Kurkku kipeä, salille vaiko kotiin?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Siinä se kysymys tulikin jo.
Eli kurkkuun koskee mutta kuumetta ei ole eikä muitakaan kipuja, niin kannattaako treenaamaan lähteä vaiko odottaa pari päivää??

perustelut kiitos, koska olen käsittänyt että vain kuume haittaa...

Jäisin kyllä kotiin. Huonolla tuurilla hankkii vaan pahemman flunssan kun väkisin yrittää puolikuntoisena treenata. Yleensä noista treeneistä tuu edes mitään jos on kipeä olo. Vedä vaikka C-vitamiinia paljon, syö hyvin, lepää (nuku) ja mee huomenna jos olo on sama tai parempi.

Itse sairastelin viikon ja nyt enää kurkku vähän kipeä, eilen kävin salilla ja olo on aivan hyvä nyt, en usko että kurkkukipu vaikuttaa mitenkään treenaamiseen/ treenaaminen kurkkukipuun.

Kuumeessa ei todellakaan kannata, se ei tee hyvää.

jos väähääkään tuntuu että olisit mahdollisesti ehkä tulossa kipeäksi niin älä mene. jos vain kurkku kipeä ja muuten ok niin kyllä itse treenaisin normaalisti jos kurkkukipu ei treeniä haittaa.

Joo, taidan katsoa huomiseen asti, kun jos tässä olis flunssa tulossa niin en halua olla sit sen pitkittymisen takia kotona paria viikkoa. Lähinnä epäröin siks kun oon jo ollut viikon tauolla työn takia, niin tekee periaatteessa mieli liikuntaa ja ei haluis et tulokset alkaa valumaan poies.

En polta. Kävin kaupungilla ruokaostoksilla, ja väsytti kyllä aikamoisesti ja oli vähän kuumottava olo joten mä taidan ottaa ihan iisisti.

Kynäniska80 sanoi:
väsytti kyllä aikamoisesti ja oli vähän kuumottava olo joten mä taidan ottaa ihan iisisti.

Tuossa tapauksessa suosittelen rauhassa ottamista. :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Viime viikon sunnuntaina oli kurkku kipee ja kävin treenaamas (keihäänheitto tosin). Seuraavana yönä iski 39C kuume. Päivän se kova kuume kesti ja nyt oon jo ihan terve, yhet treenit jo takana. Ei silti kannata treenata kurkku kipeenä, vaikka olis toi kuume voinu iskee muutenkin.

Ite ainakin treenailen, jos kurkku on kipee tai nenä vuotaa. Tällästen pikkuasioiden takia, jos pitäs treenitaukoo ni sais olla off:lla 180 ja on:lla 180 :)

Mniska sanoi:

vai kannattaisiko sittenkin mennä ja aikaistaa sairauden puhkeamista, sillä itse olen koittanut säästellä kun on tuntunut että saattaa tulla kipeäksi, ja kun olen säästellyt niin on flunssa iskenut 2-3vko sisällä ensi oireista. eli jos virus peräinen on niin onko mitään järkeä vedellä niitä vitamiineja ja lykätä sairautta?

Liikuntalääketieteessä puhutaan ns. above the neck - rulesta. Eli jos ei ole yleisoireita, kuten kuumetta tms. ja on nuhaa ja kurkkukipua, niin voi harjoitella normaalisti. Sitten kuumeen jälkeen sama aika, kuin olit kuumeessa pitäisi tehdä kevyttä aerobista treeniä.

Mutta jokainen varmasti oppii näissä tapauksissa tuntemaan parhaiten itsensä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom