

Kuukuppia on hehkutettu aivan uskomattoman paljon ja tosiaankin suurin osa siitä näyttää tykkäävän. Minä en.

Olen aika tarkka hygieniasta ja jo lähtökohtaisesti on todella ikävää mennä kuukautisten aikaan työntelemään sormia sisällensä kuukupin kera. Sen poistaminen oli vielä enemmän sottaista: Veri hölskyi ja läikkyi kupista ja valui ympäriinsä sormia ja kynnenalusia. Yleisillä paikoilla kuukupin kanssa toimiminen oli vaikeaa: Sen poistaminen/tyhjentäminen julkisissa käymälöissä ei olekaan ihan niin iisi homma.

Mulla myöskin kipeytyi paikat aivan hemmetisti. Eli limakalvot kärsivät siitä että siellä oli jonkinlainen "imu" päällä koko ajan. Poistaminen oli myöskin kivuliasta ja vaikeaa, sama kuin olisi jotain semmoista putkenavaajamoppia rätkyttänyt itsestään irti.

Mulla kuukuppi menee vähän samaan sarjaan kuin tamponit joissa ei ole asetinta. On jotenkin käsittämätöntä miten ne ob:t myy missä naisten tulee veriseen emättimeen tunkea sormia syvälle että saa tamponin paikoilleen: Sitä varten on siistit asettimet.

Hyvät perustelut kuppia vastaan. Mua ei OB:n laitto haittaa, asettimellinen tamponi on mulle liian tekninen laite. Tosiaan tällä kömpelyystasolla kupin kanssa pelaaminen johtaisi saletisti splatteriin... Eikä sellainen jatkuva "imu" voi olla terveellistä :wtf:

Eihän se siellä paikoillaan ollessa niin paljoa (jos ollenkaan) ime, kuin alas vetäessä, jos painetta ei tasaa siis. Kun kupissa on alipaine, se nousee ylemmäs ja siten tasaa paine-eroja. Kuppiin voi pihauttaa myös ilmaa asentaessa, jolloin alipaine ei muodostu niinkään kovaksi.

Olen aika tarkka hygieniasta ja jo lähtökohtaisesti on todella ikävää mennä kuukautisten aikaan työntelemään sormia sisällensä kuukupin kera. Sen poistaminen oli vielä enemmän sottaista: Veri hölskyi ja läikkyi kupista ja valui ympäriinsä sormia ja kynnenalusia. Yleisillä paikoilla kuukupin kanssa toimiminen oli vaikeaa: Sen poistaminen/tyhjentäminen julkisissa käymälöissä ei olekaan ihan niin iisi homma.

No kyllä mun mielestä siteiden ja tamponeiden poistaminen/uudelleenlaittaminen on vähintään yhtä sottaista. Kaiken lisäksi vielä siteet alkaa haisemaan ja ne on hautonut housuissa monta tuntia ja sotkee joka paikan eli pesulle sitä joutuisi silloinkin. Niitä nyt en itse muutenkaan oo käyttänyt aiemmin kuin öisin. Opetteluahan tuo kuppi vaatii niinkuin itekin huomasin, mutta kädet voi aina pestä eikä niitä sormia tarvi sisälle tunkea ainakaan mun tapauksessa kuin aamulla ja illalla kun ennen tamponeita sai vaihtaa joka toinen tai kolmas tunti pahimpina päivinä.

Toki tuo ei kaikille sovi ja vaihtoehtoja löytyy, mutta onhan se nyt ekologisempi, halvempi ja helpompi ratkaisu. Eli sanoisin niille ketkä ei oo vielä kokeillut että kokeilkaa ihmeessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom