Kunnon rantakolliksi tuleminen mahdollisimman nopeesti! auttakaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sata kertaa sanottu, sanotaan vielä kerran;
1. yksilön ominaisuudet (aineenvaihdunta, geenit)
2. Treenaus ja sen laatu/intensiteetti ja rutinoituminen
3. Ravinto+ lepo ja niiden laatu/määrä.

Jotkut onnekkaat saavat syntymälahjana ylivilkkaan aineenvaihdunnan joten luonnollisesti he saavuttavat kireän kunnon nopeammin kuin muut. (esimerkkinä käyköön jossain yläpuolella mainittu sohvaperuna isäukko)

Oma optimistinen arvio kireälle kunnolle 1-2 vuotta jos treenaa syö ja lepää kunnolla. Täydellisen tasapainoisen fysiikan saavuttaminen on kuitenkin vuosien työ johon kuluu aikaa riippumatta siitä syntyykö teräsmiehenä vai perusjannuna.

Jotkut onnekkaat saavat syntymälahjana ylivilkkaan aineenvaihdunnan joten luonnollisesti he saavuttavat kireän kunnon nopeammin kuin muut. (esimerkkinä käyköön jossain yläpuolella mainittu sohvaperuna isäukko)

En nyt tiiä onko toi ylivikas aineenvaihdunta välttämättä mikään hyvä asia. Lihasten hankkiminen on sit hankalampaa. Tietenkin jos puhutaan pelkästä laihduttamisesta niin sitten se on plussaa.

En nyt tiiä onko toi ylivikas aineenvaihdunta välttämättä mikään hyvä asia. Lihasten hankkiminen on sit hankalampaa. Tietenkin jos puhutaan pelkästä laihduttamisesta niin sitten se on plussaa.

Jos kaveri on edes jotain yllämainnittuun "plösö" kuvaan päinkään olisi laihduttaminen varmaan ihan bonusta?
Olet toki oikeassa, liha tarttuu vaikeammin kovalla aineenvaihdunnalla, mutta samalla rantakunnon saavuttaminen helpottuu.

Ehdottomasti ennemmin hidas kuin nopea aineenvaihdunta. Laihduttaessa se riittävän alhainen kalorimäärä löytyy kyllä väistämättä. Riittävän suuri kalorimäärä bulkkaamiseen sen sijaan ei välttämättä löydy.

Ehdottomasti ennemmin hidas kuin nopea aineenvaihdunta. Laihduttaessa se riittävän alhainen kalorimäärä löytyy kyllä väistämättä. Riittävän suuri kalorimäärä bulkkaamiseen sen sijaan ei välttämättä löydy.

Höpö höpö...kyllä se riittävän suuri kalorimäärä löytyy vaikka olisi kuinka nopea aineenvaihdunta. Jos ei muuten niin oliivi/rypsiöljyä tarpeeksi ruokavalioon niin alkaa massaa tulemaan.

Höpö höpö...kyllä se riittävän suuri kalorimäärä löytyy vaikka olisi kuinka nopea aineenvaihdunta. Jos ei muuten niin oliivi/rypsiöljyä tarpeeksi ruokavalioon niin alkaa massaa tulemaan.
Mulla 5000kcal ei riitä painon nostamiseen, joten kyllä tästä on huomattavasti enemmän haittaa kuin hitaasta aineenvaihdunnasta.

Puhutaanko nyt vielä tästä rantakuntoon yrittävästä kaverista vai olenko pudonnut täysin? Kaverihan haluaa nimenomaan kiinteän kropan ja lihasmassaa, ei itselle tulisi ylipainoisena lähteä bulkkaamaan jos rantakuntoon haluaisin. Yksilökohtaisia juttujahan nämä ovat, enkä rupea puimaan kumpi on parempi, en tiedä tarpeeksi faktoja kiistelläkseni asiasta.
Toki alkuperäinen postini oli huonosti muotoiltu, nopsasta aineenvaihdunnasta olisi juuri TÄSSÄ kyseisessä tapauksessa hyötyä - en yritä väittää että se aina parempi ja ylivertainen verrattuna hitaaseen. Ja kuitenkin iän myötä tuo muuttuja poistuu, tai ainakin menettää merkitystään huomattavasti.
Itse kärsin nopeasta aineenvaihdunnasta, liha ei meinaa tarttua vaikka plussakaloreilla ollaan oltu jo pitkään. (4-5 ateriaa päivässä , paljon lihaa + heraa,maltoa ja kreaa.)
Väitän kuitenkin että pääseen nopeammin rantakuntoon kuin vastaava kaveri ilman nopeaa aineenvaihduntaa. Ja eipähän pariin vuoteen tarvitse ostella vihreäteekapseleita:D

Puhutaanko nyt vielä tästä rantakuntoon yrittävästä kaverista vai olenko pudonnut täysin? Kaverihan haluaa nimenomaan kiinteän kropan ja lihasmassaa, ei itselle tulisi ylipainoisena lähteä bulkkaamaan jos rantakuntoon haluaisin. Yksilökohtaisia juttujahan nämä ovat, enkä rupea puimaan kumpi on parempi, en tiedä tarpeeksi faktoja kiistelläkseni asiasta.
Toki alkuperäinen postini oli huonosti muotoiltu, nopsasta aineenvaihdunnasta olisi juuri TÄSSÄ kyseisessä tapauksessa hyötyä - en yritä väittää että se aina parempi ja ylivertainen verrattuna hitaaseen. Ja kuitenkin iän myötä tuo muuttuja poistuu, tai ainakin menettää merkitystään huomattavasti.
Itse kärsin nopeasta aineenvaihdunnasta, liha ei meinaa tarttua vaikka plussakaloreilla ollaan oltu jo pitkään. (4-5 ateriaa päivässä , paljon lihaa + heraa,maltoa ja kreaa.)
Väitän kuitenkin että pääseen nopeammin rantakuntoon kuin vastaava kaveri ilman nopeaa aineenvaihduntaa. Ja eipähän pariin vuoteen tarvitse ostella vihreäteekapseleita:D
Toki jos rantakunnoksi kelpaa ruipelolook, mutta en minä ainakaan 185cm/60kg statseja rantakunnoksi miellä.

Toki jos rantakunnoksi kelpaa ruipelolook, mutta en minä ainakaan 185cm/60kg statseja rantakunnoksi miellä.
En minäkään, mutta nopein tie saavuttaa se tavisten silmiin jo hyvä rantakunto on laihduttaa kunnes ne vähäiset lihakset näkyy. On myös vähän itselle helpomaa ruveta syksyllä maltilla bulkkailemaan tiukasta kunnosta, kuin aloittaa se jo valmiiksi ei niin tiukan kunnon päälle. Kunpa vaan tän ois itsekki joskus tajunnu, sen 10kg sais hyvinki tiputella.. :D

Esim. Brad Pitt tais tässä painaa 70kg luokkaa ellei allekin ja pituutta kuitenkin on sen 180cm. Ihan kiva rantakunto jo monen taviksen silmään.

fightclub.jpg

Ei kannata kauheasti ihmetellä tota ekassa postissa olevaa kuvaa, siitä kun näyttää kovasti 50% olevan photshoppia.

PS. Moneskohan " nopeasti hyvään kuntoon vähällä vaivalla " threadi tääkin on...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En minäkään, mutta nopein tie saavuttaa se tavisten silmiin jo hyvä rantakunto on laihduttaa kunnes ne vähäiset lihakset näkyy. On myös vähän itselle helpomaa ruveta syksyllä maltilla bulkkailemaan tiukasta kunnosta, kuin aloittaa se jo valmiiksi ei niin tiukan kunnon päälle. Kunpa vaan tän ois itsekki joskus tajunnu, sen 10kg sais hyvinki tiputella.. :D

Esim. Brad Pitt tais tässä painaa 70kg luokkaa ellei allekin ja pituutta kuitenkin on sen 180cm. Ihan kiva rantakunto jo monen taviksen silmään.

fightclub.jpg
En jaksa millään uskoa että painaisi vain 70kg. Oon ite jottai 188/81 ja ruipelompi kuin Brad. Rasvat samaa luokkaa kuvan perusteella. Tai sitten Bradilla ei oikeasti ole yhtään mitään jaloissa.

Mulla 5000kcal ei riitä painon nostamiseen, joten kyllä tästä on huomattavasti enemmän haittaa kuin hitaasta aineenvaihdunnasta.
Vanhana pullerona sanoisin, että ois kivempaa joutua syömään helvetisti jotta paino nousee. Ite joudun aina dieetillä menemään helvetin matalille kaloreille, että paino lähtee tippumaan kunnolla ja sit kun tavotepaino on saavutettu niin saa syödä tarkasti ettei tule kuukaudessa vanhat läskit takaisin.

Nopeen aineenvaihdunnan omaavilla on vielä se etu, että lihaksen sivutuotteena tulee paljon vähempi rasvaa kun lihomiseen taipuvaisilla vaikkakin siihen painon nostoon menee enempi aikaa.

Eihän noi näyttelijät yleensä kovinkaan paljoa alakroppaa treenaa, kun leffoissa kiinnitetään huomio pelkästään yläkroppaan. Kyllä mun mielestäni on hyvinkin uskottavaa, että Pitti on tossa kuvassa about 70kg. Onhan sillä rasvat todella alhaalla, eikä kuitenkaan mikään kovin massakas olemus. Ja toihan on hyvä rantakondis, tai monien teinityttöjen mielestä varmaan liikaakin! Siihen ei tarvita 2v punttia, että on "tavisten" mielestä rantakunnossa. Enkä viittaa aiempiin kuviin, vaan yleisesti käsitteeseen "rantakondis".

Kyllähän parissa vuodessakin pääsee hyvään kuntoon, jos osaa heti alusta alkaen treenata ja syödä oikein. Mutta kuinka moni oikeasti osaa? Itse en ainakaan osannut, vaikka kuinka tiesin mitä pitää tehdä. Se ei riitä, että "osaa" asiat teoriassa, vaan pitää osata asiat käytännössä ja ns. löytää jutut jotka toimii juuri itsellä. Varsinkin jos alussa on tärkeämpää saada mahdollisimman isot romut ylös, niin tekniikka voi (lihaksenkasvatus) hieman kärsiä. Näin oli ainakin itsellä. Tuo aikajana tulosten saavuttamiseksi riippuu toki niin monesta tekijästä ja ketjun aloittajalle tiedoksi, että täksi kesäksi ei kannata vielä odottaa mitään isompaa kehitystä. Mutta nälkä kasvaa syödessä, eikös vain? ;)

Itse aloitin puntilla treenaamisen tammikuun loppupuolella, ja aloitin helmikuun puolella dietin. Ajatuksena oli myös päästä rantakuntoon. Ihmiset käsittävät "rantakunnon" monesti hiukan eri tavalla, mutta mielestäni sain kohtuullisia tuloksia 4,5kk treenillä. Aloitustaso oli fläsä, ja tänään otetussa kuvassa (heittelen tuossa muksujen kanssa palloa, enkä osaa editoida noita kuvia...) kunto on ainakin omasta mielestäni siedettävä vaikka dietti onkin vielä kesken. Kyllä nopeastikin voi tuloksia saada aikaan jos vaan motivaatio on kova ja syöminen/treeni kunnossa alusta asti

Uploaded with ImageShack.us

Itse aloitin puntilla treenaamisen tammikuun loppupuolella, ja aloitin helmikuun puolella dietin. Ajatuksena oli myös päästä rantakuntoon. Ihmiset käsittävät "rantakunnon" monesti hiukan eri tavalla, mutta mielestäni sain kohtuullisia tuloksia 4,5kk treenillä. Aloitustaso oli fläsä, ja tänään otetussa kuvassa (heittelen tuossa muksujen kanssa palloa, enkä osaa editoida noita kuvia...) kunto on ainakin omasta mielestäni siedettävä vaikka dietti onkin vielä kesken. Kyllä nopeastikin voi tuloksia saada aikaan jos vaan motivaatio on kova ja syöminen/treeni kunnossa alusta asti

Uploaded with ImageShack.us

Miten tää sun kuvas liittyy tähän aiheeseen? Keskustelua on kokoaika käyty aloittelijoista. Oot liittyny pakkotoistolle 2003, joten ei ole vaikea arvata että lihasmuistilla saattaa olla jotain yhteyttä tohon kondikseen.

Miten tää sun kuvas liittyy tähän aiheeseen? Keskustelua on kokoaika käyty aloittelijoista. Oot liittyny pakkotoistolle 2003, joten ei ole vaikea arvata että lihasmuistilla saattaa olla jotain yhteyttä tohon kondikseen.

Olen viimeksi treenannut 2005, enkä tiedä kuinka kauas lihasmuisti ulottuu. Jos se tosiaan ulottuu viiden vuoden taakse, niin kiva.

En todellakaan ollut kovin hyvässä kunnossa tammikuussa. Mielestäni tuo kuvani liittyy aika oleellisesti aiheeseen, sillä täällä on sanottu että fläsävaiheesta "rantakuntoon" vie vuosia, ja kuten itse sanoin aiemmin tässä ketjussa, niin se on mahdollista huomattavasti nopeamminkin.

Back
Ylös Bottom