Kuntopyörä - Hiottu tehopakkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wonder
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 KUNTOPYÖRÄ – RAUTAINEN KARDIOKUNINGAS SALILLA 🔥

Meta description: Hiottu tehopakkaus, joka rakentaa kestävyyttä, polttaa rasvaa ja antaa jaloille armottoman työvuoron ilman iskuja nivelille.

barneyz sanoi:
Kilpauimareiden rasvan polttosarjat ovat jotain tämän suuntaisia:

Tekeekö uimarit erikseen jotain rasvanpolttosarjoja? Ei yleisurheilijat tee ja ovat silti paljon rasvattomampia, kuin uimarit. Uimareillahan on aina sellanen kohtalainen rasvakerros. Pysyy kai paremmin pinnalla. Tai siis olen ymmärtänyt, ettei uimareilla ole mitään erityistä syytä olla rasvattomia.

Pertti 123 sanoi:
Tekeekö uimarit erikseen jotain rasvanpolttosarjoja? Ei yleisurheilijat tee ja ovat silti paljon rasvattomampia, kuin uimarit. Uimareillahan on aina sellanen kohtalainen rasvakerros. Pysyy kai paremmin pinnalla. Tai siis olen ymmärtänyt, ettei uimareilla ole mitään erityistä syytä olla rasvattomia.

Tai jos se johtuu siitä veden kylmyydestä... ;)

No tuskin barneyz noilla esimerkeillä mitään rasvanpoltto-reenejä sananvars. merkityksessä tarkoittikaan. Mulle ainakin ex-uimarina nuo on tuttuja ihan perustreeninä. Kivoja intervalleja saa myös aikaan noilla 5x200 yms. sarjoilla, ui vaikka vinstan "täysiä" ja kevyemmin loput 150m, jne.

Uimarin fyysiikasta sen verran... Tavoitteena ei todellakaan ole revityn kireä vaan nimen omaan virtaviivainen/aerodynaminen, jos se onnistuu pikkasen korkeammilla rasvoilla, niin hyvä näin. Tuskin nyt uimaritkaan mitään ylipainoisia plösöjä ole.

Juuri Intervalli reenejä tarkoitin,mutta ajttelin että noilla rasvatkin palaisi,jos sitä tarvitsisi poltella. Jotkut uimarit rasvattomia jotku ei. Itse olin parhaimillani 178/64 ja coachi piti puhuttelun, että pitäis laihduttaa. Rock.

Ei uimarit läskejä ole,paitsi Sievisen Jamppa :whip:

makke_11 sanoi:
barneyz sanoi:
Kilpauimareiden rasvan polttosarjat ovat jotain tämän suuntaisia:
10x100m
5x200m
10x200m

Niin pitäiskö noi mennä vaparilla vai rinulilla?

Sillä millä haluaa. Mä en esimerkiksi ikinä suostuisi uimaan rintaa kilometriä :D Sen verran tuskaista se mun mielestä on! Mut päälajia yleensä. Rinta varmaan monipuolisin. Syke kun pysyy samana niin miks ei voisi vaihtaakin esim 5x VU ja 5x RU..

3km uinti kannattaa uida osissa, aluksi voit uida 500-1000m alkuveryttelyä, senjälkeen 100 tai 200m sarjoja. esim 5x200 sen jälkeen veryttelyä 100-200m ja uusi sarja

barneyz sanoi:
Sillä millä haluaa. Mä en esimerkiksi ikinä suostuisi uimaan rintaa kilometriä :D Sen verran tuskaista se mun mielestä on! Mut päälajia yleensä. Rinta varmaan monipuolisin. Syke kun pysyy samana niin miks ei voisi vaihtaakin esim 5x VU ja 5x RU..

Minä taas en osaa uida kunnolla muita kun rintaa, eikä sen tekniikkakaan mikään hyvä ole. Välillä tosin yritän uida selkää ettei ihan hyydy. Onko kellään tietoa siitä, kuinka tehokas uinti on aerobisina treeninä,vaikka verrattuna juoksuun? Tänään kävin uimassa 1100m ja aikaa siihen meni jotain 35-40min. Osaako joku sanoa mikä tuohon 1100m olisi hyvä aika jos rintaa ui?

Olisi hyvä saada uinnista jotain tietoa, kun se sattuu minulla olemaan ainoa aerobinen treeni. Pitää koittaa googlettaa jos jotain löytys.. Nyt pyrin loppu syksyn käymään 2xuimassa ja 3x kertaa viikossa salilla.

