Kuntopyörä - Hiottu tehopakkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wonder
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 KUNTOPYÖRÄ – RAUTAINEN KARDIOKUNINGAS SALILLA 🔥

Meta description: Hiottu tehopakkaus, joka rakentaa kestävyyttä, polttaa rasvaa ja antaa jaloille armottoman työvuoron ilman iskuja nivelille.

Hommaa ConceptI II -soutulaite. Vie vähemmän tilaa taitettuna ja on monipuolisempi. Taitaa maksaa jotain 1500e.

Tietysti, jos olet älykäs, ostat tälläisen
5767.jpg

Onks kellää muulla kipeytynyt lonkka rinta uinnista ?Mulla on tota lonkka vaivaa tullut jos liikaa on rintaa vedellyt.Uin yleensä 1000m 25m vaparia ja sitten 25m rintaa eli päässä vaihdan aina tyyliä ilman taukoja....

Tuo rintauinti on loppupelissä kohtuullisen tekninen uintityyli ja suurin osa ainaskin täälläpäin potkii siinä aivan väärin. Epäilisin epäsymmetrisestä tai muusta vääränlaisesta potkusta johtuvan monien uinnista johtuvat vaivat.

Tyyli kannattaa opetella ensin kuntoon, jonka jälkeen matka taittuukin huomattavasti mukavammin ja vauhdikkaammin.

Niin aloittelija itsekin olen vielä. 3 krt/viikko tulee käytyä polskimassa sellanen 1800-2000 metriä noin 45 minuuttiin. Aina 100 rintaa 100 vapaata jne. Helppo muistaa ja pulssi vaihtelee. Toisaalta kuten jo edellä mainittiin rintauintiakin voi vetää kovaa ja raskaasti.

BlueZ sanoi:
Miten teillä menee 1,5h 3km uimiseen kun minulla menee 45min ja olen ihan aloittelija? :eek: Ihan uteliaisuudesta kysyin :) Uin pääosin rintauintia ja vedän kroolia vain pyrähdyksiä kun en vielä tuota tekniikkaa ja keuhkoja ole saanut niin harjaannutettua.

//BlueZ

..

sain tossa viikko sitten kettlerin stepperin ja kuntopyörän, mutta olisi kiva tietää että onko stepperistä oikeasti mitään hyötyä esim aamu aerobisena? Kuntopyörään uskon mutta riittääkö 25min korkealla sykkeellä(n.160-)?

Aerobisen liikunnan tekotavalla ei liene merkitystä, kunhan syke pysyy halutun ajan halutulla tasolla. Tosin nuo ministepperit taitavat kyllä järkiään olla melkoisia leluja...

Hei
Olen tässä pakkista lueskellut jo jonkin tovin,mutta nyt vasta itse uskaltauduin kirjottamaan tänne.En ole varma onko tämä nyt oikea osasto.Eli ongelman ydin minulla on salitreenin ja uinnin/kuntopyörän/kävely yhdistelmä.
Eli jos esim. teen kovan salitreenin ja haluaisin sen jälkeen vielä polttaa rasvaa heti perään uimalla 30-45min.Onkohan järkevää vai pitäiskö välissä juoda protskut vai vasta molempien treenien jälkeen.Vai pitäskö suosiolla jättää aerobiset hommat eri harjoituskertaan.Salilla vaan näkee kun monet polkee vielä treenin päätteeks.Mutta kerkeääkö tulla jo katabolinen tila siinä polkiessa kun lihakset esim. jos olet tehnyt yläkroppaa ennen sitä ja polkee 30min-60min heti perään.???KIITTI

Stinde sanoi:
Hei
Olen tässä pakkista lueskellut jo jonkin tovin,mutta nyt vasta itse uskaltauduin kirjottamaan tänne.En ole varma onko tämä nyt oikea osasto.Eli ongelman ydin minulla on salitreenin ja uinnin/kuntopyörän/kävely yhdistelmä.
Eli jos esim. teen kovan salitreenin ja haluaisin sen jälkeen vielä polttaa rasvaa heti perään uimalla 30-45min.Onkohan järkevää vai pitäiskö välissä juoda protskut vai vasta molempien treenien jälkeen.Vai pitäskö suosiolla jättää aerobiset hommat eri harjoituskertaan.Salilla vaan näkee kun monet polkee vielä treenin päätteeks.Mutta kerkeääkö tulla jo katabolinen tila siinä polkiessa kun lihakset esim. jos olet tehnyt yläkroppaa ennen sitä ja polkee 30min-60min heti perään.???KIITTI
Ei välttämättä huono idea ole puntin päälle vetäistä vaikka banaani ja/tai protskujuoma ennen uintia.on tuo uinti nääs vähän kuormittavampaa kuin kuntopyöräily nuin pääsääntöisesti.
Jos heti puntin päälle polkee n.30min.pyörää,ni kyllä siin mun mielestä vesi riittää ja sitten palautusjuoma.
Kyllähän nuita voi tehdä samoinakin päivinä,jos vaan aikaa on.
Mutta kannattaa jakaa niitä tyyliin AAMU:kävelylenkki ja ILTA:puntti.Tuon uinnin ottaisin ihan omana päivänä juuri sen kuormittavuuden takia.Tarkoitan tällä sitä,että jos aamulla ui 45min.,ni ei välttämättä punttitreeni illalla kule parhaalla mahdollisella tavalla.
Itse treenaan puntin kolmesti vkoon,kävelylenkin kolmesti vkoon,ja kerran viikkoon uin(omana päivänään).nuista aamukävelyistä en ole huomannut mitään haittaa punttiin.päinvastoin.
Toivottavasti sait jotain tästä irti.

juu

Noh toi uinti olis vaan aika jees salin jälkeen kun treenaan uimahallilla ja kaupan päälle sisältyy uinti.Kokeilin yhden treenin jälkeen uintia noin 1km ja ihan jees meni.Mutta se palutusjuomahomma mietityttää????Eli missä vaiheessa?

Stinde sanoi:
Noh toi uinti olis vaan aika jees salin jälkeen kun treenaan uimahallilla ja kaupan päälle sisältyy uinti.Kokeilin yhden treenin jälkeen uintia noin 1km ja ihan jees meni.Mutta se palutusjuomahomma mietityttää????Eli missä vaiheessa?
Ota heti salin jälkeen esim.protskujuoma ennen uintia.ja uinnin jälkeen sit enemmän hiilaria.esim.Banaania/maltoa/palautusjuoma ym.vastaavaa.Voi tuon protskujuoman tuossa puntin ja salin välissä korvata esim.juuri banaanilla ja laimealla urheilujuomalla,ku tuota liikuntaakin tulee n.2h sulla putkeen.Siis jos sullaei ole ongelmia "närästävyydessä".kokeilemallahan se selviää:thumbs:

Eli kuis tälläne passaa kasvavalle nuorelle läskin polttoon?

Ma: 2x20min kuntopyörä 130-140 sykkeillä.
Ke: 2x20min kuntopyörä 130-140 sykkeillä.
To: 2x20min kuntopyörä 130-140 sykkeillä.
La: 20km perinteistä hiihtoa 130-150 sykkeillä (Nousee väkisin yli 150 nousuissa)
Su: 20km perinteistä hiihtoa 130-150 sykkeillä

Eli hiihto menee suht. hissutellen ja 10km kohdalla nestetankkausta, missään vaiheessa ei tule väsymyksen oloa kumminkaan ku tuota on tullu hiihettyy jo monta vuotta. :)

Kesään mennessä mitenkään mahdollista (Jos "ohjelma" on mukiinmenevä.) 5kg fläsää pois?

Kiitos jo etukäteen. :) :worship:

Nuo 20km hiihtolenkit soveltuu loistavasti rasvanpolttoon. Niissä menee sulla varmaan aikaa 1.5-2h eli pitäis rasvan alkaa palamaan.

Nuo pyöräilyt ei niin hyvin sovellu rasvanpolttoon kuin tuo hiihto, koska pyöräily ottaa lähinnä vaan alakroppaan. Mut pyöräilyssä vois lisätä kestoa esim. tunnin paikkelle. Ite en pitäis taukoa(sitä tuo 2* vissiin tarkottaa) vaan polkisin kerralla koko treenin. Oon ainakin joskus tehny salilla tunnin pyöräilyjä kun on ollu huono keli ja ei oo päässy laduille.

Mun mielestä hiihtoa lisää tuohon ohjelmaan pyöräilyn tilalle vaikka keskiviikolle. En tiiä onko tuo 5kg miten mahdollista kun et kerro nykyisiä mittojasi. Oletan, että et kovinkaan ylipainoinen ole kun olet kerran hiihdelly monta vuotta. Mutta tuo ohjelma yhdistettynä oikeaan ruokavalioon nii muutama kilo voi hyvinkin lähteä.

Perusasia sanoi:
Kesään mennessä mitenkään mahdollista (Jos "ohjelma" on mukiinmenevä.) 5kg fläsää pois?

Ohjelma kyllä riittää läskinpolttoon, mutta loppupeleissä homma on kiinni sun ruokavaliosta ja energiansaannista. 5kg pudotat helposti kesään mennessä oikeanlaisella ruokavaliolla. Liikunta vain tukee ja helpottaa hommaa.

Eli jos syöt 500kcal vähemmän päivässä kuin kulutat, viikossa häviää puoli kiloa. Se paljonko sun kulutus on, on mahdotonta sanoa näin netissä. Arvioita voi aina heittää.
Pakkiksella on varmaan miljoona trediä ruokavalioita koskien, joten en jaksa tähän mitään kummempaa kirjottaa. Mm. tuolla aloittelijoiden osiolla on moni muukin laihdutusurakan kimpussa ja siellä on käsitelty laihdutuksen aakkoset ihan alusta lähtien.

Pointti oli kuitenkin se, että et laihdu liikunnalla, jos ruokavalio on perseellään. Ts jos liikut, ja syötkin sit enemmän ku normaalisti, paino tuskin laskee...

Perusasia sanoi:
Eli onko sillä väliä, millä mahansa täyttää, kunhan elää sillä -500kcal päivä?

On. Sillä on erittäin paljon väliä. Jotta pystyt urheilemaan täysipainoisesti ilman sairauksia ja puutostiloja sinun täytyy saada ruuasta tarpeeksi hiilihydraatteja, proteiinia, ja oikeanlaista rasvaa, vitamiineja ja kivennäisaineita. Jokaisessa urheilusuorituksessa elimistö rasittuu ja sen täytyy korjata elimistöön (lähinnä lihaksiin) syntyneet mikrovauriot sekä täydentää solujen kuluttamat varastot. Tämä tapahtuu palautumisessa. Jotta elimistö voisi korjata noi vauriot ja täydentää solujen energia ja hivenainevarastot niin sen täytyy saada jostain noita aineita siihen palautumiseen. Eli sun pitää syödä sellaista ruokaa mistä saa tasapainoisesti kaikkea -monipuolista. Jos syöt hyvin yksipuolista ruokaa niin ennen pitkää tulee väsymys/ lihakset kipeytyvät (koska et saa esimerkiksi tarpeeksi hiilihydraatteja tai proteiineja) sekä puutostiloja niistä hivenaineista, joita se yksipuolinen ruoka ei sisällä - tämä taas johtaa helposti kaikkiin pikku sairastumisiin ja pidemmän päälle isompiinkin. Kuten aina suosittelen aamupalaksi kunnon lautasta (kaura)puuroa se on muutenkin loistava apu laihdutuksessa. Muista myös että tarvitse kuituja jotta suolisto toimisi kunnolla ja kaurapuurossa sitä riittää. Perusruoka sisältää:
täysjyväviljatuotteita - sopivasti pitkäketjuisia hiilihydraatteja, hivenaineita, kuitua (esim puuro),
paljon kasviksia ja hedelmiä - vitamiineja, hivenaineita sekä kuitua
sopivasti vähärasvaista proteiinilähdettä - esim pääruokana kanaa , kalaa ym kunhan ei mennä sille mcDonalds hampurilaisosastolle..
Kasvisrasvoja - esim rypsiöljyllä kannattaa korvata eläinperäistä rasvaa - sis. linoli- ja alfa-linoleenihappoa. Jälkimmäinnen tunnetaan kansankielellä paremmin omega kolmosena.
Sitten voisin selittää myös oikeanlaisen ruuan glykeemisestä indeksistä. Mutta sanotaanko näin, että kun syöt kunnon viljatuotteita nii diabetesriski pienenee huomattavasti ja kun syöt paljo karkkia pitkin päivää nii sitte se riski suurenee ;)

