Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by JJJ
Täysin samaa mieltä. Harmi vaan, että ei ne kytät nytkään mitään saa aikaan. Eli mennään ite sinne ja hakataan ne vitun luontoaktivistihomot sinne katuun. :D
Originally posted by JJJ
Täysin samaa mieltä. Harmi vaan, että ei ne kytät nytkään mitään saa aikaan. Eli mennään ite sinne ja hakataan ne vitun luontoaktivistihomot sinne katuun. :D
Originally posted by Paukkurauta
Niin, väkivallalla uhoaminen on lapsellista, mutta sen toteuttaminen ei mun mielestä ole mitenkään lapsellista touhua.
Originally posted by lazki
Kaikkein parasta olisi kun ei annettaisi ollenkaan uutisarvoa noiden hölmöilyille, hoidettais ne vaan valtion toimesta mahdollisimman vähäeleisesti pois paikalta.
Sinun mielestäsi myös kaikki eläimet ja ihmiset ovat samanarvoisia, joten ainakaan minä en pistä kovin suurta painoarvoa muillekaan mielipiteillesi.Originally posted by jamaan
Jeejee, ollaan hiljaan vaa kaikesta, lakastaan kaikki maton alle? Onks sun mielest oikein et joku 200 rikkaint ihmistä omistaa enemmän massii kuin puolet koko maailman väestöstä, mun mielestä on ihan hyvin et globalisaatiota vastaan taistellaan.
Originally posted by jamaan
Jeejee, ollaan hiljaan vaa kaikesta, lakastaan kaikki maton alle? Onks sun mielest oikein et joku 200 rikkaint ihmistä omistaa enemmän massii kuin puolet koko maailman väestöstä, mun mielestä on ihan hyvin et globalisaatiota vastaan taistellaan.
Originally posted by Willie
Voisin itsekin ottaa osaa asialliseen linnanjuhlien vastaiseen mielenosoitukseen jos sellainen järjestettäisiin. Nykyinen kuokkavieras-tapahtuma ei tällainen kuitenkaan ole ja mielestäni sen järjestämisenkin voitaisiinkin kieltää. Se ei ole mielenosoitus vaan ilkivaltaa; selkeä raja menee mielestäni kun passiivinen vastarinta muuttuu omaisuuden ja jopa ihmisten vahingoittamiseksi.
Linnanjuhlat antavat mielestäni väärän viestin, vaikka sinänsä ovatkin merkityksetön tapahtuma. Se että politikot ja turhimot syövät ja juovat veronmaksajien laskuun osan kansasta eläessä köyhyysrajan tuntumassa ja alapuolella sisältää mielestäni aika arveluttavan sanoman. Summana tuo linnanjuhlien lasku on täysin mitätön Suomen budjetissa, mutta voimakas symboolinen arvo sillä on.
Ehdotukseni olisikin että ulkomaisia diplomaatteja ja sotaveteraaneja (mahdollisesti muitakin ryhmiä) lukuunottamatta juhlat muutettaisiin maksullisiksi. Presidentti lähettäisi kutsut haluamilleen henkilöille edelleenkin, mutta kutsu pitäisi lunastaa vaikkapa 200€ hintaan. Uskon että monelle tuo ei olisi summa eikä mikään, iso osa kuluista sillä kuitenkin katettaisiin. Onko kenelläkään havaintoa mitä juhlat maksavat?
Jos itse saisin nykytilanteessa kutsun linnaan, vastaisin siihen seuraavasti: Arvoisa Rouva Presidentti, joudun esittämään pahoitteluni ja kieltäytymään ystävällisesti esittämästänne kutsusta. Samaan aikaan järjestetään Veikko Hurstin toimesta Hakaniemen torilla toisenlaiset juhlat, joiden katson kertovan enemmän itsenäisen Suomen saavutuksista ja sen itsenäisen kansan tilasta.
Se miten globalisaatio saadaan tohon kuokkavierastapahtumaan ympättyä mukaan jää kyllä meikäläiselle täysin arvoitukseksi. Kaipa itse tietävät, tai ainakin luulevat tietävänsä.