MuayThai sanoi:
Minä taas en osaa uida kunnolla muita kun rintaa, eikä sen tekniikkakaan mikään hyvä ole. Välillä tosin yritän uida selkää ettei ihan hyydy. Onko kellään tietoa siitä, kuinka tehokas uinti on aerobisina treeninä,vaikka verrattuna juoksuun? Tänään kävin uimassa 1100m ja aikaa siihen meni jotain 35-40min. Osaako joku sanoa mikä tuohon 1100m olisi hyvä aika jos rintaa ui?

Mulla itellä menee kilsaan n.24-30 minsaa. Tekniikka o tärkeint uinnis jos et sitä osaa ni 100 metrii voi jo olla tuskaa.Mut kyl se sulla on joten kuten hallus noist aijoist päätellen.

Terve,

Ollaan tässä emännän kanssa ajateltu hankkia kuntolaite aamuaerobisia varten. Kuntopyörä olisi se varma valinta, mutta mites crosstrainer? Kuulisin mielelläni kommentteja siitä, kumpi olisi parempi hankinta. Itse epäilen crosstrainerin kestävyyttä, kun itselläni tuota elopainoakin löytyy pitkälle sadan päälle.

-Atte

Mulla ei ainakaan avautunu tuo linkki. Mutta kuitenkin.. ite tilasin Anttilasta kuntofillarin ja eka lähetys tuli. Postista roudattiin 30 kg paketti,n. 100 m matkaa. No saatiin himaan se ja alettiin koota, se jolla se "seisoo" oli vääntynyt. Palautettiin ja tilalle tuli uusi muutaman viikon päästä, no eihän sekään täysin viaton ollut. Se magneettivastuksen vaijeri oli jotenki siellä jumissa ja piti aukasta se hökötys kokonaan ja korjata ite, kun ei yksinkertasesti jaksanu alkaa palauttelemaan sitä taas uusiksi. No onneks saatiin se korjattua ja ihan hyvin pyörä on kyllä sen jälkeen toiminu. Paska asiakaspalvelu Anttilassa kyllä on.

Hups, eli tuolta linkistä pitää vielä valita tähtitarjoukset ja siellä on sitten tuo pyörä. Kyllähän se ihan hyvältä vaikuttaa, 5kg:n vauhtipyörä ja kaikki mittarit yms.

Kyllä ne ihan hyviä tarjouksia voivat olla. Joskus tuli tilattua tähtitarjouksesta sellainen selkänojallinen kuntopyörä, ysiysi taisi maksaa ja on kyllä ehdottomasti hintansa arvoinen. Vauhtipyörän kotelo hinkkasi hieman siihen vauhtipyörään ja sitä piti pikkuisen viritellä mutta muuten ei mitään valittamista. Tukeva peli ja silleen. Kyllä noita uskaltaa ostaa.

Noh paikallista rasvanpolttoa ei ole olemassakaan (tai ainakaan ei vielä todistettu), joten henk. koh. tykkään mankelilla polkemisesta vaikka "vain" jalat tekee työtä vrt. crossissa käytössä koko kroppa. Mutta anyway mankeli on tilaystävällisempi vaihtoehto ja sisäkuntolaitteista se oma suosikkini aerobista varten.

Trainereitakin löytyy eri laatuisia (tuohon käyttäjän painoon viitaten) mutta mikäli sellaiseen päädyt niin testaa vekotin / vastaava kunnon "lenkillä". Esim meikäläisellä Matrixin laitteet tuntuvat varsin hyvältä alkuun mutta alkaa alaselkä jumittua noin 5min juoksun jälkeen. Ei tuota ongelmia kun käytän härpäkettä vain lämmittelyyn mutta en mitenkään pystyisi juoksemaan sillä esim. 30min lenkkiä.

Crosstrainereiden kohdalla aika moni on valitellut päkiöiden puutumista pitempään jumpatessa (yli 20 min). Tätä voi sitten välttää erilaisilla vippaskonsteilla: pistää villasukkaa tavan sukan päälle lenkkariin (toimii myös kesällä) tai hankkii kaupasta pehmustetut anturat päkiöille.

Mulle crosstraineri on ikisuosikki niin lämmittelyissä kun aerobisessa. Ostasin oman jos mahtus. Salilla on ihana tempoa menemään Rammstainin tahtiin.

Pulssi nousee crosstrainerissa nopeammin kun kuntopyörällä - ei tarvitse "rehkiä" niin paljon sen eteen.

huomaa että pyörään kyllästyy hiton nopeasti.
muuten molemmat aika turhia, jos ei ole aivan pakko juosta yhtä paljon kuin maratoonareiden.

Back
Ylös Bottom