Nii siis jos syöt suurinpiirtein noitten ohjeiden mukaan niin lahduttaminen on paljon kivuttomampaa, saat vähemmän sairauksia, ja parasta on ettei sulla oo nälkä!

Kiitos paljon JMzz. :worship:

Olen kuullut sellaista, että kannattaisi pitää koko ajan pientä nälkää yllä dietiillä, että rasva palaa? En tiedä onko humpuukkia vai ei...

Perusasia sanoi:
Kiitos paljon JMzz. :worship:

Olen kuullut sellaista, että kannattaisi pitää koko ajan pientä nälkää yllä dietiillä, että rasva palaa? En tiedä onko humpuukkia vai ei...

Tähän asiaan uskoo harhaanjohtavasti todella moni (varsinkin naiset, omien päätelmieni mukaan). Mutta elimistöllä on aivan uskomattomia temppuja mihin se kykenee energiankäytössä. Tästä hyvä esimerkki on luolamiesajoilta perimässämme säilynyt "säästöliekki" vaikeita aikoja varten. Se tarkoittaa, että jos ruokaa on vähän eli et saa tarpeeksi energiaa ravinnosta niin elimistö laskee pitemmällä ajanjaksolla automaattisesti aineenvaihduntatasoa. Tämä taas tarkoittaa, ettet kuluta niin paljoa kuin normaalisti. Kohtuullisesti liikkuvalla henkilöllä perusaineenvaihdunnan osuus kokonaisenergiankulutuksesta on noin 75 % eli todella paljon, joten se kannattaa pyrkiä pitämään mahdollisimman korkealla. Monipuolista ruokaa kannattaa syödä monessa pienemmässä ateriassa, jotta energiaa tulee päivän mittaan mahdollisimman tasaisesti joka taas takaa aineenvaihdunnan pysymisen korkealla. Jos energiankulutus laskee niin olo on väsynyt ja tällöin nukuttaa lähes koko ajan ja muutenkin on jaksaminen arkiaskareissa on vaikeaa. Eli kaikenmaailman dieetit on käytännössä melkoinen stressi elimistölle jos energiataso tippuu liikaa. Kaiken kaikkiaan tästä seuraa se, että kun elimistön perusaineenvaihdunta on normaalia matalammalla niin et sitten kuluta kyllä yhtään sen enempää sitä energiaa - tulee vain ongelmia. Sanoisin että voit syödä noita oikeita ruokia ilman että tarvitsee vahtia niitä määriä... itseasiassa normaalissa ruuassa elimistö osaa kontrolloida energiansaantia paljon paremmin kuin esimerkiksi karkeissa. Tuskin saat ahdettua montaa lautasellista puuroa ilman että tulisit kylläiseksi. ;) Yksi erityisen tärkeä juttu laihdutuksessa on, että kun muutat ruokavaliotasi niin älä jätä mitään pois ilman, että korvaisit sen jollakin. Jos esim olet tottunut syömään karkkia usein niin sen jättäminen noin vain pois on päänkopan halujen ja tottumusten takia melko vaikeaa. Korvaa se karkki vaikka mandariineillä ja niitä voitkin sitten syödä hyvällä omallatunnolla. Tsemppiä!

Kiitos taas kerran, mutta kun olen tälläinen blondi, voisitko selittää siis "pähkinänkuoressa" tuon jutun, että mitä minun pitäisi tehdä ja mitä ei? Siis jos vaan viitsit. :) Kiitos nyt kumminkin. :) :worship:

Back
Ylös Bottom