haittaako hauiskääntö ja penkkipunnerrus 8-10 sarjoina tehtynä pituuskasvuun? ikää 14v pituutta 177cm ennustus 190
:whip::whip::jahas::jahas:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
haittaako hauiskääntö ja penkkipunnerrus 8-10 sarjoina tehtynä pituuskasvuun? ikää 14v pituutta 177cm ennustus 190
En tiedä hidastuuko pituuskasvu mutta minun kaveriporukassa on veljeslauma, joista jokainen on 180-185cm pitkiä, paitsi se joka alkoi ylä-asteen aikana repimään kovasti rautaa. Hän on noin 10cm lyhempi kuin muut veljet. Myös hänän treenikaverinsa yläasteelta jäi veljiään lyhemmksi. Ehkä tuo on vain sattumaa?
Minun pituusennuste oli 175cm ja tulin kuitenkin 180cm pitkäksi, vaikka treenasin joissain vaiheessa aika kovastikin.
Mutta miten tätäkin nyt sitten tutkit? On tuhansia normaalipituisia, mutta voisivatko hekin olla pari senttiä pitempiä ilman punttailua? Mulla jäi pituuskasvu jokusen sentin ennusteesta. Ja kävin kovasti salilla teininä. Tässä voi olla yhteys tai sitten siinä ei ole, eikä oikeastaan edes kiinnosta.Aikamoinen myytti joka sai alkunsa 70-luvulta, kun kiinalaisten lapsityöläisten havaittiin olevan lyhyempiä. Tämän perusteella pääteltiin, että juuri raskaat kantamukset oli syynä ja voimaharjoittelu demonisoitiin. Nämä lapset tekivät töitä yli 12 tuntia päivässä ja ravinnonsaanti ja elinolot oli mitä oli, mutta näitä seikkoja ei otettu huomioon. Kuitenkin maailmassa on tuhansia normaalipituisia painonnostajia, jotka ovat aloittaneet treenaamisen jo lapsena.
:thumbs:Ketä kiinnostaa olla pitkä.